Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUS:n teho-osasto on ilmeisesti jo täynnä!!!

Vierailija
21.03.2020 |

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/ukkram09/tietojeni-mukaan-teho-osasto-…

Kohtako alkaa niitä ruumíita näkymään hesan kaduilla?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noista tartunnoista tiedä kukaan paljon niitä on . Monet tuttuni sairastavat vain vähin äänin kotonaan...ei se ole sen kummempaa. 

Vierailija
42/57 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaloissa on jo koulutetu anestesiahoitajista tehohoitajia ja anestesialääkäreistä tehohoitolääkäreitä. Pyörä on jo keksitty ja käytöön otettu. Mutta pysykä s***na siellä kotona, että näillä tehdyillä järjestelyillä ja suunnitelmilla pärjätään. Muuten siellä teholla on kirurgit ja ihotautilääkärit teitä hoitamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki teholla olevat ole välttämättä hengityskoneessa. Itse olin siellä im-yrityksen jälkeen pari yötä eikä ollut edes happiviiksiä.

Vierailija
44/57 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen täynnä tarkoitta et heräämöiden ja leikkaussalienkin reservit otettu käyttöön.

Jkl kuulema myös useita leikkaussaleja koronan takia kiinni.

Ja täällä tapauksia 19 :)

Hymiö oikein perässä? En näe tässä kyllä mitään huvittavaa.

Vierailija
45/57 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos HUS paikat oikeasti nyt täyttyisi, niin siirrettäisiinkö tehohoitoa tarvitsevia muihin sairaaloihin? Vaikea uskoa, että annettaisiin vain kuolla. Muutaman viikon päästä voi olla jo toinen tilanne.

Eteläsuomalaiset perseilee oikein olan takaa. Ensin matkustetaan pitkin maailmaa, vaikka tiedetään koronan jylläävän. Sitten tuodaan se suomeen "oho mites tässä näin kävikään, no minäpä lähden evakkoon mökille maakuntaan koska minä minä ja minä ja minun tarpeet". Kas näin, nyt korona on maakuntien riesana myös. Eteläsuomalaisten itsekkyyden vuoksi niiden oman alueen tehohoitopaikat on täynnä, joten ei ole muuta vaihtoehtoa kun tunkea hus:n potilaat maakuntien riesaksi ja näin eteläsuomalaiset vie maakunnan asukkaiden tehohoitopaikat. Itsekkäät paskiaiset.

Vierailija
46/57 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi pysyä kotona kun on töissä käytävä???? Ei ole etätyömahdollisuutta ja julkisilla töihin mentävä. Minkä hiton minä sille voin? Pakko mikä pakko. Muuten en kyllä liiku missään paitsi koiran kanssa ulkona ja ruokakaupassa.

Vierailija
47/57 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivua ei ole enää olemassa. Eli oliko tää siis jonkun hysteerikon märkä päiväuni?

Vierailija
48/57 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hyvä uhkakuva! Tuota ”ilmeisesti” on kanssa tehokas ilmaisu, luo ajatuksen sellaisesta itsestäänselvyydestä, eikä tarvitse lähteitä.

Vierailija
49/57 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivua ei ole enää olemassa. Eli oliko tää siis jonkun hysteerikon märkä päiväuni?

Älä nyt tuollaisista huolehdi. Tärkeintä on saada viritettyä tietty tunnetila, että me saadaan sellainen kiimainen paniikkitunnelma aikaan.

Vierailija
50/57 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli buukattuna kiireetön leikkaus tiistaille ja oon jännänny leviääkö tämä homma käsiin niin että se perutaan. Tiedotteita olen seurannut neuroottisesti kun eri alojen lääkäreitä on sairastunut ja jotain leikkauksia on peruttu. Tänään sitten tuli HUSista soitto, mutta se ei ollutkaan se pelätty missä ilmoitetaan leikkauksen peruutuksesta, vaan tuli tarjolle peruutuspaikka huomiselle. Pääsen leikkaukseen päivää aiemmin, joku toinen ressukka oli viime metreillä sairastunut flunssaan eikä voinut mennä leikkaukseen.

Ei siellä vielä ihan hätäpaniikki ole, jos ne vielä näitä kiireettömiä leikkauksia tekee. 

Vierailija
51/57 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS:in valmiussuunnitelman mukaan paikkoja laajennetaan usessa aallossa niin että otetaan käyttöön lisätilaa ja leikkaussalien anestesiatyöasemat joita voi käyttää ventilaattoreina. Paikkoja on maksimissaan 150. Muissa yliopistosairaaloissa ja keskussairaaloissa voidaan teho-osaston paikat kaksin-kolminkertaistaa.

Tuskin yli 1000 tehohoitopaikkaa saadaan aikaiseksi mitenkään mtuta hyvin pitäisi päästä alkuun kun Suomessa kuitenkin ehdittiin tehdä rajoitustoimia parin viikon ajan. On vaikea uskoa että potilaiden menisi huonommin menisi Italiassa jossa tällä hetkellä tautitilanne on pahimmillaan. Lombardiassa (10 miljoonaa asukasta) on tällä hetkellä tehohoidossa yli 1000 ja koko Italiassa 3000.

Valtiovallan pitäisi laajentaa kokoontumiskieltoa kun tiedetään että tauti leviää herkästi. Suomen tapaukset tulivat Itävallan laskettelukeskusksista ja Italiassa baari ja ravintolat pidettiin aivan liian pitkään auki. Parin viikon sisällä nähdään miten paljon alkaa ruumita tulla.

Vierailija
52/57 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkuuh, tuu jo tänne

Vierailija
53/57 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt tuntee olevansa sairastunut Koronaan, kannattaako ajaa autolla vaikka Tampereelle ja pyrkiä siellä hoitoon?

Vierailija
54/57 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markku, ootko saanut taiteilija-apurahaa taas?

Vierailija
55/57 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putin-trolli asialla, aloituksen linkki ei edes vie mihinkään uutiseen. Olkaapa palstailijat nyt valppaana. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/a1455f06-8dad-4c74-aab8-81887f23…

Vierailija
56/57 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaaloissa on jo koulutetu anestesiahoitajista tehohoitajia ja anestesialääkäreistä tehohoitolääkäreitä. Pyörä on jo keksitty ja käytöön otettu. Mutta pysykä s***na siellä kotona, että näillä tehdyillä järjestelyillä ja suunnitelmilla pärjätään. Muuten siellä teholla on kirurgit ja ihotautilääkärit teitä hoitamassa.

HUS:in kahdessa periferiasairaalassa joiden ei ollut aloitettu vielä perjantaina mitään lisäkoulutusta tai tilojen varautumista. Ensi viikolla tulee todella kova kiire koulutusta yms. kanssa. Mutta ensin siis täytetään koronaviruspotilaille varatut ensimmäisen aallon paikat ja sitten seuraavat paikat jne. Elektiivinen leikkaustoiminta olisi pitänyt jo ajaa alas pois lukien syöpä- ja päivystysleikkaukset mutta johtoporras ajattelee taas aivan muuta kuin koronaviruspotilaita. Miettikääpä sitä jos leikkaukseen tulee koronavirustautia sairastava altistamaan työntekijöitä ja osaston potilaita. Sitten työntekijöitä ja osastopaikkoja menee karanteeniin samantien.

Vierailija
57/57 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan Tehohoidossa muitakin kuin koronapot. Paikat on yleensä useimmiten täynnä

Olin Jorvin teho-osastolla joitakin vuosia sitten. Olin osaston ainoa potilas niiden neljän vuorokauden ajan, jotka olin siellä.