Tekee mieli hypätä sillalta alas tämän koronan takia
Onko kukaan muu niin ahdistunut, että tekee mieli hypätä sillalta alas? Kaikki paska tapahtuu elämässäni samaan aikaan, enkä jaksa enää.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kuulun niihin joita tää koronajuttu ahdistaa, vaikka asiat on muuten hyvin.
Jos tästä kaikesta jotain positiivista pitää keksiä, niin olen ajatellut, että on hyvä, että vanhempani ja pari ystävääni ovat jo kuolleet aiemmin. Heidän ei tarvinnut nähdä tätä aikaa. Että näinkö tämä asia nyt sitten on käännettävä positiiviseksi.Ok. Sinusta tämä koronajuttu on ahdistavampi asia kuin toinen maailmansota?
Ei tietenkään.
Mutta kyllä tämä ahdistaa enemmän kuin mikään muu, mitä olen kokenut 58 elinvuoteni aikana.
Niin. No olisikohan kannattanut vähän vakavammin hissantunnilla ottaa maailmanhistorian yleisin kokemus? Eli sotaa, ruttoa, puutetta, paniikkia ja niin edelleen? Aika hyvin on 58 vuoden aikana mennyt jos ei ole maistanut noista mitään? Ihminen on ollut olemassa 2 miljoonaa vuotta. Tätä se on ollut suurimman osan ajasta. Harmi jos olet ollut kuplassa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä täällä vielä vähättelee koronaa joille ei vielä osunut mutta ehkä jo huomenna tai viikon päästä
Miksi pitää hypätä sillalta ennen sairastumista? Ehtii olla huolissaan kipeenäkin sitten. En mä syöpääkään pelkää, vaikka on aina ympärillä sitä. Syöpään sairastuu joka kolmas suomalainen
Tää on pikku juttu, ei ahdista.
Sen sijaan mulla on paljon isompia juttuja jotka ovat ahdistaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tästä kaikesta jotain positiivista pitää keksiä, niin olen ajatellut, että on hyvä, että vanhempani ja pari ystävääni ovat jo kuolleet aiemmin. Heidän ei tarvinnut nähdä tätä aikaa. Että näinkö tämä asia nyt sitten on käännettävä positiiviseksi.Ok. Sinusta tämä koronajuttu on ahdistavampi asia kuin toinen maailmansota?
Ei tietenkään.
Mutta kyllä tämä ahdistaa enemmän kuin mikään muu, mitä olen kokenut 58 elinvuoteni aikana.
Niin. No olisikohan kannattanut vähän vakavammin hissantunnilla ottaa maailmanhistorian yleisin kokemus? Eli sotaa, ruttoa, puutetta, paniikkia ja niin edelleen? Aika hyvin on 58 vuoden aikana mennyt jos ei ole maistanut noista mitään? Ihminen on ollut olemassa 2 miljoonaa vuotta. Tätä se on ollut suurimman osan ajasta. Harmi jos olet ollut kuplassa.
Itse asiassa historia oli lempiaineitani koulussa.
Kyse siis ei ole siitä, etten tietäisi, mitä ennen on ollut.
Mutta sinä varmaan kirjoitat noita vastauksia, koska haluat vain ärsyttää lukijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä täällä vielä vähättelee koronaa joille ei vielä osunut mutta ehkä jo huomenna tai viikon päästä
Miksi pitää hypätä sillalta ennen sairastumista? Ehtii olla huolissaan kipeenäkin sitten. En mä syöpääkään pelkää, vaikka on aina ympärillä sitä. Syöpään sairastuu joka kolmas suomalainen
En minäkään pelkää syöpää. Se on tutumpi vihollinen. Koronasta ei tiedä, mitä se on. Syöpää sen sijaan on ollut sukulaisilla ja tutuilla, moni on siihen kuollutkin. Vanhana riesana se ei kuitenkaan pelota yhtä paljon kuin tuntematon korona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään.
Itse asiassa historia oli lempiaineitani koulussa.
Kyse siis ei ole siitä, etten tietäisi, mitä ennen on ollut.
Mutta sinä varmaan kirjoitat noita vastauksia, koska haluat vain ärsyttää lukijoita.
Totuus ärsyttää, totta kai. Väitän silti, että nykyihminen on aika vieraantunut siitä, millaista ihmisen historia on tätä ennen ollut. Tämä tilanne on ihan terve herätys siihen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tästä selvitään ❤️
Sehän se ongelma on, että me kaikki EI selvitä. Sitähän täällä toitotetaan päivästä toiseen, että terveet nuoret ihmiset kuolee tuohon, eikä loppua ole näkyvissä. En yhtään ihmettele jos joku tuntee, ettei kestä tätä.
Vierailija kirjoitti:
Mietipä sotaa! Hiukka eri juttu.
En ymmärrä ihmisiä, jotka vertaavat tätä sotaan.
Se on vähän kuin sanoisi jollekulle, joka saa koko ajan tappouhkauksia:"Mietipä, että jotkut tapetaan ihan oikeasti ja vielä raa'asti. Sinähän vaan saat noita uhkauksia. Että tämä on sinulle ihan terve herätys ja pikku juttu."
Tai jollekin, jota uhataan selkäsaunalla:" No eihän sitä ehkä, koskaan tapahdu oikeasti, mutta ajattele, että entisaikaan lapsia vedettiin remmillä ihan oikeasti. Tämä on sinulle ihan terve herätys."
Mä olen ihan loppu. Kaikki meni aivan sekaisin. Työt loppuivat, rahat olivatkin loppu jo aiemmin. Elämäni ei ole ollut ruusuilla tanssimista aiemminkaan, mutta nyt osui pashka taas tähän samaan tuulettimeen.. Lohdullista, että jollain muullakin on huonot fiilikset.
Minä en ymmärrä nykyisin joka puolella hoettavaa tekopirteää "Yhdessä tästä selvitään" -mantraa. Miten niin yhdessä, kyllä tässä on yksinäisempi olo kuin aikoihin..
Vierailija kirjoitti:
Muistuttaisin kuitenkin kaikkia pienestä suhteellisuudentajustakin. Ihmiskunta on selvinnyt esimerkiksi mustasta surmasta, joka tappoi väestöstä 30-60 % ja oikeasti levisi kuin kulovalkea erittäin alkeellisen hygieniatason aikana, jolloin ihmisillä ei ollut mahdollisuutta vetäytyä kotisohvalle katselemaan Netflixiä ja tekemään etätöitä. Koronavirus tappaa arviolta pari prosenttia sairastuneista.
Kyllä minuakin ahdistaa korona, etenkin kun olen riskiryhmää, mutta mielestäni nämä asiat on silti hyvä pitää perspektiivissään.
Muistuttaisin kuitenkin, että Suomi säästyi Mustalta surmalta. Että nih.
Psalmien lukeminen Raamatusta auttaa, siellä on Jumalan sanaa joka lohduttaa ja auttaa onko sulla mitään hävittävää jos sitä kokeilet.
Pelkään pahoin, että Jumalakin vihaa minua. Jotkut virret ja psalmit on kauniita, mutta en ole varmaan tervetullut mihinkään kirkollisiin juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kannustavia viestejä kirjoittaneille. Ajattelin ensin, että en tule enää lukemaan, kun jotkut vastasivat niin ilkeästi. Mutta kai he ovat oikeassa. Olen ihan turha ihminen. Olisi ihan sama, vaikka toteuttaisi suunnitelmansa. Lapsista ei tarvitse olla huolissaan, koska minulla ei ole lapsia. Se oli varmaan yksi syy potkuihin, koska en ansaitse työtä yhtä paljon kuin perheelliset. Lapsettomuus johtuu sairaudesta ja tällaisetkin asiat nyt vaan ylikorostuu tässä mielentilassa.
Olet arvokas ihminen ja tästä koronasta ja sen tuomista negatiivisista asioista sä selviät. Sä ansaitset työn ihan yhtä lailla kuin kuka tahansa muu.
Tarkoitus ei ole tuputtaa, mut jos sulla ei ole ketään kenen kanssa jutella niin tässä olis joku numero. (mä en edes kuulu ev.lut kirkkoon)
Lahden seurakuntayhtymän puhelinpäivystys
Seurakuntayhtymän puhelinpäivystykseen voi ottaa yhteyttä, jos koronaepidemian aiheuttamat poikkeusolot mietityttävät tai ahdistavat. Puhelinnumerossa vastaavat Lahden seurakuntien työntekijät. Päivystys on avoinna viikon jokaisena päivänä klo 9-21, numerossa 050 464 6068.
Lahden ev. lut. seurakuntien työntekijät ovat käytettävissä puhelin- ja somealustoilla kaikkia keskusteluja varten. Työntekijöiden yhteystiedot: https://www.lahdenseurakunnat.fi/yhteystiedot.
Muu ev. lut. kirkon keskusteluapu löytyy osoitteesta https://kirkonkeskusteluapua.fi/ ja kirkon valtakunnallinen Palveleva Puhelin on avoinna joka päivä klo 18-24, numerossa 0400 221 180.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään pahoin, että Jumalakin vihaa minua. Jotkut virret ja psalmit on kauniita, mutta en ole varmaan tervetullut mihinkään kirkollisiin juttuihin.
Jumala rakastaa sua. Jumala on rakkaus. Rikkinäisiä, heikkoina me ollaan tervetulleita , sinäkin olet tervetullut Jumalan yhteyteen. Jeesus on siellä missä sä olet, valmiina auttamaan ja seurakuntaankin olet tervetullut.
15 Ja kun hän(Jeesus) aterioi hänen(Leevin) kodissaan, aterioi myös monta publikaania ja syntistä Jeesuksen ja hänen opetuslastensa kanssa; sillä heitä oli paljon häntä seuraamassa.
16 Kun fariseusten kirjanoppineet näkivät, että hän söi syntisten ja publikaanien kanssa, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Publikaanien ja syntistenkö kanssa hän syö?"
17 Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut
kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä." Markus 2
"Ja avuksesi huuda minua(Jeesusta) hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua." Psalmi 50
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut" apostolien teot 16:31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä asennetta. Jos vaalit muutenkin kuolemantoiveita niin mikä siinä koronassa sitten pelottaa? Eikö koko jutun pitäisi olla sitten ihan yksi lysti, voisit kaikessa rauhassa sikailla ja rellestää kaaoksessa kuin viimeistä päivää?[/
En halua kitua tukehtumalla montaa päivää. Parempi olisi kuolla nopeasti.
-eri-
No jos on siinä tilassa että joutuu tehohoitoon niin ei siinä taida juuri mitään enää tajuta, yleensä tehohoito on vain neljä päivää kun kuolema korjaa.
Mutta toisaalta, jos nyt hyppää kuolemaan vaikka ei edes tiedä että kuuluuko itse niihin jotka sairastuu, ja jos sairastuu niin kuuluuko niihin harvoihin jotka joutuu sairaalaan tai niihin vielä harvempiin jotka joutuu teholle. Yhtä hyvin voisi lotota.
Salkkarien Ismolla oli joskus vähän samoja fiiliksiä, kun meinasi hypätä: sillalta alas ja vielä junan eteen.
Se kuitenkin vaan tv-sarjassa.
Jos sinulla on oikeasti synkkiä ajatuksia, niin soita jollekin ja puhu niistä, soita vaikka 112 jos ei oo ketään muuta kenelle voisit jutella.
Tyypillistä jollekin vauvalle jolla ei oo koskaan tapahtunut mitään kamalaa.
Tää ei ole mulle yhtään mitään.
Vain se Uudenmaan rajan sulkeminen ketuttaa.
Ei tietenkään.