Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityö pääsykokeet 2020

Vierailija
24.03.2020 |

Onkos täällä ketään, joka on hakemassa sosiaalityötä opiskelemaan tai ketään joka opiskelee alaa paraikaa, tai jo valmistunut? Kaipailisin kokemuksia ja vinkkejä pääsykokeisiin. Vielä ei ole materiaaleja julkaistu (tulee vasta 30.4.), mutta olisiko jotain mitä voisi jo nyt alkaa preppailemaan?

Tämä on mulle ensimmäinen hakukerta ja haluaisin niin kovasti päästä sisään. Haen itse tampereelle, jyväskylään, kuopioon sekä turkuun. Monessa paikassa lukee, että lappiin kaikista helpoin päästä, mutta en itse ole ehkä valmis sinne muuttamaan...

Tässä ketjussa voitais tosiaan jaella vinkkejä, kokemuksia, tsemppejä sekä kaikkea maan ja taivaan väliltä liittyen tuleviin pääsykokeisiin.

Kommentit (2052)

Vierailija
1721/2052 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sosiaalityön valintakokeet kertakaikkiaan! Ei-ensikertalaisena en oo saanut mitään tietoa pisteistä vielä ja jännitys pysyy huipussaan kyllä ihan viime metreille saakka. 

Ei kukaan vielä tiedä pisteitä, siis ei ensikertalaisetkaan. Vain todistusvalinnat on tiedossa ja niissäkin on sekä ensikertalaisia ja ei-ensikertalaisia.

Kaiken kaikkiaan kun miettii, niin tää sosiaalityö on sinällään pysynyt melko samana, vaikka tosi monella alalla vaihtui todistuskiintiöt valtavasti ja esim. osassa oli eka vaihe amk-kokeena ym. 

Raastavaa kyllä oottaa tuloksia vielä yli kaksi viikkoa, mutta niin se on toisillakin. 

Vierailija
1722/2052 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sosiaalityön valintakokeet kertakaikkiaan! Ei-ensikertalaisena en oo saanut mitään tietoa pisteistä vielä ja jännitys pysyy huipussaan kyllä ihan viime metreille saakka. 

Ei kukaan vielä tiedä pisteitä, siis ei ensikertalaisetkaan. Vain todistusvalinnat on tiedossa ja niissäkin on sekä ensikertalaisia ja ei-ensikertalaisia.

Kaiken kaikkiaan kun miettii, niin tää sosiaalityö on sinällään pysynyt melko samana, vaikka tosi monella alalla vaihtui todistuskiintiöt valtavasti ja esim. osassa oli eka vaihe amk-kokeena ym. 

Raastavaa kyllä oottaa tuloksia vielä yli kaksi viikkoa, mutta niin se on toisillakin. 

Mietin muuten, että olikohan sosiaalityössä ns pakko pitää todistuskiintiö samana, eikös alalla kuitenkin korosteta yhdenvertaisia mahdollisuuksia kaikille? Olisi siis epäoikeudenmukaista muuttaa kiintiöitä kesken kaiken ja se ei ihan istu sosiaalityön periaatteisiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1723/2052 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin muuten, että olikohan sosiaalityössä ns pakko pitää todistuskiintiö samana, eikös alalla kuitenkin korosteta yhdenvertaisia mahdollisuuksia kaikille? Olisi siis epäoikeudenmukaista muuttaa kiintiöitä kesken kaiken ja se ei ihan istu sosiaalityön periaatteisiin. 

Psykassa vedettiin todistuskiintiö 93 %:iin. Perusteluna (sinällään järkevänä ja reiluna kyllä) oli, että näin saadaan samanlaista porukkaa kuin ennenkin on kokeilla saatu.

Psykologia keskittyykin yksilöön. :)

Vierailija
1724/2052 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että en malttais millään odottaa syksyä ja opintojen alkua! Jes jes jee! Pyöriikö täällä muita malttamattomia jotka päässy jo sisään?

Vierailija
1725/2052 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa, että en malttais millään odottaa syksyä ja opintojen alkua! Jes jes jee! Pyöriikö täällä muita malttamattomia jotka päässy jo sisään?

Mihin kaupunkiin oot päässyt?:)

Vierailija
1726/2052 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varasijoilta mahdollista vielä päästä? Oon jyväskylään varasijalla 7 😞

Vierailija
1727/2052 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko varasijoilta mahdollista vielä päästä? Oon jyväskylään varasijalla 7 😞

Kyllä on! Eihän vielä ole koetulokset tulleet, sieltä voi jotkut päästä ylempään hakutoiveeseen jolloin varasijat liikkuu todistusvalinnassa. 

Vierailija
1728/2052 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään liikkuneet jonot?

Vierailija
1729/2052 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla liikkui niin, et pääsin kuopioon 4. varasijalta todistusvalinnalla. Nyt odottaa saanko jonkun ylemmän hakutoiveen paikan. Mut esim Lapin yliopiston jono ei oo liikkunut.

Vierailija
1730/2052 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla liikkui niin, et pääsin kuopioon 4. varasijalta todistusvalinnalla. Nyt odottaa saanko jonkun ylemmän hakutoiveen paikan. Mut esim Lapin yliopiston jono ei oo liikkunut.

Itse olen ensikertalainen ja Lapin jonossa olen noussut kolmella varasijalla. Tosin en paikkaa haluaisi, kun sainkin opiskelupaikan eri alalta alemmalta toiveelta. 

Osaakohan kukaan veikata onko n. 15 varasijalta mahdollista vielä päästä?

Vierailija
1731/2052 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ensikertalainen ja Lapin jonossa olen noussut kolmella varasijalla. Tosin en paikkaa haluaisi, kun sainkin opiskelupaikan eri alalta alemmalta toiveelta. 

Osaakohan kukaan veikata onko n. 15 varasijalta mahdollista vielä päästä?

On mahdollista varsinkin juuri Lappiin, kun se on monilla varmaan viimeisiä hakutoiveita ja moni sinne todistuksella hyväksytty odottelee vielä valintakokeen tuloksia muiden hakukohteiden osalta. Toisaalta onhan tuossa 14 ihmistä ennen sinua jonossa, eli hyvin mahdollista sekin, että ei pääse.

Vierailija
1732/2052 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://ec.europa.eu/health/documents/community-register/2000/200009293…

Paitsi että ykliöillä ei ole nykyään mitään itsemääräämisikeutta, kun se katoaa nappuloilla. tuossa yksi, joka tekee liikuntakyvyttömäksi pian eikä sitä voi lopettaa yhtäkkiä.

Vierailija
1733/2052 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo siis ensikertalainen ja Lappiin oon ollu todistusvalinnassa alusta alkaen varasija 1. Kuopioon pääsi huonommalla todistuksella siis ainakin toistaiseksi ei ensikertalaisena todistusvalinnalla.

Vierailija
1734/2052 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevatkohan Turun varasijat vielä liikkumaan?

Vierailija
1735/2052 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää! Mahtaako meidän tulokset mennä ihan viimeisille päiville? Miten viime vuosina tulokset on tulleet verrattuna muihin aloihin?

Vierailija
1736/2052 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

YAMK tulokset tuli jo viikko sitten, toivottavasti nääkin tulis pian!

Vierailija
1737/2052 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännittää! Mahtaako meidän tulokset mennä ihan viimeisille päiville? Miten viime vuosina tulokset on tulleet verrattuna muihin aloihin?

Tosi myöhään tulivat ainakin viime vuonna. Tosin eri yliopistojen tulokset tulivat eri aikoina. Rovaniemi ja Kuopio muistaakseni ainakin julkaisivat valintansa paljon aiemmin, kuin muut. Turun ja varsinkin Tampereen tuloksia sai odotella ihan viimeisiin päiviin asti, se oli aivan tuskaa. Veikkaan, että tänä vuonnakin saadaan odotella vielä pitkään.

Vierailija
1738/2052 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ketkä täällä vielä jaksatte notkua, kertoisitte mihin kaupunkeihin olette hakeneet ja missä järjestyksessä? Mulla järjestys Helsinki, Tampere ja Turku.

Vierailija
1739/2052 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

helsinki, tampere, jyväskylä, turku, kuopio

Vierailija
1740/2052 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä täällä vielä jaksatte notkua, kertoisitte mihin kaupunkeihin olette hakeneet ja missä järjestyksessä? Mulla järjestys Helsinki, Tampere ja Turku.

Itse hain tässä järjestyksessä:

1. Tampere

2. Turku

3. Jyväskylä

4. Rovaniemi (johon pääsin todistuksella)

Lisäksi hain logopediaan Tampereelle ja Turkuun, mutta sinne en mitä ilmeisimmin päässyt. Saa siis nähdä, missä kaupungissa syksyllä aloitan sosiaalityön opinnot :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän