Nyt se alkaa! Jo kolme kuollut!
Kommentit (264)
"Jo kolme kuollut", ap julistaa kuin olisi iso uutinen.
Eikö se nyt ole ollut alusta asti kaikille selvää, että tähän kuolee ainakin n. 500? Koska alusta asti ne hyssyttelevimmätkin on väittäneet, että tämä on kuin influenssa, ja tuon verran influenssa pyyhkäisisi pois.
Kun nyt alkaa olla konsensus, että kyse on vakavammasta kuin influenssa, niin veikkaan, että kuolleita Suomeen tulee noin 1000-2000. Toki yritetään minimoida käyttäytymällä järkevästi, pestään kädet, vältetään liikkumista jne.
Mutta turhinta turhuutta on lietsoa ihmisiä julistamalla, että kolme kuollutta olisi "jo". Ei todellakaan ole. Sitten kun mennään yli viidensadan ollaan "jo"-lukemissa.
Vierailija kirjoitti:
Sikainfluenssaan kuoli aikoinaan melkoinen määrä väkeä suomessakin. Miksiköhän silloin ei ryhdytty mihinkään eristystoimenpiteisiin tms. Muistan tämän hyvin siitä koska täytin noihin aikoihin 18 kun sikainfluenssa riehui kukkeimmillaan, ja kavereiden kanssa luuhattiin kapakassa harva se viikonloppu, eikä ollut puhettakaan mistään rajoituksista.
55 henkeä. Ja siihen oli rokote. 18-vuotiaat kuvittelevat edelleen olevansa kuolemattomia, se ei ole muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt lähdetään siitä, että Suomessa kuolee keskimäärin 150 henkeä päivässä, kuka nyt sitten mihinkin.
Mitä väliä? Ei kai kukaan ikuisuuksia elä ja kuinka moni näistä päivittäin kuolevista levittää hyvin herkästi tappavaa tautia johon kuolee eri ikäisiä?
Tuntuu kuin tämä olisi teidän puolustusreaktio, jolla yritätte poistaa todellista vaaraa ympäriltänne, jota ette nyt jostain syystä halua uskoa kun kuolleisuus ei enää olekaan 0 Suomessa.
Jos henkilö on jo toinen jalka haudassa ja toinen banaaninkuorella niin siinä vaiheessa se aivan sama mikä aivastaus sen hengen lopulta vie. Nyt vaan saadaan tilasto, että korona tappoi.
No esim minä olen kohta 40 v astmaa sairastava eli keski-ikäinen riskiryhmäläinen. Mitään oireita astma ei minulle 99, 9 % ajasta aiheuta ja muuten olen tietääkseni terve. Eli en nyt ihan toinen jalka haudassa, silti jos kuolisin koronaan käyttäysi jotkut astmaani ja ikääni omana puolustusmekanisminaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, kaksi iäkästä ja yksi keski-ikäinen joka kuului riskiryhmän perussairauksiensa takia. Paljonkos sitä influenssaan kuolikaan vuosittain...?
Mitenkäs kauan siitä on, kun Suomessa todettiin ensimmäinen koronatartunta? Koronaan vuodessa kuolleitten määrä on selvillä vasta joskus helmikuussa 2021.
Tuolloinhan saattaa olla käynnissä vasta tämän koronan toinen kierros.
Miten niin alkaa? Tätähän on keihitelty jo monta viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikainfluenssaan kuoli aikoinaan melkoinen määrä väkeä suomessakin. Miksiköhän silloin ei ryhdytty mihinkään eristystoimenpiteisiin tms. Muistan tämän hyvin siitä koska täytin noihin aikoihin 18 kun sikainfluenssa riehui kukkeimmillaan, ja kavereiden kanssa luuhattiin kapakassa harva se viikonloppu, eikä ollut puhettakaan mistään rajoituksista.
55 henkeä. Ja siihen oli rokote. 18-vuotiaat kuvittelevat edelleen olevansa kuolemattomia, se ei ole muuttunut.
Muistelin että olisi useampikin kuollut. Kyllä siellä baareissa pyöri ihan kaikenikäistä väkeä, ei pelkästään pentuja. Sama kaupoissa ja joka paikassa. Muistan myös kun ihmiset jonottivat tuota narkolepsiarokotetta kuin hullut puuroa. Itsekin kuuluin riskiryhmään, mutta en käynyt ottamassa rokotetta kun olin jumissa töissä silloin kun olisi pitänyt mennä ottamaan.
Muistakaa kuitenkin tämä. Sinä kuolet sepelvaltimotautiin, et koronavirukseen:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bcd4f52f-4902-4f10-9b62-ce6214f6a6d6
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, kaksi iäkästä ja yksi keski-ikäinen joka kuului riskiryhmän perussairauksiensa takia. Paljonkos sitä influenssaan kuolikaan vuosittain...?
Mitenkäs kauan siitä on, kun Suomessa todettiin ensimmäinen koronatartunta? Koronaan vuodessa kuolleitten määrä on selvillä vasta joskus helmikuussa 2021.
Tuolloinhan saattaa olla käynnissä vasta tämän koronan toinen kierros.
Tämä pöpö on ensi vuonna mukana tavallisessa influenssakaudessa. Ehkä siihen on myös rokote ensi vuonna sellaisille, jotka sellaisen haluaa ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt lähdetään siitä, että Suomessa kuolee keskimäärin 150 henkeä päivässä, kuka nyt sitten mihinkin.
Mitä väliä? Ei kai kukaan ikuisuuksia elä ja kuinka moni näistä päivittäin kuolevista levittää hyvin herkästi tappavaa tautia johon kuolee eri ikäisiä?
Tuntuu kuin tämä olisi teidän puolustusreaktio, jolla yritätte poistaa todellista vaaraa ympäriltänne, jota ette nyt jostain syystä halua uskoa kun kuolleisuus ei enää olekaan 0 Suomessa.
Jos henkilö on jo toinen jalka haudassa ja toinen banaaninkuorella niin siinä vaiheessa se aivan sama mikä aivastaus sen hengen lopulta vie. Nyt vaan saadaan tilasto, että korona tappoi.
No esim minä olen kohta 40 v astmaa sairastava eli keski-ikäinen riskiryhmäläinen. Mitään oireita astma ei minulle 99, 9 % ajasta aiheuta ja muuten olen tietääkseni terve. Eli en nyt ihan toinen jalka haudassa, silti jos kuolisin koronaan käyttäysi jotkut astmaani ja ikääni omana puolustusmekanisminaan.
Mitkä muut taudit ovat sinulle vaarallisia?
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vanhusta ja perussairastava riskiryhmäläinen.
Jännä moraali Sanoman palstalla, että faktoja miinustellaan. Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä lafkan etiikasta.
Korona tappaa Italiassa 1500 henkeä 2 vuorokaudessa, Espanjassa 3 vuorokaudessa. Suomessa influenssa tappaa 150 henkeä kokonaisessa vuodessa. Silti jaksetaan vain jauhaa kuinka influenssa tappaa enemmän...
Itkettää :'( Nyt se alkaa Suomessakin... :'(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistelin että olisi useampikin kuollut. Kyllä siellä baareissa pyöri ihan kaikenikäistä väkeä, ei pelkästään pentuja. Sama kaupoissa ja joka paikassa. Muistan myös kun ihmiset jonottivat tuota narkolepsiarokotetta kuin hullut puuroa. Itsekin kuuluin riskiryhmään, mutta en käynyt ottamassa rokotetta kun olin jumissa töissä silloin kun olisi pitänyt mennä ottamaan.
Petyitkö kun luku olikin noin pieni ja jää todennäköisesti kakkoseksi koronan luvuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et kuulu riskiryhmään:
Mitkä ovat koronavirustaudin riskiryhmät?
- Vaikea-asteinen sydänsairaus
- Huonossa hoitotasapainossa oleva keuhkosairaus
- Diabetes, johon liittyy elinvaurioita
- Krooninen maksan tai munuaisen vajaatoiminta
- Vastustuskykyä heikentävä tauti kuten aktiivisessa solunsalpaajahoidossa oleva leukemia tai lymfooma (ei ylläpitohoito)
- Vastustuskykyä voimakkaasti heikentävä lääkitys (esimerkiksi suuriannoksinen kortisonihoito)
Vaikean koronavirustaudin riski ei ole lisääntynyt terveillä tai niillä lapsilla ja nuorilla, joiden perussairaus, esimerkiksi astma tai diabetes, on hoitotasapainossa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä alkaa? Mitä vittua?
Suomen koronakuolemat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä muut taudit ovat sinulle vaarallisia?
Ilmeisesti influenssa koska saan siihen joka vuosi rokotteen. Ennen kuin tiesin että minulla on astma (ei aiheuttanut mitään oireita ennen kuin otin kissan) niin en ottanut influenssarokotetta mutta en ole koskaan sairastanut influenssaa tai keuhkokuumetta tms.
Kunpa influenssankin kohdalla aina uutisoitaisiin että nyt on kuollut niin ja niin monta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petyitkö kun luku olikin noin pieni ja jää todennäköisesti kakkoseksi koronan luvuille.
No en? :D mitä veetua. Kunhan vaan totesin että muistin sitten ihan väärin. Todennäköisesti kyllä kakkoseksi jää koronalle sekä maailmalla että meillä.
Mielestäni Yli60v ei kannata ottaa huomioon ja perussairaus on paska geenit joita länsimainen lääketiede on keinotekoisesti pitänyt elossa.