Rakkaat ihmiset, puhukaa kunnioittavasti, jokainen meistä voi joutua tehohoitoon tai kuolla
Lopettakaa vähättely ja ilkeily palstalla ja yhdistäytykää henkisesti vakavaan koitokseen. Solidarity on ainoa toimiva ase koronaa vastaan sanoi WHO. Moni tarvitsee apua ja moni saa apua mutta kökköpäille sitä ei kukaan halua antaa. Älkää olko kökköpäitä vaan hyviä koronasotilaita.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Tekopyhää tälläisiä avauksia avata, kun esim. pelkästään lapsia kuolee nälkään joka 5 sekunti.
Tämä. Koronakuolemat eivät edes heilauta tilastoja vielä mihinkään suuntaan. Ja valtaosa kuolleista on ollut jo kalkkiviivoilla.
Tottakai kuolema on ikävä asia omaisille ja aiheuttaa valtavasti surua. Mutta fakta on se, että kaikki kuolee jossain vaiheessa ja se kuolema voi tulla milloin vain.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se oikeasti aika törkeetä täällä huudella että ei noilla kuolleilla ole mitään väliä. Joillekin niillä on väliä ja paljon. Ei ihmiset ole pelkkää statistiikkaa, heillä on elämä, ystäviä, perheitä, rakkaita. Mutta tämmöstä tää suomiporukka on: MINÄ MINÄ MINÄ ja KAIKKI MUUT ON MERKITYKSETÖNTÄ P*ASKAA. Osaisivat edes hävetä.
Kävelin eilen suojamaskin kanssa ulkona koirani kanssa ja mua vastaan tuli noin 40-50v pyörän kanssa. Väistimme tätä pyöräilijää 3m päähän koska on kehoittettu pitämään turvavälejä. Tämä äijä kävi jotain huutelemaan ja kiroilemaan sellaisella hyvin sairaan ja pahan virneen kanssa minulle. Tosi moni suomalainen on tällainen. Onko se häneltä pois jos hän ei halua olla suojattuna mutta minä haluan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se oikeasti aika törkeetä täällä huudella että ei noilla kuolleilla ole mitään väliä. Joillekin niillä on väliä ja paljon. Ei ihmiset ole pelkkää statistiikkaa, heillä on elämä, ystäviä, perheitä, rakkaita. Mutta tämmöstä tää suomiporukka on: MINÄ MINÄ MINÄ ja KAIKKI MUUT ON MERKITYKSETÖNTÄ P*ASKAA. Osaisivat edes hävetä.
Kävelin eilen suojamaskin kanssa ulkona koirani kanssa ja mua vastaan tuli noin 40-50v pyörän kanssa. Väistimme tätä pyöräilijää 3m päähän koska on kehoittettu pitämään turvavälejä. Tämä äijä kävi jotain huutelemaan ja kiroilemaan sellaisella hyvin sairaan ja pahan virneen kanssa minulle. Tosi moni suomalainen on tällainen. Onko se häneltä pois jos hän ei halua olla suojattuna mutta minä haluan?
Nyt taidat vetää koko kansaa koskevia johtopäätöksiä yhden känniääliön johdosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi moni? En tiedä yhtäkään. Jos olisi tosi moni niin tietäisin varmaan jonkun niistä tosi moneista.
Teillä ei nyt ole aavistustakaan siitä mitä tulee vastaan:
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/e81d2194-214f-4445-b886-eb57340b…
Espanjalaissotilaat löytäneet vanhainkodeista sänkyihinsä hylättyjä vanhuksia – osa kuolleita
Yritetään hoitaa tämä yhdessä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin taidan olla riskiryhmässä, kun oikein ajattelen. Olen vasta nelikymppinen mutta minulla on keuhkovamma. Kun nyt kökötän kotosalla vain, en pääse harjoittamaan ilmanottoa ja voimistamaan keuhkoja uimalla, kuorossa tai lenkillä, niin keuhkoni näivettyvät entisestään. Tähän kun nyt tulisi korona, niin se olisi meikäläisen menoa. Influenssa minulla oli takavuosina ja sen kyllä jotenkin klaarasin, mutta silloin keuhkonikin olivat paremmassa iskussa. On siinä minulla melkoinen tie kuljettavana, kun taas alan kuntouttaa keuhkojani eristyksen jälkeen.
Kukaan ei kiellä tai estä sinua menemästä lenkille. Kukaan ei myöskään estä tekemästä kotijumppaa tai laulamaan siellä kotioloissa - kunhan et nyt koko päivää täyttä kurkkua hoilaa niin, että naapureiden hermot menee. Ei myöskään pidä ruveta uhriutumaan ja heittäytymään tyhmäksi ehdoin tahdoin.
En minä ole uhriutumassa. Kunhan pohdin omaa tilannettani. Minä olen introvertti ja itse asiassa nautin kovasti kotona kökkimisestä ja kirjojen lukemisesta soffalla, vaikka se tekeekin minulle hallaa.
Yksin hoilottaminen ei korvaa kuorolaulua (eikä perhe jaksaisi sitä edes kuunnella). Kuorossa lauletaan vaativia kappaleita ja siinä nimenomaan harjoitetaan hengitystekniikkaa ja keuhkojen hallintaa. Tärkeää on juuri se eri stemmojen sovittaminen yhteen ja eri voimakkuuksien harjoittelu. Sitä on hankala toteuttaa kotona yksin. Kyllähän minä voisin laulella pianon ääressä vaikka pari tuntia päivässä jotain Juokse sinä hummaa, mutta se ei korvaa kuorossa laulamista.
Samoin kotijumppa ei ole sama asia kuin pitkäkestoinen, kunnollinen aerobinen liikunta. Itse olen huomannut, että minulle parhaita lajeja ovat juuri uinti ja riuska kävely. Riskiryhmään kuuluvana yleisille paikoille hakeutuminen ei ole juuri nyt viisasta.
Hyvässä tapauksessa sairastuessani minulle jäisi vielä lisää vikaa keuhkoihin, mutta ainakin tiedän, miten itse pystyn kuntouttamaan itseni, vaikka se viekin aikaa. Siksi en varsinaisesti pelkää sairastumista.
Musta tässä koronassa on kyllä hyvätkin puolensa, ne turvallisessa hattarassa elävät minäminäminä tyypit heräävät ajattelemaan muitakin, tai no itseään ja omaa ympyräänsä mutta silti nousevst pois sieltä omasta materialistisesta maailmasta.
Levottomuudet vähentyvät muiden asioiden saralla ja ihmisyys nousee esiin.
Joukkohysteria vain osoittaa että että illuusio turvallisuudesta rapistuu ja mielestäni nykyisessä länsimaisessa minä keskeisyydessä ja jopa narsistisessa maailmassa eläville se on vain hyvä.