Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tupakoinnin lopettaneet! kauanko tämä tuska kestää?

Vierailija
02.02.2009 |

´tänään lopetin ja purkkaa olen syönyt 3kpl. en psyty sitä syömään koska siitä tulee kurkku kipeäksi.

ihan hirvee himo mennä tupakalle ja olen jo monesti meinannut tänään luovuttaa.mitkä päivät ovat ne pahimmat ja kauanko kestää että sen tupakan unohtaa ja nämä himot häviää!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeili niitä nikotiinitabletteja (isoja, ei microtabseja). Niistä ei tule kurkku kipeäksi.

Tsemppiä!

Vierailija
22/35 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta ilman lakkoja ja nyt lopetus Champixin avulla. Nikkiksiä on ja rööki koko ajan mielessä mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. Kaksi kuukautta nyt polttamatta. Kokeile ihmeessä lääkitystä jos ei muuten onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheile, liiku, syö pastilleja, purkkaa, kokkaa, lue - - - tee ihan mitä tahansa. Älä juo kahvia! Se pahentaa tilannetta.

KOtha se tuska häviää, ja taistele, ne himotukset kestää keskimäärin noin 3 min ;)

Terv. vuoden tupakoimatta ollut.

Vierailija
24/35 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

fyysisiä vieroitusoireita ei ole ollut kertaakaan. iltaisin tekee vieläkin välillä kovasti mieli tupakkaa, lähinnä sen tauon takia. oli kiva mennä ulos istumaan ja vetämään tupakanpituiset tauot lapsista ja muusta = )

tsemppiä, 3 min. kerrallaan = )

Vierailija
25/35 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten helpottaa vähän. Mä olen ollut jo yli3 v polttamatta ja edelleen välillä tulee himo. En ole yhtään retkahtanut kuitenkaan, ei uskalla kun niin monta pieleen mennyttä lakkoa takana, jopa yli vuodenkin olin joskus polttamatta ja baarireissulla retkahdin...

Vierailija
26/35 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta polttamatta. Viime viikolla oli jo helpompi olla ,mutta kovasti,  varsinkin kahvin jälkeen, vieroitusoireet iskivät. 

Vierailija
27/35 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotta kesti ennen kuin pysty käymään viihteelläkin ilman ajatusta tupakasta.

Vierailija
28/35 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka ja nikotiini on siitä kumma aine, että lopettamisen vaikeus on yksilöllistä.

Viikon ajan kestää ne fyysiset vieroitusoireet.

Itselleni ei ollut mitenkään erityisen vaikeaa lopettaa. Tosin vuosia poltin vain humalassa ollessani. Sitten jäänyt nekin pois.

Vierailija
29/35 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla on alkannu nyt viime aikoina helpottaa vasta mieliteko mennä tupakalle :) Lopetin polttamisen 2v.4kk. sitten...

Mulla kesti tupakan polton unet 2,5 vuotta ja sen jälkeen aloin olla turvassa t. 21 vuotta sitten lopettanut. 

Vierailija
30/35 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lääkelopetus. Olen syönyt lääkettä pari viikkoa ja tupakka on jäänyt vähemmälle. Tänään olen polttanut kuusi savuketta. Sekin on loistava pudotus n 30 savukkeeeen aiemmin. Huomenna pitäisi polttaa viimeiset henkoset. Eipä tuota kaipaa, mutta kumma tapa on mennä tupakalle, ihan huomaamatta.

Vierailija
31/35 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä puolen vuoden jälkeen helpotti.

Vierailija
32/35 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli koskaan ei voi relata lopullisesti.

Kyllä voi.

Kun on tarpeeksi pitkään polttamatta, tupakka unohtuu kokonan.  Se ei yksinkertaisesti enää edes tule mieleen.

Vai miten helvetissä, luulet niin monen, jopa ketjupolttajan, päässeen lopullisesti irti tupakasta.

Vierailija
33/35 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa kun saa menemään, niin sen jälkeen on helppoa.

Vierailija
34/35 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sitten lopetin ja nykyään pelkkä tupakan haju ällöttää. Oli silloin ekoina vuosina muutama repsahdus, lähinnä bilettämisen yhteydessä. Nykyään ei tee mieli missään olosuhteissa. Monet lähipiiristä lopettanut 40-50 v. Kaikki aloittaneet teininä. Itsekkin aloitin 14-15 v. Koulun välitunneilla poltettiin yläasteella. Tsempit aplle.

Vierailija
35/35 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin vieroituslääkkeellä ja kaikki oli ohi parissa viikossa. Oli hieno seurata ja tuntea miten kehossa moni asia muuttui positiivisesti tupakoinnin lopettamisen myötä, olin polttanut n. 40 v. Oli myös mukava käydä ruokakaupassa, kun loppusummasta puuttui päivittäinen n. 10 euron tupakka-askin hinta. Minulla tupakoinnin lopetuksesta on jo kulunut runsaat 4 v. eikä ole tänä aikana  tupakkaa tehnyt kertaakaan mieli. Suosittelen vieroituslääkettä nikotiinivalmisteiden sijasta, sillä vieroituslääkkeellä pääsee irti sekä nikotiinista että tavasta tupakoida. Tupakoinnin lopetuksen kanssa samanaikaisesti aloin itse pudottaa painoa mitä sitäkin tupakoinnin lopetus edisti, sillä tupakoinnin lopetus vaikuttaa mm. aineen vaihduntaan. Onnistuin lopulta myös painon pudotuksessa ja paino putosi pysyvästi liki 20 kg.