Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset halveksivat suomea ja suomalaisuutta?

Vierailija
26.03.2020 |

En ole asiaa koskaan ymmärtänyt. Miten jossain muualla esim. keski-euroopassa on aina kaikki muka parempaa?
Minä olen aivan tyytyväinen suomalaisuuteeni.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä heitä jotenkin syrjii ehkä yhteiskunta. Itse en pidä esimerkiksi pienistä paikkakunnissa, koska niissä kiusattu. Suomalaisuudessa ylipäätään ärsyttää se kateus ja ilkeilyn kulttuuri. Kun on nähnyt jotain muuta, silmät avartuu, haluaa sinne muualle. Ei tästä kannata kyllä saarnata suomalaisille jotka ei näe tai koe tuollaisia ongelmia ja tykkää maasta.

Vierailija
2/22 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että et sekoita "halveksuntaa" kriittisyyteen? Ei se ole halveksuntaa, jos vaatii parannuksia nykyisiin käytäntöihin. Ei ole halveksuntaa moittia Suomen järkyttäviä vuokria/asuntojen hintoja, korkeaa tuloveroa ja muutenkin aivan hullua verotusta perinnöistä ja kaikesta. Saati sitä, että nettopalkan ostovoima on EU:n keskiarvon alapuolella.

Olen itse tehnyt paljon kansainvälisiä töitä ja muutenkin asustellut siellä sun täällä. Jokaisessa maassa ihmiset valittavat monestakin asiasta. Onko se mielestäsi halveksuntaa?

M50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halveksi, enkä häpeä olla suomalainen, mutta en myöskään ala miksikään suomimannekiiniksi täällä ulkomailla missä asun. Jos minulta kysytään jotakin Suomesta, niin vastaan asiallisesti, mutta en ala pitämään luentoa maailman parhaasta koulutusjärjestelmästä tai terveydenhoidosta ym. Kun näistä kuitenkin kysytään, niin vastaan, että en tiedä. Enhän minä tiedäkään, koska olen asunut kauan pois Suomesta. Jätän nämä asiat Suomesta tulleille vierailijoille, jotka kilvan kertovat kaikille miten paras paikka Suomi on maailmassa.

Vierailija
4/22 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että et sekoita "halveksuntaa" kriittisyyteen? Ei se ole halveksuntaa, jos vaatii parannuksia nykyisiin käytäntöihin. Ei ole halveksuntaa moittia Suomen järkyttäviä vuokria/asuntojen hintoja, korkeaa tuloveroa ja muutenkin aivan hullua verotusta perinnöistä ja kaikesta. Saati sitä, että nettopalkan ostovoima on EU:n keskiarvon alapuolella.

Olen itse tehnyt paljon kansainvälisiä töitä ja muutenkin asustellut siellä sun täällä. Jokaisessa maassa ihmiset valittavat monestakin asiasta. Onko se mielestäsi halveksuntaa?

M50

Ulkosuomalaiselle harvoin hyväksytään tällainen kriittisyys Suomea tai suomalaisuutta kohtaan. Pieninkin kritiikki tai toisen maan kehuminen katsotaan halveksunnaksi Suomea kohtaan.

Vierailija
5/22 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M50

Ulkosuomalaiselle harvoin hyväksytään tällainen kriittisyys Suomea tai suomalaisuutta kohtaan. Pieninkin kritiikki tai toisen maan kehuminen katsotaan halveksunnaksi Suomea kohtaan.

Näin on, enkä ymmärrä sitä. Olen itsekin ulkosuomalainen töiden perässä ulkomailla, koska omalla alallani ei ole töitä Suomessa ollenkaan. Ei ole ollut yli kymmeneen vuoteen. On omituista, että minua on kritisoitu ihan avoimesti jopa "maanpetturiksi" tai "veropakolaiseksi". Olisin Suomessa pitkäaikaistyötön tai pätkätyöläinen. Olisiko se aitoa isänmaallisuutta?

Vierailija
6/22 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen vihaaminen johtuu 100% kateudesta.

Vierailija
7/22 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka?

Vierailija
8/22 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, kuinka? Teoriasi mukaan Suomen mitä tahansa asiaa kritisoivat ulkosuomalaiset ovat vain kateellisia, koska eivät PYSTY tällä hetkellä asumaan Suomessa? Anna mun nyt nauraa :)

Vierailija
9/22 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan oo kunnioitusta Suomen valtiota kohtaan ja moni asia on peestä.

Vierailija
10/22 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset pilkkasivat estotta Pohjois-Italian asukkaita, kun nämä lähtivät pakoon sen jälkeen, kun Pohjois-Italia oli julistettu karanteenialueeksi. Viime päivinä suomalaiset ovat tehneet aivan samaa pelkurimaista pakenemista Etelä-Suomesta muualle.

Suomalaiset kuvittelevat monessa asiassa olevansa parempia kuin muut, vaikka asia on melkeinpä  päinvastoin.

Vierailija
11/22 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat katkeria ja pahansuopia. Niiden ainoa ilo on vahingonilo.

Vierailija
12/22 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ei haittaa suomalaisuudessa muu kuin se, että nykyään käyttäydytään todella mulkusti ihmisiä kohtaan ja siitä ei edes laki halua rangaista kunnolla kun se menee äärimmäisyyksiin. Yhteiskunta jne ovat huippuluokkaa.

Molemmat asiat muuttuvat päittäin kun kehitysmaaväki ja näiden arvot sekä kulttuuri alkavat vaikuttaa suomessa laajemmalti. Yhteiskunnasta tulee sikolätti, mutta ihmisten kunniaa ja koskemattomuutta ei enää loukata rangaistuksetta.

Vierailija
13/22 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisissa on vahan samaa vikaa kuin Trumpissa joka tarvitsee jatkuvia kehuja ja ylistysta. Jos joku uskaltaa kritisoida niin lahto tulee heti. Niinhan se on tallakin palstalla, kehoitetaan jattamaan Suomi kun ei naita kriitikkoja siella tarvita.

Vierailija
14/22 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, kuinka? Teoriasi mukaan Suomen mitä tahansa asiaa kritisoivat ulkosuomalaiset ovat vain kateellisia, koska eivät PYSTY tällä hetkellä asumaan Suomessa? Anna mun nyt nauraa :)

Aikalailla näin. Suomimeiningille nokkaansa nyrpistävät eivät hyväksy että suomessa kaikki toimii jähmeästi, ihmiset kävelevät tien oikeassa laidassa ja välttelevät toisiaan eivätkä käytä ilmeitä eivätkä katso silmiin ja pankit menevät kiinni klo 13 ja istutaan korvessa kuution sisällä katsomassa big brotheria. Ei. Kaiken pitää olla paremmin, ihmisten pitää olla iloisempia. Pitää olla elämää, festivaaleja, värejä. Siellä ja siellä tehdään kaikki niin paljon paremmin hei. Suomalaiset käyttävät liikaa huuhteluainetta hei. Ulkomailla tämäkin kioski olisi auki ja kaduilla kävelisi ihmisiä hei. Katsokaa nyt hei mä oon täällä ulkomailla hei kaikki on niin kuin toisinpäin täällä hei tälläkin tavalla voi elää siis hei ja ulkomailla kukaan ei tunnista mun aksenttia suomalaiseksi hei ne luulee mua autralialaiseks. sitten turhaudutaan kun ketään ei kiinnosta travellerin ulkomailla valaistuminen koska suomessa kaikki kuitenkin toimii 100% paremmin ja tasaisemmin, elämä kulkee muuttumattomana ja harmaana ja tasaisena ja hyvänä ja travelleri ei ymmärrä miten jengi voi tyytyä tähän. On OK asua ulkomailla mutta se ei tee travellerista uniikkia lumihiutaletta. Suomessa uniikkius kuuluu eläville julkkispersoonille ja kuolemansa jälkeen kanonisuiduille kansantaiteilijoille. Kaikki muut yritykset erottua joukosta lytätään sanattomasti ja kollektiivisesti Janten lain ankarimmalla voimalla.

Vierailija
15/22 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes viinaa tuoda pizzeriasta kotiin.

Vierailija
16/22 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on negatiivinen ilmapiiri. Ruotsi on toki selvästi pahempi, ei iloa. Euroopassa raskas tunnelma ja ilottomuus alkaa saksan paikkeilla ja siitä pohjoiseen, ranskassakin sitä on pohjoisemmassa mutta marseillessa on jo paljon rennompaa. Sveitsissä vasta onkin raskasta. Suomi ei ole maailman paras maa ja maailman kaikki ihmiset ei todellakaan halua asua suomessa. Enemmistö maailman ihmisistä ei haluaisi asua suomessa vaikka sitä tarjottaisiin sosiaalieduilla. Suomalaiset tuotteet on hyvin keskinkertaisia, kaukana maailman parhaista tuotteista vaikka suomessa jankataan miten uskomattoman hyvät tuotteet suomi kehittää. 

Vierailija
17/22 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkerat kommunistit vihaa isänmaata.

Vierailija
18/22 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myönnä

Vierailija
19/22 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halveksu enkä väheksy. "Suomi on hyvä suomalaisille"; totesi Adolf Ehnroth.

Mutta on hyvä jos omaa myös kriittisen ajattelun ja näkee myös asioiden taakse eli osaa kyseenalaistaa. En kehuisi estoitta, en haukkuisi ehdoitta.

Vierailija
20/22 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

19

Loistavasti sanottu! T. Ulkosuomalainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi