Onko tämä tilanne saanut sinut ajattelemaan Jumalaa?
Koronavirus nyt jyllää kaikkialla. Useita pelottaa ja tulevaisuuden miettiminen stressaa. Miten on, onko tämä tilanne saanut sinut ajattelemaan Jumalaa? Tai turvautumaan rukoukseen? Ehkä kirkon tai seurakunnan kriisi apuun?
Kommentit (422)
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki asiat ole ihmisen omaa syytä sitä en sano. Mutta hyvin paljon on kyse synnin ja seuraamuksen laista. Monia asioita Jumala sallii mutta tarkoitusperänä on aina rakkaus. Jumala haluaa vetää ihmisiä lähelleen. Muistuttaa Hän on olemassa, Hän on tämän maailman luoja ja rakastava Isämme. Moni asia avautuu ja ymmärtää vasta sitten kun päättää uskoa Jumalaan ja lähteä tälle uskontielle. Ap
Ja sieltä tuli toinen pakotie. Pitää uskoa, niin sitten ymmärtää.
Eipä tuon jälkeen ole enää keskusteltavaa, koska kaikki perustelut ja argumentit heitettiin metaforiseen järveen.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Muiden ihmisten mielikuvituskavereilla ei ole minun elämääni mainittavaa vaikutusta.
Jotenkin kyllä askarruttaa laumaihmisen hölmöys eli se, että koronapandemia on saanut uskovaiset ja puoliuskovaiset rukoilemaan jumalaansa, kun heidän pitäisi kysyä tältä vain yksi kysymys: "Mitäs hittoa sinä olet taas mennyt tekemään, senkin sadistinen typerys?!"
Jos ihmisten itsekkyys tällä hiukan karisee niin ei niin paha.
Ilman ravistelua ihminen tuhoaa sekä luonnon, eläimet ja itsensä.
Maksia ja Moritsia luettiin tuossa lasten kanssa. Kohta otetaan Jörö-Jukka työn alle. Satu Jumalastakin voisi olla ihan hauska, mutta kun siinä epistolassa ei ole kuvia...
Ei. Kertaakaan en ole ajatellut kirkkoa tai jumalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmistanut vain sen, että jumalaa ei ole olemassa.
Miten hemmetissä yksikään jumala sallisi tällaista tapahtua?
Kiinalainen söi lepakon, ja siksi minä ehkä kuolen?
Raamattuun tutustumalla tietäisi jopa senkin ettei lepakoita pidä syödä. Kuten monia muitakaan eläimiä. Näiden ohjeiden takia juutalainen kansa muinoinkin kaikkien sekakansojen keskellä välttyi monelta rutolta ja sairaudelta. Raamatussa on paljon sellaista viisautta jota ihmiset ei tajua.
Eikös ne rajoitukset olleetkaan sitä "Vanhaa Liittoa"? Ainakin aiemmin keskusteluissa kristityt ovat näin vedonneet, kun on kysytty ruokarajoitteiden noudattamisesta.
On tavallaan pakosta, kun uskovaisten kokoontumisajoissa tämä on runsaasti levinnyt. Mm. Koreassa ja Ranskassa.
Kyse ei ole suinkaan pakoteistä. Niinkuin sanoin ihmisten omat valinnat, synnin ja seuraamuksen laki, Jumalan salliminen, paha turmeltunut maailma, sielunvihollinen. On moniakin syitä ja vastauksia miksi mitäkin tapahtuu. Olennaista kuitenkaan ei ole etsiä ns. Syntipukkia. On hyvä miettiä ja pysähtyä mitä jos saisit vastauksen kysymykseesi tai kaikkiin kysymyksiisi? Muuttaisiko se sinun suhdettasi oikeasti Jumalaan? Ihminen kuka aidosti ja vilpittomästi etsii totuutta, Jeesusta löytää hänet. Ap
En ole miettinyt, olen miettinyt lähinnä että pääsispä reissuun, bailaamaan ja saisipa seksiä joltain ihanalta mieheltä.
En koe lähtökohtaisesti elämässäni koskaan sellaista ahdistusta, epätietoisuutta ja turvattomuutta mitä uskovaisuus vaatii.
Minulla ei ole ns. mitään syytä uskoa, sillä sisälläni on jo valmiiksi rauha.
Ei tämäkään saa uskomaan satuolentoihin.
Jos jumala olisi olemassa, niin ihan sairas tapaus se olisi. Ja miksi se ei haluaisi pitää huolta maapallosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo sitä on syyttää Jumalaa kaikesta. Vaikka hyvin monet asiat johtuu ihmisten omista valinnoista tai siitä miten turmeltuneessa ja syntisessä maailmassa elämme. Toivon että vitsailit palvovasi saatanaa. Saatana on pahuuden perikuva joten kai tajuat se tulee myös tuhoamaan sinut ja kaikki mitä ympärilläsi on. T ap
Tämähän onkin se kristittyjen vakio pakotie. Ikävät asiat ovat ihmisen omaa syytä, hyvät asiat Herran ansiota. Eikö sillä ukolla ole mitään vastuuta?
Niin vastuuta mistä? Ihminen itse valintansa tekee. Ei jumala niitä ohjaile.
Monelle raamatun kertomus Nooan arkista on tuttu. Nooa varoitti ihmisiä vedenpaisumus tulee ja ihmiset pilkkasivat eivät uskoneet. Kunnes vedenpaisumus tuli, ihmiset joutuivat paniikkiin mutta arkin ovi oli jo suljettu. Nykyäänkin uskovat jakavat evankeliumia ja kehoittavat kääntykää Jumalan puoleen, turvatkaa Häneen kun ovi on vielä auki. Vieläkin nauretaan ja pilkataan vaikka tulossa on päivä kun Jeesus saapuu ja ovi sulkeutuu. Se ei ole pelottelua vain totuus.
sitä en oo koskaan ymmärtäny että miks uskovaiset rukoilee? aika ylimielistä mun mielestä pyytää jumalaa muuttamaan sen täydellistä suunnitelmaa miten maailma pyörii ja jota ihminen ei voi käsittää, väittääkö esim joku sairas mummeli joka rukoilee ettei delaa koronaan, voivansa hoitaa jumalan hommat paremmin ku jumala ite vai miks alkaa neuvoa jumalaa joka tietää mitä tekee?
JUmala on ihmisen milikuvituksen tuotetta, jolla alistetaan muita ihmisiä. Jos Jumala oikeesti välittäis meistä niin se estäis sodat, taudit, lapsien joukkokuoleman ja eläinten kitumisen, mutta luonto ei välitä. Jos Jumala on olemassa, niin se on sairas sadisti.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole suinkaan pakoteistä. Niinkuin sanoin ihmisten omat valinnat, synnin ja seuraamuksen laki, Jumalan salliminen, paha turmeltunut maailma, sielunvihollinen. On moniakin syitä ja vastauksia miksi mitäkin tapahtuu. Olennaista kuitenkaan ei ole etsiä ns. Syntipukkia. On hyvä miettiä ja pysähtyä mitä jos saisit vastauksen kysymykseesi tai kaikkiin kysymyksiisi? Muuttaisiko se sinun suhdettasi oikeasti Jumalaan? Ihminen kuka aidosti ja vilpittomästi etsii totuutta, Jeesusta löytää hänet. Ap
Ja kolmas vakio! Vilpittömyysvaatimus. Näin se keskustelukumppani, joka ei ymmärrä kun ei ole uskossa, ei edes voi ymmärtää, kun ei ole "vilpitön". Kaikkivoipan kanavat tuntuvat kovin rajoitetuilla.
Olen Nightwish fani
Kuunnellaanko taivaassa Heviä?
Tapaanko bändin jäsenet taivaassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Muiden ihmisten mielikuvituskavereilla ei ole minun elämääni mainittavaa vaikutusta.
Jotenkin kyllä askarruttaa laumaihmisen hölmöys eli se, että koronapandemia on saanut uskovaiset ja puoliuskovaiset rukoilemaan jumalaansa, kun heidän pitäisi kysyä tältä vain yksi kysymys: "Mitäs hittoa sinä olet taas mennyt tekemään, senkin sadistinen typerys?!"
Jos ihmisten itsekkyys tällä hiukan karisee niin ei niin paha.
Ilman ravistelua ihminen tuhoaa sekä luonnon, eläimet ja itsensä.
Kaksi ajatusta:
1. Virus on ilkeä pikkueliö, jolla ei ole mitään tekemistä mielikuvitusolentojen kanssa.
2. Olisi kannattanut keksiä mielikuvitusolento, jonka voimat olisivat riittäneet kiltin ja epäitsekkään ihmislajin luomiseen. Tai edes sellainen, joka voisi lempein ottein muotoilla jo pilalle menneestä ihmislajista kiltimmän sen sijaan, että sitä tarvitsisi kidutella hengiltä jonkin taudin avulla.
Jumala rakastaa ihmisiä ja varmasti toivoisi me ihmiset osaisimme huolehtia maasta jossa elämme. Ohjeeksi on annettu raamattu. Ja niinkuin joku aiemmin kirjoitti raamatussa on monia monia ohjeita elämään. Silti on ihmisiä jotka elävät synnissä, erossa Jumalasta ja raamatusta. Ap
Minulla on kissa ja koira.
Misu ja Muffe nimeltään.
Eläimistä ollut paljon iloa nyt karanteenissa.
Saanko Misun ja Muffen taivaaseen..kun kuolen(kuolevat)?
Olen alkanut palvomaan Allahia kun Jumalan palvomisella ei saa pesää.
Raamattuun tutustumalla tietäisi jopa senkin ettei lepakoita pidä syödä. Kuten monia muitakaan eläimiä. Näiden ohjeiden takia juutalainen kansa muinoinkin kaikkien sekakansojen keskellä välttyi monelta rutolta ja sairaudelta. Raamatussa on paljon sellaista viisautta jota ihmiset ei tajua.