Nyt Suomi taas kelpaa ulkosuomalaisille
Kummasti tuli kiire Suomeen takaisin, korkea verotus ja tyhmä ilmasto ei haittaa enää ollenkaan koska terveydenhoito.
Kommentit (38)
EIkö ulkosuomalaisella ole osoite ulkomailla?
Heitähän ei mitenkään kannusteta Suomeen tulemaan tällä hetkellä.
Ei ole pienintäkään aikomusta palata :) T: ulkosuomalainen
Monikohan "pitäkää tunkkinne" on jo tullut takaisin ;)
Zinc
Kieltämättä vähän huvittavaa. Ensin uhotaan, että pitäkää paska maanne, ja kun se nimenomainen iskee faniin, niin hingutaan takaisin ;)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pienintäkään aikomusta palata :) T: ulkosuomalainen
Ihan varmasti olet ulkosuomalainen :)
Vierailija kirjoitti:
Monikohan "pitäkää tunkkinne" on jo tullut takaisin ;)
Zinc
Kieltämättä vähän huvittavaa. Ensin uhotaan, että pitäkää paska maanne, ja kun se nimenomainen iskee faniin, niin hingutaan takaisin ;)
Ot, mutta ehkö kannattaa käyttää tuuletin-sanaa...
Pitkään ulkomailla olleet eivät kuulu enää Suomen sosiaaliturvan piiriin. Voi olla yllätys kun teholta poistuessa annetaan lasku käteen eikä apteekistakaan saa Kela-korvauksia. Eikä sairaspäivärahaa.
Miksi ihmeessä ulkosuomalainen tulisi Suomeen, hänhän asuu toisessa maassa. Miten niin monet suomalaiset voivat olla niin tietämättömiä muiden maiden terveydenhoidosta? Ei täältä Saksasta tulisi mieleenkään lähteä nyt Suomeen, varsinkaan terveydenhoidon takia!
Kuulun itse ulkosuomalaiset fb-ryhmään ja siellä kyllä suurella prosentilla jäivät kotimaahansa. Miksi jättäisivät talonsa ja työnsä, sekä ystävänsä, sukunsakin sinne.
Nämä "palaajat" ovat lähinnä niitä, joilla on kakkosasunto jossain lämpimässä.
Routa porsaan kotiin ajaa. Tuhlaajapojan paluu. Sellaista se on. Häntä koipien välissä kotia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ulkosuomalainen tulisi Suomeen, hänhän asuu toisessa maassa. Miten niin monet suomalaiset voivat olla niin tietämättömiä muiden maiden terveydenhoidosta? Ei täältä Saksasta tulisi mieleenkään lähteä nyt Suomeen, varsinkaan terveydenhoidon takia!
Näin olen tuolta ulkosuomalaistenkin ryhmästä lukenut ja ymmärtänyt sieltäkin, että se toimii hyvin. Miten siellä valtio on ilmoittanut nyt varautuvansa koronaan?
Vierailija kirjoitti:
Pitkään ulkomailla olleet eivät kuulu enää Suomen sosiaaliturvan piiriin. Voi olla yllätys kun teholta poistuessa annetaan lasku käteen eikä apteekistakaan saa Kela-korvauksia. Eikä sairaspäivärahaa.
Kyllä iso joukko kuuluu, vaikka ulkomailla asuvat. Lähetetyt työntekijät, virkamiehet, tutkijat, yms. Olen itsekin asunut yli 10 vuotta ja kuulun Suomen sosiaaliturvan piiriin (maksan sotumaksut sinne, vain tuloveron asuinmaahan).
Jos olisin Espanja aurinkorannoilla 5 kk vuodessa elämä eläkeläinen niin toki yrittäisin tulla pikaisesti kotimaahan, tottakai. Mutta ei kai kukaan oikea ulkosuomalainen nyt kotiin lähde?
Joo, kyllä kelpaa, mutta jo lentokentällä valitetaan iltapäivälehdille, että miksi valtio ei järjestänyt kuljetusta Business-luokassa ja miksi ei ole henkilökohtaista neuvojaa kertomassa, mitä nyt pitää tehdä.
Jep, ensin hehkutetaan, miten kaikki on niin paljon paremmin Epsanjan auringossa. Terveydenhuoto pelaa toisin kuin P*ska-Suomessa, yhteiskunta on moitteeton ja kaikki niin mahtavasti. Mutta auta armias, kun oikea hätä tulee, niin sitten aletaan itkeä takaisin Suomeen, kun yht'äkkiä tajutaankin, että ihan oikeasti jos katsotaan, niin se P*ska-Suomen p*askaterveydenhoito toimiikin miljoona kertaa paremmin ja yhteiskuntakin on luotettavampi ja siellä Epsanjan auringossa ei ketään oikeasti kiinnosta, mitä näille viiniä lipitteleville mummoille ja papoille käy.
Ulkosuomalaiset eivät kyllä tule takaisin Suomeen. Mihin he täällä tulisivat? Kaduille ja siltojen alle? Ap ilmeisesti tarkoitti niitä suomalaisia, jotka asuvat osan vuodesta ulkomailla ja joilla on edelleen koti myös Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin olen tuolta ulkosuomalaistenkin ryhmästä lukenut ja ymmärtänyt sieltäkin, että se toimii hyvin. Miten siellä valtio on ilmoittanut nyt varautuvansa koronaan?
Me ollaan jo yli viikon kaikki kotona, liikkumista rajoitettu tuntuvasti. Kuitenkin nämä rajoitukset tuli vähän myöhässä. Saada nähdä, tottakai kuolleita tulee paljon, on tiheään asuttu maa. Mikä mua lohduttaa on just tuo terveydenhoito. Missä muualla ei ole esim. tehohoitopaikkoja niin paljon. Luulen, että se tulee olemaan ratkaisevaa. Jos olisi mahdollista hakisin äitin Suomesta tänne.
Eivät nuo palaajat ole ulkosuomalaisia. Nyt palaavat ovat niitä, jotka ovat paenneet SääntöSuomen kateellista ja tasapäistävää kyttäysmielialaa, valtiouskovaisia lammasmaisia asukkaita ja himoverotuksella rahoitettua maailman huonointa ja tehottominta terveydenhoitojärjestelmää saavuttaakseen täyden potentiaalinsa vapaammissa ja paljon kehittyneemmässä oloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan jo yli viikon kaikki kotona, liikkumista rajoitettu tuntuvasti. Kuitenkin nämä rajoitukset tuli vähän myöhässä. Saada nähdä, tottakai kuolleita tulee paljon, on tiheään asuttu maa. Mikä mua lohduttaa on just tuo terveydenhoito. Missä muualla ei ole esim. tehohoitopaikkoja niin paljon. Luulen, että se tulee olemaan ratkaisevaa. Jos olisi mahdollista hakisin äitin Suomesta tänne.
Kuulostaa hyvältä. Miten siellä on henkilökunnan sairastumisiin varauduttu? Onko niitä tullut jo paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä. Miten siellä on henkilökunnan sairastumisiin varauduttu? Onko niitä tullut jo paljon?
En oikein tuosta tiedä. Todennäköisesti on joku strategia. Se tietysti nousee ongelmaksi jos työntekijöitä alkaa puuttumaan, vaikka kuinka olisi niitä tehohoitopaikkoja.
Ei myöskään enää haittaa kateelliset ihmiset ja negatiivinen ilmapiiri.