Hei mitä syötte aamiaiseksi?
Smoothiet eivät ole juttuni, mutta jotain aamuisin olisi opeteltava syömään jaksaakseen.
Kommentit (30)
Kahvia, pari voileipää, tuoremehua.
Yleensä teen munakkaan (tai sitten syön pari keitettyä kananmunaa) ja pari kuppia kahvia ja lasi vettä ja joku hedelmä.
Vaihtelee, mutta tässä nyt mun yleisiä vaihtoehtoja
Leipää päällisillä, kourallinen jotain pähkinöitä ja kulhollinen jugurttia&marjoja. Joskus tuon jugun tilalla jotain hedelmää. Tai sitten tuorepuuro, jossa Myllärin tuorepuurosekoitus (hiutaleita ja siemeniä ja vähän kuivattuja hedelmän tai marjan paloja), jugurttia, chiasiemeniä, loraus kasvimaitoa ja sitten annos jotain marjoja, yleisimmin mustikoita tai puolukoita. Päälle laitan syödessä usein maapähkinävoita. Puuron lisäksi vaikka keitetty kananmuna. Kaurapuuro myös aika yleinen. Sen kanssa marjoja tai keitän joukkoon omenakuutioita. Valmiiseen puuroon sekotan ruokalusikallisen oliiviöljyä. Tai sitten tuon omenapuuron päälle laita usein maapähkinävoita. Puuron lisäksi sitten vaikka keitettyä tai paistettua kananmunaa tai raejuustoa.
Tänä aamuna paistoin pannulla avokadoviipaleita ja kananmunan.
Rasvatonta rahkaa tai maustamatonta jugurttia ja päälle ananaspaloja tai marjoja:)
Kaurapuuroa, pari kananmunaa, tomaatti kuorattuna oliiviöljyllä ja lämmitettynä kaurapuuron seassa, ruisleipä ja lasi maitoa
mies52v
Kaura tai ruis/kaurapuuroa jonka sekaan laitan pakastemarjoja sekä raejuustoa.
Mun on vaikeaa saada mitään alas, aamut on hirveitä. Just ja just kahvia pari tilkkaa. Joskus olen kokeillut esim.juotavaa jogurttia. Sen voi hyvin ottaa matkaan mukaan, jos ruokahalu herää vasta myöhemmin kuten itselläni. Tai sitten teen illalla valmiiksi leivät ja syön matkalla.
Aamiaisen voi ihan hyvin jättää välin! Itse otan vain kupillisen kahvia (mustana) aamuisin ja ensimmäinen ateria aikaisintaan klo 12 - jaksamisen kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa :)
Leivän ja pullan. Ja kahvia.