Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nopea bisnesidea yritteliäälle/työttömälle tässä

Vierailija
24.03.2020 |

Nopeaa rahaa voisi tehdä nyt näillä itsestäänselvillä tavoilla:

-Hengityssuojainten valmistus & nettikauppa pystyyn, Facebookin kautta mainonta

-Ostoskeskukseen / torille myymään kotitekoista käsidesiä (tarkista tosin ensin lakipykälät ja myyntiluvat sekä varaa myyntipaikka aiheeseen liittyen). Jos homma alkaa toimia, voit Facebook-sivujen kautta mainostaa ja ainakin kotikaupungissasi toimittaa tuotteita kotiinkuljetuksella, jos käytössäsi on auto.

Tiedän, että saan lyttäystä ja ikäviä kommentteja, mutta noissa on silti mahdollisuus tienata ja oppia hieman firman pyörittämisestä ruohonjuuritasolla niin kauan, kun epidemia jyllää.

Jos muilla on ideoita lisää, laittakaa ketjuun jatkoksi. 🙂

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengityssuojaimia voisi siis tehdä ompelemalla. Voisi keksiä erilaisia design-ideoita ja väliin jokin suodattava kangas, joka pysäyttää pienet partikkelit.

Vierailija
2/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähä ne ideat varmasti muille jaetaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko olevasi viisas?

Vierailija
4/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aiemmin laittanut ihan muita ideoita tälle palstalle ja tosiaan niillä ideoilla toimivia pikkuyrityksiä on näkynytkin Suomessa. Olen itse tyystin toisella alalla ja palkkatyössä, joten ei ole aikaa/mahdollisuutta yrityksen perustamiseen. Sen kyllä tiedän, että tämän tyyppisiin aloituksiin tulee lähinnä v*ttuilua yleensä yli 80% vastauksista, mutta en välitä siitä. Toivon hyvää ja koetan olla kannustava vain. Joku voisi vaikkapa saadakin inspiraation, mikä on hieno asia.

Vierailija
5/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko olevasi viisas?

En ole sellaista väittänyt ja aloitukseni on itsestäänselvyys, mutta siltikin kyseisille tuotteille on aivan hillitön kysyntä ympäri maailmaa edelleen. Voi olla, että tarve niille hiljenee parin kuukauden sisällä, mutta nyt on yritteliäälle hyvä mahdollisuus tehdä nopeaa rahaa.

Suojaimia voisi lähettää ulkomaillekin; sitä desinfiointiainetta ei niinkään. Lisäksi voisi kehitellä muitakin suojia/tapoja desinfioida. Jopa ihan pelkät läpinäkyvät kiinalaisvalmisteiset muovilipat epämääräisen oloisista nettikaupoista menevät kuin kuumille kiville.

Vierailija
6/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aiemmin laittanut ihan muita ideoita tälle palstalle ja tosiaan niillä ideoilla toimivia pikkuyrityksiä on näkynytkin Suomessa. Olen itse tyystin toisella alalla ja palkkatyössä, joten ei ole aikaa/mahdollisuutta yrityksen perustamiseen. Sen kyllä tiedän, että tämän tyyppisiin aloituksiin tulee lähinnä v*ttuilua yleensä yli 80% vastauksista, mutta en välitä siitä. Toivon hyvää ja koetan olla kannustava vain. Joku voisi vaikkapa saadakin inspiraation, mikä on hieno asia.

Oi kiitos, Sinä jalo jeesustelija.

Vierailija
7/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oikeasti steriilejä ja riittävän suojaavia maskeja pysty epästeriileissä kotioloissa valmistamaan. Ei mikään puuvillakangas suojaa viruksilta.

Vierailija
8/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne firmat synyneet muiden oivalluksista kuin sinun ja tuo aloitus on typerä. Keksi parempia ideoita esim. apupalvelu vanhuksille mitä muuta siihen kuuluisi kuin ruoan haku ja apteekkikäynnit. Itse tiedän jo, mutta en niitä tänne luettele. Oletan et moni keksii itsekin joka hakuaa sellaisen toiminimen perustaa.

Todelliset hyvin tuottavat ideat ovat tiukemmassa.

T: työkseen liikeideoita räätälöinyt

Vierailija
9/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne firmat synyneet muiden oivalluksista kuin sinun ja tuo aloitus on typerä. Keksi parempia ideoita esim. apupalvelu vanhuksille mitä muuta siihen kuuluisi kuin ruoan haku ja apteekkikäynnit. Itse tiedän jo, mutta en niitä tänne luettele. Oletan et moni keksii itsekin joka hakuaa sellaisen toiminimen perustaa.

Todelliset hyvin tuottavat ideat ovat tiukemmassa.

T: työkseen liikeideoita räätälöinyt

Noita voisi myös toteuttaa sellaiset, joilla on jo aihetta sivuava firma. Lisäksi tuossa välissä juuri viestin kirjoitettuani mietin myös sellaista kotiapupalvelua, joka hoitaisi muutakin vapaa-ajan shoppailua, noutaisi postipaketit postista ym.

Mulla on ollut myös siis oikeasti oivaltavia keksintöideoita/tuoteideoita ennen kuin niitä oli kukaan firma toteuttanut. Juttelin niistä muutamille läheisilleni ja useimmilta sain lyttäystä (osasta muutamat heistä innostuivatkin tosin). Sitten joku muutamia vuosia myöhemmin lanseerasi saman idean ja sitä pidettiin hienona. Jännä juttu.

Olen hyvin yksinäinen ihminen, vaikka mulla onkin töitä ja perhe, joten tykkään jutella täällä palstalla. Mulla siis ei ole mitään ystäväpiiriä suuremmin, joiden kanssa keskustella tai ideoida. Olen myös sellaisessa työssä, jossa en pääse tekemään mitään tuotekehittelyä, vaikka se kiinnostaisi suuresti (olen aika erakkomainen, joten en uskalla hakea uusia töitä, joissa olisi enemmän vastuuta). En olekaan hakenut uusia töitä yli kymmeneen vuoteen, vaikka olen siis melko nuori (35+) kuitenkin vielä.

Toki ideoin niissä raameissa, jotka ovat mahdollisia (siis konseptitasolla, sisältäen käytännön toimintamalleja ja hahmotelmana prosessin) ja olen oman työni kautta edistänyt yritykseni toimintaa suuresti. Kerron siis töissäni ideani oikeille tahoille eteenpäin ja ne toteuttavat sitten niitä tahkoten lisää voittoa firmallemme. Jään itse kuitenkin nimettömäksi taustahenkilöksi sielläkin ja ihan mielelläni. 🙂

T. Ap

Vierailija
10/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei oikeasti steriilejä ja riittävän suojaavia maskeja pysty epästeriileissä kotioloissa valmistamaan. Ei mikään puuvillakangas suojaa viruksilta.

Ei toki pelkkä puuvillakangas, vaan sen designpäällisen sisään voisi laittaa vaihdettavan suodattimen, joka oikeasti täyttäisi ffp3- tai ffp2-kriteerit. Niitä yksinkertaisempia muovisuojia (irrallaan kasvoista) menee myös mukavasti kaupaksi ja niissä ne tekniset vaatimukset eivät ole samanlaiset. Pointtina sekin, että niitä ideoita on jokainen vapaa jalostamaan lisää itse ja tutkimaan sitä, miten ne on teknisesti toteutettu ja mitä on jo markkinoilla tarjolla. En toki aliarvioi ihmisiä.

T. Ap

Vierailija
11/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, puuvilla on jo keksitty, jokainen voi leikata vaikka vanhoista lakanoista itselleen niitä maskeja :D Jos ihan oikeasti steriilejä toimivia maskeja alkaisi valmistamaan ja myymään niin se vaatisi jo steriilin tehdasmaisen ympäristön. Eli ihan pystyynkuollut idea.

Vierailija
12/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään tähän ketjuun ei sitten tullutkaan muuta kuin lyttäystä. Parasta tarkoitin, mutta keksisitkö sinä sitten paremman aloituksen tähän samaan asiaan liittyen?

Ehkä osin tässä on syy siihen, miksi mulla ei livenä ole ystäviäkään; ihmiset eivät jotenkin siedä minua, vaikka olen kiltti puurtaja ja testiälykäs (Mensan pääsyraja ylitetty reilulla marginaalilla). Tykkään ihmisistä, ostan heille lahjoja ja olen kohtelias, mutta mua inhotaan, enkä jotenkin vain tule juttuun kenenkään kanssa, kun ihmiset kaihtavat minua ja tulkitsevat aikeeni pahoiksi, vaikka tarkoitan vilpittömästi ja aidosti hyvää. :/

T. Ap

Vierailija
13/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö paljonko maksaa nettikaupan perustaminen? Tiedätkö paljonko maksaa, että sivustolle saa verkkopankkimaksut? Tiedätkö paljonko maksaa facebook-kampanja?

Mitä nyt yhdestä kotitekoisesta hengityssuojaimesta voisi pyytää tai pullosta käsidesiä? 5 euroa? Jos nyt oletetaan että kuukaudessa pitäisi saada vaikka 1 500 euroa käteen, myyntituottoja pitäisi tulla ainakin tuplasti eli 3 000 euroa. Eli 600 myytyä hengityssuojainta / kk.

Yhden suojan ompelemiseen voisi mennä aikaa 15 minuuttia nopealta tekijältä eli 150 työtuntia. Jokseenkin normaali työaika kokopäivätyöstä. Paitsi että tuohon ei ole laskettu aikaa materiaalien ostamiseen, markkinointiin, verkkokaupan perustamiseen eikä postituksiin.

Yhteenvetona: jos haluat tehdä 12 tunnin työpäiviä tienataksesi minimipalkan, tässä on oiva ratkaisu. Totta kai menetät työttömyystuen eikä ole mitään varmuutta siitä että oikeasti onnistut markkinoinnissa niin hyvin, että saat tuon 600 kpl myytyä. Ja kriisin mentyä ohi verkkokaupan myynti loppuu kuin seinään etkä saa työttömyystukea koska olet yrittäjä.

Ehdotuksesi sopii harrastukseksi, mutta työttömälle olisi ihan järjetön.

Vierailija
14/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ap! Onko sinulla Telegramia? Jos kyllä, niin liity ryhmään "Yrittäjät Suomi".

Vierailija
15/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään tähän ketjuun ei sitten tullutkaan muuta kuin lyttäystä. Parasta tarkoitin, mutta keksisitkö sinä sitten paremman aloituksen tähän samaan asiaan liittyen?

Ehkä osin tässä on syy siihen, miksi mulla ei livenä ole ystäviäkään; ihmiset eivät jotenkin siedä minua, vaikka olen kiltti puurtaja ja testiälykäs (Mensan pääsyraja ylitetty reilulla marginaalilla). Tykkään ihmisistä, ostan heille lahjoja ja olen kohtelias, mutta mua inhotaan, enkä jotenkin vain tule juttuun kenenkään kanssa, kun ihmiset kaihtavat minua ja tulkitsevat aikeeni pahoiksi, vaikka tarkoitan vilpittömästi ja aidosti hyvää. :/

T. Ap

Kun kerran KAIKKI tulkitsevat aikeesi pahoiksi, onko tullut mieleen että kaikki ovat oikeassa? Vai onko koko maailma väärässä ja sinä yksin oikeassa, koska saat testissä palikat oikeaan reikään?

Vierailija
16/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti

Vierailija
17/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, puuvilla on jo keksitty, jokainen voi leikata vaikka vanhoista lakanoista itselleen niitä maskeja :D Jos ihan oikeasti steriilejä toimivia maskeja alkaisi valmistamaan ja myymään niin se vaatisi jo steriilin tehdasmaisen ympäristön. Eli ihan pystyynkuollut idea.

Riittää, että ne suodattavat epäpuhtaudet ja ne viruspartikkelit. Muutenkin maskien merkitystä on vähätelty. Kannattaa katsoa Japanin osalta tautikehitystä ja verrata Eurooppaan.

Myös erilaisia hansikkaita voisi kehitellä sekä niitä muovisia suojaimia ja näissä ajatuksena on tehdä ne arkikäyttöön ulos/ihmisten ilmoille, ei siis leikkaussalikäyttöön, mutta siten, että ne suodattaisivat esim. ffp3-tasolla partikkelit.

Vierailija
18/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm sinulla ei kyllä ole oikeasti yrittäjän vikaa. Pelkkä "yritteliäisyys" ei riitä

Vierailija
19/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengityssuojat: toimivuus, hygienia

Käsidesi: toimivuus, hygienia

Itsellesi saat valmistaa mitä tahansa vaikka sukkahousuista pringlespurkista, mutta et saa myydä niitä suojaavina tuotteina, jos suojaavuus ja valmistusolosuhteet eivät ole riittävät.

Vierailija
20/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa toimia yrittäjänä, vaikka halua ja osaamista olisi. Tai siis, eihän sitä olekaan tarpeeksi. En osaa tehdä toimivaa liiketoimintamallia. Kokeilin kyllä joskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi