Mitäköhän kouluja tarvitsee käydä päästäkseen työkkäriin töihin?
Voi herrajumala, mitä ---ootteja siellä palkkaa saa!
Juu, valtion virassahan ei tarvise kovin kouluttautunut olla, kunhan osaa kahvipaussinsa pitää.
Tämän corona-sekoilun vuoksi olen joutunut asioimaan lomautuksen vuoksi ---oottien sivuilla ja minuahan kohdellaan kuin halvasta makkarasta seuraavaksi halvinta!
Prkl, pikkuisen kannattaisi jättää sitä dallaspullaa vähemmälle, että ymmärtäisi edes selkosuomea.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa vanhan ajan virkalijoista on merkonomeja, nykyään pääasiassa tradenomeja. Ennen oli olemassa julkishallinnon linja, mistä mentiin suoraan virastoihin, nykyään en oikein tiedä, mikä linja. Myös yliopiston käyneitä on, hallintotieden maisteri on se yleisin.
Täytyy sanoa, että kun itse olin työkkärissä töissä, niin ei kaikki asiakkaatkaan, jotka jäivät ensimmäistä kertaa työttömäksi, mitään järjen jättiläisiä olleet. Joillekin olisi pitänyt lätytkin pilkkoa ja pylly pyyhkiä valmiiksi. En kylläkään itse tehnyt asiakaspalvelua, vaan toimistotöitä, mutta kyllä mä välillisesti asiakkatai tapasin. Yksi yleisimpiä harhoja oli luulla, että työkkäristä maksetaan jotain rahoja. Työkkäristä kun ei makseta yhtään mitään kellekään.
Tässä ohjeet ap:lle, oletko noudattanut:
Ensimmäiseksi sinun on ilmoittauduttava TE-toimistoon työnhakijaksi. Tämä kannattaa tehdä viimeistään ensimmäisenä lomautuspäivänä, sillä päivärahaa voidaan maksaa vasta työnhakijaksi ilmoittautumisesta alkaen.
Ilmoittautuminen onnistuu helpoiten TE-toimiston nettisivujen kautta.
Kun lomautus on kestänyt kaksi viikkoa, voit lähettää meille ensimmäisen ansiopäivärahahakemuksen. Jos lomautus on tätä lyhyempi, voit lähettää meille hakemuksen heti, kun lomautus päättyy. Kätevin tapa toimittaa hakemus on tehdä se sähköisessä palvelussamme OmaYTK:ssa. Palvelu ohjaa myös tarvittavien liitteiden toimittamisessa.
Ai kaikki lomautetut hakee rahat YTK:sta?
Ilmoittautuminen tehdään ensisijaisesti verkkopalvelussa, vain ilman mobiilitunnistusoikeutta olevat voivat ilmoittautua infossa.
Lisäksi ainakaan TEMin tilastojen mukaan tradenomeja ei kovinkaan vinhasti ole palkattu työkkäreihin, yleensä siellä on sosionomeja ja hallintotieteilijöitä, löytyy muutama sairaanhoitaja ja insinöörikin.
Työkkäri ei maksa mitään rahoja kenellekään, mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? Maksajia ovat liitot tai kela. Työkkäri tekee lausunnot, ei maksa mitään. Ei ihme, jos on vaikeaa, jos ei edes tätä ymmärrä...
Jos hakee etuutta Kelasta, ei kovin paljoa ole iloa ohjeesta, jossa neuvotaan tekemään hakemus OMAYTK -palvelussa.
Tuttu Te-keskuksessa asiantuntijana. Hallintotieteiden maisteri, palkka 2300e kuussa.
Sorry, maksut tulee siis kassoilta tai kelasta piti kirjoittamani, en lue mitä viestejä tohon väliin on tullut, varmaan joku jo veetuili. Eikä virkailijat tietenkään tee ohjelmia, ei tartte olla edes fiksu tajutakseen tuota.
Vierailija kirjoitti:
Eikä virkailijat tietenkään tee ohjelmia, ei tartte olla edes fiksu tajutakseen tuota.
Eipähän ne Kelan virkailijat tee mitään muuta kuin mahdollisimman selväksi sen, että olet p-ska etkä ansaitse mitään työvoimapoliittista lausuntoa, koska olet omasta syystäsi v-n luuserityötön, olkoot virustilanne tai ei: pas-ka olet koskaan saaneiden kurppien mielestä.
Kiva olisi saada edes 2000 € brutto, varsinkin, jos saisi vaan v-lla, minkä ehtii.
Aika paljon työkkärin porukkaa täällä näemä pörrää.
Oletteko ihan merkonomitoimitusjohtajia?
Ei mitään työkkärihän maksaa palkan kotiin
Työkkärissä palkkataulukko alkaa summasta 2009 e/kk eikä kohoa yli 2700 e/kk. Tavisvirkailijalla siis.