Pesettekö kaikki elintarvikepakkaukset?
Koronan takia. Esim. jugurttipurkit? Maitotölkit? Banaanit? Sellaiset pakkaukset, joita pitää kädessään syödessään tai koskee usein kesken ruokailun.
Kommentit (69)
En todellakaan puhdista tai desinfioi mitään pakkauksia, ja olen todella bakteerikammoinen.
Meillä ei edes ole käsidesiä!
Pysytään kotona ja tilaan ruoat valmiiksi kerättynä. Emme näe ketään, emme käy missään, emme koske ovenkahvoihin jne.
Uskon että tuollaisesta ylihygieenisyydestä, kuten käsidesin turhasta länträyksestä on enemmän haittaa. Sehän tappaa kaikki hyvätkin bakteerit iholta.
Koitetaan pysyä hyvässä kunnossa fyysisesti ja henkisesti ja terveenä kotona, ja korona tulee jos huono tuuri käy, vaikka sitten omenasta. Pesen hedelmät ja vihannekset, kuten tomaatit ihan normaalisti, haalealla vedellä huuhtoen.
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä te pesijät uudestaan sitä ketjua, jota myöten tuote kaupasta kotiin tulee. Oma kassi tai ostettu muovipussi. Muovipussi auton takakonttiin, lattialle, penkille tms. Pesetkö paikan mihin kassi on koskenut? Kosket ostoskärryihin. Missä kohdassa peset kädet? Ennen autoon siirtymistä? Lika/virus mikä vaan voi olla tässä vaiheessa auton ovenkahvassa, autonavaimissa, penkillä. Hipaisitko vaatteellasi ostoskärryä tai kassahihnaa? Menikö vaate pesuun? Otitko jossain kengät jalasta? Lika tai virus on siis sukassa ja sitä myöten kengässä. Pesitkö sukat ja kengät. Kengänpohjat ovat koskeneet kaupanlattioita. pesitkö kengät. Ilmassa virus elää tunteja ja voi laskeutua vaatteisiisi tai hiuksiisi. Pesitkö?
Et siis voi pestä niin paljon, kuin tarve vaatisi. Olen itse parantuva neuroottinen bakteerikammoinen tehopesijä. Voin tätä skenaariota jatkaa muutaman A4:sen, mutta jätän tähän.
Olen miettinyt ja ratkaissut asian jakamalla maailman puhtaaseen ja likaiseen alueeseen. Puhdasta on kotona, siellä saa olla vapaasti ja kosketella esim kasvojaan. Likaista on muualla, siellä ei tarvitse välillä pestä, kaikkeen ympäristöön suhtaudutaan saastaisena, mutta nenää ei sitten kaiveta. Kodin sisääntuloalueilla on vaihettumisvyöhyke joissa vaihdetaan sisävaatteet ja pestään kädet ja kasvot ja pyyhitään pakkaukset yms.
Näinhän toimitaan sairaaloiden välinehuolloissakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta kaupassa tulee valittua taempi paketti tai tuote, joka ei ole ollut alttiina yskimiselle.
Työntekijän hyllyttäessä uusia hän laittaa edessä olevat vanhemmat taakse.
Vierailija kirjoitti:
En pese mutta käytän vanhaa suomalaista alkukansojen magiaa ja manaan viruksen elintarvikepakkauksista pois. Ei tarvita kuin muutama enkelikristalli, nuoren poron sarvi ja noitarumpu. Asetan pakkauksen rinkiin olohuoneen lattialle, laitan shamaanihatun päähän ja hyppelehdin ringin ympärillä hetken, samalla loitsuten. Ei tunnu missään tämä karanteeniaika.
Tämä on varmasti yksi tehokkaimmista tavoista karkoittaa pahat virukset. Minä taas olen antanut leipäpaketeille enkelihoitoa ja upottanut ne lopuksi hopeaveteen. Erittäin tehokas tuhman viruksen karkoituskeino tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pesen. Tai upotan tuotteet jotka kestävät niin astianpesuaineveteen, ja annan olla sen 30 sekuntia minkä pitäisi tehdä viruksesta toimintakyvyttömän. Hullultahan tää kuulostaa, mutta ei se oikeastaan ole, sillä kaupassa moni edelleen yskii/aivastelee ja pisarat luonnollisesti siirtyvät lähimmille pinnoille (tuotteisiin)
Missä on niin sanottu, että tuo 30 sekunnin tiskivesikäsittely tekee viruksesta vaarattoman? Entä kuinka vahvaa se tiskiveden kuuluu olla, että siitä olisi oikeasti hyötyä?
esim tässä lukee: She and other experts instead recommend using milder soaps, like dish soap, to easily sanitize a surface indoors and outdoors.
https://www.nationalgeographic.com/science/2020/03/why-soap-preferable-…
Ja tuo 30 sek siitä, että saippuakin tekee 30 sekunnissa viruksesta toimintakyvyttömän.
Samalla sinä tulet koskeneeksi useampaan pakkaukseen ja levittäneeksi tautia.
Jokainen koskekoon vain siihen (etummaiseen) tuotteeseen minkä itse ostaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä te pesijät uudestaan sitä ketjua, jota myöten tuote kaupasta kotiin tulee. Oma kassi tai ostettu muovipussi. Muovipussi auton takakonttiin, lattialle, penkille tms. Pesetkö paikan mihin kassi on koskenut? Kosket ostoskärryihin. Missä kohdassa peset kädet? Ennen autoon siirtymistä? Lika/virus mikä vaan voi olla tässä vaiheessa auton ovenkahvassa, autonavaimissa, penkillä. Hipaisitko vaatteellasi ostoskärryä tai kassahihnaa? Menikö vaate pesuun? Otitko jossain kengät jalasta? Lika tai virus on siis sukassa ja sitä myöten kengässä. Pesitkö sukat ja kengät. Kengänpohjat ovat koskeneet kaupanlattioita. pesitkö kengät. Ilmassa virus elää tunteja ja voi laskeutua vaatteisiisi tai hiuksiisi. Pesitkö?
Et siis voi pestä niin paljon, kuin tarve vaatisi. Olen itse parantuva neuroottinen bakteerikammoinen tehopesijä. Voin tätä skenaariota jatkaa muutaman A4:sen, mutta jätän tähän.
Olen miettinyt ja ratkaissut asian jakamalla maailman puhtaaseen ja likaiseen alueeseen. Puhdasta on kotona, siellä saa olla vapaasti ja kosketella esim kasvojaan. Likaista on muualla, siellä ei tarvitse välillä pestä, kaikkeen ympäristöön suhtaudutaan saastaisena, mutta nenää ei sitten kaiveta. Kodin sisääntuloalueilla on vaihettumisvyöhyke joissa vaihdetaan sisävaatteet ja pestään kädet ja kasvot ja pyyhitään pakkaukset yms.
Tämä vaatisi eteisessä melkoiset sterilointitilat ja toimenpiteet, ettei siitä eteenpäin pääsisi yhtäkään pöpöä. Siinä tilassa sinä joutuisit steriloimaan ja vaihtamaan ihan kaiken, mikä jatkaa siitä tilasta eteenpäin huoneistoosi. Ihan mikään pelkkä pakkausten pyyhkiminen ei todellakaan riitä, vaan jokainen nyssäkkä ja paketti on steriloitava 100 prosenttisesti. Lisäksi tietysti on steriloitava itsensä ja ne kaikki vaatteet, jotka päällesi steriloinnin jälkeen päällesi laitat. Ja jos joku steriloitu paketti, vaate, tai kehon osa on päässyt kosketukseen ei steriloidun vaatteen, paketin, tai kehon osan kanssa, voi pöpö jatkaa onnellisesti matkaansa huonetiloihin ja sen jälkeen koko sterilointitila menettää merkityksensä, kun huusholli on jo saastunut. Tätä kisaa ei voi voittaa.
kaupan päälle lomat kirjoitti:
Menisi ihan hulluksi.
Jos saan koronan lahjana kaupan ostoksista niin otan sen mieluummin ja saan suojan tautia vastaan.
Varmemminhan siitä leipäpussista saa sen koronan kun alkaa pesemään ja hypistelemään pakkausta.
Järkevämpää on antaa leipäpussille karanteeni kolme päivää kuin lähteä levittelemään pieniä hiukkasia ilmakehään uudestaan.
Turvallisempi se on siinä pakkauksen pinnalla vanhentumassa kuin että tuotteita aletaan hypistelemään.
Tämän takia suositellaan sitä käsien pesua kotona jatkuvasti ja ettei nenää kaivella tai naamaa kosketella.
Eli en missään tapauksessa pese tuotteita. Paljon suurempi vaara saada tartunta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin jaoin itsekin maailman kahteen vyöhykkeeseen. Itselläni se "vaihettumisvyöhyke" oli kotioven ulkopuolella. Siinä riisuin vaatteita niin paljon pois kuin kehtasin ja nämä saastuneet vaatteet käsissä suoraan pesuhuoneeseen, kaikki vaatteet välittömästi pesukoneeseen ja kone pyörimään ja itse suihkuun. Niin ja pesin kaiken mitä kaupasta sisälle toin. Nyt tästä pikkuhiljaa parantunut vuosien saatossa, tosin vieläkin, jos kylässä olen, menee kaikki vaatteet heti pesuun.
Vierailija kirjoitti:
Samalla sinä tulet koskeneeksi useampaan pakkaukseen ja levittäneeksi tautia.
Jokainen koskekoon vain siihen (etummaiseen) tuotteeseen minkä itse ostaa!
Tulen jatkossakin pyöräyttämään etummaiset kahvipaketit takimmaisten kanssa päinsä. Ei vie kamalasti aikaa jekkuilla kaupassa :)
t. pm
En lähtisi ilman kaasunaamaria leipäpussia pyyhkimään. Ne virukset lennähtää siitä pussin pinnalta takaisin ilmakehään ja on aktivoituneina ilmassa tehokkaimmillaan. Jätän kuivamuonat pariksi päiväksi eteiseen odottelemaan ja käytän vain kaapin tuotteita.
Eli jos epäilet että tuotteessa on virusta, niin älköön ihmeessäkään pyyhkikö tai olko tuotteen läheisyydessä.
Yli metrin suojaväli jos pesette tuotetta.
Elikkäs, harjanvarrella.
Harvalla on niin pitkä kaula että saa työnnettyä pään pois pesupisteestä. Veden paine lennättää virukset suoraan ylöspäin ja ties minne.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ensin tiskaan kaikki, sitten desinfion, jonka jälkeen huuhtelen kloorivedellä ja laitan lopuksi 90 asteiseen saunaan neljäksi tunniksi. Aika homma mutta tuleepahan puhdasta.
Hyvä läppä....mustaa huumoria aidoimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
kaupan päälle lomat kirjoitti:
Menisi ihan hulluksi.
Jos saan koronan lahjana kaupan ostoksista niin otan sen mieluummin ja saan suojan tautia vastaan.
Varmemminhan siitä leipäpussista saa sen koronan kun alkaa pesemään ja hypistelemään pakkausta.
Järkevämpää on antaa leipäpussille karanteeni kolme päivää kuin lähteä levittelemään pieniä hiukkasia ilmakehään uudestaan.
Turvallisempi se on siinä pakkauksen pinnalla vanhentumassa kuin että tuotteita aletaan hypistelemään.
Tämän takia suositellaan sitä käsien pesua kotona jatkuvasti ja ettei nenää kaivella tai naamaa kosketella.
Eli en missään tapauksessa pese tuotteita. Paljon suurempi vaara saada tartunta!
Näin minäkin olen asian ymmärtänyt.
Turha pelko ajaa ihmisiä pesemään tuotteita ja altistuttamaan itsensä virukselle.
Eli jättäkää ne pakkaukset omaan rauhaansa. Se virus vanhenee itsestään. Tuollaisella hysterialla vain levittää virusta kotioloihin ja kerrostalossa ehkä jopa naapuriin asti.
HeVi-osastot suorastaan huokuu kaiken maailman basiliskoja ja viiruksia. Muista pidättää hengitystä kun kuljet sen ohi, valitettavasti osastot on yleensä sijoitettu kaupoissa heti ensimmäiseksi sisään tullessa.
Osta vain säilyketölkeissä olevia tuotteita jotka on helppo desinfioida vaikkapa ryöppäämällä kattilassa.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan puhdista tai desinfioi mitään pakkauksia, ja olen todella bakteerikammoinen.
Meillä ei edes ole käsidesiä!
Pysytään kotona ja tilaan ruoat valmiiksi kerättynä. Emme näe ketään, emme käy missään, emme koske ovenkahvoihin jne.
Uskon että tuollaisesta ylihygieenisyydestä, kuten käsidesin turhasta länträyksestä on enemmän haittaa. Sehän tappaa kaikki hyvätkin bakteerit iholta.
Koitetaan pysyä hyvässä kunnossa fyysisesti ja henkisesti ja terveenä kotona, ja korona tulee jos huono tuuri käy, vaikka sitten omenasta. Pesen hedelmät ja vihannekset, kuten tomaatit ihan normaalisti, haalealla vedellä huuhtoen.
Toimit oikein.
Jos olisit hysteerinen ja kävisit viruksen tai bakteerien kimppuun tuhoamismielellä, elikkäs juurikin pesemällä niitä, niin altistuttaisit itsesi pienhiukkasille.
Korkeintaan jonkun hiiren tai rotan kimppuun voi käydä tuhoamismielessä.
Järkevämpää on antaa viruksen vanheta itsestään kuin yrittää tappaa sitä kuin torakkaa.
Virushan itse hyötyy siitä että mahdollinen kontakti lähestyy tätä ihan missä mielssä tahansa. Vaikka pesuajatuksissa.
Vain mansikat pesin yksitellen ja pariksi päiväksi odottamaan. Kotivara käytössä. Uudet ostokset viileässä autotallissa odottamassa.
Ei se takimmaisen tuotteen valkkaaminen varmaan tautiriskiä juurikaan laske, mutta se on inhimillinen tapa näköjään monella. Toiseksi siinä on yleensä pisin päiväys, joten yksinasujana tulee muutenkin niin tehtyä, kun tuote kuluu hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
HeVi-osastot suorastaan huokuu kaiken maailman basiliskoja ja viiruksia. Muista pidättää hengitystä kun kuljet sen ohi, valitettavasti osastot on yleensä sijoitettu kaupoissa heti ensimmäiseksi sisään tullessa.
Osta vain säilyketölkeissä olevia tuotteita jotka on helppo desinfioida vaikkapa ryöppäämällä kattilassa.
Entäs pakasteet?
Kuvitteletteko te että se virus pitää kiinni niistä tuotteista?
Virus on paljon hienompaa kuin mikään pöly koskaan on.
Siinä pesutilanteessa se on jo lähtenyt leijailemaan ilmakehään ja suunnistaa suoraan hengityskanaviin, kun hengitätte sisään :D
Iloisesti pidätte tiskiharjaa toisessa kädessänne ja tuhoatte tuotteen pinnalla itsepintaisesti kiinnittyneitä viruksia, jotka tosiasiassa jo leijailivat ilmakehään siinä vaiheessa, kun otitte tuotteen käteenne.
Hehee
Joo, ei mene ihan tuolle tasolle. Riittää, että kädet ovat puhtaat ja irti naamasta ja usein käytettävät tavarat (sis. ruokapakkaukset) ovat puhtaat. Terveen ihon läpi se ei pureudu. Influ 1997, noro 2006. Se sytkyttäjä :)