Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nopea bisnesidea yritteliäälle/työttömälle tässä

Vierailija
24.03.2020 |

Nopeaa rahaa voisi tehdä nyt näillä itsestäänselvillä tavoilla:

-Hengityssuojainten valmistus & nettikauppa pystyyn, Facebookin kautta mainonta

-Ostoskeskukseen / torille myymään kotitekoista käsidesiä (tarkista tosin ensin lakipykälät ja myyntiluvat sekä varaa myyntipaikka aiheeseen liittyen). Jos homma alkaa toimia, voit Facebook-sivujen kautta mainostaa ja ainakin kotikaupungissasi toimittaa tuotteita kotiinkuljetuksella, jos käytössäsi on auto.

Tiedän, että saan lyttäystä ja ikäviä kommentteja, mutta noissa on silti mahdollisuus tienata ja oppia hieman firman pyörittämisestä ruohonjuuritasolla niin kauan, kun epidemia jyllää.

Jos muilla on ideoita lisää, laittakaa ketjuun jatkoksi. 🙂

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö paljonko maksaa nettikaupan perustaminen? Tiedätkö paljonko maksaa, että sivustolle saa verkkopankkimaksut? Tiedätkö paljonko maksaa facebook-kampanja?

Mitä nyt yhdestä kotitekoisesta hengityssuojaimesta voisi pyytää tai pullosta käsidesiä? 5 euroa? Jos nyt oletetaan että kuukaudessa pitäisi saada vaikka 1 500 euroa käteen, myyntituottoja pitäisi tulla ainakin tuplasti eli 3 000 euroa. Eli 600 myytyä hengityssuojainta / kk.

Yhden suojan ompelemiseen voisi mennä aikaa 15 minuuttia nopealta tekijältä eli 150 työtuntia. Jokseenkin normaali työaika kokopäivätyöstä. Paitsi että tuohon ei ole laskettu aikaa materiaalien ostamiseen, markkinointiin, verkkokaupan perustamiseen eikä postituksiin.

Yhteenvetona: jos haluat tehdä 12 tunnin työpäiviä tienataksesi minimipalkan, tässä on oiva ratkaisu. Totta kai menetät työttömyystuen eikä ole mitään varmuutta siitä että oikeasti onnistut markkinoinnissa niin hyvin, että saat tuon 600 kpl myytyä. Ja kriisin mentyä ohi verkkokaupan myynti loppuu kuin seinään etkä saa työttömyystukea koska olet yrittäjä.

Ehdotuksesi sopii harrastukseksi, mutta työttömälle olisi ihan järjetön.

Facebookin osalta en tarkoita varsinaisia FB-mainoksia, vaan sitä, että perustaa sivun ja sen myötä laittaa sanan liikkeelle. Tai twitter-sivun. Tai Instasivun. Jos idea on hyvä, voi ilmaisillakin tavoilla saada asiakaspohjaa.

Noista hinnoista: niistä suojaimista voi pyytää selvästi enemmänkin, toki riippuu tuotteesta. Itse asiassa tyylikkäitä suojaimia tai oikeiden suojainten "suojia" ym. ei ole näkynyt myynnissä juurikaan muualla kuin kiinalaisissa nettikaupoissa, joissa nekin ovat kalliita ja joista toimitus kestää ehkä kuukauden Suomeen.

Jos bisnes lähtee lentoon, niin voi sitten oikeita maksettuja mainoksiakin laittaa. Tosin jos lähtee lentoon, niin kannattaa miettiä, pysyykö tuotanto menekin tasalla, joten silloin kannattaa himmailla mainonnan kanssa.

Vierailija
22/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyppä joutessasi ensin yrittäjäkurssi niin saat perspektiiviä noihin ideoihisi millaisia järkeä esittää ja millaisia ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällähä ne ideat varmasti muille jaetaan...

Olen aiemmin laittanut ihan muita ideoita tälle palstalle ja tosiaan niillä ideoilla toimivia pikkuyrityksiä on näkynytkin Suomessa. Olen itse tyystin toisella alalla ja palkkatyössä, joten ei ole aikaa/mahdollisuutta yrityksen perustamiseen. Sen kyllä tiedän, että tämän tyyppisiin aloituksiin tulee lähinnä v*ttuilua yleensä yli 80% vastauksista, mutta en välitä siitä. Toivon hyvää ja koetan olla kannustava vain. Joku voisi vaikkapa saadakin inspiraation, mikä on hieno asia.

Oi kiitos, Sinä jalo jeesustelija.

Näköjään tähän ketjuun ei sitten tullutkaan muuta kuin lyttäystä. Parasta tarkoitin, mutta keksisitkö sinä sitten paremman aloituksen tähän samaan asiaan liittyen?

Ehkä osin tässä on syy siihen, miksi mulla ei livenä ole ystäviäkään; ihmiset eivät jotenkin siedä minua, vaikka olen kiltti puurtaja ja testiälykäs (Mensan pääsyraja ylitetty reilulla marginaalilla). Tykkään ihmisistä, ostan heille lahjoja ja olen kohtelias, mutta mua inhotaan, enkä jotenkin vain tule juttuun kenenkään kanssa, kun ihmiset kaihtavat minua ja tulkitsevat aikeeni pahoiksi, vaikka tarkoitan vilpittömästi ja aidosti hyvää. :/

T. Ap

Kun kerran KAIKKI tulkitsevat aikeesi pahoiksi, onko tullut mieleen että kaikki ovat oikeassa? Vai onko koko maailma väärässä ja sinä yksin oikeassa, koska saat testissä palikat oikeaan reikään?

Eivät kaikki tulkitse pahoiksi ja joistain harvoista ideoista ihmiset (lue: kaksi exääni ja paras ystäväni...kaikki aika vaikeita ihmisiä, sillä sellaisista helpoista en kiinnostu...sillä muita läheisiä juttukavereita minulla ei ole ollut vuosikausiin) innostuvat. Ja varsinaisten kavereiden/ystävien sijaan juttelen täällä palstalla, jossa yleensä tulee kaikkiin arjen murheisiini todella negatiivista feedbackia. En uskalla livenä jutella ihmisille kovinkaan henkilökohtaisia asioita, joten juttelen ne anonyymisti täällä Vauva-palstalla.

T. Ap

Vierailija
24/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideat voivat joko edesuattaa hysteriaa tai lieventää sitä. Kumpaa sinä pyrit tekemään? On moraalisesti kyseenalaista hyödyntää ihmisten paniikkia ja ehdotella kasvosuojaimien kauppaamista, jos jo miljoonan kerran on todettu ettei niistä ole hyötyä. Mikään hyvä liikeidea ei siis ole kyseessä.

Oletan, että näet omassa lähipiirissäsi ongelmia keksiä tekemistä kotona.?Miten olisi miettiä sellaista viihdykettä ja toimintaa, jolla saisi ihmisten ajatukset pois koronasta? Joten kipinkapin mietintämyssy nyt takaisin päähäsi ja ota sellainen vähän valoisampi asenne tilanteeseen. Korona pysyy pois nimenomaan jaksamalla olla kotona. Suurin riski ovat yltiösosiaaliset ihmiset, joiden on pakko päästä muiden seuraan. Miten selvitä heidän kanssaan ja jäämään kotiin?

Vierailija
25/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyppä joutessasi ensin yrittäjäkurssi niin saat perspektiiviä noihin ideoihisi millaisia järkeä esittää ja millaisia ei.

En usko, että millään (työttömien?) yrittäjäkurssilla sellaista opitaan. Uskoisin, että sellaisilla lähinnä lytätään ihmisten hienoimmatkin haaveet, mikä on täysin vastoin yrittäjyyden ideaa, jonka ytimessä on riskinotto ja uskominen omiin ideoihin maustettuna tietyllä realismilla, jotta talous saadaan pyörimään ja kassavirtaa liikkeelle. Varmaankin kauppakorkeakoulussa voisi sivistää itseään aiheesta paremminkin.

T. Ap

Vierailija
26/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö paljonko maksaa nettikaupan perustaminen? Tiedätkö paljonko maksaa, että sivustolle saa verkkopankkimaksut? Tiedätkö paljonko maksaa facebook-kampanja?

Mitä nyt yhdestä kotitekoisesta hengityssuojaimesta voisi pyytää tai pullosta käsidesiä? 5 euroa? Jos nyt oletetaan että kuukaudessa pitäisi saada vaikka 1 500 euroa käteen, myyntituottoja pitäisi tulla ainakin tuplasti eli 3 000 euroa. Eli 600 myytyä hengityssuojainta / kk.

Yhden suojan ompelemiseen voisi mennä aikaa 15 minuuttia nopealta tekijältä eli 150 työtuntia. Jokseenkin normaali työaika kokopäivätyöstä. Paitsi että tuohon ei ole laskettu aikaa materiaalien ostamiseen, markkinointiin, verkkokaupan perustamiseen eikä postituksiin.

Yhteenvetona: jos haluat tehdä 12 tunnin työpäiviä tienataksesi minimipalkan, tässä on oiva ratkaisu. Totta kai menetät työttömyystuen eikä ole mitään varmuutta siitä että oikeasti onnistut markkinoinnissa niin hyvin, että saat tuon 600 kpl myytyä. Ja kriisin mentyä ohi verkkokaupan myynti loppuu kuin seinään etkä saa työttömyystukea koska olet yrittäjä.

Ehdotuksesi sopii harrastukseksi, mutta työttömälle olisi ihan järjetön.

Facebookin osalta en tarkoita varsinaisia FB-mainoksia, vaan sitä, että perustaa sivun ja sen myötä laittaa sanan liikkeelle. Tai twitter-sivun. Tai Instasivun. Jos idea on hyvä, voi ilmaisillakin tavoilla saada asiakaspohjaa.

Noista hinnoista: niistä suojaimista voi pyytää selvästi enemmänkin, toki riippuu tuotteesta. Itse asiassa tyylikkäitä suojaimia tai oikeiden suojainten "suojia" ym. ei ole näkynyt myynnissä juurikaan muualla kuin kiinalaisissa nettikaupoissa, joissa nekin ovat kalliita ja joista toimitus kestää ehkä kuukauden Suomeen.

Jos bisnes lähtee lentoon, niin voi sitten oikeita maksettuja mainoksiakin laittaa. Tosin jos lähtee lentoon, niin kannattaa miettiä, pysyykö tuotanto menekin tasalla, joten silloin kannattaa himmailla mainonnan kanssa.

Olen markkinointialalla ja tuossa tuli kattavasti kaikki väärät kuvitelmat, mitä kokemattomilla ihmisillä aina tuntuu olevan. Kaikkein huvittavin on tuo, että ei saa mainostaa liikaa että ei tule liikaa myyntiä. Jos tietäisit kuinka paljon pitää mainostaa, että se alkaa tehota... Ihan realistiset luvut ovat 100 näytettyä mainosta, joilla saa 10 kiinnostunutta ja 1 kaupan. Ei enempää.

Sanotaan nyt sitten että sinulla on niin uskomattoman haluttava design-tuote, että voit pyytää siitä 20 euroa/kpl + postikulut. Silloin riittäisi 150 myytyä suojainta / kk. (Tosin epäilen että kukaan ei maksa tuota summaa, koska olet pelkkä kotipuuhastelija etkä haluttu brändi.) Mutta sanotaan 20 euroa / kpl. Tuo tarkoittaa että saadaksesi tarpeeksi myyntiä, mainoksesi pitäisi näyttää 15 000 kertaa. Jos sinulla ei ole noin paljon tuttuja facessa joille voit kehua tuotettasi, maksettu mainonta on välttämättömyys saadaksesi riittävästi myyntiä.

Ilmaisella mainonnalla saa kyllä asiakkaita, mutta ei tarpeeksi jos nettikaupalla pitäisi elää.

Vierailija
27/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton käsidesin valmistaminen myyntiin ei oo helppoa yksityiselle. Pitäisi saada hyppysiinsä puhdasta etanolia ja denaturoida se säädösten mukaan.

Luulen, että hengityssuojien kauppaankin puututtaisiin, jos niitä markkinoitaisiin mitenkään muuten kuin koristeina. Vaikka niissä joku suodatin olisikin, pitäisi varmaan todentaa, että tuote kokonaisuutena toimii toivotulla tavalla.

Vierailija
28/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällähä ne ideat varmasti muille jaetaan...

Olen aiemmin laittanut ihan muita ideoita tälle palstalle ja tosiaan niillä ideoilla toimivia pikkuyrityksiä on näkynytkin Suomessa. Olen itse tyystin toisella alalla ja palkkatyössä, joten ei ole aikaa/mahdollisuutta yrityksen perustamiseen. Sen kyllä tiedän, että tämän tyyppisiin aloituksiin tulee lähinnä v*ttuilua yleensä yli 80% vastauksista, mutta en välitä siitä. Toivon hyvää ja koetan olla kannustava vain. Joku voisi vaikkapa saadakin inspiraation, mikä on hieno asia.

Oi kiitos, Sinä jalo jeesustelija.

Näköjään tähän ketjuun ei sitten tullutkaan muuta kuin lyttäystä. Parasta tarkoitin, mutta keksisitkö sinä sitten paremman aloituksen tähän samaan asiaan liittyen?

Ehkä osin tässä on syy siihen, miksi mulla ei livenä ole ystäviäkään; ihmiset eivät jotenkin siedä minua, vaikka olen kiltti puurtaja ja testiälykäs (Mensan pääsyraja ylitetty reilulla marginaalilla). Tykkään ihmisistä, ostan heille lahjoja ja olen kohtelias, mutta mua inhotaan, enkä jotenkin vain tule juttuun kenenkään kanssa, kun ihmiset kaihtavat minua ja tulkitsevat aikeeni pahoiksi, vaikka tarkoitan vilpittömästi ja aidosti hyvää. :/

T. Ap

Kun kerran KAIKKI tulkitsevat aikeesi pahoiksi, onko tullut mieleen että kaikki ovat oikeassa? Vai onko koko maailma väärässä ja sinä yksin oikeassa, koska saat testissä palikat oikeaan reikään?

Eivät kaikki tulkitse pahoiksi ja joistain harvoista ideoista ihmiset (lue: kaksi exääni ja paras ystäväni...kaikki aika vaikeita ihmisiä, sillä sellaisista helpoista en kiinnostu...sillä muita läheisiä juttukavereita minulla ei ole ollut vuosikausiin) innostuvat. Ja varsinaisten kavereiden/ystävien sijaan juttelen täällä palstalla, jossa yleensä tulee kaikkiin arjen murheisiini todella negatiivista feedbackia. En uskalla livenä jutella ihmisille kovinkaan henkilökohtaisia asioita, joten juttelen ne anonyymisti täällä Vauva-palstalla.

T. Ap

Eli "kaikki" on sittenkin "ei kukaan".

Vierailija
29/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, Etsyssähän monet taitavat myydä käsintehtyjä kasvosuojia, joten siitä vaan.

Tiheästä puuvillasta on oikeasti hyötyä, varsinkin useammassa kerroksessa. Suojan malli pitää olla myös oikeanlainen, jotta se istuu hyvin. Aiheesta on tehty liian vähän tutkimusta. Luin tuossa eilen International Federation of Infection Controlin muutaman vuoden vanhaa artikkelia siitä, että kangassuojista pitäisi tehdä enemmän vertailevaa tutkimusta, jotta niitä voisi käyttää laajemmin, kun pandemia iskee ja paremmat suojat loppuvat kesken. No, nyt ollaan siinä tilanteessa, eikä niitä kattavia vertailevia tutkimuksia tehtykään.

Kasvosuojat eivät muuten ole "steriilejä". Toivon, että sentään leikkaussalissa käytetyt varusteet ovat steriilisti pakattuja, mutta ne, joita pidetään avoimissa laatikoissa terveysasemilla ja joita myydään yksittäisinä apteekissa? Ne eivät ole millään muotoa steriilejä.

Hoitohenkilökunnan soisi käyttävän korkeamman tason suojausta, mutta Amerikassa sairaalat pyytävät jo nyt vapaaehtoisten ompelemia suojia, kun hengityssuojista on pulaa. Olisi kannattanut tutkia aihetta ajoissa.

Vierailija
30/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ton käsidesin valmistaminen myyntiin ei oo helppoa yksityiselle. Pitäisi saada hyppysiinsä puhdasta etanolia ja denaturoida se säädösten mukaan.

Luulen, että hengityssuojien kauppaankin puututtaisiin, jos niitä markkinoitaisiin mitenkään muuten kuin koristeina. Vaikka niissä joku suodatin olisikin, pitäisi varmaan todentaa, että tuote kokonaisuutena toimii toivotulla tavalla.

Kiinalaisista verkkokaupoista noita suojuksia saa muutamalla eurolla, suodatuskyky "katupölyltä" suojaava, joten en oikein näe bisnesideaa tässä aloituksessa.

Jos haluttaisiin rakentaa todellinen hengityssuojain, jonka suodatuskyky on koronalta suojaava ffp3 standardin mukainen, siihen tarvittaisiin miljoonaluokan budjetti, että se saisi testeistä ja standardeita läpi.

Tuhoontuomittu idea.

Vierailija
31/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hengityssuojia" voi valmistaa ja myydä, jos markkinoi niitä kasvosomisteina tms. EI siis hengityssuojina. Ehkä niiden aika tulee vielä Suomessakin, mutta tuskin nyt.

Vierailija
32/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne firmat synyneet muiden oivalluksista kuin sinun ja tuo aloitus on typerä. Keksi parempia ideoita esim. apupalvelu vanhuksille mitä muuta siihen kuuluisi kuin ruoan haku ja apteekkikäynnit. Itse tiedän jo, mutta en niitä tänne luettele. Oletan et moni keksii itsekin joka hakuaa sellaisen toiminimen perustaa.

Todelliset hyvin tuottavat ideat ovat tiukemmassa.

T: työkseen liikeideoita räätälöinyt

Noita voisi myös toteuttaa sellaiset, joilla on jo aihetta sivuava firma. Lisäksi tuossa välissä juuri viestin kirjoitettuani mietin myös sellaista kotiapupalvelua, joka hoitaisi muutakin vapaa-ajan shoppailua, noutaisi postipaketit postista ym.

Mulla on ollut myös siis oikeasti oivaltavia keksintöideoita/tuoteideoita ennen kuin niitä oli kukaan firma toteuttanut. Juttelin niistä muutamille läheisilleni ja useimmilta sain lyttäystä (osasta muutamat heistä innostuivatkin tosin). Sitten joku muutamia vuosia myöhemmin lanseerasi saman idean ja sitä pidettiin hienona. Jännä juttu.

Olen hyvin yksinäinen ihminen, vaikka mulla onkin töitä ja perhe, joten tykkään jutella täällä palstalla. Mulla siis ei ole mitään ystäväpiiriä suuremmin, joiden kanssa keskustella tai ideoida. Olen myös sellaisessa työssä, jossa en pääse tekemään mitään tuotekehittelyä, vaikka se kiinnostaisi suuresti (olen aika erakkomainen, joten en uskalla hakea uusia töitä, joissa olisi enemmän vastuuta). En olekaan hakenut uusia töitä yli kymmeneen vuoteen, vaikka olen siis melko nuori (35+) kuitenkin vielä.

Toki ideoin niissä raameissa, jotka ovat mahdollisia (siis konseptitasolla, sisältäen käytännön toimintamalleja ja hahmotelmana prosessin) ja olen oman työni kautta edistänyt yritykseni toimintaa suuresti. Kerron siis töissäni ideani oikeille tahoille eteenpäin ja ne toteuttavat sitten niitä tahkoten lisää voittoa firmallemme. Jään itse kuitenkin nimettömäksi taustahenkilöksi sielläkin ja ihan mielelläni. 🙂

T. Ap

Aloituksessa esittämäsi ideat ovat sellaisia, jotka tulevat mieleen nyt kaikilla jotka asiaa miettivät.

On minullakin ideoita ollut. Esim. ruuan verkkokauppa. Yllätys, yllätys! Se toteutui. Enkä kuvittele että olisin keksinyt sen ennen muita. Kaikki tajusivat että se tulee jollakin aikataululla, kunhan rahoitus ja logistiikka saadaan kuntoon. Nyt minulla on toinen idea: tulevaisuudessa talot pitäisi rakentaa 3D-tulostimella! Eikun hetkinen, sitä tehdäänkin jo. Mutta kun se yleistyy, voin sanoa keksineeni sen jo vuonna 2020.

Vierailija
33/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hengityssuojia" voi valmistaa ja myydä, jos markkinoi niitä kasvosomisteina tms. EI siis hengityssuojina. Ehkä niiden aika tulee vielä Suomessakin, mutta tuskin nyt.

Nimitys "kasvomaski" (ja mitä muita epävirallisempia niitä nyt on) on varmaan ihan sallittu.

Vierailija
34/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että millään (työttömien?) yrittäjäkurssilla sellaista opitaan. Uskoisin, että sellaisilla lähinnä lytätään ihmisten hienoimmatkin haaveet, mikä on täysin vastoin yrittäjyyden ideaa, jonka ytimessä on riskinotto ja uskominen omiin ideoihin maustettuna tietyllä realismilla, jotta talous saadaan pyörimään ja kassavirtaa liikkeelle. Varmaankin kauppakorkeakoulussa voisi sivistää itseään aiheesta paremminkin.

T. Ap

Olen käynyt työkkärin kautta järjestetyn yrittäjäkurssin, joskin kaikilla kurssilaisilla oli silloin työpaikka. Kyllä siellä piti ihan tosissaan punnita omia mahdollisuuksiaan ja henk.koht. tapaamisella kouluttaja käytännössä kyseenalaisti koko liikeideani. Omalla kohdallani kurssin seuraus oli se, etten lähtenyt kokopäiväiseksi yrittäjäksi, vaan jatkoin juttuani harrastuspohjalta, mutta kokonaisuudessaan kurssi oli hyödyllinen.

ohis

Vierailija
35/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimitys "kasvomaski" (ja mitä muita epävirallisempia niitä nyt on) on varmaan ihan sallittu.

Juuri näin. Markkinoi koristeina/asusteina ja että saattaa suojata katupölyltä, niin ongelmia ei tule kuin korkeintaan menekin osalta. Ja tietysti pitää kehitellä itse kaavat, ilmaisjaossa olevia ei yleensä saa muissakaan tuotteissa käyttää kaupallisiin tarkoituksiin, ja sitten pitää pystyä laadukkaaseen työhön, mihin harva kotiompelija pystyy alennussingereillään.

Vierailija
36/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaisi saada ihmisille jotain "ilonaiheita" koronakurimuksessa, kuinka olisi hengityssuojain mallia Hannibal Lecter?

Suuosan tankojen taakse jonkinlainen suodatinkangas ja suojan materiaalina nahka.

Voisi mennä nuorisolle kuin kuumille kiville.

Vierailija
37/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaisi saada ihmisille jotain "ilonaiheita" koronakurimuksessa, kuinka olisi hengityssuojain mallia Hannibal Lecter?

Suuosan tankojen taakse jonkinlainen suodatinkangas ja suojan materiaalina nahka.

Voisi mennä nuorisolle kuin kuumille kiville.

Tosin noita myydään jo vaikka miten monessa paikassa.

Vierailija
38/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-ajan shoppailua voi tehdä jo nytkin netissä ja Posti toimittaa paketit jo kotiovelle asti pientä maksua vastaan. Ja jos mainostaa jotain hengotyssuojainta sillä, että se suodattaa virukset, niin siitä pitää olla jotain näyttöä.

Vierailija
39/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä kittarissa myyt tekemiäs suojia, mutta kappas, sullahan olikin itsellä korona.

Muista, ALVi pitää aina maksaa!

Vierailija
40/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö on naamioituminen julkisilla paikoilla kielletty?