Tekee mieli hypätä sillalta alas tämän koronan takia
Onko kukaan muu niin ahdistunut, että tekee mieli hypätä sillalta alas? Kaikki paska tapahtuu elämässäni samaan aikaan, enkä jaksa enää.
Kommentit (84)
Tämä on vaikeaa aikaa, teille ja meille muille. Yhdessä tästäkin selvitään, kaikki olemme samassa veneessä. Töitä tulee ja menee. On vain yksi elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain mielenterveyden haastetta oltava ennestään, jos mahdollisesta korona tartunnasta ahdistuu.
siinä oikein asiantuntijan auttava kommentti. Mietitkö koskaan mitä kirjoitat, no penaalin tylsimmät kynät ei juuri mieti.
Jätin kirjoittamatta, että suosittelen hakeutumaan hoitoon. Sekin olisi varmaan huonosti sanottu? Eikä normaali ihminen tästä ahdistu!
Tunnistit siis itsesi?
Tsemppiä kaikille! Tukekaa hoitajia , suomen terveydenhuolto on hyvää.vituttaa vaan ne maailmanmatkaaja julkkikset jotka hetki sitten niin kehuivat kui muual o niii paljon parempaa. Nyt kyllä kelpaa suomen terverydenhuolto ja tullaa paniikissa takas!!!!
Ei sillä ole pahemmastakin selviytynyt, mielenterveysongelmista, köyhyydestä, nähnyt nälkääkin ja ollut ihan yksin niiden ongelmien kanssa. ikinä ei ole noussut kusi päähän vaikka niistä ajoista on noussut. Ei aiheuta tämmöinen poikkeusaika vielä yhtään mitään ongelmia. Nyt sen tajuaa ettei ole mikään ressukka joka alkaa valittamaan heti poikkeusolosuhteissa. Sopeudun nopeasti vaikka mihinkä olosuhteisiin ja tähän helpoiten kun tarvitsee vältellä muita ihmisiä niin sehän onnistuu kaikkein helpoiten.
Nyt kannattaa hengitellä syvään ja yrittää ajatella muutakin kuin koronaa. Media on ottanut tilanteesta kaiken irti. Siinä on se hyvä puoli, ettei pandemia tullut täysin yllätyksenä, ja huono puoli, että jokainen on saanut niin paljon tietoa viruksesta, että osaa ahdistua siitä kun se levisikin Suomeen.
Enemmistö kuitenkin selviää. Ei tämä mikään zombiemaailmanloppu ole, eikä edes maailmanloppu.
Vierailija kirjoitti:
No tämä korona oli nyt vaan joku viimeinen pisara. En selviä tästä ikinä.
Sain potkut töistä. Olen yksinäinen ja sinkku, joten en voi jakaa tätä kenenkään kanssa. Kuulun riskiryhmään sairauteni takia ja varmaan kuolen. En uskalla liikkua kaupassa enää. En ole käynyt pariin viikkoon kaupassa enkä moneen viikkoon missään keskustan alueella. Töissä ollessa jaksoin olla vielä iloinen ja positiivinen, mutta potkut romahdutti kaiken.
Olen pahoillani, tilanteesi on muuttunut radikaalisti ja se vaikuttaa varmasti olotilaasi paljon. Uskallan silti kysyä, voisitko sinä toimia tukena tai apuna jollekin toiselle? Toisiko se merkittävyyden kokemusta? Toivon, että jaksaisit vielä yrittää, päivän kerrallaan. Sinua tarvitaan, uskothan sen!
Vierailija kirjoitti:
No tämä korona oli nyt vaan joku viimeinen pisara. En selviä tästä ikinä.
Sain potkut töistä. Olen yksinäinen ja sinkku, joten en voi jakaa tätä kenenkään kanssa. Kuulun riskiryhmään sairauteni takia ja varmaan kuolen. En uskalla liikkua kaupassa enää. En ole käynyt pariin viikkoon kaupassa enkä moneen viikkoon missään keskustan alueella. Töissä ollessa jaksoin olla vielä iloinen ja positiivinen, mutta potkut romahdutti kaiken.
Lisää tähän hommaan vielä äidin alkoholismi, siskon viiltely, veljen masennus ja huostaanotto ja talouden romahtaminen sairastumisen myötä.
Luulen, että hapenpuutteeseen kuolema ei ole lainkaan niin tuskallista. Olin itse joskus leikkauksen jälkeen heräämössä, ja hoitaja kävi välillä tökkimässä, että muistaisin hengittää. Happimittari piiaili, ja olisi niin halunnut nukkua sikeästi, mutta hoitaja tökki häiritsevästi koko ajan.
En usko, että tällaisesta ihmisturhakkeesta on mitään hyötyä kenellekään. Luulen, etten osaisi auttaa muita oikealla tavalla. Muuten idea muiden auttamisesta on hyvä. Autan ja neuvon ihmisiä joskus täällä vauvapalstalla, mutta tuskin kukaan saa paskoista neuvoistani mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että tällaisesta ihmisturhakkeesta on mitään hyötyä kenellekään. Luulen, etten osaisi auttaa muita oikealla tavalla. Muuten idea muiden auttamisesta on hyvä. Autan ja neuvon ihmisiä joskus täällä vauvapalstalla, mutta tuskin kukaan saa paskoista neuvoistani mitään hyötyä.
Samaa mieltä ja olen ajatellut ettei yhtään haittaa jos niitä ei pidettäisi väkisin hengissä joita ei kiinnosta elämässä mitään tehdä. Ihmisen tehtävä on kuitenkin jotain aina tehdä ja olla hyödyksi muille ihmisille puolin ja toisin.
Nämä sairaat itsekkäät yksineläjät nyt kärsivät joillekka ei ole kukaan kelvannut puolisoksi.
Vierailija kirjoitti:
Sinä saatat olla nyt kriisissä ja lisäksi masentunut, luen sellaista sanojesi välistä vaikken psykologian alan asiantuntija olekaan. Mutta jos sinussa on yhtään olemassa lämpöä toista ihmistä kohtaan, et voi olla hyödytön. Et ole hyödytön, et ole merkityksetön, etkä missään nimessä ihmisturhake. Muista se, vaikka lukisit täältä minkälaisia vastauksia. Sinun elämäsi on itsessään arvokas ja saattaa olla, että jonain päivänä löydät/huomaat merkityksellisyyden. Minullekin on käynyt niin. Jaksathan, ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa hengitellä syvään ja yrittää ajatella muutakin kuin koronaa. Media on ottanut tilanteesta kaiken irti. Siinä on se hyvä puoli, ettei pandemia tullut täysin yllätyksenä, ja huono puoli, että jokainen on saanut niin paljon tietoa viruksesta, että osaa ahdistua siitä kun se levisikin Suomeen.
Enemmistö kuitenkin selviää. Ei tämä mikään zombiemaailmanloppu ole, eikä edes maailmanloppu.
Juuri näin. Lopulta kuolleita koronaan Suimessa tulee kohtuu vähän. Kannattaa pitää mediapaussia jonkin aikaa. Ei siinä mitään menetä.
Vierailija kirjoitti:
En halua kitua tukehtumalla montaa päivää. Parempi olisi kuolla nopeasti.
-eri-
No onko sinulla henki piukassa nyt? Jos ei ole, tuo ei ole sinulle ajankohtaista nyt eikä todennäköisesti myöskään tulevaisuudessa. Voit tehdä päätöksesi sitten, jos tilanne on oikeasti päällä.
Ei ahdista yhtään, vaikka riskiryhmään kuulun. Keskityt liikaa kaikkeen negatiiviseen ja ahdistut lisää, joten mieti mihin voisit keskittyä nyt ja tulevaisuudessa. Koronatilanne muutti kaikkien suunnitelmia, joten et ole yksin. Jaksamisia ap. <3
Sehän tässä on että ollaan kuin löyhässä hirressä. Sitä vaan odottaa että milloin alkaa oireita tulla. Ja samalla on huoli iäkkäiden vanhempien puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Lopulta kuolleita koronaan Suimessa tulee kohtuu vähän. Kannattaa pitää mediapaussia jonkin aikaa. Ei siinä mitään menetä.
Ei tule olemaan ihan vähän jos saan ennustaa.
Pahuuden kulminaatio on nyt saavutettu ja nyt pyydän että jaksatte.