Miten voi olla mahdollista, että ihmiset LÄHTEVÄT pk-seudulta kun pyydetään PYSYMÄÄN täällä?
Ihan oikeasti. Nyt tämä koko rajoitus on yhtä tyhjän kanssa! Iso kasa porukkaa lähti tänään pk-seudulta mökeille ympäri Suomea.
Siis miten ihmiset voivat olla näin itsekkäitä? Terveydenhuoltoa ei näköjään arvosteta YHTÄÄN! Hävetkää oikeasti!
Olen sanaton.
Kommentit (322)
No miettikääs asiaa toisinpäin. Oma maakuntasi päätettäisiin eristää, koska siellä on eniten tapauksia. Varmaan aika monelle maakuntasi asukille tulisi mieleen oman turvallisuutensa vuoksi lähteä väljemmille vesille.
Ihmismieli vaan on sellainen, ensin itse, sitten omat läheiset, sitten omat tutut ja viimeiseksi yhteinen hyvä. 99,99999% ihmisistä ajattelee niin.
(Ja ei, en ole uusimaalainen enkä mökilläkään, mutta ymmärrän kyllä).
Vierailija kirjoitti:
No miettikääs asiaa toisinpäin. Oma maakuntasi päätettäisiin eristää, koska siellä on eniten tapauksia. Varmaan aika monelle maakuntasi asukille tulisi mieleen oman turvallisuutensa vuoksi lähteä väljemmille vesille.
Ihmismieli vaan on sellainen, ensin itse, sitten omat läheiset, sitten omat tutut ja viimeiseksi yhteinen hyvä. 99,99999% ihmisistä ajattelee niin.
Minä tekisin niin kuin nytkin teen eli pysyn kotona sisällä enkä poistu kuin kerran viikkoon kauppaan suojavälineet mukana. Onkohan tuo uusmaalaisille jotenkin mahdotonta toteuttaa?
Minun mielestäni nämä jotka eivät noudata ohjeistuksia saisivat mennä jonon hännille hoidoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tekisin niin kuin nytkin teen eli pysyn kotona sisällä enkä poistu kuin kerran viikkoon kauppaan suojavälineet mukana. Onkohan tuo uusmaalaisille jotenkin mahdotonta toteuttaa?
Niin, koska koet sen olevan itsellesi turvallisinta. Ihan samasta syystä minäkin nökötän kotona ja tilaan ruokaa kotiinkuljetuksella.
Vaan jos joku muu ajattelee jonkun muun tavan olevan itselle turvallisin, niin hän toimii niin.
hmxhm kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti, nytkö se alkaa... Twitterissä oli pitkä italiasta englanniksi käännetty ketju, jossa joku italialainen kertoi rehellisesti mistä kaikki sai alkunsa: yksi iso tekijä oli se, kun hallitus kertoi eristävänsä tietyn alueen – kyseiseltä alueelta karkasi tuhatpäin jengiä ”kotiin perheidensä luo”, levittäen taudin ympäri Italiaa.
Nythän maakunnissa on koronatapaukset lähtenyt voimakkaaseen kasvuun. Tietenkään en nyt halua osoittaa syyttävää sormea uusmaalaisiin, mutta onhan se hassu sattuma, että heidän lähtiessä uudeltamaalta maakuntiin alkaa koronatapauksia putkahdella maakunnissakin viikkojen tauon jälkeen.
Setä Viruslinko kun ei ajattele ketään muuta kuin itseään. Rällätään väliä Vantaa-Mikkeli (onnistuu edelleen tietyille ryhmille). Mikkelissä käydään huoletta kaupassa joka päivä, koska ei kiinnosta. Ei käsien pesua. Kauppaan ängetään aamulla kasilta mummojen joukkoon yskimään ja nauretaan kun mummot laittaa huivia tiukemmin suun eteen.
Eli yksi joukko ovat nämä huolettomat ksipäät.
Vierailija kirjoitti:
Just siksi koska käsketään pysymään. Orjuus ei kiinnosta, vangiksi joutuminen ei kiinnosta. Eikä ole minkäänlaista luottamusta --- kohtaan.
Kaikki käskyt ovat vain käskettävien etujen vastaisia. Muuten ei tarvitsisi käskeä.
Tämä nyt oli niin kyynistä tuubaa ja perusteetonta mustamaalausta ettei mitään määrää. Suomalaisten luottamus juuri viranomaisiin ja muihin mainitsemiisi tahoihin on huippuluokkaa ja tämä on yksi maailman vähiten korruptoituneista maista.
Venäjältä muuten suolletaan juuri tuollaista tekstiä mitä kirjoitit. Netissä on sivustoja jotka jäljittävät Venäjän disinformaatiokampanjoita.
Se saalähtemään, kun ymmärtää, että mökissä eristäytyneenä on pienemmät todennäköisyydet tartuttaa tai saada koronaa, kuin kaupungissa.
Ja se kun tietää, että pk-seudulla on ilmeisesti vähemmän hengityskoneita per asukas kuin muualla Suomessa, vaikka kappalemäärä näyttää ensivilkaisulla isommalta. Niitä riittää siis harvemmalle. Ja että täällä virus leviää kuitenkin tehokkaammin väestötiheyden johdosta.
Jos minulla olisi mökki, olisin lähtenyt jo aikoja sitten sinne.
Vierailija kirjoitti:
hmxhm kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti, nytkö se alkaa... Twitterissä oli pitkä italiasta englanniksi käännetty ketju, jossa joku italialainen kertoi rehellisesti mistä kaikki sai alkunsa: yksi iso tekijä oli se, kun hallitus kertoi eristävänsä tietyn alueen – kyseiseltä alueelta karkasi tuhatpäin jengiä ”kotiin perheidensä luo”, levittäen taudin ympäri Italiaa.
Nythän maakunnissa on koronatapaukset lähtenyt voimakkaaseen kasvuun. Tietenkään en nyt halua osoittaa syyttävää sormea uusmaalaisiin, mutta onhan se hassu sattuma, että heidän lähtiessä uudeltamaalta maakuntiin alkaa koronatapauksia putkahdella maakunnissakin viikkojen tauon jälkeen.
En todellakaan puolustele mökkeilijöitä, mutta eiköhän vielä suurempi ongelma ole ollut ulkomailta palanneet suomalaiset jotka ovat vapaasti käyttäneet julkisia kulkuneuvoja ja yllättävän moni on vähät välittänyt karanteeni suosituksesta. Uusimaalaiset eI todellakaan ole ainoita jotka matkustelevat maailmalla. Sairaanhoitaja ystäväni kulkee junalla töihin ja on tavannut jo useamman tämmösen tapauksen junassa kun ovat suureen ääneen esim. puhelimessa kailottanut tilanteensa. Junalla Pasilaan /Tikkurilaan ja sieltä junanvaihto johonkin päin Suomea. Sitten kauppaan tekemään ostokset siellä pikkupaikkakunnalla.
Kyllä tämä itseä ihmetyttää että hirveä haloo mökkiläisistä mutta samalla ulkomailta lappaa satoja tuhansia suomalaisia ympäri Suomen?? Nyt vasta tähänkin herättiin kun oli liian kiire moralisoimaan mökkiläisiä.
Ja se älkää ottako tätä väärin, en puolustele mökkeilijöitä todellakaan, mutta tuntuu että fokus on vähän mennyt osittain sivuraiteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutko kerrostalossa, 70 m2 kolme henkilöä, ilman parveketta, vai rivi- tai peräti omakotitalossa, jossa on piha?
Täytyy varmaan taas nipistää itseään, kyselijöille ei ole tarkastuspisteillä mitään suojaimia ja tiesulkuturisimia on ilmassa. Taitaa melkein olla enemmän haittaa kun hyötyä näistä.
🙋 Lombardiassakin kävi juuri sama, että sulkemisesta ilmoitettiin etukäteen, minkä seurauksena ihmiset lähtivät pakoon karanteenilla uhatulta alueelta. Tämän seurauksena oli taas raju taudin leviäminen muualle italiaan.
Kiitos v*tusti itsekkäät helsinkiläiset. Ihmisillä ei tunnu yhtään leikkaavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutko kerrostalossa, 70 m2 kolme henkilöä, ilman parveketta, vai rivi- tai peräti omakotitalossa, jossa on piha?
Asun kerrostalossa, tilaa on 60 m2, meitä on tällä hetkellä kaksi. Jos tämä olisi tullut myöhemmin, niin sitten meitä olisi ollut täällä kolme aikuista. Parveke meillä tosin on, niitä ei taida pääkaupunkiseudulla olla. Minulla oli jo aikoinaan asuntoa ostaessa kriteerinä se, että asunnossa on oma parveke.
Kalliossa karanteenissa 32 m2 vai mökillä 150 m2 , kauppa 24/7 6 km päässä. Kun klo 03:00 menee kauppaan on rauha taattu. Paikallinen kalastaja tuo kalat 100 m päähän, maanviljelijä toi perunoita. Kärsi kopissasi ja v.....le niin paljon kuin haluat. Maan hallitus tuhosi maailman parhaan karanteenijärjestelmän.
121 autoa käännytettiin, ei poliisi usko kaikkien selityksiä.
Ihmiset on tyhmiä. Itse näen tämän kokemuksena.
Vierailija kirjoitti:
121 autoa käännytettiin, ei poliisi usko kaikkien selityksiä.
Saispa saman käännytysprosentin ruotsin rajallekin. Suomalaisia on helpompi käännyttää eikä tarvitse mitään paperisotaa.
Helppo ratkaisu: Ulkopaikkakuntalaiset jonon häntäpäähän jos sairastuvat. Jos kuolevat, kuolevat siis omaa tyhmyyttään.
Vierailija kirjoitti:
Helppo ratkaisu: Ulkopaikkakuntalaiset jonon häntäpäähän jos sairastuvat. Jos kuolevat, kuolevat siis omaa tyhmyyttään.
Se ei ole ratkaisu varsinaiseen ongelmaan eli taudin levittämiseen sinne missä sitä ei jo ole.
Minäpä kerron miksi ei totella. Siksi koska inhoamme ylhäältä tulevia neuvoja. Ja Ap. n kaltaiset kauhistelijat voisivat pitää suunsa kiinni. Sulla ei ole oikeuksia määräillä muita.
Ps. Tulin eilen illalla Hesasta Mäntyharjulle.