Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bodypositive bloggaaja vie lapsen päiväkotiin! Miksi?

Vierailija
24.03.2020 |

Eikö kyse ollut kriittisillä aloilla työskenteleville, joille suotiin pk hoito? Kyseessä Johanna Tolppola, edesmenneen Queen of Eve kollega.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut urpot eivät nyt ymmärrä, että miten se maailma pyörii tässä, joidenkin on tehtävä töitä, kaikkia töitä ei voi tehdä kirkuvien lasten ohella. Jos näin on, tarhaan vaan ja loistavaa jos pystyy jo osaltaan estämään sen, ettei itse tartuta tuolla muille, tarhoissa minimimäärä lapsia jne. Olkaa onnellisia jos teidän omaa työtä voi tehdä, kaikkien ei. Olen itse töissä sairaalassa ja joudun tietenkin nyt töihin. Onneksi kaikki kykenevät ovat kotona ja 300 lapsen koulussakin 10 lasta. Päiväkodissa oli 4. Kiitos ihmiset jotka voitte toteuttaa tämän ja tsemppiä niille, jotka eivät voi.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vien myös lapset päiväkotiin, koska on pakko tehdä töitä etänä. En voi keskeyttää palavereja ja työtehtäviä lapsen hoidon takia ja lapsi ei vielä itsekseen pärjää.  Jättäisitte toisten tuomitsemisen vähemmälle.

Pieni lapsi altistetaan, itse turvaan kotiin :"D

Kertoo nykyajan itsekkyyskulttuurista.

sunlaisten lapsia huomioidaan vähemän kuin niiden jotka eivät ole etätöissä

Vierailija
22/84 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut urpot eivät nyt ymmärrä, että miten se maailma pyörii tässä, joidenkin on tehtävä töitä, kaikkia töitä ei voi tehdä kirkuvien lasten ohella. Jos näin on, tarhaan vaan ja loistavaa jos pystyy jo osaltaan estämään sen, ettei itse tartuta tuolla muille, tarhoissa minimimäärä lapsia jne. Olkaa onnellisia jos teidän omaa työtä voi tehdä, kaikkien ei. Olen itse töissä sairaalassa ja joudun tietenkin nyt töihin. Onneksi kaikki kykenevät ovat kotona ja 300 lapsen koulussakin 10 lasta. Päiväkodissa oli 4. Kiitos ihmiset jotka voitte toteuttaa tämän ja tsemppiä niille, jotka eivät voi.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vien myös lapset päiväkotiin, koska on pakko tehdä töitä etänä. En voi keskeyttää palavereja ja työtehtäviä lapsen hoidon takia ja lapsi ei vielä itsekseen pärjää.  Jättäisitte toisten tuomitsemisen vähemmälle.

Pieni lapsi altistetaan, itse turvaan kotiin :"D

Kertoo nykyajan itsekkyyskulttuurista.

onko sun lapset tyhmiä kun ne kirkuu koko ajan

Ovat kyllä, mutta silti ne ovat mun omia rakkaita persmarjoja, ja tärkeintä mun elämässäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä äpäriä kukaan määräänsä enempää kestä.

Vierailija
24/84 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä säälittää typerät av-mammat jotka seuraa jotain aivokuolleita blogeja.

Vierailija
25/84 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään molemmat etätöitä, miehen on pakko tehdä niitä klo 8-16, minulla taas on hiukan joustavampaa. 2 ja 4 vuotiaat joutuvat olemaan paljon omillaan ja IPadia tuijotellen tässä tilanteessa aivan liikaa. En kuitenkaan usko että lapset menevät tästä rikki, toki jos tilanne jatkuu monta kuukautta, niin sitten täytyy miettiä kuviot uudestaan.

Vierailija
26/84 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, minkälaista työtä teette te, joiden on mahdollista vahtia lapsukaista etäpäivänänne? Meillä ainakin töissä on ihan samat tulostavoitteet vaikka kuinka olisin etänä, läsnäolovelvoite koneen äärellä 09-15 lounasaikaa lukuunottamatta ja runsaasti Skypepalavereja. Usein käytän lounasaikani siihen, että teen koiran kanssa pienen kävelyn, ja syön sitten koneen vieressä. Mutta taaperon vahtimisesta ei kyllä tulisi mitään.

Vierailija
27/84 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa erilaisia etätöitä. Toiset ovat oikeasti tärkeitä ja sitten on näitä bloggaaja-vloggaajahömpötyksiä, joita ei ole mikään pakko tehdä virka-aikana. Kyse on vain siitä osaako organisoida tekemisensä vai ei. Tai ehkä siitä kiinnostaako ylipäätään muiden hyvinvointi kuin oma. 

Tarkemmin ottaen, tuollaisia "töitä" ei olisi muutenkaan kenenkään pakko tehdä. Maailma pärjäisi vallan hyvin ilmankin. Siksi hieman ihmetyttää näiden ihmisten itsekorostus.

Vierailija
28/84 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten tyhmyys on se joka loistaa,näinä aikoina. Tarkoitan aloittajaa ja hänen kaltaisiaan. Osoitellaan sormella,vaikka mitään tietoa ei heillä muiden tilanteissa ole.

Vierailija
29/84 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään eriaikoina toinen aamupäivällä toinen illalla

Vierailija
30/84 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on aloittajalle faktaa, niin ei tarvitse paskaa puhua. Suoraan blogista:

En ole ammatiltani bloggaaja vaan teen töitä esimiestehtävissä ja päivät myös etänä täyttyy useista eri puhelinpalavereista ja töistä, jotka vaativat 100% läsnäoloni. En siis missään nimessä vie lasta päiväkotiin sen takia, että voisin joogata ja käydä lenkillä ja vähän kirjoitella blogia. 😀 Ai että, jos tämä blogi olisikin mun päätyö niin silloin kyllä Theo voisi olla kotona, koska blogin pystyy päivittämään vaikka yöllä.

2. Mieheni on töissä, joka vaatii taas 100% läsnäolon ja hänellä ei ole minkäänlaista mahdollisuutta olla etänä.

3. Theo on 2,5 vuotta ja hyvin aktiivinen. En pysty tekemään yhtään töitä, jos hän on kotona. Ja jos ottaisin hänet kotiin ja joutuisin olla tekemättä töitä, niin se olisi minulle palkatonta (luonnollisesti).

Vierailija
31/84 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaus nyt on ensimmäinen "ammatti" joka joutaakin koronan myötä hävitä.

Vierailija
32/84 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta se on coronapositive blogi....

Vierailija
33/84 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkodissa on vähänlaisesti lapsia, mutta niistäkin iso osa etätyövanhempien lapsia. Eräällä isällä ei ole kiire mihinkään, kun lapsia tuo. Saattaa mennä puolikin tuntia mitä viettää aikaa pk:ssa! Ja lapset tietenkin haetaan just sillon, kun pk sulkeutuu.

Vierailija
34/84 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminä ja mun skypekokous ja en vain jaksa omia lapsiani yms yms. Painukaa vit*uun! Miten voi olla noin idioottia porukkaa? Pitäkää sitten saat*na vaikka palkatonta vapaata. Tuollaisten takia kaikki nämä rajoitukset ovat käytännössä aivan turhia ja samantien voisitte homehduttaa niitä takalistojanne siellä töissä paikan päällä kerran kakaratkin on raahattu päikkyyn. Vielä teistä joku itkee, kun lapsi sairastuu vakavasti ja tuo koronan kotiin. Loppuu se suklaan mässytys läppärin edessä.

Vierailija
35/84 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että lapsi pitää herättää jo ennen auringonnousus tarhaan jotta saa itse joogata ja lenkkeillä

Vierailija
36/84 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska läs ki ei jaksa hoitaa lastaan?

Vierailija
37/84 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan höpöhöpöä kutsua blokkausta työksi ja uhriutua. 

Vierailija
38/84 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut vain kriittisille aloille. Mahdollisuus päivähoitoon on ollut kaikille koko ajan, jotka eivät voi pitää lapsia kotona.

Jokaista, joka pystyy/työskentelee kotona, on PYYDETTY pitämään lapsi kotona. Luotetaan ihmisten omaan järkeen ja yhteisvastuuseen.

Sitten erottuu ne vähemmän järkevät, joita ei saa kuriin kuin käskemällä ja rajoittamalla kuten pieniä lapsia.

Vierailija
39/84 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut vain kriittisille aloille. Mahdollisuus päivähoitoon on ollut kaikille koko ajan, jotka eivät voi pitää lapsia kotona.

Jokaista, joka pystyy/työskentelee kotona, on PYYDETTY pitämään lapsi kotona. Luotetaan ihmisten omaan järkeen ja yhteisvastuuseen.

Sitten erottuu ne vähemmän järkevät, joita ei saa kuriin kuin käskemällä ja rajoittamalla kuten pieniä lapsia.

Tässä yksi esimerkki vähemmän järkevästä. 

Vierailija
40/84 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäminä ja mun skypekokous ja en vain jaksa omia lapsiani yms yms. Painukaa vit*uun! Miten voi olla noin idioottia porukkaa? Pitäkää sitten saat*na vaikka palkatonta vapaata. Tuollaisten takia kaikki nämä rajoitukset ovat käytännössä aivan turhia ja samantien voisitte homehduttaa niitä takalistojanne siellä töissä paikan päällä kerran kakaratkin on raahattu päikkyyn. Vielä teistä joku itkee, kun lapsi sairastuu vakavasti ja tuo koronan kotiin. Loppuu se suklaan mässytys läppärin edessä.

Ompa taas ymmärtäväinen kommentti. Nyt ne omat lasit pois päästä.

Jos minulla olisi työ, jota voi tuosta vain tehdä taaperonhoidon ohella niin lapsi ei varmaan olisi päivähoidossa muutenkaan. Vaan kun ei ole. Lisäksi meillä ei ole niin paljon varallisuutta, että voisi pitää palkatonta hamaan tulevaisuuteen asti, ja voisi jossain kohtaa myös työnantajan ymmärrys loppua.

Tällä hetkellä meillä ei ole muita lähikontakteja oman perheen ja lasten tarharyhmän lisäksi, mikä pienentää tartuntariskiä aika lailla.

Töitä tekemällä kuitenkin mahdollistetaan edes jonkinlainen kansantalouden toiminta. Rahalla nimittäin kustannetaan myös sairaalat.