Nopea bisnesidea yritteliäälle/työttömälle tässä
Nopeaa rahaa voisi tehdä nyt näillä itsestäänselvillä tavoilla:
-Hengityssuojainten valmistus & nettikauppa pystyyn, Facebookin kautta mainonta
-Ostoskeskukseen / torille myymään kotitekoista käsidesiä (tarkista tosin ensin lakipykälät ja myyntiluvat sekä varaa myyntipaikka aiheeseen liittyen). Jos homma alkaa toimia, voit Facebook-sivujen kautta mainostaa ja ainakin kotikaupungissasi toimittaa tuotteita kotiinkuljetuksella, jos käytössäsi on auto.
Tiedän, että saan lyttäystä ja ikäviä kommentteja, mutta noissa on silti mahdollisuus tienata ja oppia hieman firman pyörittämisestä ruohonjuuritasolla niin kauan, kun epidemia jyllää.
Jos muilla on ideoita lisää, laittakaa ketjuun jatkoksi. 🙂
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Näköjään tähän ketjuun ei sitten tullutkaan muuta kuin lyttäystä. Parasta tarkoitin, mutta keksisitkö sinä sitten paremman aloituksen tähän samaan asiaan liittyen?
Ehkä osin tässä on syy siihen, miksi mulla ei livenä ole ystäviäkään; ihmiset eivät jotenkin siedä minua, vaikka olen kiltti puurtaja ja testiälykäs (Mensan pääsyraja ylitetty reilulla marginaalilla). Tykkään ihmisistä, ostan heille lahjoja ja olen kohtelias, mutta mua inhotaan, enkä jotenkin vain tule juttuun kenenkään kanssa, kun ihmiset kaihtavat minua ja tulkitsevat aikeeni pahoiksi, vaikka tarkoitan vilpittömästi ja aidosti hyvää. :/
T. Ap
Enemmistö ihmisistä on äärimmäisen tyhmiä. Älä odota heiltä älykkyyttä ja positiivista suhtautumista uusiin ideoihin. Heillä on negatiiviset geenit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaisi saada ihmisille jotain "ilonaiheita" koronakurimuksessa, kuinka olisi hengityssuojain mallia Hannibal Lecter?
Suuosan tankojen taakse jonkinlainen suodatinkangas ja suojan materiaalina nahka.
Voisi mennä nuorisolle kuin kuumille kiville.
Kyllä!! Tai sellaisia, joissa on jonkun filmitähden/julkkisen tai jonkun eläimen naaman alaosa piirrettynä. Siis sellaisia maskeja, joita olisi hauskaa/siistiä käyttää. Nythän harva Euroopassa kehtaa pitää maskia, vaikka aihetta olisikin.
T. Ap
Tai sellainen, jossa olisi oma kasvojen vastaava kohta valokuvapainettuna.
Tai realistisen näköinen kissan- tai koiran kuono jne.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään tähän ketjuun ei sitten tullutkaan muuta kuin lyttäystä. Parasta tarkoitin, mutta keksisitkö sinä sitten paremman aloituksen tähän samaan asiaan liittyen?
Ehkä osin tässä on syy siihen, miksi mulla ei livenä ole ystäviäkään; ihmiset eivät jotenkin siedä minua, vaikka olen kiltti puurtaja ja testiälykäs (Mensan pääsyraja ylitetty reilulla marginaalilla). Tykkään ihmisistä, ostan heille lahjoja ja olen kohtelias, mutta mua inhotaan, enkä jotenkin vain tule juttuun kenenkään kanssa, kun ihmiset kaihtavat minua ja tulkitsevat aikeeni pahoiksi, vaikka tarkoitan vilpittömästi ja aidosti hyvää. :/
T. Ap
Enemmistö ihmisistä on äärimmäisen tyhmiä. Älä odota heiltä älykkyyttä ja positiivista suhtautumista uusiin ideoihin. Heillä on negatiiviset geenit.
Kiitos tästä viestistä. ❤ Tietty muutosvastarinta ja pelko uusien ajatusten äärellä on myös tyypillistä monelle. Monesti kyllä yllätyn sitä negatiivisuuden määrää, jos/kun yrittää olla vähänkin innovatiivinen vaikeankin tilanteen keskellä.
Ihmisiin vetoaa usein monesti myös paljon se, että on sosiaalisessa mielessä korkeastatuksinen sekä korkealla tasolla hierarkioissa. Joku täysin järjetön asia jonkun korkeastatuksisen ihmisen sanomana muuttuukin fiksuksi neronleimaukseksi ja sitten matalastatuksisemman epämuodollisessa yhteydessä sanomaa suurtakaan oivallusta ei välttämättä pidetä yhtään minään.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaisi saada ihmisille jotain "ilonaiheita" koronakurimuksessa, kuinka olisi hengityssuojain mallia Hannibal Lecter?
Suuosan tankojen taakse jonkinlainen suodatinkangas ja suojan materiaalina nahka.
Voisi mennä nuorisolle kuin kuumille kiville.
Kyllä!! Tai sellaisia, joissa on jonkun filmitähden/julkkisen tai jonkun eläimen naaman alaosa piirrettynä. Siis sellaisia maskeja, joita olisi hauskaa/siistiä käyttää. Nythän harva Euroopassa kehtaa pitää maskia, vaikka aihetta olisikin.
T. Ap
Tai sellainen, jossa olisi oma kasvojen vastaava kohta valokuvapainettuna.
Tai realistisen näköinen kissan- tai koiran kuono jne.
T. Ap
Kerro lisää tuosta ideasta, että maskeja saisi omien kasvojen valokuvapainatuksella. Millaiset välineet maskien tekemiseen vaaditaan? Miten paljon sinä maksaisit vaikka kymmenestä maskista, jotka on tehty sinun toiveiden mukaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Kiitos tästä viestistä. ❤ Tietty muutosvastarinta ja pelko uusien ajatusten äärellä on myös tyypillistä monelle. Monesti kyllä yllätyn sitä negatiivisuuden määrää, jos/kun yrittää olla vähänkin innovatiivinen vaikeankin tilanteen keskellä.
Ihmisiin vetoaa usein monesti myös paljon se, että on sosiaalisessa mielessä korkeastatuksinen sekä korkealla tasolla hierarkioissa. Joku täysin järjetön asia jonkun korkeastatuksisen ihmisen sanomana muuttuukin fiksuksi neronleimaukseksi ja sitten matalastatuksisemman epämuodollisessa yhteydessä sanomaa suurtakaan oivallusta ei välttämättä pidetä yhtään minään.
T. Ap
Tuo on mielenkiintoinen ilmiö minustakin. ☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
T. Ap
Paljon näkee myös sitä, että matalastatuksisen ideaa ei edes kuunnella, mutta kun korkeampistatuksinen kertoo (joskus jopa samassa kokouksessa) myöhemmin saman idean, se onkin aivan mahtava. Itse olen törmännyt paljon tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö paljonko maksaa nettikaupan perustaminen? Tiedätkö paljonko maksaa, että sivustolle saa verkkopankkimaksut? Tiedätkö paljonko maksaa facebook-kampanja?
Mitä nyt yhdestä kotitekoisesta hengityssuojaimesta voisi pyytää tai pullosta käsidesiä? 5 euroa? Jos nyt oletetaan että kuukaudessa pitäisi saada vaikka 1 500 euroa käteen, myyntituottoja pitäisi tulla ainakin tuplasti eli 3 000 euroa. Eli 600 myytyä hengityssuojainta / kk.
Yhden suojan ompelemiseen voisi mennä aikaa 15 minuuttia nopealta tekijältä eli 150 työtuntia. Jokseenkin normaali työaika kokopäivätyöstä. Paitsi että tuohon ei ole laskettu aikaa materiaalien ostamiseen, markkinointiin, verkkokaupan perustamiseen eikä postituksiin.
Yhteenvetona: jos haluat tehdä 12 tunnin työpäiviä tienataksesi minimipalkan, tässä on oiva ratkaisu. Totta kai menetät työttömyystuen eikä ole mitään varmuutta siitä että oikeasti onnistut markkinoinnissa niin hyvin, että saat tuon 600 kpl myytyä. Ja kriisin mentyä ohi verkkokaupan myynti loppuu kuin seinään etkä saa työttömyystukea koska olet yrittäjä.
Ehdotuksesi sopii harrastukseksi, mutta työttömälle olisi ihan järjetön.
Tarvitaankin kansalaispalkka että ihmiset uskaltaa yrittää.
T. Ap