Etätyöläinen, millaisissa vaatteissa työskentelet?
Kommentit (198)
Collegepaita, lökärit ja villasukat. Videoneuvotteluihin vaihdan siistimmät vaatteet.
Siistit legginsit ja neulemekko. Samoissa olen ollut toimistollakin
Ajattelin tänään jumppailla kotona jossain vaiheessa, joten laitoin treeenihousut ja sporttirintsikat heti aamulla päälle. Lisäksi reikäinen lempicollege päällä.
Käyn ulkona vaan ulkoiluttamassa koiraa ja jätän muutamassa palaverissa kameran pois.
Villasukat, aamutossut, verkkarit, t-paita, sata vuotta vanha aamutakki.
Eikö olisikin hyvä idea, että videopalavereissa jokainen olisi oma itsensä? Totuus julki.
Kulahtanut paita, verkkarit ja villasukat. Hiukset nutturalla ja ties kuinka mones no makeup-day menossa.
Skypet hoidan enimmäkseen ilman videoyhteyttä, jaetaan usein näyttöä joten meillä videokuva ei ole niin tärkeä. Muutaman kerran olen joutunut naamaani näyttämään ja silloin olen etukäteen vähän harjannut tukkaa ja vetänyt hupparin vetskaria ylemmäs. Ei ole ollut asiakaspalavereita vaan oman tiimin välisiä juttuja. Asiakaspalaveriin meikkaisin ja laittaisin siistin paidan.
Tällä hetkellä treenipökät ja miesten college.
Oon joka päivä pukenut samat vaatteet kuin normaalissa arjessakin. Mekko päällä. Joka päivä on ainakin yksi videopalaveri enkä jaksa sählätä vaatteiden vaihdon kanssa. Huomaan myös motivoituvani paremmin jos on meikit naamassa ja kunnon vaatteet päällä yöpuvun sijaan.
Kumipuvussa tai kokonahka-asussa.
Leggarit tai verkkarit, yläosassa toppi tai teeppari. Fleece tai college sekä vielä villasukat jalkaan. Normaali kotiasu.
Korona-aikanakin käyn suihkussa, pesen hampaat jne. Ei epidemia ole mikään peruste alkaa laiminlyödä henkilökohtaista hygieniaa.
Olen aatamin asussa mutta paskainen kankkeni reppu on selässä
Mulla on tämmöiset kulahtaneet, remppakäytössä kärsineet mutta pahuksen mukavat reisitaskuhousut ja kohta 13 vuotta vanha fleecepaita. Polartec kestää. Jalassa villasukat. Etäpalavereissa on meillä pelkkä ääniyhteys. Parta kyllä tulee ajettua säännöllisesti, siitä tulee tarpeeksi skarppi olo. Muuten rentous tuntuu lähinnä parantavan luovuutta.
On kyllä näppärää kun vähän ennen kuutta on hereillä niin vaikka söisi kunnon aamiaisen, on helposti puoli seitsemältä koneella. Ei ole ketään 20 km matkaa takapuskurissa kiinni eikä tarvitse säheltää työpaikan yhteiskeittiön kanssa ja pohtia että onko edellinen astioita ottanut / purkanut yskiskellyt niihin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Collegemekko. Ja mä meikkaan kyllä joka aamu, vaikka etänä teen enkä kauppaan läheskään joka päivä lähde.
Älä suotta meikkaa.
Kyllä vaan meikkaan, siitä tulee itselle parempi olo. Siitäkin pidän kiinni, että käyn suihkussa joka päivä, vaikka ei olis mikään pakko sekään.
Oletko miettinyt sitä kuinka monta tuhatta litraa vettä lutraat viikossa jokapäiväisellä suihkulla. Olisi ympäristöteko käydä suihkussa vaikka vain joka toinen päivä.
Meillä on ihan virallinen ohjeistus tällä hetkellä, että videopalaverissa ei kuvayhteyttä, jotta puhelun laatu pysyy parempana. Onko sille joku syy, miksi niin moni kuvayhteyttä käyttää? Ymmärrän ehkä tilanteina jotkut ensimmäiset lainaneuvottelut yksityishenkilöiden kanssa käytynä, mutta business-to-business -neukut?
Ihan olen collareissa, T-paidassa ja villasukissa, hiukset ponnarilla. Puoli kahdeksasta lähtien palaverissa (asiakkaat/sisäiset) ja kaikissa on kuvayhteys ollut materiaaleille jaettuna.
Tänään olen samoissa, missä nousin sängystä: merinokerrasto, päälle kiskaistu neule. Eilen oli vähän oikeammat vaatteet. Palavereissakin näkyy vain rintakehään asti niin ei alaosalla väliä, mahdollisimman mukava. Itsellä kuitenkin parempi oli kun on jotenkin päivävaatteisiin pukeutunut. Tänään vaan en kerennyt ennen ekaa palaveria, kiskoin vain villapaidan päälle.
Olen tehnyt jo monta vuotta etätöitä. Trikoot/legginsit, collece/tunika/fleece/villatakki, villasukat/lammastohvelit. Hiukset kammattu siihen malliin, että voisin mennä ulos niillä. En meikkaa koskaan.
Rento mekko ja sukkikset useimmiten. Vähän meikkiä tai ei ollenkaan :)
Yöpuku, vanha viskoosijakku ja rikkinäiset huopa-aamutossut. Video palaveria varten siisti pusero ja tukka kammattu.