Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään ihan hullun lailla nyt että saan keuhkokuumeen ja joudun koronasairaalaan!!!

Vierailija
26.03.2020 |

Minulla on nyt influenssa (todennäköisemmin kuin korona, koska olen ollut kotieristyksissä jo enne kuin korona alkoi enemmän levitä täällä), ja pelkään ihan hel--tisti että saan vielä keuhkokuumeen kaupan päälle. Kolme kertaa aiemmin tullut sairaalahoitoa vaativa keuhkokuume influenssan jälkitautina. Nyt jos alan oireilla pahemmin niin joudun koronaterveyskeskukseen tai sairaalaan infektiovastaanotolle, joka on sitten täynnä niitä pärskiviä koronapotilaita. Hengitystieoireisia ei enää oteta muualla vastaan. Tietääkö kukaan suojaako muu virustauti yhtään koronalta vai voiko saada molemmat yhtä aikaa? Suojataanko riskiryhmiä mitenkään noilla koronavastaanotoilla, vai oletetaanko siellä että kaikilla on kuitenkin korona niin mitä väliä enää? Pelkään todella paljon, asun yksin ja palvelununeroista eikä ole ketään kelle purkaa näitä huolia.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis palvelunumeroista en saa ketään kiinni, on niin pitkät jonot. Ap

Vierailija
2/17 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Suomessa vaikka kuinka paljon sairaita ihmisiä sairaaloissa joita suojellaan koronalta. Ei se influenssa koronalta suojaa. Älä nyt etukäteen kaikkia ikäviä skenaarioita käy läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmotta..

Vierailija
4/17 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan Suomessa vaikka kuinka paljon sairaita ihmisiä sairaaloissa joita suojellaan koronalta. Ei se influenssa koronalta suojaa. Älä nyt etukäteen kaikkia ikäviä skenaarioita käy läpi.

Joo, mutta miten sinne sairaalaan pääsee? Hengitystieoireiset ohjataan omaan odotustilaan. Siellä ne kaikki koronatapauksetkin on. Miten minä siellä suojaudun?

Vierailija
5/17 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virustauti saattaa vähän suojata toiselta virus taudilta interferoninnavulla, sanoi mulle eräs korvalääkäri. En tiedä, pitääkö paikkansa.

Olen samaa mieltä, että kaikki hengitystietulehdukset pitäisi eristää toisistaan. Töekwwtä laittaa kaikki sekaisin nyt koronan aikaan.

Vierailija
6/17 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pahat oireet influenssassa? Jospa ei menisi keuhkoihin. Älä panikoi etukäteen kun ei voi tietää.

Vierailija
7/17 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.omaolo.fi

Vierailija
8/17 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.omaolo.fi

Kiitos avustasi mutta ei tuo omaolo auta yhtään, se arvioi voiko minulla olla korona ja tarvitsenko hoitoa, mutta ei se kerro minulle minne minut laitetaan jos käyn terveyskeskuksessa tai päivystyksessä keuhkokuume-epäilyn vuoksi. Minä siis pelkään, että saisin koronan vastaanotolta. Normaalille päivystysvastaanotolle ei pääse, jos on flunssaoireita. Eli minä joutuisin käymään samassa paikassa kuin koronapotilaat, vaikka on erittäin todennäköistä että minulla on "vain" influenssa tai joku muu virus. Ap

Vierailija
9/17 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pahat oireet influenssassa? Jospa ei menisi keuhkoihin. Älä panikoi etukäteen kun ei voi tietää.

Kiitos, näin yritän järkeillä itsekin, mutta yksin ollessa ja kuumeessa ja kauheita uutisia lukiessa alkaa niin helposti pelottaa. Ei pitäisi lukea uutisia. Minulla ei onneksi ole korkea kuume, vain 37,8 eikä nyt yskitäkään. Mutta siksi pelkään, kun kuume ehti jo välillä laskea ja nyt on noussut uudelleen. Pahimmillaan se oli 39 pintaan. Minulla on tosiaan ollut aikaisemminkin influenssa ja keuhkokuume. Nyt ei rokotekaan suojannut (toki voihan tämä olla muukin virus kuin influenssa). Minulla on taipumusta pelätä pahinta. Pitäisi sulkea netti kokonaan, mutta sitten olen täysin eristyksissä ulkomaailmasta. Ap

Vierailija
10/17 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne viime viikolla. Nyt ilmeisesti kaikki hengitystieinfektiot ovat automaattisesti koronaa ja laaksoon vain kaikki jonottamaan ja saamaan varmasti tartunta. Onneksi antibiootti alkoi vaikuttamaan kuitenkin ettei tarvinnut lähteä.

Aivan älytön tilanne tällä hetkellä. Kuinka moni ei uskalla lähteä hakemaan apua koska koronakriisi on niin suuri?

Tsemppiä, sori ettei muuta voi kuin pohtia tätä älyttömyyttä.

Vierailija
11/17 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo paljon nesteitä ja lepää. Avaa ikkunaa niin saat raitista ilmaa. Tsemppiä, varmasti pelottaa. Sinulla ei koske keuhkoihin, joten kaikki hyvin. Panikointi nostaa sykettä ja sitä kautta ei tee hyvää taudille. Rauhoitu ja rentoudu 🐏

Vierailija
12/17 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan jo pakannut astiat ynnä muut. Ettei se jää pesän selvittäjille ?

Zinc

Vierailija
13/17 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama tilanne viime viikolla. Nyt ilmeisesti kaikki hengitystieinfektiot ovat automaattisesti koronaa ja laaksoon vain kaikki jonottamaan ja saamaan varmasti tartunta. Onneksi antibiootti alkoi vaikuttamaan kuitenkin ettei tarvinnut lähteä.

Aivan älytön tilanne tällä hetkellä. Kuinka moni ei uskalla lähteä hakemaan apua koska koronakriisi on niin suuri?

Tsemppiä, sori ettei muuta voi kuin pohtia tätä älyttömyyttä.

Kiitos, kyllä sekin tieto lohduttaa että muutkin tajuavat tämän älyttömyyden. Tietysti on hyvä että muut potilaat suojellaan hengitystieoireisilta, mutta kuka suojaa hengitystieoireiset toisiltaan? Ja terveenä ollessani en siis näin paljon varmasti pelkäisi koronaa, mutta kyt kun olen muutenkin sairas ja huonossa kunnossa niin pelkään, voisiko se tulla minulle nyt vakavampana. Taas tätä turhaa panikointia. Ne on onnekkaita jotka ei joudu olemaan nyt yksin. Minulla ainoa kaveri vähättelee koko koronaa, vieläpä kehuskeli jollain baarireissullaan. Häneltä en saa apua nyt. Ap

Vierailija
14/17 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan jo pakannut astiat ynnä muut. Ettei se jää pesän selvittäjille ?

Zinc

Tämän oli varmaan tarkoitus olla vitsi, mutta olen kyllä tehnyt testamentin aikoja sitten ja minun pieni omaisuuteni menee syöpäsäätiölle, kun ei minulla ole lähisukulaisia. Toivottavasti ei kuitenkaan tarvitse vielä pitkään aikaan näitä minun astioita kenenkään pakkailla. Eikä niitä yhden hengen taloudessa kovin paljon olekaan. Ap

Vierailija
15/17 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen nyt nukkumaan, join kamomillateetä, ehkä se vähän rauhoittaa. Kiitos teille jotka kannustitte. Jos joudunkin vielä sairaalaan niin hyvä tietää että voin edes anonyymisti saada jostain tukea. Ap

Vierailija
16/17 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo paljon nesteitä ja lepää. Avaa ikkunaa niin saat raitista ilmaa. Tsemppiä, varmasti pelottaa. Sinulla ei koske keuhkoihin, joten kaikki hyvin. Panikointi nostaa sykettä ja sitä kautta ei tee hyvää taudille. Rauhoitu ja rentoudu 🐏

Rauhoittaako tuo pässi?

Vierailija
17/17 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla hengityssuojaimia? Jos on niin laita sellainen jos joudut lähtemään lääkäriin. Tai kysy jo soittaessasi, että miten suojautuminen terveysasemalla hoidetaan. Ilmeisesti hengityssuojaimia pitäisi olla jaossa terveysasemalla. Ymmärrän huolesi, voimia sinulle ja toivotaan, että olosi alkaa pian helpottaa. Toimintasuunnitelman tekeminen voi silti helpottaa oloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi