Bodypositive bloggaaja vie lapsen päiväkotiin! Miksi?
Eikö kyse ollut kriittisillä aloilla työskenteleville, joille suotiin pk hoito? Kyseessä Johanna Tolppola, edesmenneen Queen of Eve kollega.
Kommentit (84)
Vantaalla päiväkodista johtaja pyysi että jätetään lapset hoitoon. Ettei tarvitse sulkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäminä ja mun skypekokous ja en vain jaksa omia lapsiani yms yms. Painukaa vit*uun! Miten voi olla noin idioottia porukkaa? Pitäkää sitten saat*na vaikka palkatonta vapaata. Tuollaisten takia kaikki nämä rajoitukset ovat käytännössä aivan turhia ja samantien voisitte homehduttaa niitä takalistojanne siellä töissä paikan päällä kerran kakaratkin on raahattu päikkyyn. Vielä teistä joku itkee, kun lapsi sairastuu vakavasti ja tuo koronan kotiin. Loppuu se suklaan mässytys läppärin edessä.
Ompa taas ymmärtäväinen kommentti. Nyt ne omat lasit pois päästä.
Jos minulla olisi työ, jota voi tuosta vain tehdä taaperonhoidon ohella niin lapsi ei varmaan olisi päivähoidossa muutenkaan. Vaan kun ei ole. Lisäksi meillä ei ole niin paljon varallisuutta, että voisi pitää palkatonta hamaan tulevaisuuteen asti, ja voisi jossain kohtaa myös työnantajan ymmärrys loppua.
Tällä hetkellä meillä ei ole muita lähikontakteja oman perheen ja lasten tarharyhmän lisäksi, mikä pienentää tartuntariskiä aika lailla.
Töitä tekemällä kuitenkin mahdollistetaan edes jonkinlainen kansantalouden toiminta. Rahalla nimittäin kustannetaan myös sairaalat.
Mikä työ voi olla tärkeämpi kuin henki?
Näitä minäminä selittelijöitä näemmä riittää loputtomasti. Minä joogaan eli venyttelen rauhassa kunhan olen saanut lapseni muiden riesaksi. Tämä tauti ei koske minua tietenkään ja muutama muu selitys perään.
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla päiväkodista johtaja pyysi että jätetään lapset hoitoon. Ettei tarvitse sulkea.
Jaa, mikäköhän päiväkoti? Meidän päiväkoti toivoi mahdollisimman monen kotihoitoa. Ja ei kai kukaan vanhempi ole niin törppö, että vain siksi vie lapsen päiväkotiin tällaisena aikana, kun ilmeisesti hieman kana-aivoinen päikyn johtaja toivoo sitä?
Mä mieluummin liimaisin sen pienen lapseni käteen iPadin kuin veisin päivähoitoon altistumaan koronalle. Jännästi myös koululaisten, myös pienten ekaluokkalaisten, vanhemmat vaan jotenkin luovivat työnteon kanssa vaikka lapset ovat kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäminä ja mun skypekokous ja en vain jaksa omia lapsiani yms yms. Painukaa vit*uun! Miten voi olla noin idioottia porukkaa? Pitäkää sitten saat*na vaikka palkatonta vapaata. Tuollaisten takia kaikki nämä rajoitukset ovat käytännössä aivan turhia ja samantien voisitte homehduttaa niitä takalistojanne siellä töissä paikan päällä kerran kakaratkin on raahattu päikkyyn. Vielä teistä joku itkee, kun lapsi sairastuu vakavasti ja tuo koronan kotiin. Loppuu se suklaan mässytys läppärin edessä.
Jos minulla olisi työ, jota voi tuosta vain tehdä taaperonhoidon ohella niin lapsi ei varmaan olisi päivähoidossa muutenkaan. Vaan kun ei ole. Lisäksi meillä ei ole niin paljon varallisuutta, että voisi pitää palkatonta hamaan tulevaisuuteen asti, ja voisi jossain kohtaa myös työnantajan ymmärrys loppua.
Tällä hetkellä meillä ei ole muita lähikontakteja oman perheen ja lasten tarharyhmän lisäksi, mikä pienentää tartuntariskiä aika lailla.
Töitä tekemällä kuitenkin mahdollistetaan edes jonkinlainen kansantalouden toiminta. Rahalla nimittäin kustannetaan myös sairaalat.
Pienentää tartunta riskiä? Älyä ei näytä olevan yhtään. Kenen lapsia siellä päiväkodissa on?
Lohjalaispäiväkodissa koronavirustartunta – 45 altistunutta
https://www.lansi-uusimaa.fi/artikkeli/851866-juuri-nyt-lohjalaispaivak…
En ole lukenut blogia, millä alalla hän siis työskentelee? Minkä alan "esimies"?
Ja btw jos lapsi on nyt poikkeusaikana pakko viedä hoitoon, niin sitä pidetään mahdollisimman lyhyt aika siellä. Lenkit ja joogat eivät todellakaan ole tällä hetkellä mikään syy venyttää hoitopäivää.
Etätyöt onnistuvat jos niin halutaan. Aloitan työt kuudelta ja mies yhdeksältä. Vuorottelemme lapsen hoitoa pitkin päivää.
Tätä te hysterisoijat ette halua tunnustaa/ymmärtää mutta tässäkin tilanteessa Suomi ja etenkin KUNNAT tarvii rahaa. Nythän sitä vaan menee jäätävä määrä mutta tulot pysähty kuin seinään. Joten joo, vien lapsen hoitoon, tehdään miehen kanssa etänä ja maksan oman kolmesataani kuussa että palstavalaat saa hoitoa kun hätä on. Mitäs te teette minun hyväksi?
Sitäpaitsi. Oma tilanteeni on tämä: lapseni käy pph:llä, jolta kaikki muut lapset jäi heti pois. Minullakin olisi ollut mahdollisuus järjestää hoito muuten. Tämä pph-täti ensin oli kovin närkästynyt viikko sitte miksei päivähoitoa suljeta kuten kouluja, mutta yön yli nukuttuaan oli vissiin hoksannut miten itselle kävisi jos MINÄKÄÄN EN VEISI ENÄÄ LASTA HOITOON. Työt joko loppuisi (ei rahaa) tai joutuisi isoon päiväkotiin kiertäväksi. Kumpaakaan ei halunnut.
Miehensä lomautetaan ensi kuun alussa. Matalapalkkainen perhe, jossa rahat jo alkujaan kuulemma tiukissa.
Ja minä ja mieheni pyöritään vain kotona - tuon hoitajan mies käy päivätöissä asiakaspalvelussa, joten jos joku tässä riskin ottaa, olen se minä kun vieläkin annan lapseni käydä hoidossa. Mutta en pelkää tautia niin paljoa, että hysterian takia tuhoaisin jonkun perheen elämän kokonaan sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Tätä te hysterisoijat ette halua tunnustaa/ymmärtää mutta tässäkin tilanteessa Suomi ja etenkin KUNNAT tarvii rahaa. Nythän sitä vaan menee jäätävä määrä mutta tulot pysähty kuin seinään. Joten joo, vien lapsen hoitoon, tehdään miehen kanssa etänä ja maksan oman kolmesataani kuussa että palstavalaat saa hoitoa kun hätä on. Mitäs te teette minun hyväksi?
Sitäpaitsi. Oma tilanteeni on tämä: lapseni käy pph:llä, jolta kaikki muut lapset jäi heti pois. Minullakin olisi ollut mahdollisuus järjestää hoito muuten. Tämä pph-täti ensin oli kovin närkästynyt viikko sitte miksei päivähoitoa suljeta kuten kouluja, mutta yön yli nukuttuaan oli vissiin hoksannut miten itselle kävisi jos MINÄKÄÄN EN VEISI ENÄÄ LASTA HOITOON. Työt joko loppuisi (ei rahaa) tai joutuisi isoon päiväkotiin kiertäväksi. Kumpaakaan ei halunnut.
Miehensä lomautetaan ensi kuun alussa. Matalapalkkainen perhe, jossa rahat jo alkujaan kuulemma tiukissa.
Ja minä ja mieheni pyöritään vain kotona - tuon hoitajan mies käy päivätöissä asiakaspalvelussa, joten jos joku tässä riskin ottaa, olen se minä kun vieläkin annan lapseni käydä hoidossa. Mutta en pelkää tautia niin paljoa, että hysterian takia tuhoaisin jonkun perheen elämän kokonaan sen takia.
Korona tehohoito maksaa enemmän kuin yhden päiväkotitädin palkka kuussa. Olet selvästi tyhmä trolli.
Miksi te vaahtoatte taas omista etätöistänne ja lastenne hoitoonviemisistä? Näistä on jo satoja muita keskusteluja palstalla. Ketjun aiheena oli tuo bloggari, ei teidän omat järjestelyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienentää tartunta riskiä? Älyä ei näytä olevan yhtään. Kenen lapsia siellä päiväkodissa on?
https://www.lansi-uusimaa.fi/artikkeli/851866-juuri-nyt-lohjalaispaivak…
Kyllä, pienentää riskiä siitä että minun lapseni toisi ryhmään taudin muualta, koska meillä ei ole muita lähikontakteja perheen ulkopuolisiin. Toisin sanoen me ei levitetä virusta. Oman lapsen saidastuminen ei itseä juuri pelota, perusterveitä ollaan koko porukka eikä lapsilla korona juuri eroa tavallisesta influenssasta.
Enemmän meidän arkeen vaikuttaa jos palkka jää saamatta ja joudutaan laittamaan perheen koti myyntiin.
Niin ja kaikista eniten ihmishenkiä menetetään sillä jos töitä ei tehdä. Kuka maksaa sairaanhoidon joa taloudellinen toiminta lakkaa täysin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä työ voi olla tärkeämpi kuin henki?
Ei mikään, tietenkään. Vaikka joku itsekäs p*skantärkeä minäminämammeli niin kuvitteleekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.lansi-uusimaa.fi/artikkeli/851866-juuri-nyt-lohjalaispaivak…Kyllä, pienentää riskiä siitä että minun lapseni toisi ryhmään taudin muualta, koska meillä ei ole muita lähikontakteja perheen ulkopuolisiin. Toisin sanoen me ei levitetä virusta. Oman lapsen saidastuminen ei itseä juuri pelota, perusterveitä ollaan koko porukka eikä lapsilla korona juuri eroa tavallisesta influenssasta.
Enemmän meidän arkeen vaikuttaa jos palkka jää saamatta ja joudutaan laittamaan perheen koti myyntiin.
Niin ja kaikista eniten ihmishenkiä menetetään sillä jos töitä ei tehdä. Kuka maksaa sairaanhoidon joa taloudellinen toiminta lakkaa täysin?
Luulet olevasi korvaamaton työntekijä...
Bloggari on vaan esiintymä nykyajan itsekkyydestä ja avuttomuudesta. Osa tekee tätä ja tyhmimmät kertoo sen ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut vain kriittisille aloille. Mahdollisuus päivähoitoon on ollut kaikille koko ajan, jotka eivät voi pitää lapsia kotona.
Hän voi pitää! Etätyö JA Mieskin kotona. Jotku ei vain välitä.
Tätä jankattu jo viikko.
Ihan sama. Minäkin vien hoitoon. Teen etätyötä ja mieskin tekee. Siis kotona MOLEMMAT. Mutta ei töitä voi tehdä jos 1,5v kotona enkä palkatonta ota eikä mieskään. Siinäpä hirnutte. Joten aivan varmasti viemme hoitoon.
Tätä on teidän minäminäminä-ihmisten kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vain av:llä lapsen hoitoon vieminen saadaan vaikuttamaan dramaattiselta yhteiskunnalliselta sankariteolta 🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut vain kriittisille aloille. Mahdollisuus päivähoitoon on ollut kaikille koko ajan, jotka eivät voi pitää lapsia kotona.
Hän voi pitää! Etätyö JA Mieskin kotona. Jotku ei vain välitä.
Tätä jankattu jo viikko.
Ihan sama. Minäkin vien hoitoon. Teen etätyötä ja mieskin tekee. Siis kotona MOLEMMAT. Mutta ei töitä voi tehdä jos 1,5v kotona enkä palkatonta ota eikä mieskään. Siinäpä hirnutte. Joten aivan varmasti viemme hoitoon.
Aikatauluttamalla kaksi aikuista pystyy kyllä tekemään työpäivän ja hoitaa lasta (molempiahan ei tehdä samanaikaisesti vaan toinen työskentelee ja toinen hoitaa lasta ja kun lapsi nukkuu niin molemmat voivat työskennellä). Hakekaa vaikka netistä esimerkkejä, jos ette itse osaa.
Juu, on rankkaa, mutta niin se on MUILLAKIN!
Mä kävin lukemassa tämän Johannan kirjoituksen siitä lapsen hoitoon viemisestä ja siitä joogasta. Oli kirjoittanut jonkun selventävän jutun sit että ”btw mä oon oikeelta ammatiltani esimies ja mä en saa tehtyä mitään jos lapsi on siinä, mun mies siis on ihan superbusy kans ja se ei saa tehtyä siis edes etää..”
Selittelyltä kuulostaa. Jos totuus on se että se hoitoonvieminen on vain siksi aikaa kun sä teet töitä vie se lapsi sit hoitoon ja tee niitä töitä äläkä lenkkeile ympäriinsä ja joogaa 🙄
Ja jos sä teet niin niin hyvä jumala: älä nyt ainakaan kirjoita sitä julkisesti johonkin blogiisi ja vielä selittelee kun ihmiset sitä kyseenalaistaa!