Miten voi olla mahdollista, että ihmiset LÄHTEVÄT pk-seudulta kun pyydetään PYSYMÄÄN täällä?
Ihan oikeasti. Nyt tämä koko rajoitus on yhtä tyhjän kanssa! Iso kasa porukkaa lähti tänään pk-seudulta mökeille ympäri Suomea.
Siis miten ihmiset voivat olla näin itsekkäitä? Terveydenhuoltoa ei näköjään arvosteta YHTÄÄN! Hävetkää oikeasti!
Olen sanaton.
Kommentit (322)
Vierailija kirjoitti:
On Suomessa tilaa.
Enkä toisekseen näe mitään syytä miksi juuri maalaisia pitäisi suojata tältä taudilta enemmän. Parempihan se vaan on, että emme ole liuan lähekkäin.
Lähtisin ehkä itsekin jos mulla olisi mökki jossakin korvessa.
Törkeä eukko!
Koska kaksi naapuriani päättivät alkaa remontoimaan ja ainakin toinen heistä pakeni itse Lohjalle eikä toinenkaan asu taloyhtiössä. Helppo se on sieltä blogata "paljon rakkautta, hyvää energiaa ja vilpitöntä yhteisöllisyyttä näihin historiallisiin aikoihin" kun ei tarvitse kuunnella isukin firman piikaamista ja poraamista vanhassa betonikerrostalossa.
Tämä kaikki, mitä teette, on niin turhaa. Uudet ennusteet kertovat, että epidemia voi kestää syyskuulle asti. Tulette kuitenkin sairastumaan jossain vaiheessa. Kukaan ei voi linnoittautua kotivaran kanssa puoleksi vuodeksi mökkiin.
Vierailija kirjoitti:
Ja kohta sieltä tullaan häntä koipien välissä takaisin HUSille hoitoon ja samalla ollaan levitetty tautia ympäri Suomea?
Miksi ihmeessä täällä tehdään tismalleen samat virheet kuin Italiassa?
Ihminen on aggressiivinen robottilammas, jonka tyhmyys tiivistyy laumassa.
Seurasin hetken aikaa Hesarin suoraa lähetystä Hyvinkään tarkastuspisteellä. Yllättävän paljon siellä on porukkaa nyt rajaa ylittämässä. En käsitä miksi esimerkiksi kaikki rekat pysäytetään, eiköhän ne ole kaikki liikkeellä työasioissa?
Melkoinen savotta tuosta on tulossa jos tarkastus jatkuu yhtä pikkutarkasti koko kolme viikkoa 24/7.
Asun Päijät-Hämeessä pienessä maalaiskylässä ja paikkakunta on suosittu mökkipaikka ja vaikka yleensä on kesäisin kivaa, että kylä herää henkiin, palvelut kukoistavat jne., niin nyt kyllä vaan v*tuttaa.
Kaupungeista on tultu tänne mökeille pakoon jo pari viikkoa ja taudin itämisessä voi hyvinkin mennä se 2-12 päivää. Sitä ennen on käyty koko perheen voimin kylällä kaupassa ja pizzalla, motoristit suihkuvat myös tuosta ohi ja pysähtyvät tankille tai kahville ja koko ajan virus voi vain levitä, levitä...
Samaan aikaan itse yrittää tehdä etätyöt takkuilevalla mobiililaajakaistalla, kun mökkiläiset ovat tulleet tänne viihtymään Netflixien ääressä ja lapset pelaamaan pleikkaa "koska mökillä on turvallista ja tilaa hengittää." Samaan aikaan yritän hoitaa kauppa-asiat iäkkäiden vanhempieni puolesta ja huolehtia, etten tartuta heitä, jos sairastunkin itse kun joudun käymään tuolla kaupassa, missä palloillaan lasten voimin minkä keritään ja isovanhemmat tuovat lapsenlapsiaan jäätelöostoksille. Ihmiset käyttäytyvät kuin olisivat pääsiäislomalla. Mitään turvavälejä ei käytetä, ei ajatella, että yksi ihminen voisi hoitaa kaikkien ostokset muiden puolesta ja kotiin voisi oikeasti jäädä. Kohta meillä on täällä paljon sairastuneita ja jos kaupan työntekijät sairastuvat, niin se menee kiinni. Seuraavaan kauppaan onkin sitten matkaa se 30 km, johon ei moni pysty, joko sairaana tai yli 70-vuotiaana, sillä kylän kauppias on toimittanut heille ostokset kotiin.
On turha pyytää ihmisiä miettimään tai toimimaan suositusten mukaan, sillä he vain tekevät omalla käytöksellään tyhjäksi meidän muiden toimenpiteet ja elävät kuin täällä ei olisi mitään vaaraa. Mutta ei se niin mene. Ennen vakavia oireita kukaan meistä ei tiedä olevansa sairastunut.
rarehanu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti. Nyt tämä koko rajoitus on yhtä tyhjän kanssa! Iso kasa porukkaa lähti tänään pk-seudulta mökeille ympäri Suomea.
Siis miten ihmiset voivat olla näin itsekkäitä? Terveydenhuoltoa ei näköjään arvosteta YHTÄÄN! Hävetkää oikeasti!
Olen sanaton.
On se ihan hyvä päätös, jos ovat terveitä, eihän he silloin virusta levitä.
Ja ovat mökillään sen 2 viikkoa karanteenissa, eikä haahuile missään ja tilaavat ruat kuljetuksella.
Usealla paikkakunnalla kaupoilla ei edelleenkään ole mitään ruokien tilauspalvelua.
Vierailija kirjoitti:
On Suomessa tilaa.
Enkä toisekseen näe mitään syytä miksi juuri maalaisia pitäisi suojata tältä taudilta enemmän. Parempihan se vaan on, että emme ole liuan lähekkäin.
Lähtisin ehkä itsekin jos mulla olisi mökki jossakin korvessa.
Klassikkoesimerkki joitten takia toivon että uusimaa pysyisi eristyksissä hamaan tappiin saakka.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla täällä ei taida olla mökkiä ja harmittaa kun täytyy jäädä hikiseen kaupunkikoppiin. Ihan ymmärrettävää. Mökkejähän on myös Uudella maalla joten kaikki eivät edes mene ns. Rajan yli.
On paikka Lapissa mutta oon nyt Hgissä jos kesällä menisi yöttömään yöhön.
Koska uudellamaalla EI olla sivistyneitä ! Hallitus ja Prisidettikin ovat antaneet selkeät ohjeet kansalaisille.
Näille Uudenmaanmaan Urpoille ei näytä ohjeet menevät aivoihin asti.
Ohjeet tulivat myös viittomina, jos kuullun ymmärtäminen on hankalaa.... Harvinaisen lepsua porukkaa siellä.
Sieltä ei tarvii tulla tänne edes koronan jälkeen !
Ketä kiinnostaa totella rajoituksia tässä vaiheessa. Koko taudin tuleminen Suomeen oli estettävissä, mutta tarvittaviin toimenpiteisiin ei ryhdytty ajoissa. Ehkä naisia ei ikinä olisi pitänyt päästää päättäjiksi? Nyt on myöhäistä, aivan sama, antaa kaiken vain palaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On Suomessa tilaa.
Lähtisin ehkä itsekin jos mulla olisi mökki jossakin korvessa.Ei kai toimilla erityisesti maalla asuvia yritetä suojella. Pyynnöt palata koteihinsa tarjoavat maalla asuville yhdenveroisen mahdollisuuden terveytensä hoitoon. Maalla on rajalliset resurssit, uudenmaalla paljon runsaammat.
Maalle siirtyvät Uusimaalaiset vähentäisivät maalla ollessaan sairastuessaan entisestään niukkoja resursseja. Sen lisäksi Uudenmaanläänistä kotoisin olevat pääsevät heti maalta kotiin, kun huomaavat uutisista, että seudun sairaaloiden kapasiteetti ei välttämättä ole enää käytössä. Enkä epäile hetkeäkään, ettei sellaisia terveysshoppailijoita olisi.
Jo nyt Uudenmaan läänissä asuvia kiinnostaa maalla asuminen, kun siellä terveystilanne on parempi. Aivan varmasti osa heistä pakenee kaupunkiin, kun kuulee parin naapurimökin sedän joutuneen ambulanssilla parin tunnin päähän tehohoitoon.
Sama koskee varmasti ketä tahansa kaupunkilaista. Kun tunnutaan tarvitsevan kotiseudun terveyspalveluita enemmän, sitten sinne palveluiden lähelle hakeudutaan.
Ei yhdenvertainen hyvinvointi rakennu markkinaehtoisesti sen mukaan, kuka liikkuu parhaiden terveyspalveluiden perässä. Terveydenhuollon ei tulisi olla shoppailijoiden ehdoilla toimiva, vaan tarpeen mukaisesti. Siksi rajat.
Jos naapurimökin setä joutuisi ambulanssilla tehohoitoon, miksi me lähtisimme mihinkään? Me ei olla oltu kosketuksissa naapurin setään.
Tartuttaminen ja tarttuminen on suurelta osin matematiikkaa. Jos kotonaan altistuu vaikka 50 kontaktiin ja möksällä selviää 2-5:llä, ihan varmasti on paremmat edellytykset pysyä terveenä.Jotenkin tulee se vaikutelma, että mökkipaikkakunnat ne niitä pöpöpesiä vasta ovatkin, kun siellä vaanii korona joka kulmalla.
Kuinka monella käy kotona 50 vierasta? Jos asioi vain välttämättömissä asioissa apteekissa ja kaupassa on ne maalla syntyvät kontaktit samassa suuruusluokassa kuin kaupungissa.
Kotona = pk- seudulla ja hoitaessaan asioinnin itse
Miksi ihmeessä pääkaupunkiseudulla kaupassa juttelisi yhtään useamman kanssa kuin maalla? Koska ne on tuttuja?
Kaupat on sijoitettu niin, että myynti on suurinpiirtein samalla tasolla. Maalla ja kaupungissa Prismassa on paljon kävijöitä, lähikaupassakin niitä on tasaisesti. Apteekeissa ei tarvi kuin kerran kuussa asioida jos vain yhden kuukauden reseptit saa kerralla.
Jos niiden lisäksi syntyy 40 muuta kontaktia, silloin tekee jotain muuta kuin on annetut suositukset ja silloin se on oma väärä valinta.
Aamun aikana oli Hyvinkäällä käännytetty 121 ajoneuvoa joilla ei ollut järkevää syytä ohittaa sulkua. Siis 121 autoa? Mitä ihmettä?! Saa olla aikamoinen vatipää joka ei seuraa tiedotusvälineitä jos vielä yrittää huvikseen päästä läpi sulusta joka on asetettu poikkeuslailla.
Vierailija kirjoitti:
rarehanu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sanaton.
On se ihan hyvä päätös, jos ovat terveitä, eihän he silloin virusta levitä.
Ja ovat mökillään sen 2 viikkoa karanteenissa, eikä haahuile missään ja tilaavat ruat kuljetuksella.
Usealla paikkakunnalla kaupoilla ei edelleenkään ole mitään ruokien tilauspalvelua.
Juuri näin. Kauppojen palvelualue maalla voi olla 30 km säteellä tai laajemminkin. Siinä ei kauppiaan poika käy fillarilla kuskaamassa ja kauppiaalta autollakin kaikki sivutiet palvelemalla menee koko päivä jakeluun.
Monissa paikoissa kotihoito saattaa kuljettaa, jos ei vielä ole palvelukotipaikkaa. Se kotihoito järjestetään vieraspaikkakuntalaisillekin, jos oma Sote-piiri myöntää maksusitoumuksen. Monellekohan nyt mökeille siirtyneille myönnetään kotihoitokaan pääkaupunkiseudulla joka taitaa olla edellytys edes pohtia maksusitoumuksen myöntämiseen muualla?
Nyt poikkeustilanteessa kunnat järjestää paikallisille yli 70 vuotiaille avun hallituksen suosituksen mukaisesti. Se ei ole normaalia jakelua.
Vierailija kirjoitti:
Aamun aikana oli Hyvinkäällä käännytetty 121 ajoneuvoa joilla ei ollut järkevää syytä ohittaa sulkua. Siis 121 autoa? Mitä ihmettä?! Saa olla aikamoinen vatipää joka ei seuraa tiedotusvälineitä jos vielä yrittää huvikseen päästä läpi sulusta joka on asetettu poikkeuslailla.
Jos oikein aavistan, siellä on näitä vatipää turisteja jotka käy hakemassa poliisien kanssa sosiaalista kontaktia ”historiallisen hetken” vuoksi. Pitää itse käydä olemassa Covidiootti ja kokemassa raja, niin voi joskus lapsenlapsille kertoa, että ne esti mun käynnin maakunnan rajan toisella puolella huoltoasemalla.
Palaavat vasta kun sakot saavat.
Armeija alkaa kiertää mökkejä.
Vierailija kirjoitti:
Palaavat vasta kun sakot saavat.
Armeija alkaa kiertää mökkejä.
Vaatimus selvittää syy olla siellä tekstiviestitse Uudenmaan ulkopuolella oleville Uudellemaalle rekisteröityihin liittymiin voisi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikein aavistan, siellä on näitä vatipää turisteja jotka käy hakemassa poliisien kanssa sosiaalista kontaktia ”historiallisen hetken” vuoksi. Pitää itse käydä olemassa Covidiootti ja kokemassa raja, niin voi joskus lapsenlapsille kertoa, että ne esti mun käynnin maakunnan rajan toisella puolella huoltoasemalla.
Joku covidiootti on jo saanut sakon. Meneeköhän se kehystettynä olohuoneen seinälle?
Uusimaa on niin karmea paikka, ettei sinne kukaan halua jäädä.
Pitää oikaista monen väärä luulo. Uudellemaalle saa aina palata takaisin, jos kotipaikka on siellä.