Nainen jätti koiransa Alkon tuulikaappiin, hänelle ei myyty
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010238355.html
Voiko tämä todella olla totta? Minusta tuntuu, että tässä ei kerrota ihan koko totuutta.
Kommentit (44)
Miksi sille koiralle ei myyty? Oliko humalassa vai alaikäinen?
Taas yksi syy purkaa Alkon monopoli.
Koiravihaaja käyttänyt valtaansa. Haluaisin kuulla Alkon selityksen asialle.
Se olisi varmaan välittänyt sille puliveivarille.
Minulle ei kerran myyty paria olutta ruokakaupassa, kun kello oli vähän yli yhdeksän.
Oliko koira ihmisen vuosissa jo 18? Jos ei niin Alko teki oikein.
Oisko rouvalla ollu vanhoja meriittejä ko. viinakaupassa? Joko koiran tai itsensä suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei kerran myyty paria olutta ruokakaupassa, kun kello oli vähän yli yhdeksän.
Kassa ei pysty myymään sulle alkoa yhdeksän jälkeen. Se myynti ei vaan mene läpi, kun kyseessä on aikarajoitettu tuote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassa ei pysty myymään sulle alkoa yhdeksän jälkeen. Se myynti ei vaan mene läpi, kun kyseessä on aikarajoitettu tuote.
En minä sitä syyttänyt vaan Räsästä vähän mielessäni syyttelin, vaikka en nyt ihan tarkkaan tiedä kenen vika.
Että on itsekäs ihminen, nimittäin koiranomistaja. Moni pelkää koiria, mutta pitää nyt vaan liikkeen tuulikaappi tukkia.
Eiköhän tämä nainen jätä jotain kertomatta, kukaan ei tuota juttua niele. Ollut jo päissään mennessään
Mitenköhän alkossa voidaan kieltäytyä myymästä asiakkaalle jos tämä on tuonut koiransa tuulikaappiin. Se on lähinnä se kauhia mysteeri tässä, näkisin mielelläni sen kohdan alkon ohjeissa myyjille, jossa tälläinen toiminta määrätään. Koiraa ei tarvitse päästää liiketilaan mutta alkon tapauksessa myyntiä ei voida evätä, kuin muutamasta syystä, mielivaltaan ei monopoli oikeuta.
Todennäköisesti naiselle on yritetty ensin kohteliaasti sanoa että koiraa ei saa tuoda sisälle kauppaan, mutta ei ole mennyt perille. Lopulta on kieltäydytty myymästä vänkäävälle pirkolle, joka sitten nykytyyliin vie asian mediaan.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti naiselle on yritetty ensin kohteliaasti sanoa että koiraa ei saa tuoda sisälle kauppaan, mutta ei ole mennyt perille. Lopulta on kieltäydytty myymästä vänkäävälle pirkolle, joka sitten nykytyyliin vie asian mediaan.
Se ei ole syy kieltäytyä myymästä alkoholia, päihtymys on. Alkon monopolia perustellaan vastuullisuudella, joka näyttää olevan pelkkää puppua. Ei voida mielivaltaisesti kieltäytyä myymästä jos kyseessä on valtion monopoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole syy kieltäytyä myymästä alkoholia, päihtymys on. Alkon monopolia perustellaan vastuullisuudella, joka näyttää olevan pelkkää puppua. Ei voida mielivaltaisesti kieltäytyä myymästä jos kyseessä on valtion monopoli.
Jos asiakas käyttäytyy asiattomasti eli alkaa riidellä ja mahdollisesti nimitellä työntekijää, hänelle ei tarvitse myydä.
Niin. Kaikenlaistahan sitä voi kirjoittaa, miten tilanne sitten oikeasti on mennyt, voi olla jotain ihan muuta.
Ei pidäkään myydä. Alko on täynnä rikkoutuvia pulloja ja koira voisi vaikka vahingossa kaataa koko hyllyn tai vahingossa joku asiakas/työntekijä voisi koiran takia tehdä äkkiliikkeen ja kaikki pullot tippua käsistä/korista/hyllystä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi myydä jos myynti loppuu tasan klo 21?
Siellä joku tärkeän virkaintoinen myyjä ollut vauhdissa😬