Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla mahdollista, että ihmiset LÄHTEVÄT pk-seudulta kun pyydetään PYSYMÄÄN täällä?

Vierailija
26.03.2020 |

Ihan oikeasti. Nyt tämä koko rajoitus on yhtä tyhjän kanssa! Iso kasa porukkaa lähti tänään pk-seudulta mökeille ympäri Suomea.

Siis miten ihmiset voivat olla näin itsekkäitä? Terveydenhuoltoa ei näköjään arvosteta YHTÄÄN! Hävetkää oikeasti!

Olen sanaton.

Kommentit (322)

Vierailija
261/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten voi olla mahdollista, että ihmiset LÄHTEVÄT pk-seudulta kun pyydetään PYSYMÄÄN täällä?"

ÄLÄ HUUDA.

Vierailija
262/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on saatavilla tietoa liikkumisesta helposti niin olisi yksi helppo ratkaisu. Pätkäistään kaikkien heidän maksukortit jotka ovat sijaintitietojensa perusteella jossain muualla kuin Uudellamaalla sijaitsevalla kotipaikkakunnallaan. Aika äkkiä sitä tultaisiin häntä koipien välissä kotiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin lähdin mökille uudemaalta eilen. Ja jos sairastun mökillä, niin soitan ambulanssi kyydin ja menen sillä sairaalaan. Ihan samanlailla kun suomen valtio maksaa ulkomaan lomailijoita taksi kyydin minne vaan. On niin mukavaa kun veronmaksajat tarjoavat minunkin ambulanssi kyydin. Nyt nautisekelen mökki saunasta ja kauniista maisemista loikoillen

Vierailija
264/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On Suomessa tilaa.

Enkä toisekseen näe mitään syytä miksi juuri maalaisia pitäisi suojata tältä taudilta enemmän. Parempihan se vaan on, että emme ole liuan lähekkäin.

Lähtisin ehkä itsekin jos mulla olisi mökki jossakin korvessa.

Ei kai toimilla erityisesti maalla asuvia yritetä suojella. Pyynnöt palata koteihinsa tarjoavat maalla asuville yhdenveroisen mahdollisuuden terveytensä hoitoon. Maalla on rajalliset resurssit, uudenmaalla paljon runsaammat.

Maalle siirtyvät Uusimaalaiset vähentäisivät maalla ollessaan sairastuessaan entisestään niukkoja resursseja. Sen lisäksi Uudenmaanläänistä kotoisin olevat pääsevät heti maalta kotiin, kun huomaavat uutisista, että seudun sairaaloiden kapasiteetti ei välttämättä ole enää käytössä. Enkä epäile hetkeäkään, ettei sellaisia terveysshoppailijoita olisi.

Jo nyt Uudenmaan läänissä asuvia kiinnostaa maalla asuminen, kun siellä terveystilanne on parempi. Aivan varmasti osa heistä pakenee kaupunkiin, kun kuulee parin naapurimökin sedän joutuneen ambulanssilla parin tunnin päähän tehohoitoon.

Sama koskee varmasti ketä tahansa kaupunkilaista. Kun tunnutaan tarvitsevan kotiseudun terveyspalveluita enemmän, sitten sinne palveluiden lähelle hakeudutaan.

Ei yhdenvertainen hyvinvointi rakennu markkinaehtoisesti sen mukaan, kuka liikkuu parhaiden terveyspalveluiden perässä. Terveydenhuollon ei tulisi olla shoppailijoiden ehdoilla toimiva, vaan tarpeen mukaisesti. Siksi rajat.

Jos naapurimökin setä joutuisi ambulanssilla tehohoitoon, miksi me lähtisimme mihinkään? Me ei olla oltu kosketuksissa naapurin setään.

Tartuttaminen ja tarttuminen on suurelta osin matematiikkaa. Jos kotonaan altistuu  vaikka 50 kontaktiin ja möksällä selviää 2-5:llä, ihan varmasti on paremmat edellytykset pysyä terveenä.Jotenkin tulee se vaikutelma, että mökkipaikkakunnat ne niitä pöpöpesiä vasta ovatkin, kun siellä vaanii korona joka kulmalla.

Kuinka monella käy kotona 50 vierasta? Jos asioi vain välttämättömissä asioissa apteekissa ja kaupassa on ne maalla syntyvät kontaktit samassa suuruusluokassa kuin kaupungissa.

265/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti. Nyt tämä koko rajoitus on yhtä tyhjän kanssa! Iso kasa porukkaa lähti tänään pk-seudulta mökeille ympäri Suomea.

Siis miten ihmiset voivat olla näin itsekkäitä? Terveydenhuoltoa ei näköjään arvosteta YHTÄÄN! Hävetkää oikeasti!

Olen sanaton.

On se ihan hyvä päätös, jos ovat terveitä, eihän he silloin virusta levitä.

Ja ovat mökillään sen 2 viikkoa karanteenissa, eikä haahuile missään ja tilaavat ruat kuljetuksella.

Vierailija
266/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun on saatavilla tietoa liikkumisesta helposti niin olisi yksi helppo ratkaisu. Pätkäistään kaikkien heidän maksukortit jotka ovat sijaintitietojensa perusteella jossain muualla kuin Uudellamaalla sijaitsevalla kotipaikkakunnallaan. Aika äkkiä sitä tultaisiin häntä koipien välissä kotiin...

Minulla ainakin riittää käteistä asua vaikka vuoden verran

Vierailija
267/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tästä opimme jotain. Eikö tämä olisi ollut hyvä päättää hiljaisuudessa ja ilmoittaa vasta sitten kun rajat ovat jo kiinni?

Vierailija
268/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verified

Koronaviruksen ottaminen tosissaan on ensisijaisen tärkeää. Oon kuitenkin lopen uupunut tähän syyllistämiseen, jota tulee joka suunnasta ja ihan kaikille tällä hetkellä. Niin median kuin yksityishenkilöiden suunnalta somessa.

Tää virus ei häviä sillä, että me revitään muita ihmisiä palasiksi. Meitä kaikkia pelottaa, mutta tää ei ole yhdenkään yksilön syytä. Meitä kaikkia ohjeistetaan valtionjohdon suunnalta, ja kun toimitaan niiden ohjeiden puitteissa, sen on oltava riittävästi. Tilanteet muuttuvat jatkuvasti ja sen kanssa on vain elettävä, että ohjeistus voi olla tänään eri kuin eilen tai edes tunti sitten.

Toivoisin, että tässä ahdistavassa, meille kaikille uudessa ja huolestuttavassa tilanteessa, ei etsittäisi jatkuvasti seuraavaa hyökkäyksen kohdetta, jota ruoskia esimerkiksi sosiaalisessa mediassa. Tää on meille jokaiselle varmasti ihan riittävän kuormittavaa muutenkin.

Syyttämisen sijaan voidaan keskittyä esimerkiksi lähikontaktien minimoimiseen ja toistemme tukemiseen ❤️ EDIT: Hei, nyt vielä tarkennuksena, että vaikka olemme mökillä nyt, emme matkustaneet tänne tänään vaan keskiviikkona. Olemme koko ajan toimineet hallituksen silloisen ohjeistuksen mukaan. Mikäli tulee ohjeistus palata takaisin pääkaupunkiseudulle niin tietenkin palaamme heti.

Alma, Helsinki

En jaksanut lukea idioottia kommenttiasi edes loppuun. Mutta, nimenomaan tämä on yksilön syytä. Kenen sitten, Urpo?

Ettet olisi itse urpo? Kerro mitä se syyllistäminen auttaa? Kirjoittajalla oli erittäin hyvä pointti. Viestistäsi huokuu kusipäisyys. 

Vierailija
269/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään ongelmaa siinä jos joku lastaa kuukauden muonat autoon ja ajaa jonnekin eristykseen. Jos oireita ilmaantuu, ajetaan takaisin. Ei sitä sairaalapaikkaa tarvita ensimmäisenä päivänä.

Vierailija
270/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologiaa.

Kun on huono itsetunto, niin mieli yrittää suojella itseään. Jatketaan elämää sellaisena mitä se oli ennen näitä tiukkoja sääntöjä. Tai sitten kuvitellaan että tekee palveluksen itselleen, perheelleen ja yhteiskunnalle pakenemalla tautipesäkkeestä "turvaan".

Hamstraamisessa on myös kyse pohjimmiltaan siitä, että aikuisen sisällä on turvaton pieni lapsi. Vaikka järki sanoo että kaupat eivät mene kiinni, perusturvan tunne on musertunut. Henkilö tuntee että hän voi hallita vaikeaa tilannetta.

Olen huomannut, että tähän koronaan neutraalisti mutta asiallisella vakavuudella suhtautuvat ihmiset ovat harvassa.

Itsetunto?!? XDDDD Ööö liittyy mihin ja miten? Ja minä olen yksi näistä neutraaleista. Ei vttu jaksa tätä naurettavaa vauhkoamista, ihan hävettää.

Vierailija
271/322 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset ajattelee että ei tämmöiset kiellot koske minua. Ihan tyhmyyttä se on minun mielestä. Facebookissa jaettu kotihoitajan kirjoitus. Kannataa lukea ja miettiä, ihan jokaisen. Esim toimittaja Kari Lumikero oli jakanut tämän.

"Terkkuja kotihoidosta, nyt mulla alkaa palaa pata jumiin.

Me terveydenhuollon työntekijät uidaan käsidesissä, käytetään maskeja, pelätään yskiä edes hihaan ettei lietsota hätää ja painetaan nappeja kyynärpäällä, ettei vahingossakaan levitetä koronavirusta, jos se vaikka oiskin oireettomana just mulla. Me tehdään kaikkemme, ettei tää paska leviäis yhtään nopeammin.

Ja mitä mä näen taas?

Perheitä kymmenittäin leikkipuistossa, nuorisojengejä pelaamassa korista, ikäihmisiä kahvilla. Anna ku arvaan, seuraavaks meette mummolle kylään? 

Yritättekö te tahallanne sabotoida meidän duunia? Minkä ihmeen takia mun pitää edes yrittää suojata itseäni ja ennenkaikkea noita mun asiakkaita, joista melkein kaikki on monisairaita ja yli 70-vuotiaita? Vois lopettaa itekin käsidesin käytön, koska se on muutenkin vähissä ja ei siitä näköjään oo mitään hyötyä ku joku tulee kuitenkin karmit kaulassa mammalle kylään. 

Erityisesti mulla meni eilen yks asia tunteisiin. Kävin ärrällä hakemassa kahvin ja salaatin, jotka muuten nautin lennossa ja kolmessa osassa ku tää on vähän hektistä tää työ. Siellä pyöri sellanen seitsemän 11-12v pojan lauma. Ne kosketteli kaikkea, ne töni toisiaan ja ne ei ilmeisesti vielä osaa metrijärjestelmääkään. Yhdessä myyjän kanssa me ärähdettiin niille, että *se metrin väli, tää ei oo mikään pyyntö*. Mikä oli vastaus? Kröhitään ja yskitään ilmaan ja huudetaan, että "mulla on se korona jo."

JUMALAUTA VANHEMMAT! NYT NE KULLANNUPUT KOTIIN JA SAATANAN NOPEASTI. Tää ei oo enää leikin asia. Ettekö te uskalla sanoa että nyt EI hengata kavereiden kanssa kylillä, vai eikö teitä yksinkertaisesti kiinnosta? Sillon ois kannattanu käyttää aikanaan kortsua, nyt on vähän myöhäistä katua.

Tällä tavalla me levitetään tätä virusta ku paskaa joka on heitetty tuulettimeen. Tällä tavalla me ollaan Italia, mutta pitsoilla mihin laitetaan ananasta. On turha itkeä ja parkua, kun just sun mummo tai vaari sairastuu vakavasti sen jälkeen ku kävitte kylässä. Tai sun lapses sairastuu sen jälkeen, ku se on käyny vähän kylillä pyörimässä kavereiden kanssa ku "kotona on tylsää ja en jaksa kattoo teitä paskoja vanhempia."

Mä peräänkuulutan nyt aivoja ja kovaa rakkautta teiltä aikuisilta. Pitäkää ne lapset kotona. Olkaa nyt paskoja vanhempia. Pysykää myös ite kotona. Älkää tehkö meidän työstä yhtään vaikeampaa ja raskaampaa ku se jo nyt on. 

Elämä on tältä keväältä peruttu. Ilman yhteistyötä se on peruttu paljon pidemmältäkin ajalta."

Niille teineille voi sanoa sitten, että nyt on semmonen tilanne että jos ei tuo perssseily lopu, niin lopputulos on se että maailma muuttuu täysin, isiltä,äidiltä ja monelta muulta loppuu työt. Sitten ei harrasteta eikä teinille osteta enää mitään. Tämä kaikki vain siksi, että nyt pelleiltiin eikä uskottu sääntöjä ja suosituksia. Ja tämä on ihan mahdollinen skenaario.

Vierailija
272/322 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On Suomessa tilaa.

Enkä toisekseen näe mitään syytä miksi juuri maalaisia pitäisi suojata tältä taudilta enemmän. Parempihan se vaan on, että emme ole liuan lähekkäin.

Lähtisin ehkä itsekin jos mulla olisi mökki jossakin korvessa.

Ei kai toimilla erityisesti maalla asuvia yritetä suojella. Pyynnöt palata koteihinsa tarjoavat maalla asuville yhdenveroisen mahdollisuuden terveytensä hoitoon. Maalla on rajalliset resurssit, uudenmaalla paljon runsaammat.

Maalle siirtyvät Uusimaalaiset vähentäisivät maalla ollessaan sairastuessaan entisestään niukkoja resursseja. Sen lisäksi Uudenmaanläänistä kotoisin olevat pääsevät heti maalta kotiin, kun huomaavat uutisista, että seudun sairaaloiden kapasiteetti ei välttämättä ole enää käytössä. Enkä epäile hetkeäkään, ettei sellaisia terveysshoppailijoita olisi.

Jo nyt Uudenmaan läänissä asuvia kiinnostaa maalla asuminen, kun siellä terveystilanne on parempi. Aivan varmasti osa heistä pakenee kaupunkiin, kun kuulee parin naapurimökin sedän joutuneen ambulanssilla parin tunnin päähän tehohoitoon.

Sama koskee varmasti ketä tahansa kaupunkilaista. Kun tunnutaan tarvitsevan kotiseudun terveyspalveluita enemmän, sitten sinne palveluiden lähelle hakeudutaan.

Ei yhdenvertainen hyvinvointi rakennu markkinaehtoisesti sen mukaan, kuka liikkuu parhaiden terveyspalveluiden perässä. Terveydenhuollon ei tulisi olla shoppailijoiden ehdoilla toimiva, vaan tarpeen mukaisesti. Siksi rajat.

Jos naapurimökin setä joutuisi ambulanssilla tehohoitoon, miksi me lähtisimme mihinkään? Me ei olla oltu kosketuksissa naapurin setään.

Tartuttaminen ja tarttuminen on suurelta osin matematiikkaa. Jos kotonaan altistuu  vaikka 50 kontaktiin ja möksällä selviää 2-5:llä, ihan varmasti on paremmat edellytykset pysyä terveenä.Jotenkin tulee se vaikutelma, että mökkipaikkakunnat ne niitä pöpöpesiä vasta ovatkin, kun siellä vaanii korona joka kulmalla.

Kuinka monella käy kotona 50 vierasta? Jos asioi vain välttämättömissä asioissa apteekissa ja kaupassa on ne maalla syntyvät kontaktit samassa suuruusluokassa kuin kaupungissa.

Kotona = pk- seudulla ja hoitaessaan asioinnin itse

Vierailija
273/322 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologiaa.

Kun on huono itsetunto, niin mieli yrittää suojella itseään. Jatketaan elämää sellaisena mitä se oli ennen näitä tiukkoja sääntöjä. Tai sitten kuvitellaan että tekee palveluksen itselleen, perheelleen ja yhteiskunnalle pakenemalla tautipesäkkeestä "turvaan".

Hamstraamisessa on myös kyse pohjimmiltaan siitä, että aikuisen sisällä on turvaton pieni lapsi. Vaikka järki sanoo että kaupat eivät mene kiinni, perusturvan tunne on musertunut. Henkilö tuntee että hän voi hallita vaikeaa tilannetta.

Olen huomannut, että tähän koronaan neutraalisti mutta asiallisella vakavuudella suhtautuvat ihmiset ovat harvassa.

itselle oli selvää että hommaan ajoissa kotivaran. Nyt on jo tilanne että uskallanko kauppaan mennä. Ruokaa riittää varmaan 2 kk . Hedelmiä sun muuta täytyy ostaa ja samalla otan muutakin. Ei oo kiva lähteä sairaana kauppaan jos sairastuu.

Vierailija
274/322 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyys ja minä, minä, minä asenne.

Samanlaisia kuin lehdissä olleet siskokset jotka lähti New Yorkiin tai Pohjois-Italiaan matkustaneet joita ei korona pelottanut eikä haitannut koska minä, minä minä haluan...

Vierailija
275/322 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ostaa kotipaikkakunnalta ruuat ja menee sinne sairaalaan. Nyt jo tukkivat mökkipaikkakunnilla terveyskeskusten puhelimet. Uusi ongelma se, että verkot jumissa, eikä paikkakuntalaiset pysty tekemään etätyötä, eikä koululaisten ja opettajien yhteydenpito onnistu.

Lähtekää kotiinne mökkiläiset, kun käytännössä tulette vaikeuttamaan tilannetta, vaikka kuinka tarkoitus on hyvä.

Ehkä viiden tonnin sakko palatessanne, saa miettimään uudelleen? Sillä voi vaikka tehdä.matkoja, kun tilanne ohi.

Ps. Liittymät paljastavat sijaintinne, joten ei ole vältettävissä.

Vierailija
276/322 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puumalan kunnanjohtajalla on täyspäinen asenne. Mökkiläiset eivät kirkonkylällä liiku, vaan ovat mökillään eristyksissä. Ei heistä ole haittaa eikä riskiä eikä ole järjen häivää, että heidän pitäisi palata kotiin.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006454212.html

eli siellä on pakastearkut ja jääkaapit täynnä ruokaa. Siellä voidaan olla vaikka 5 kk että liikkuu vaan omalla pläntillä. Miten sitten jos sattuu tulemaan sydäninfvartti tai muu sairaus?????

Vierailija
277/322 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydäninfraktin saa n 26 000 vuodessa ja n 13 000 kuolee.

Vierailija
278/322 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on raja kiinni, hyvä etteivät tule takaisin. Mitä nämäkin mökkeilijät kuvittelee että kun sairastun ajan Helsinkiin, raja on molempiin suuntiin kiinni.

Vierailija
279/322 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuolloin lisäksi mökkiläiset ruuhkauttavat muut palvelut! Joo, pysytään mökillä mutta ruoka tilataan pikkukaupasta, jonka pitäisi pystyä palvelemaan paikallisia. Kesällä on kesätyöntekijöitä tms. apuna, mutta nyt voi tulla tilanne ettei ole enää ihmisiä töihin auttamaan niitä paikallisia riskiryhmäläisiä.

Ja mökkiläiset tukkivat mobiiliverkon. Pitäisi niiden paikallistenkin päästä etätöihin ja etäkouluun.

Ja roskaa syntyy. Ei sitä jätehuoltoakaan ole mitoitettu niin, että tähän aikaan vuodesta voidaan tehdä samaa kuin kesällä. Ja silloinkin on välillä ongelmia.

Jos pysyt mökillä niin että et hanki ruokaa mistään, et käytä puhelinta ja et tuota pussiakaan roskaa, niin tervetuloa sitten. Muuten, pysy poissa ja jos olet jo, mene kotiin.

Vierailija
280/322 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla täällä ei taida olla mökkiä ja harmittaa kun täytyy jäädä hikiseen kaupunkikoppiin. Ihan ymmärrettävää. Mökkejähän on myös Uudella maalla joten kaikki eivät edes mene ns. Rajan yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä