G: Mikä tänään on ilahduttanut sinua?
Koetetaan edes yksi ketju saada aikaan tänään, jossa puhutaan hyvistä asioista. Palstalla kukkii aivan liikaa nyt haukkuminen, viha ja negatiivisuus, vaikka aivan valtion ylin johtokin vetoaa suomalaisiin positiivisuuden ja yhteishengen luomiseksi.
Minua ilahduttaa kaunis auringonpaiste ja ikkunalla kuikuileva kissani, joka tarkkailee kiihkeästi ulkona sirkuttavia pikkulintuja.
Aamupalalle paistamani foccacian rosmariininen tuoksu. Kävelylenkin odotus. Kummitytön hauska Whatsap-viesti.
Kommentit (412)
Mieheni oli jättänyt töihin lähtiessään lapun kahvinkeittimen viereen missä luki "Huomenta rakas♡" .
Työpaikalla aikaisin aamulla kävi eräs työntekijä hakemassa kannettavansa etätyöpäivää varten. Oli samalla aamulenkillä muutaman kuukauden ikäisen koiranpentunsa kanssa, ja minäkin pääsin tervehtimään. Hassu ja suloinen koira. Ei ollut kovin innoissaan tutustumassa vieraisiin, mutta ei kyllä yhtään pelännytkään. Enemmän häntä kiinnosti uusi ja kummallinen ympäristö.
Ja ennen kuin joku ihmettelee, että miksi palstailen töissä, niin vielä 3 minuuttia lounastaukoa jäljellä. :P
Vierailija kirjoitti:
Taaperoni oppi tänään uuden sanan. Tompu. Ok, ei ihan ole oikein se, mutta ymmärsimme kyllä, mitä hän tarkoittaa, koska samalla nauraa harvahampaisella suulla ja järsii tomaattia. Tompuhan se 😁
"Taapero." Voi, jos joku keksisi kauniimman nimen kuvaamaan 1-3-vuotiasta ihmislasta. Pallero-nimitys saisi olla enemmän käytössä kuin rumahko "taapero". Sanasta tulee mieleen vanha ukko. Taapertaleva ukkopahanen. Tai Taavi ankka.
Sain kerättyä romuja jätekeskukseen maalla. Vajoista lähti vanhoja suksia, robotti-imuri, silityslauta, työtuoli, kartongia, rautakappaleita, polkupyörän kuljetusteline ym.
Tuli taas mieleeni viisaus: Kaikki se, mitä omistat,
omistaa ennen pitkää sinut.
Tein pullataikinan nousemaan - kanelikierrepullia tulossa. Ja kun kerran uunia lämmittää, sinne myös lihapullat paistumaan... toivottavasti NAM molemmat tekeleet... (ennen maalla oli tapana hyödyntää leivinuunin lämmitys tarkkaan: ekana paistui karjalanpiirakat, sitten pullat, leivät sitten laatikkoruoka ja vielä uunipuuro hautumaan loppulämpöön)
Ilahdutti niin että itku tuli kun kuulin Suomen poikien päässeen jatkoon Euroviisuissa. Hyvä pojat!
Vierailija kirjoitti:
Ilahdutti niin että itku tuli kun kuulin Suomen poikien päässeen jatkoon Euroviisuissa. Hyvä pojat!
Kato se viisupaikan julkistushetki niin itkettää uudelleen🤗mua on ilahduttanut se tänään yhä uudelleen, kun yleisö huutaa Finland, Finland.
Hieno Suomihetki.
Kipu hellitti vähän kun otin lääkettä. Siinä on, jos ei iloa, niin helpotusta ainakin.
Neflixiin oli tullut hyvä, uusi sarja -Vincenzo.
Se, että olen saanut pudotettua painoa paljon ja onnekseni sain eilen kuulla, että verenpaineeni on laskenut ja verensokeri on laskenut niin paljon, että saan lopettaa insuliinin pistämisen.
Olen ollut reippaasti ylipainoinen jo vuosia, lihoin lasten ollessa pieniä, kun en jaksanut huolehtia itsestäni keskittyessäni vaan kotiin ja lapsiin. Pitkästä aikaa moneen vuoteen olen energinen ja onnellinen myös itsestäni. Suosittelen kaikille, jotka välttelevät lääkäriin menoa, että menkää ja hakekaa sieltä se into elämäntapamuutoksen. Mulle oli pamahtanut ylipainon kanssa todella monia vakavia sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Se, että olen saanut pudotettua painoa paljon ja onnekseni sain eilen kuulla, että verenpaineeni on laskenut ja verensokeri on laskenut niin paljon, että saan lopettaa insuliinin pistämisen.
Olen ollut reippaasti ylipainoinen jo vuosia, lihoin lasten ollessa pieniä, kun en jaksanut huolehtia itsestäni keskittyessäni vaan kotiin ja lapsiin. Pitkästä aikaa moneen vuoteen olen energinen ja onnellinen myös itsestäni. Suosittelen kaikille, jotka välttelevät lääkäriin menoa, että menkää ja hakekaa sieltä se into elämäntapamuutoksen. Mulle oli pamahtanut ylipainon kanssa todella monia vakavia sairauksia.
Minua ilahdutti tämän kommentin lukeminen. Tulin iloiseksi puolestasi. Hyvää jatkoa ja virkistävää kesää!
On miin monta tapaa ilahtua ja ilahduttaa...
Muistan 15v sitten, kun kummipoikani oli intissä euroviisujen aikaan. Niillä oli joku metsäkeikka, ei puhelimia mukana. Ei meinannut millään uskoa että Lordi voitti...
Nyt saadaan taas jännittäää...
Hyvä Suomi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taaperoni oppi tänään uuden sanan. Tompu. Ok, ei ihan ole oikein se, mutta ymmärsimme kyllä, mitä hän tarkoittaa, koska samalla nauraa harvahampaisella suulla ja järsii tomaattia. Tompuhan se 😁
"Taapero." Voi, jos joku keksisi kauniimman nimen kuvaamaan 1-3-vuotiasta ihmislasta. Pallero-nimitys saisi olla enemmän käytössä kuin rumahko "taapero". Sanasta tulee mieleen vanha ukko. Taapertaleva ukkopahanen. Tai Taavi ankka.
Pallerohan vääntyy heti pulleroksi.
Tuhmat viestit siskon miehen kanssa.
Olen huomannut, että perinteiset poimulehdet ja piharatamot on ainakin meidän pihassa kadonneet miltei kaikki. Yhden poimulehden pelastin kukkapenkin reunaan vuosia sitten. Viihtyy siinä mainiosti ja on kaunis. Äsken vein muutaman lisää ja yhden poimulehden. Peukkuja, että viihtyvät. Tosi hieno kontrasti kukkiville kasveille. Sateen jälkeen onnistuu... tai ei. Luonto kiittää kyl sateesta. Ihanan raikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan taaperoa - jatkoon!
Pallerohan vääntyy heti pulleroksi.
Naapurin gubbe, 85v, haluaa välttämättä asua talossaan.,vaikka lapaet ja kyläläiset ovat jo ehdottaneet palveluaduntoon kirkolle muuttoa.Me olemme ainot naapurit.
Tein appelsiinilohta ja uunijuureksia ja vein reilun annoksen hönelle.
Tästä tuli hyvä mieli minulle ja hönelle.