Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinua harmittaa tässä koronakriisissä eniten?

Vierailija
25.03.2020 |

.

Kommentit (441)

Vierailija
141/441 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minua ottaa päähän koska olen ollut työtön jo vuosia, meillä oli varattuna miehen kanssa pari matkaa ja ne ovat olleet ainoat sellaiset jutut jolloin olen hetken tuntenut olevani normi-ihminen. Nyt peruttu Tukholman joka keväinen reissu ja kesälle oli varattu 2 viikon Kreetan loma. Mies raskaassa työssä ja olisi hän myös tarvinnut lomansa. Nyt kun tilanne on tämä, alkaa olla kiitollinen jos vaan perustarpeet toteutuvat. Että saisimme säilyä terveinä ja elää vielä, olemme 55+. Ottaa nuppiin myös ne tyypit, jotka ovat vaan itsekkäitä ja tulevat Hki-Vantaan lentokentältä suoraan Tikkurilaan hengailemaan ja ovat myös osaltaan tuoneet tautia tänne. P...e ...kele!!

Vierailija
142/441 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oltaisiin oltu fiksuja niin epidemia olisi voitu välttää tai ainakin minimoida sairastuneiden määrät Suomessa. Mutta ei. Eli eniten harmittaa ihmisten ja päättäjien TYPERYYS.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/441 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sosiaalinen eristäytyminen yhdistettynä siihen pelkoon, että joku rakkaani tulee kuolemaan. Mitä jos viime kerta kun nähtiin jonkun kanssa tuli olemaan se viimeinen kerta?

Pelkään, miten pärjään henkisesti.

Pelkään, että tulen menettämään työpaikkani.

Pelkään, miten pärjään taloudellisesti.

Tietenkin pelkään, että vaikka olen nuori ja terve nainen, niin mitä jos se olenkin minä kuka heittää henkensä.

Vierailija
144/441 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tilanne vähän hankala kun etätöitä pitäisi tehdä ja kylpyhuoneremontti samaan aikaan. Lisäksi toisen vessan kuulasulkuventtiili hajosi myös (onneksi olin kotona), mutta aiheutti vesivahingon. Seuraus: Ei suihkua, ei pesukonetta, ei vessaa ja mikä pahinta, ei asuntoa koska asunto meni asumiskieltoon.

Eli etätöitä pitäisi tehdä, työpaikalle ei saa mennä ja kotona ei saa asua. No, tämä on elämää. Se ei sinänsä harmita koska tuolle ei voi mitään.

Se mikä harmittaa on se, että urakointifirmalta ei saa mitään tietoa mihinkään kysymykseen, ei mistään aikataulusta, ei mitään arviota milloin pääsevät aloittamaan. Sijaisasunto maksaa paljon ja ei haluaisi ottaa sitä kovinkaan paljon ennakkoon jos asunnossa ei oikeasti vielä korjatakaan mitään.

Lomaa sain sentään ensiviikon, mutta tämä ja huominen pitäisi jotenkin vielä töitäkin pystyä tekemään. Asiakkaitten nillitystä pikkuasioista pitää sietää vaikka oma tilanne on mikä on. Vain kaksi päivää. Vain kaksi...

Vierailija
145/441 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättäjien ja terveydenhuoltoalan työnantajien välinpitämättömyys terveydenhuoltoalan henkilökunnan turvallisuudesta. Kuka niitä potilaita sitten hoitaa, kun lääkärit ja hoitajat makaa ruumishuoneella?

Vierailija
146/441 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi puhua harmituksesta, mua v...tuttaa ihmisten typeryys ja välinpitämättömyys. Asioita ja ohjeita jankataan koko ajan ni silti vaan iso osa liikkuu niin kun ei mitään. Viis veisaa rajoituksista.

Uusimaa ei ole ainoa ongelma, seuraava räjähdysmäinen tilanne tulee Oulun seudulle. Siellä ei tunnu porukka välittävän edes karanteenista.

Suomen pitäisi olla sivistysvaltio mutta nyt ihmiset kyllä näyttää että se on täyttä harhaa.

Vierailija
147/441 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilasjuhlien peruuntuminen,

Lomautus ja palkan katoaminen, omaisuudesta suli pois 25000, aikuiset lapset ei saa töitä eikä siis rahaa elämiseen, työpaikka taitaa mennä konkurssiin. Siinä isoimmat

Vierailija
148/441 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosuomalaisten ryntäys Suomeen.

Vierailija
149/441 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa todellakin :

- se että vanhemmat antavat kouluikäisten lastensa parveilla kauppojen edessä ja vaikka missä

- Etelä-Suomesta tullaan levittämään tauti ympäri Suomea ja tyhjentämään maaseudun kaupat ( eläkää kuten olette aina sanoneet , "kehä kolmosen yläpuolella EI ole elämää) 

-Hallituksen rajoitukset muuten OK, mutta kaikki rajoitteet tulleet 2 viikkoa liian myöhään

-ostareilla ja kuppuloissa, kapakoissa pyörivät, eniten niisää ollut ulkomaalais taustaisia

Vierailija
150/441 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmita, vaan surettaa paljon, että päätimme miehen kanssa siirtää vauvanhankintaa. Meillä on yksi keskenmeno taustalla, joten se varmasti pahentaa tätä pettymystä, koska kyllähän minä järjellä ajatellen ymmärrän, että nykyinen ajankohta ei todellakaan ole paras tulla raskaaksi saati olla raskaana. Eikä tämä nykyinen tilannekaan toivottavasti ikuisuuksia kestä, joten parasta odottaa ainakin muutama kuukausi ja katsoa kuinka tilanne etenee.

Vierailija
151/441 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikin asia. Omanapaisesti se, että monen raskaan vuoden jälkeen tästä piti tulla se helpompi, olin järjestellyt asioita niin. Nyt sitten tämä, joka heitti kaiken päälaelleen. Ehkä tämä omalta ja perheen kohdalta menee helpostikin, ehkä ei. Tämä epävarmuus tässä stressaa ja oma jo valmiiksi heikentynyt jaksaminen. On myös suru, että toiset isovanhemmat ovat riskiryhmäläisinä eristyksissä. Toiset taas asuvat eri maakunnassa ja kannamme vastuumme emmekä nyt matkustele.

Vierailija
152/441 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten typeryys ja välinpitämättömyys ja itsekkyys nousee esiin. 

Vierailija
153/441 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään etten enää näe isääni, joka asuu hoivakodissa. Jos korona pääsee sinne hoitajien mukana, niin monelle asukkaalle voi käydä huonosti.

Vierailija
154/441 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoli omasta ja läheisten terveydestä.

Kestän kyllä vaikka mitkä rajoitteet ja tulevan laman, mutta en halua sairastua pahasti saati kuolla, enkä menettää ketään läheistäni. Äitini on kohta 78-vuotias. Ikäisekseen vahva ja hyväkuntoinen, mutta silti.

Vierailija
155/441 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjastojen kiinniolo harmittaa. Tämä on tällainen arkinen harmitus.

Toki pelottaa läheisten puolesta.

No mites olis e-kirjat? Niitä e-kirja sovelluksia saa pari viikkoa kokeilla ilmaiseksi. Ja oman kunnan kirjastolla on monilla myös e-kirjoja.

En ole tuo kirjoittaja mutta minä ainakin inhoan e-kirjoja. Sitä pieneltä ruudulta tihrustamista. Tulee niskat ja pää kipeäksi. Kaipaan oikeita, kovakantisia kirjoja. Kaikki omani olen lukenut jo monta, monta kertaa puhki.

Vierailija
156/441 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oltaisiin oltu fiksuja niin epidemia olisi voitu välttää tai ainakin minimoida sairastuneiden määrät Suomessa. Mutta ei. Eli eniten harmittaa ihmisten ja päättäjien TYPERYYS.

Minuakin tämä harmittaa eniten. Jos olisi reissusta palaavat ohjattu  pakkokaranteeniin heti alunperin ei tälläistä oli ehtinyt edes tulla. Ja nyt tästä maksavat kalliisti ihmiset joilla ei ole ollut mitään tekemistä tämän taudin leviämisen/levittämisen kanssa. Alun alkaen järeillä toimilla ei olisi tarvinnut rapauttaa koko Suomen elinkeinoelämää määrättömäksi ajaksi.

Vierailija
157/441 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä mitenkään olisi voitu välttää. Minimointikin on arvoitus.

Joka tapauksessa Suomessa on silti vielä huomattavasti parempi tilanne kuin useimmilla muilla Euroopankin mailla, vaikka eka tautitapaus oli meillä paljon useimpia ennen.

Vierailija
158/441 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko läheisten riskiryhmään kuuluvien puolesta.

Itse tämä arjen pysähtyneisyys ei harmita, jotenkin jännä fiilis vain. Aikaa perheelle ja parisuhteelle. Perheen tärkeys korostunut, tosi vahva me-meininki.

Vierailija
159/441 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittinen päättäminen on ollut johdonmukaista hallitukselta. Ei hallitus ohjaa kaikkea vaan päättäjät olemme me ihmiset kaikki. Johtavissa asemissa olevat tekevät niitä päätöksiä. 

Me kansana olemme ne joita syyttää asioista ei hallitusta. 

Toki kiukkuaan voi purkaa hallituksen onhan iso porukka tehnyt niin jo kuukausia putkeen ja tulee varmasti jatkossakin purkamaan turheurtuneisuuttaan ja vihaansa hallitukseen, mutta hallitus ei ole vastuussa jos ihminen ei noudata ohjeita. 

Siksi näitä kiristyksiä tehdään kun me emme noudata annettuja ohjeita. 

Vierailija
160/441 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kolme lomamatkaa keväältä peruuntunut. Nyt näyttää että toukokuun ja kesäkuunkin lomamatkat peruuntuu.

Nyt olisi aika tehdä koronavapaita paikkoja matkailijoille. Esimerkiksi työntekijöiksi porukkaa joka on jo taudin sairastanut ja matkaajat eristettäisiin toisistaan. Kuka nyt lomalla muiden kanssa haluaisi olla. Aurinkoa ja omaa rauhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi