Syvästä masennuksesta parantuneet! Pitääkö paikkansa, että masentunut toipuu tällä kaavalla:
Eli syvästi masentuneen mieliala alkaa nousta. Sitten tulee romahdus ja mennään aivan pohjalle. Tämän jälkeen alkaa toipuminen.
Kuultu pitkän linjan psykiatrin ja psykologin suusta.
Kommentit (51)
Minun aikuisen poikani masennus näyttää paranevan tällä kaavalla:
Masennus oli tosi syvää. Pohjalla käytyään alkoi toivo elää. Nousu oli mielialassa, mitään ei jaksanut tehdä kuitenkaan. Tämä nousu kesti muutaman kuukauden.
Sitten hän romahti. Alkoi puhumaan itsensä tap pamisesta. Tuijotti vain kattoa. Tätä kesti pari kuukautta.
Kun siitä tokeni, niin ylämäki on ollut hurjaa. Aktiivisuus on tullut kehiin, jo nauraakin, pitkästä aikaa suunnittelee tulevaa. Toivottavasti tämä on se tie, josta ylös päästään.
Sain lapsen ja keskityin siihen. Elämään tuli iloa jota eilen just muistelin.
Oireet jäivät vähän piiloon.
Myöhemmin käsittelin niitä, tosin väärällä terapeutilla.
Lääkkeettömästi olen osittain parantunut.
Jos tulee jotain, saan yhteyden siihen mistä se tunne tulee ja mistä se johtuu.
Minulla on johtunut kaikki lapsuuden tapahtumista joita en ennen muistanut lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sain lapsen ja keskityin siihen. Elämään tuli iloa jota eilen just muistelin.
Oireet jäivät vähän piiloon.
Myöhemmin käsittelin niitä, tosin väärällä terapeutilla.
Lääkkeettömästi olen osittain parantunut.
Jos tulee jotain, saan yhteyden siihen mistä se tunne tulee ja mistä se johtuu.
Minulla on johtunut kaikki lapsuuden tapahtumista joita en ennen muistanut lainkaan.
Voiko tästä vetää johtopäätöksen, että masennus johtuu siitä, että ajatukset pyörii liikaa oman navan ympärillä?
Minulla meni just niin. Ensin oli vuosia karmeaa. Sitten alkoi tuntua siltä että ehkä joskus voisi olla aika jolloin menisi paremmin. Sen jälkeen syöksyin syvemmälle kuin ikinä kunnes alkoi helpottamaan niim hitaasti että kesti vuoden että edes hoksasin voivani vähän paremmin. Kolme vuotta syöksystä olin vihdoin terve. En olisi ikinä uskonut että pääsen tähän tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla meni just niin. Ensin oli vuosia karmeaa. Sitten alkoi tuntua siltä että ehkä joskus voisi olla aika jolloin menisi paremmin. Sen jälkeen syöksyin syvemmälle kuin ikinä kunnes alkoi helpottamaan niim hitaasti että kesti vuoden että edes hoksasin voivani vähän paremmin. Kolme vuotta syöksystä olin vihdoin terve. En olisi ikinä uskonut että pääsen tähän tilanteeseen.
Ihana kuulla! Sehän se ongelma on, kun itse ei jaksa uskoa parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun aikuisen poikani masennus näyttää paranevan tällä kaavalla:
Masennus oli tosi syvää. Pohjalla käytyään alkoi toivo elää. Nousu oli mielialassa, mitään ei jaksanut tehdä kuitenkaan. Tämä nousu kesti muutaman kuukauden.
Sitten hän romahti. Alkoi puhumaan itsensä tap pamisesta. Tuijotti vain kattoa. Tätä kesti pari kuukautta.
Kun siitä tokeni, niin ylämäki on ollut hurjaa. Aktiivisuus on tullut kehiin, jo nauraakin, pitkästä aikaa suunnittelee tulevaa. Toivottavasti tämä on se tie, josta ylös päästään.
Todennäköisesti. Kyllähän niitä moni syö vuosikymmenet.