Uudenmaan sulkeminen on ihan turhaa enää tässä vaiheessa
Kiakki, jotka haluaa lähteä, ehtivät vielä ennen perjantaita lähteä. Ne tunnolliset taas, jotka ovat tähänkin asti pysyneet kotona, pysyvät jatkossakin.
Sulusta aiheutuu hirveät menot, kun armeija yms tahot joudutaan panemaan valmiuteen. Lisäksi niiden ihmisten, jotka joutuvat jatkossakin liikkumaan etelä-suomesta pois ja takaisin, arki vaikeutuu, kun kaikenlaisia lupia joudutaan hakemaan.
Ei siis mitään järkeä.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Jos joku alue halutaan välttämättä eristää niin miksei Kainuuta? Siellä ei ole todettu yhtään koronatartuntaa, joten toivoa ei ole vielä täysin menetetty.
Ilmeisesti on sielläkin jo, mutta testejä ei oteta...
"Hallituksen toiminta on ollut oikea-aikaista", totesi Sanna Marin Hesarin haastattelussa viime viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahva sosiaalinen häpeä heille, jotka tätä rikkovat, tai ennakoivasti lähtevät nyt muille maille ympäri Suomea, tai palasivat ulkomailta julkisilla kuljetusvälineillä ilman karanteenia kotiinsa, tai aloittivat karanteenin vasta kotonaan. Tunteeko kukaan yhtään näistä? Millaisia ihmisiä he ovat? Muutenkin yhtä välinpitämättömiä ja koskemattomia? Minä minä minä minä?
Tai onko täällä joku näistä ihmisistä kirjoittamassa? Miksi toimit kuten toimit?
Mökille voi lähteä myös vastuullisesti, niin että ei ole mitään mahdollisuutta altistuttaa ketään. Ja on itsestään selvää että hoitoa vaativat sairastapaukset mökkiläinen hoitaa kotonaan. Näin toimien viruksen leviäminen hidastuu koska tämä mökkiläinen poistuu altistumisketjusta.
Mökkiläinen EI POISTU altistumisketjusta, vaan siirtyy mökkipaikkakunnan altistumisketjuun. Parin viikon karanteeni omalla mökillä ennen mökkikunnan kaupoille menoa ei auta yhtään mitään, kun tartunnan voi saada sieltäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on hyötyä. Itsellä riskiryhmään kuuluvia sukulaisia, joille varmasti kuolemaksi, jos saavat tartunnan. En todellakaan halua, että pääkaupunkiseudun välinpitämättömät alkavat levittää holtittomasti tautia eteenpäin. Uudellamaalla on pääsääntöisesti nuorempaa porukkaa, työikäisiä ja opiskelijoita, ja he kestävät tartunnan paremmin. Muualla Suomessa on runsaammin vanhempaa väestöä ja heistä ollaan syystä huolissaan, jos korona lähtee radikaalisti leviämään.
Entä me iäkkäämmät mutta vielä terveet Uudenmaan asukkaat? Meidät pakotetaan jäämään tänne ja ottamaan virus vastaan sen sijaan että menisimme mökin yksinäisyyteen jossa voisimme ensin kuulostella kaksi viikkoa onko tullut tartuntaa ja vasta sitten käydä ruokakaupoilla.
Uudenmaan sulkeminen on monelle käytännössä kuolemantuomio.
Norjassa keskustellaan ihan samasta. Outoa, että viranomaiset eivät ole ottaneet huomioon, että kriisitilanteissa väestön hajauttaminen mökkejä hyödyntämällä voisi olla toimiva ratkaisu koko yhteiskuntaa ajatellen. Nyt se halutaan estää sillä perusteella, että pienillä paikkakunnilla terveydenhuolto voi ylikuormittua, JOS mökeilleen paenneet sairastuvat. Mutta kestääkö se epidemiaa edes isoissa kaupungeissa?
Koska niillä pienemmillä mökkipaikkakunnilla ei ole HOITOPAIKKOJA eikä HOITOHENKILÖKUNTAA. Tauti voi olla täysin oireettomana sinulla kun lähdet muualle Suomeen. Sitten sairastut siellä hornantuutissa ja hakeudut ihmisten ilmoille, tartutat muut pienen paikkakunnan ihmiset, joille ei riitä hoitopaikkoja.
Sepä se. Vi tuttaa tunnollisena ihmisenä, että oma elämä on kutistunut neljän seinän sisälle. Koululainen hajoilee, kun ei pääse kavereita tapaamaan ja päiväkoti-ikäinen kiipeää seinille, kun pitää työpäivän ajan olla vain sisällä tabletilla. En pysty viihdyttämään häntä omien töiden ohessa. Lisäksi koululainen ei ole aiemmin käyttänyt koulusta määrättyjä ohjelmistoja, joten joudun toimimaan vähän väliä helpdeskinä hänelle. Opettaja pommittaa tehtävillä wilman välityksellä, joita pitää sitten oman päivän ohessa päivystää. Puhumattakaan netistä, joka lagii vähän väliä kun koko yhteiskunnan toiminta on siirtynyt nettiin.
Samaan aikaan jengi reissaa Suomea ristiin rastiin ja elää kuten ennenkin. Alkaa itsellä jo herätä kapinamieltä etten viitsisi noudattaa näitä rajoituksia. Minua ei haittaa vaikka jokainen yli 75-vuotias kuolisi koronaan.
Totta kai Uudenmaan lääni pitäisi eristää muusta maasta. Siitä olisi edelleen hyötyä viruksen etenemisen hidastamisessa, vaikkakin hyöty on nyt vähäisempi kuin se olisi ollut kolme viikkoa sitten. Marinin hallitus on edennyt pe.se edellä puuhun - tehnyt joitakin oikeita asioita, mutta todella hitaasti. Luojan kiitos koronavirus ei ole niin nopeasti etenevä virus kuin WHO:n tammikuisen reaktion perusteella näytti.
Taas niinkuin oletetaan että kaikilla jotka liikkuu, olisi korona!
Tuskin.
Jos tuo Mehiläisen omien testiensä mukainen kartta näyttää tuolta, niin mikä se todellinen tilanne sitten oikein on? Aivan 100% varmasti pahemmalta kuin tuo. Mikään alueellinen karanteeni ei enää toimi, joten ihmisten pitäisi vain itse tajuta tilanne, ja toimia oikein.
Auttaisiko, jos hallitus julkaisisi itse ihan oikeita levinnäisyystietoja?
Toivottavasti Lapin keskussairaala ja muut maakuntien sairaalat tekisivät nyt poikkeustilapäätöksen, että mikäli kapasiteetti ei riitä, hoidetaan ensisijaisesti oman maakunnan asukkaat ja vasta sitten muualta tulleet. Ja näin varmasti jossakin vaiheessa tulee käytännössä käymäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on hyötyä. Itsellä riskiryhmään kuuluvia sukulaisia, joille varmasti kuolemaksi, jos saavat tartunnan. En todellakaan halua, että pääkaupunkiseudun välinpitämättömät alkavat levittää holtittomasti tautia eteenpäin. Uudellamaalla on pääsääntöisesti nuorempaa porukkaa, työikäisiä ja opiskelijoita, ja he kestävät tartunnan paremmin. Muualla Suomessa on runsaammin vanhempaa väestöä ja heistä ollaan syystä huolissaan, jos korona lähtee radikaalisti leviämään.
Entä me iäkkäämmät mutta vielä terveet Uudenmaan asukkaat? Meidät pakotetaan jäämään tänne ja ottamaan virus vastaan sen sijaan että menisimme mökin yksinäisyyteen jossa voisimme ensin kuulostella kaksi viikkoa onko tullut tartuntaa ja vasta sitten käydä ruokakaupoilla.
Tilaa ruuat kotiin ja pysyttele kotona. Tästä on kyllä annettu ihan selvät ohjeet mitä riskiryhmäläisten pitää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muita ideoita? Levitetään korona koko maahan ja odotellaan ruumiita?
Alapeukuttajat - kai teillä on joku ratkaisu tähän, onhan? Vai muutenko vaan nillitätte?
Aina ei tarvitse tehdä mitään.
Joskus rauhallinen odottaminen ja asioiden hyväksyminen ovat parhaita vaihtoehtoja
Tietenkin pitää rajata.
Leviää hirveetä vauhtia Uudenmaan alueella.
Mua kuvottaa että nämä Etelän pellet haluaa vaan mökillensä ja siksi puhutaan ihan paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahva sosiaalinen häpeä heille, jotka tätä rikkovat, tai ennakoivasti lähtevät nyt muille maille ympäri Suomea, tai palasivat ulkomailta julkisilla kuljetusvälineillä ilman karanteenia kotiinsa, tai aloittivat karanteenin vasta kotonaan. Tunteeko kukaan yhtään näistä? Millaisia ihmisiä he ovat? Muutenkin yhtä välinpitämättömiä ja koskemattomia? Minä minä minä minä?
Tai onko täällä joku näistä ihmisistä kirjoittamassa? Miksi toimit kuten toimit?
Mökille voi lähteä myös vastuullisesti, niin että ei ole mitään mahdollisuutta altistuttaa ketään. Ja on itsestään selvää että hoitoa vaativat sairastapaukset mökkiläinen hoitaa kotonaan. Näin toimien viruksen leviäminen hidastuu koska tämä mökkiläinen poistuu altistumisketjusta.
Mökkiläinen EI POISTU altistumisketjusta, vaan siirtyy mökkipaikkakunnan altistumisketjuun. Parin viikon karanteeni omalla mökillä ennen mökkikunnan kaupoille menoa ei auta yhtään mitään, kun tartunnan voi saada sieltäkin.
Entä sitten jos mökillä on ruokaa kuukausien tarpeisiin, eikä kaupassa tarvitse käydä?
Järki käteen kirjoitti:
Totta kai Uudenmaan lääni pitäisi eristää muusta maasta. Siitä olisi edelleen hyötyä viruksen etenemisen hidastamisessa, vaikkakin hyöty on nyt vähäisempi kuin se olisi ollut kolme viikkoa sitten. Marinin hallitus on edennyt pe.se edellä puuhun - tehnyt joitakin oikeita asioita, mutta todella hitaasti. Luojan kiitos koronavirus ei ole niin nopeasti etenevä virus kuin WHO:n tammikuisen reaktion perusteella näytti.
Ohis, mutta Uudenmaan lääni on ollut olemassa viimeksi 1996.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten jos mökillä on ruokaa kuukausien tarpeisiin, eikä kaupassa tarvitse käydä?
Se on eri juttu. Jos oikeasti eristäytyy 100% mökille eikä käy missään, niin voi tehdä. Muussa tapauksessa pysykää kiitos kotonanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysyt siellä kotonas niin ei käy kuinkaan.
Olen 65v ja nyt etätöissä kotona, mutta vaimon työpaikalla ei ole etätyömahdollisuutta ja hän voi tuoda viruksen minä päivänä tahansa. Paremmin olisin turvassa mökillä kun koko järven rannalla ei ole ketään muuta.
Pysyköön paskat siellä missä ne lisääntyvät kuin sienet..Eli Uudenmaanläänissä..Aukastaan vasta kesäkuussa ja sittenkin tarkkaillaan tilannetta...Tekivät jo Lapissa tuhoa tarpeeksi..
Suljetaan vastaavasti Uusimaa ulkopuolisilta kesäkuussa, eikä päästetä tänne ketään. Nythän on arvioitu, että epidemia on muualla maassa huipussaan heinäkuussa...
Ja kaunko tämä köntystely vielä jatkuu? Olen seurannut sitä helmikuusta asti ja vieläkin hidastellaan.
On tämä ollut karvasta kalkkia nieltäväksi.