Mä olen vakavasti masentunut ja mut on unohdettu tän kriisin takia :(
Viimeisestä hoitokontaktista melkein kaksi kuukautta. Tämän kuukauden ensimmäisenä viikonloppuna mun asioitani hoitava lääkäri soitti ja kertoi että psykologi on muhun yhteydessä pikimmiten. Ei ole vieläkään kuulunut mitään.
Koitin soittaa vikko sitten kun olo oli kurja. Mulle sanottiin että älä soita, täällä on linjat tukossa, odota rauhassa.
Mun lääkkeet loppuu viikon päästä, pyysin reseptin uusimista. Ei uusita ilman psykologin arviota.
Kerroin että kohta on lääkkeet loppu ja jos ne loppuu niin en oikeasti pysty olemaan. Mulle sanottiin että masennuslääkkeet eivät tällä hetkellä ole prioriteetti.
Mä en ymmärrä miksi tuota mun reseptiä ei voida uusia. Jään kohta ilman hoitoa ja ilman lääkkeitä..
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähtökohtaisesti toivo kellekään ihmiselle pahaa, mutta nyt täytyy sanoa, että toivon, että jokainen näitä masentuneita maahan polkevista sairastuu siihen itse. Muuttuu sitten ääni kellossa ja loppuu se rutina, kun huomaakin, että hups se masennus ei olekaan mikään tahtotila, joka lakkaa, kun vaan vähän skarppaa.
Voimia ap:lle. En käsitä, kuinka sut on jätetty noin heitteille.
Kyllä se taitaa olla niin, että nämä "maahan polkijat" ovat niitä tervejärkisiä yhteiskunnan tuottavia jäseniä, joita ei masennus uhkaa. Uskon kyllä että masennuksesta voi olla vaikea nousta ylös, mutta siihen putoaminen on kyllä lähes poikkeuksetta täysin omista valinnoista kiinni. Joten en usko että kukaan näistä, joille toivot masennusta, siihen sairastuu.
’Masennus on omista valinnoista kiinni’ okei. Et siis ymmärrä yhtään mitään aiheesta, joten pidä mölyt mahassas.
Esim. tuttavani alkoi eron jälkeen käydä baareissa joka viikonloppuilta ja usein vielä "pikkulauantaina" keskiviikkoisin. Lapsia ei onneksi ollut, ja asiakaspalvelutyössä kävi normaalisti. Kuinka ollakaan, kun pari kuukautta oli tätä menoa jatkunut, tuli stoppi. Tuttava "ei päässyt sängystä ylös" ja masennus diagnosoitiin. Eli masennus tuli, kun juopotteli monena iltana viikossa ja keräsi järkyttävää univelkaa. Just sayin'
Ei hemmetti, et voi olla tosissasi. Kai tämä on sarkasmia? Miksi ihmiset puhuu jatkuvasti asioista, joista eivät ymmärrä yhtään mitään? Ja omista valinnoista kiinni? Oikeasti? Mites esim. lapsena hakattu ja hyväksikäytetty? Lapsen oma valinta? Houkutteli aikuista seksiiin ja kerjäsi turpaan? Niinkö?!
Onko sinulla käsitystä kuinka monella masennus johtuu insestistä? Ihan vinkiksi, ei kovin monilla.
Niille jotka väittää, ettei koronan pitäisi vaikuttaa masentuneiden hoitoom mitenkään, tahdon muistuttaa seuraavaa:
Monet eri terveydenhuollon toimijat vetää nyt pandemian takia palveluitaan alas. Tämä tarkoittaa kiireettömien aikojen perumista, jotta koronaa ei tartuteltaisiin ympäriinsä. Tämä tarkoittaa, että psykologit, hoitajat ja psykiatrit joutuu tod. näk. suunnittelemaan aikataulujaan uusiksi ja soittelemaan potilaille, samaan aikaan kun esimiehiltä tulee miljoona sähkopostia ja uutta ohjetta päivässä. Eli lisätyötä on todella paljon.
Lisäksi, koska elämme epidemiassa, osa työntekijöistä saattaa olla sairastamassa kotona tai karanteenissa.
En jaksa uskoa, että Apta olisi piittaamattomuuttaan tai ilkeyttään unohdettu.