Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tiedän onko lapsen pää kiinnittynyt

Vierailija
23.03.2020 |

Niin. Ei olla neuvolassa sanottu tuosta mitään. Raivotarjonnassa ollut jo kauan. En tiedä valahtiko tänään lapsivettä vai mitä se neste oli, mutta tosiaan jos olis ollu lapsivettä nii ei ainakaan tullu kaikki kerralla. Nyt sit mietin oisinko saanu liikkua ollenkaan? Rv 37+2. Neuvola ei muuten ole enää auki, olisin muuten mennyt sinne. Kaipa seuraan oloa kotona

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Meinaatko että se irti on?

Vierailija
2/23 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ravista lasta. Jos sen pää putoaa lattialle ei ollut kiinnittynyt.

M

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo varo vaan, ettei se lapsen pää putoo pyttyyn vessassa käydessä.

Vierailija
4/23 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilta näkee jos siin hartioiden välisä on joku möykky. Toisilla tyhjä,toisilla jotain pientä elämää sisällä.

Vierailija
5/23 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mitä mänttejä täällä on. On todellinen riski, jos lapsivedet menee ja vauvan pää ei ole kiinnittynyt synnytyskanavaan. Jos vauva ei ole kiinnittynyt voi napanuora luiskahtaa ulos ja vauva joutuu ahdinkoon. Soita synnärille ap!

Vierailija
6/23 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kukaa voi vastata vaan suoraan tuohon kysymykseen onko äo alle 100 vaii mikä siinä on nii vaikiaa? Ja jos ei tiiä mitä kysymyksellä tarkoitetaan voi pitää naaman ummesa!

Vierailija
7/23 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mitä mänttejä täällä on. On todellinen riski, jos lapsivedet menee ja vauvan pää ei ole kiinnittynyt synnytyskanavaan. Jos vauva ei ole kiinnittynyt voi napanuora luiskahtaa ulos ja vauva joutuu ahdinkoon. Soita synnärille ap!

No ei ole ihan viisaan tekemistä sekään, että aaveeltä kyselee tuollaisia.

Vierailija
8/23 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teillä ei oo omia lapsia 😂

Vierailija
9/23 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kukaa voi vastata vaan suoraan tuohon kysymykseen onko äo alle 100 vaii mikä siinä on nii vaikiaa? Ja jos ei tiiä mitä kysymyksellä tarkoitetaan voi pitää naaman ummesa!

Jos ei tiiä niin voi soittaa synnärille eikä kysellä aaveeltä. Ei tämä ole mikään sairaanhoitajan vastaanotto.

Vierailija
10/23 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla on pää kiinni vartalossa. T. Isi

Vierailija
11/23 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei yksikään kolmesta lapsesta kiinnittynyt ennen suunniteltuja sektioita, jotka olivat kaikki rv 40. Jos lapsivesi olisi mennyt, olisi pitänyt mennä äkkiä makuulleen ja ambulanssilla sairaalaan. Kaikki lapset olivat loppuun asti tosi "ylhäällä", kaksi vieläpä perätilassa. Varsinaiseen kysymykseesi en osaa kyllä vastata, omalla kohdallani oli selvää, ettei vauva ole kiinnittynyt, kun on niin ylhäällä.

Vierailija
12/23 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulekko etten soittanu? Sieltä vaa sanottii jos sitä vettä tullee lissää voi tulla käymää. Ei sanottu mitää tuosta kiinnittymisestä, eihän ne sitä siellä tiedä... Sanoivat vaa että kyllä neuvolassa pitäis sanoa siitä jos ei ole kiinnittynyt, mutta monestikki sitä saatetaan alkaa seurata vasta loppuraskaudessa ja joillaki ei ole vielä 3vko ennen laskettua kiinnittynyt vauva synnytyskanavaan.

Vierailija
13/23 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei yksikään kolmesta lapsesta kiinnittynyt ennen suunniteltuja sektioita, jotka olivat kaikki rv 40. Jos lapsivesi olisi mennyt, olisi pitänyt mennä äkkiä makuulleen ja ambulanssilla sairaalaan. Kaikki lapset olivat loppuun asti tosi "ylhäällä", kaksi vieläpä perätilassa. Varsinaiseen kysymykseesi en osaa kyllä vastata, omalla kohdallani oli selvää, ettei vauva ole kiinnittynyt, kun on niin ylhäällä.

Niin ja jos se sitä lapsivettä oli nii tosiaa ei tullu kaikki kerralla. Jotain nestettä se oli. Mut tuskin mun tarvii nyt heti lähteä jos ei rupee tulee lisää vettä.

Vierailija
14/23 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 lisää - minulle on kyllä neuvolassakin sanottu, että vauvan pää ei ole kiinnittynyt ja annettu ohjeet, mitä tehdä, jos lapsivesi menee (makuulle + ambulanssilla sairaalaan).

Vierailija
15/23 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivesi on kuulemma hiukan vaaleanpunertavaa ja tuoksuu makeahkolta, laita ap side housuihin ja katso, mitä siihen tulee - meidän terkkarin ohje.

Vierailija
16/23 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lapsi ei kiinnittynyt ennen kuin synnytys alkoi tv 40+0. Lapsivedet meni ja ohjattiin odottamaan kotona 12h ja sitten näytille että otetaan streptokokkikokeet. Lapsi kiinnittyi väistä kun minut otettiin sisään synnärille ja pahimmat supistukset alkoivat

Vierailija
17/23 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä mahtaa olla määrittely henkilölle, joka odottaa av:lla asiallisia vastauksia?

Että pitäisköhän kysyä neuvo vaikka jostain muualta?

Vierailija
18/23 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä mahtaa olla määrittely henkilölle, joka odottaa av:lla asiallisia vastauksia?

Että pitäisköhän kysyä neuvo vaikka jostain muualta?

Mua ei vittuakaan kiinnosta sun määrittelyt vaan se että mun lapsella on kaikki hyvin. Ja kuten tuossa äsken mainitsin, kysytty on. Mitä tulee siihen vauvan kiinnittymiseen-siihen ei juuri nyt kukaan voinut mulle antaa vastausta. Ja mitä tulee siihen oliko kyseessä lapsivesi vai ei, sitä määrättiin seuraamaan. Ja näin tosiaan teen.

Vierailija
19/23 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä alkoi tihkua lapsivettä pikkuhiljaa aamuyöllä ja loput vedet missään vaiheessa menneet kokonaan kun vasta sairaalassa kun hoitaja teki sisätutkimusta, silti jouduin käynnistykseen kumminkin. Laitoin siteen neuvolan ohjeiden mukaan ja soitin synnärille, sieltä sanottiin että jos tila ei muutu niin 12h päästä pitää tulla näyttäytymään ja tekivät sen bakteeritestin,ei ollut aihetta jäädä joten pääsin vielä kotiin vaikka supisteli, seuraavana aamuna menin kovien supistusten kanssa takaisin ja sain jäädä seurantaan josta pääsin synnytyssaliin käynnistykseen. Itse en ikinä tuntenut oliko vauva kiinnittynyt vai ei koska oli esikoinen.

Vierailija
20/23 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sitä lapsivettä tuli noin 1-2dl ja sen tunsi kyllä ettei ollut pissaa. Ja oli minulla vaalean punertavaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme