Tuttavaperhe lähti viikko sitten perjantaina Thaimaaseen
Tuttavaperhe siis lähti viime viikon perjantaina lomamatkalle Thaimaaseen. Nyt ovat jumissa siellä, eikä ole mitään tietoa koska pääsevät takaisin Suomeen.
Siis aivan oma vika kun nyt lähtivät sinne. Voi olla, että ovat pitkään siellä. Kaikilla ei todellakaan ole mitään järkeä näissä asioissa.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Tulevatko he sieltä Thaimaasesta kotimaaseen? Siis tänne Suomenmaaseen?
Mikä helv.... tässä on niin vaikeaa, ettei suomenkielinen ihminen ymmärrä, että siinä mennään maaHAN, jonka nimi sattuu olemaan Thai? Kuinka kukaan voi mennä maaSEEN?
Eikä ole mitään saivartelua, jos tästä huomauttaa. Olettamus nyt kuitenkin on, että aikuiset ihmiset osaisivat puhua suomea. (Ja kyllä, kielet kirjoitetaan pienellä kirjaimella.) Jotain kyllä kertoo yleissivistyksestä ja älykkyysosamäärästä tämä maasE.
Itse asia unohtuu, kun nämä p.rkeleen saivartelijat astuvat kuvaan. Aloittajan asia oli se, että ulkomaille ei kannata lähteä kun hallitus antaa selkeät ohjeet, että kaikkea matkustamista tulee välttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä paikka se Thaimaase on?
Jälleen saivartelijoita liikkeellä. Luulen että, aloittajan pointti oli se, että miksi tämä perhe lähti tuohon maahan.
Aloittajan pointti on olla mäntti. Ei minulla muuta.
no mikä ois parempi paikka olla jumissa ku pattaya ? hä ?
unelmaahan niillä kun saavat jatkaa bileitä
Vierailija kirjoitti:
Mepäs lähdetäänkin lomalla Puuhamaaseen.
Me lähdetään kesällä telttailemaan Ahvenanmaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Ovat ihan turvassa siellä. Niillä on tämä epidemia paremmin hallussa Aasiassa kuin Euroopassa. Suomi varsinkin ei ole varautunut tarpeeksi, olemme Italian ja Ruotsin tiellä.
Ovat vai? Mun paikkakunnalle toi koronan Thaimaasta palannut matkailija...
Vierailija kirjoitti:
Ahvenanmaa on suomen kieltä, thaimaa on valtion suomenkielinen nimi. Ei siis taivuteta maa mukaan vaan valtion nimen mukaan.
Ahvenanmaalle
Thaimaaseen
Thaimaa on yhdyssana (suomenna Thailand). Yhdyssanan viimeinen sana on maa. Miten taivutat sen: maahan vai maaseen?
Lähtivät siis 14.3. ja rajat meni kiinni vasta sen jälkeen. Toki jo 12.3. oli suositus, ettei matkusteta. Mutta niillä oli varmaan se matka jo maksettuna.
Piirtäkää aikajana ja laittakaa siihen tulleet kiellot. Nyt naistenpäivän konserttikin näyttää vaaralliselta, mutta ei se silloin vielä ollut. Eletään tässä hetkessä, kun tulevaisuutta emme tiedä ja mennyttä emme voi muuttaa.
Toivottavasti pääsevät kotiin, omilla rahoillaan ja terveenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevatko he sieltä Thaimaasesta kotimaaseen? Siis tänne Suomenmaaseen?
Mikä helv.... tässä on niin vaikeaa, ettei suomenkielinen ihminen ymmärrä, että siinä mennään maaHAN, jonka nimi sattuu olemaan Thai? Kuinka kukaan voi mennä maaSEEN?
Eikä ole mitään saivartelua, jos tästä huomauttaa. Olettamus nyt kuitenkin on, että aikuiset ihmiset osaisivat puhua suomea. (Ja kyllä, kielet kirjoitetaan pienellä kirjaimella.) Jotain kyllä kertoo yleissivistyksestä ja älykkyysosamäärästä tämä maasE.
Itse asia unohtuu, kun nämä p.rkeleen saivartelijat astuvat kuvaan. Aloittajan asia oli se, että ulkomaille ei kannata lähteä kun hallitus antaa selkeät ohjeet, että kaikkea matkustamista tulee välttää.
Oho, tämähän olikin kaikille aivan uutta tietoa. Hienoa, että ap kertoi meille. Reilu viikko sitten tilanne oli vielä erilainen. En olisi itsekään enää silloin lähtenyt reissuun, mutta ymmärrän, että siinä vaiheessa moni vielä päätti lähteä.
Lausutaan thaimaaseeHEN, ei Thaimaaseen.
Pölvästit.
Tiedän vastaavanlaisa. Aikaeron Takia lapset lintsaavat kotikoulusta, mutta tässä tietämässäni tapauksessa älyvapaat vnmht tosiaan luuli että koulut vaan lopetettiin. Miettikää mikä karhunpalvelus lapsille. ...
Ahvenanmaa on suomen kieltä, thaimaa on valtion suomenkielinen nimi. Ei siis taivuteta maa mukaan vaan valtion nimen mukaan.
Ahvenanmaalle
Thaimaaseen