Ranskassa kuollut 16-vuotias perusterve tyttö koronaan
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullinen tapaus. Normiflunssaankin kuolee ihan terveitä lapsia joskus.
Älä viitsi valehdella. Normiflunssaan ei ole koskaan kuollut yksikään ihminen. Influenssa on eri juttu.
Influenssa on vakavampi, mutta normiflunssaankin voi kuolla.
Vierailija kirjoitti:
ja hyvin suurella todennäköisyydellä tällä 16 vuotiaalla on ollut jokin vielä huomaamaton synnynnäinen perussairaus.
Ei vaan todennäköisesti se nuoressa kehossa tyypillinen liian voimakas immuunivaste, joka voi olla kohtalokas. Näitä tapahtuu toisinaan influenssassakin.
Miksi kirjoitat saako nyt mammat pidettyy idioottiteinit kotona ? Oletko kolunnut ympäri suomea ostarit läpi ? Mun teini on ollut kotona.Eikä ole ostarilla paljon porukkaa ollut. Mietis paljon kuinka paljon oli/on AIKUISIA jotka tulee matkalta niitä ei kiinosta paskan vertaa säännöt!!! esim abc kahvilat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan vastata tähän yksinkertaiseen kysymykseen: millä perusteella jotkut ihmiset joutuvat teho- tai sairaalahoitoon kun toiset eivät? Tämä kun näyttää koskevan perusterveitä ja ihan ketä tahansa, että toisiin virus puree ja toisiin ei. Perusterveys näyttäisi indikoivan ainoastaan sitä, että tehohoidosta selviää todennäköisemmin.
Joidenkin ihmisten puolustusjärjestelmät ylireagoivat koronavirukseen, mikä voi tehdä taudista vakavamman https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/joidenkin-ihmisten-puolustusjarje…
Eli asia on kuten arvelinkin sen olevan, että käytännössä se on ihan arpapeliä kehen tuo puree ja kehen ei?
Juurikin näin! Voi kun olisi enemmän noita nuoria kuolleita.
Sitä ei voi etukäteen tietää kuka tähän sairastuu vakavasti ja kuka ei, koska meitä ei ole rakennettu täydellisistä osista. Melkein jokaisella on joku osa ruumiista maanantaikapple. Yleensä joku vähemmän kriittinen osa.
Sosialismi tappaa!
Eurooppalaisia pyydettiin orjiksi P-Afrikkaan, kolonialismi lopetti valkoisten orjuuttamisen
Suomeksi
Enkuksi
Suvaitsevaiset oppivat kantapään kautta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/706651d0-ea3e-4866-bd52-9a355f696efa
Feminisminkin suuri suunnitelma perustuu tähän.
https://www.youtube.com/watch?v=Y9TviIuXPSE
Suomen hallitus perustelee Uudenmaan eristämistä muusta Suomesta mm. juuri sillä, että viimeaikaisten tietojen valossa korona voi aiheuttaa vakavan sairauden kenelle tahansa.
Unohtakaa jo riskiryhmäpuheet. Se on osittain vanhentunutta tietoa. Korona on ehkä vähän vaarallisempi riskiryhmille, mutta vakavasti otettava uhka se on kaiken ikäisille ja myös perusterveille. Ei kaikissa valtioissa aseteta ulkonaliikkumiskieltoja ja karanteeneja ainoastaan sairaiden ja vanhusten suojelemiseksi, vaan siksi, että virustartunta voi olla vaarallinen kenelle tahansa. Nyt täytyy sopeutua tilanteeseen ja varoa tartuntaa tai kuolla.
Tuskin tähän mitään tiettyä perustetta on, että kuka sairastuu vakavasti ja kuka lievästi. Sattumaa se taitaa lopulta olla, niin kuin muidenkin sairauksien osalta.
Esimerkkinä vaikka homesairaudet tai raskaus. Toisille ei tule mitään oireita, toisille lieviä ja toisille erittäin vakaviakin. Tämä päätee melkein kaikkiin muihinkin sairauksiin.
Virallisten luokitusten mukaan en itse kuulu mihinkään riskiryhmään, perusterveenä ja nuorena naisena. Kuitenkin sikainfluenssan sairastaneena ja homekoulustakin vakavat ja loppuelämän oireet saaneena pelkään pahoin sairastuvani vakavasti, jos tämän Koronan saan.
Korona iskee näihin vanhuksiin todella helposti.
Jospa tyttö otti opikseen että kannattaa pysyä karanteenissa.
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan vastata tähän yksinkertaiseen kysymykseen: millä perusteella jotkut ihmiset joutuvat teho- tai sairaalahoitoon kun toiset eivät? Tämä kun näyttää koskevan perusterveitä ja ihan ketä tahansa, että toisiin virus puree ja toisiin ei. Perusterveys näyttäisi indikoivan ainoastaan sitä, että tehohoidosta selviää todennäköisemmin.
Eihän tuollaiseen tietenkään kukaan voi antaa tyhjentävää vastausta. Jotkut aina sairastuu myös riskiryhmien ulkopuolelta.
Perusterveys indikoi nimenomaan sitä, että todennäköisyys selvitä koronaviruksesta ilman tehohoitoa on huomattavasti korkeampi, kuin huonokuntoisilla ja vanhuksilla. Se että nyt on kuollut yksi perusterveeksi oletettu ja muutama riskirymään kuulumaton on joutunut tehohoitoon, ei muuta sitä faktaa miksikään, että ylivoimainen enemmistö kuolleista ja tehohoitoon joutuneista on riskiryhmäläisiä.
Edelleen: poikkeus vahvistaa säännön
Mikä oli tytön paino? Lihavuus on sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli tytön paino? Lihavuus on sairaus.
Hoikka tyttö oli.
Itse olen lukenut, että jos hoitoon ei pääse tarpeeksi ajoissa niin korona voi tappaa niin sairaat kuin terveet.
Mitä enemmän sairaita sitä vähemmän hoitoa = sitä enemmän myös terveitä kuolee.
Nämä on kyllä mielenkiintoisia juttuja, että minkälaiset tekijät tässä oikeasti on pelissä. Itselläni taas on perussairaus, mutta siitä huolimatta esimerkiksi influenssasta selvisin parin viikon niiskutuksella, kun taas perusterve ystäväni meni ihan romuksi. Ihminen on monimutkainen kone. Nämä asiat on kaikkea muuta kuin yksi plus yksi-matematiikkaa.
Erään kerran olin aamulla ja työpäivän aikana aivan terve mutta illalla nousi kuume rytinällä ja seuraavana päivänä puolenpäivän aikaan oli viitteitä verenmyrkytyksestä ja keuhkokuume päällä. Reilusti alle 24 tunnissa täysin oireettomasta terveestä menin tajunnan rajamaille ja sairaalan letkuihin. Ei auttanut nuoruus, terveys eikä hyvä kunto vaan henki oli lähellä lähteä.
Itse olen " perusterveenä" sairastanut kaksi ihan yllättäen iskenyttä keuhkokuumetta. Ei siis mikään jälkitauteina vaan suorilta. Toisessa ei edes ollut yskää, ennen kuin myöhemmin. Ei ole tiedossa mitään sairauksia, antibiootteja olen rakkotulehduksiin syönyt paljon, en tiedä voivatko vaikuttaa. Olen varma, että korona tekisi pahaa jälkeä, tuskin hengissä selviäis vaikka " perusterve" edelleen olenkin.
Kuolleisuus koronaviruksen sairastuttamien keskuudessa on Suomessa alle 0,7%.
Perusterve 16 vuotias ja bmi yli 40.
Älä viitsi valehdella. Normiflunssaan ei ole koskaan kuollut yksikään ihminen. Influenssa on eri juttu.