Sivut

Kommentit (58)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En näe. Äitini on yli 80-vuotias ja asuu monen sadan kilometrin päässä. Soittelemme joka päivä. Hän asuu yksin mutta saa onneksi apua ruokaostosten yms suhteen.

Vierailija

Luin lehdestä, että Rosanna Kulju ja joku toinen nainen keksivät työllistymisidean: he vierailevat maksua vastaan vanhusten luona, kun heillä on nyt niin yksinäistä siellä karanteenissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä käyn, kuuluvat riskiryhmään. Pakko käydä hoitamassa ja huolehtimassa, muuta vaihtoehtoa ei ole. Ikävä kyllä.

Sama juttu. Ei heitä kukaanmuukaan auta.

Vierailija

Minä (29v, terve) ja äitini (51v, terve), olemme tällä viikolla nähneet viimeksi tänään. Mutta Uudenmaan sulkemispäätöksen myötä päätettiin, että nyt rajoitetaan (vaikka itse asutaankin Pohjois-Pohjanmaalla). Kolmesti ollaan nähty tällä viikolla. Ensi viikolla saatetaan vielä kerran treffata äidin luona (kun äidin oli tarkoitus antaa mulle yhdet farkut ja muutama toppi ihan tarpeeseen), jos suurempia ulkonaliikkumiskieltoja ei ole tullut ja olemme oireettomia. Sitä ollaan valvottu. Ollaan sovittu, että jos toiselle oireita tulee, ei nähdä. Isäni ja vaimonsa kävivät meillä vajaa viikko sitten, hekin toki oireettomia. Isovanhemmat ovat eristäytyneet, kuten kuuluukin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä (29v, terve) ja äitini (51v, terve), olemme tällä viikolla nähneet viimeksi tänään. Mutta Uudenmaan sulkemispäätöksen myötä päätettiin, että nyt rajoitetaan (vaikka itse asutaankin Pohjois-Pohjanmaalla). Kolmesti ollaan nähty tällä viikolla. Ensi viikolla saatetaan vielä kerran treffata äidin luona (kun äidin oli tarkoitus antaa mulle yhdet farkut ja muutama toppi ihan tarpeeseen), jos suurempia ulkonaliikkumiskieltoja ei ole tullut ja olemme oireettomia. Sitä ollaan valvottu. Ollaan sovittu, että jos toiselle oireita tulee, ei nähdä. Isäni ja vaimonsa kävivät meillä vajaa viikko sitten, hekin toki oireettomia. Isovanhemmat ovat eristäytyneet, kuten kuuluukin.

Kaltaistesi takia tauti leviää tehokkaasti.

Vierailija

Emme tietenkään. Isä onkin palvelukodissa, jonne on kertakaikkinen vierailukielto. Äiti ei kuulu edes riskiryhmään, mutta emme näe. Olemme soitelleet useamman kerran viikossa kyllä.

En tajua, mikä siinä on niin vaikeaa olla nyt näkemättä vanhempia/ystäviä? Ettekö oikeasti osaa olla edes kahta viikkoa omissa oloissanne? Tällä menolla tämä tulee varmasti jatkumaan syksyyn asti.

Vierailija

Emme käy. Sekä omat, että puolisoni vanhemmat kuuluvat riskiryhmään, ja olemme itse sairastelleet nyt paljon.

Oma tyttäremme ei nyt tule meille, syystä, että meillä on viime päivinä sairasteltu, ja vielä on pientä jälkioireilua, ja hänellä on tärkeitä juttuja ensi viikolla, joten nyt olisi aivan väärä hetki sairastua. Emme siis kuulu riskiryhmään, eikä tytärkään, mutta haluamme, että hän saa hoidettua sen asian, jonka on sopinut ensi viikolle.

Voi olla, että tyttären kanssa vielä tapaamme tässä kevään aikana, jos ei puolin ja toisin mitään tauteja enää ilmaannu.

Vierailija

En tietenkään tapaa vanhempiani enkä ketään muutakaan. Kaikki tarpeettomat kontaktit on vältettävä. Vanhempien kanssa voi soitella videopuheluita jos välttämättä haluaa nähdä puhumisen sijaan. Kavereiden kanssa sama juttu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jossain ohjeessa sanottu ettei omia vanhempia saa nähdä, jos he eivät kuulu riskiryhmään?

Kyllä saa nähdä. 

Turhat kontaktit kodin ulkopuolisiin ihmisiin pitäisi jättää pois. Tämä koskee myös vanhempien tapaamista. Kyllä aikuisen pitäisi kyetä ilman vanhempien tapaamisia olemaan vaikka useampi kuukausi.

Kysehän ei yleensä ole siitä, etteikö aikuiset lapset pärjäisi ilman vanhempiaan. Mutta pärjääkö ne iäkkäät vanhemmat ilman lapsiaan?

Minuakin harmittaa enemmän se, etten tapaa omaa aikuista lastani, kuin se, etten voi tavata vanhempiani. Mutta tilanne on nyt tämä, ja kestän sen kyllä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jossain ohjeessa sanottu ettei omia vanhempia saa nähdä, jos he eivät kuulu riskiryhmään?

Kyllä saa nähdä. 

Turhat kontaktit kodin ulkopuolisiin ihmisiin pitäisi jättää pois. Tämä koskee myös vanhempien tapaamista. Kyllä aikuisen pitäisi kyetä ilman vanhempien tapaamisia olemaan vaikka useampi kuukausi.

Kysehän ei yleensä ole siitä, etteikö aikuiset lapset pärjäisi ilman vanhempiaan. Mutta pärjääkö ne iäkkäät vanhemmat ilman lapsiaan?

Minuakin harmittaa enemmän se, etten tapaa omaa aikuista lastani, kuin se, etten voi tavata vanhempiani. Mutta tilanne on nyt tämä, ja kestän sen kyllä.

Todellakaan kaikilla ne vanhemmat eivät ole iäkkäitä vaan hyväkuntoisia työikäisiä. Iäkkäille voi viedä ruokakasseja tarpeen mukaan jos eivät pärjää. Henkisesti pärjäämiseen voi käyttää puheluita ja videopuheluita. Jokaisen aikuisen pitäisi pystyä kontrolloimaan itseään ja tunteitaan sen verran, että pärjää vaikka muutaman kuukauden näin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat