Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimoni haluaa naida muita miehiä

Vierailija
21.03.2020 |

Hän ilmoitti, että haluaa enemmän seksikokemuksia, koska on rakastellut vain minun ja yhden toisen kanssa ennen minua. Hän on nelikymppinen ja minä jonkun verran vanhempi ja meillä on kouluikäisiä lapsia. Olemme olleet yhdessä viisitoista vuotta. Keskustelimme asiasta ja esitin yhtenä ratkaisuna mm. parinvaihtoa, mutta hän sanoo, ettei sellainen tule kyseeseen. Hän haluaa rakastella kahden ja mennä aina tilaisuuden tullen. Eli sitten kun tapaa miehen, joka on hänen mielestään ihastuttava ja seksikäs. Sanoin etten ole yhtäkkiä valmis tällaiseen muutokseen. Hän suuttui ja sanoi, että vastaan seurauksista(!?), mutta ei kertonut mitä ne olisivat.

Meidän seksissämme ei kuulemma ole mitään vikaa. Ei laadussa eikä määrässä. Hän vain haluaisi tietää miltä toinen tuntuu, ja useamman kanssa ja mainitsee mm. että olisi kiva kokeilla oikein paksua kalua (omani mitattiin reilusti keskimittaa pidemmäksi ja jonkin verran keskimittaa paksummaksi; paksumpiakin siis toki on olemassa).

Nyt hän sanoo, että haluaa säilyttää meidän perheemme ja parisuhteemme, eikä aio mennä ”vieraisiin”. Hän selittää tämän halun kadonneen siten, että on tukahduttanut sen(!?)

Kysymys kuuluu:
- voiko toinen yhtäkkiä vaatia pelisääntöjen muuttamista näin radikaalisti
- onko sellaiseen suostuttava (etenkin kun hän itse sanoi suhteemme alussa, että ”se on kerrasta poikki” ja sillä periaatteella on menyt)
- onko toisaalta oikein, että toinen joutuu ”tukahduttamaan halunsa”; onko sellainen hyvä lähtökohta parisuhteen jatkamiselle.
- voiko sellainen tukahduttaminen edes onnistua, eli meneekö hän tilaisuuden tullen joka tapauksessa
- ja jos menee, niin mitä sitten; mitä sitten jos siitä syntyy rinnakkaissuhde

Mitä siis teen? Muutamme suhteen vapaaksi (molemmin puolin) ja otamme riskin, että perheemme mahdollisesti hajoaa seurauksiin. Pistän ”pallon vaimon jalkaan” (no ei sellainen edes onnistuisi. Hänellä on useita verran työhön liittyviä matkoja vuosittain). Eroammeko saman tien. Hankin itselleni rinnakkaissuhteen jolloin on (vain onko?) helpompi hyväksyä se toiselta.

Eikö kuitenkin ole niin (tutkimustenkin mukaan), että avo- tai avioliittoon mennään lähes aina ajatuksella, että se on kahden välinen myös seksin suhteen ja että useimmat parit niin elävät vaikka 10-20% onkin uskottomia (usein siksi, että seksi ei riitä) ja iso osa niistäkin lopulta eroaa.

Vaikka eroja ja uskottomuutta on paljon, niin suurin osa (70-80%) EI ole ollut uskottomia kertaakaan ja vain muutama prosentti pareista sopii vapaan suhteen (ja niistä moni hajoaa).
Onko siis väärin, jos tahdon säilyttää suhteemme sellaisena kuin miksikä se sovittiin ja millainen ideaalinen suhde selvän enemmistön mielestä on?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se. Revi laastari irti, sattuu, sitten uusi elämä. Ihan turha mennä mukaan tuollaiseen, ellet halua olla joku halpa tossu.

Vierailija
22/81 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakorasia,eroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt muuhun ota kantaa..mutta mistä noin pieniä liittojen uskottomuuslukuja olet lukenut? Tietääkseni plajon enemmän.

Luotettavat ”uskottomuusluvut” löytyvät laajasta FINSEX –tutkimuksesta jonka väestöliitto on tehnyt (prof. Kontula). Ne siis perustuvat isoon otantaan, johon vastaajat on valittu satunnaisesti ja siten se vastaa parhaiten koko väestöä. Niistä tutkimuksista itse asiassa käy ilmi, että avaajan esittämä arvio on sekin yläkanttiin.

Iltapäivälehtien sensaatiouutiset uskottomuuden määristä ovat usein humpuuki"tutkimuksista", jotka perustuvat kyselyihin tai johtopäätelmiin erilaisten parisuhdetta- ja seksiä käsittelevien keskustelupalstojen yhteydessä. Siellä vastaajat ovat ”valikoitunut” joukko ihmisiä, joilla on jo valmiiksi jokin syy (ongelma, tarve) roikkua näissä aiheissa. Esimerkiksi uskottomuus.

Usein iltapäivälehtien uutiset myös referoivat ulkomaisia, yhtä huonosti tehtyjä tutkimuksia, jotka sellaisenaankaan ole yhteismitallisia suomalaisten näkemysten kanssa. Esimerkiksi katollisissa maissa, joissa avioeroja on huomattavasti vähemmän, rinnakkaissuhteet hyväksytään useammin mm. siksi, että jos liitossa ei ole seksi, sen voi hakea muualta. Täällä taas erotaan jos suhde ei tyydytä.

Näinhän se on kaikessa uutisoinnissa. Vain hätkähdyttävät ja uskomattomat asiat uutisoidaan. Usein ne ovat uskomattomia siksi, että ne eivät totta olekaan.

Jokainen voi kohdallaan miettiä onko itse/puoliso ollut uskoton ja kuinka paljon sellaista esiintyy tuttavapiirissä. Tälle palstalle tullaan kirtjoittamaa/lukemaan useinmiten siksi, että parishude ei pyöri "normaalia" rataa.

Sen perusteella jos omia suhteitaan ja muiden pitäisi käyttää mittapuuna niin uskottomuutta on yli 90% suhteissa. Minulla ei ainakaan ystäviipiirissä ole ketään jota ei olisi petetty tai itse olisi pettäjä. Lähes kaikki on myös kumpaakin. Itsellänikin luku on 100% suhteista.

Vierailija
24/81 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt muuhun ota kantaa..mutta mistä noin pieniä liittojen uskottomuuslukuja olet lukenut? Tietääkseni plajon enemmän.

Luotettavat ”uskottomuusluvut” löytyvät laajasta FINSEX –tutkimuksesta jonka väestöliitto on tehnyt (prof. Kontula). Ne siis perustuvat isoon otantaan, johon vastaajat on valittu satunnaisesti ja siten se vastaa parhaiten koko väestöä. Niistä tutkimuksista itse asiassa käy ilmi, että avaajan esittämä arvio on sekin yläkanttiin.

Iltapäivälehtien sensaatiouutiset uskottomuuden määristä ovat usein humpuuki"tutkimuksista", jotka perustuvat kyselyihin tai johtopäätelmiin erilaisten parisuhdetta- ja seksiä käsittelevien keskustelupalstojen yhteydessä. Siellä vastaajat ovat ”valikoitunut” joukko ihmisiä, joilla on jo valmiiksi jokin syy (ongelma, tarve) roikkua näissä aiheissa. Esimerkiksi uskottomuus.

Usein iltapäivälehtien uutiset myös referoivat ulkomaisia, yhtä huonosti tehtyjä tutkimuksia, jotka sellaisenaankaan ole yhteismitallisia suomalaisten näkemysten kanssa. Esimerkiksi katollisissa maissa, joissa avioeroja on huomattavasti vähemmän, rinnakkaissuhteet hyväksytään useammin mm. siksi, että jos liitossa ei ole seksi, sen voi hakea muualta. Täällä taas erotaan jos suhde ei tyydytä.

Näinhän se on kaikessa uutisoinnissa. Vain hätkähdyttävät ja uskomattomat asiat uutisoidaan. Usein ne ovat uskomattomia siksi, että ne eivät totta olekaan.

Jokainen voi kohdallaan miettiä onko itse/puoliso ollut uskoton ja kuinka paljon sellaista esiintyy tuttavapiirissä. Tälle palstalle tullaan kirtjoittamaa/lukemaan useinmiten siksi, että parishude ei pyöri "normaalia" rataa.

Sen perusteella jos omia suhteitaan ja muiden pitäisi käyttää mittapuuna niin uskottomuutta on yli 90% suhteissa. Minulla ei ainakaan ystäviipiirissä ole ketään jota ei olisi petetty tai itse olisi pettäjä. Lähes kaikki on myös kumpaakin. Itsellänikin luku on 100% suhteista.

Lika barn leka bäst.

Vierailija
25/81 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotteko te tämän sepustuksen? 😂

Vierailija
26/81 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vastaajat valitaan satunnaisesti, niin voidaan kysyä, että onko motiivia vastata totuudenmukaisesti. Jos on pettänyt vaikka 30 vuotta sitten kumppaniaan ja visusti säilyttänyt salaisuuden, niin ei sitä välttämättä nytkään paljasta edes anonyyminä.

Vierailija
27/81 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne lapset? Asuvatko naisen luona, jossa isähahmo vaihtuu kuukausittain vai sinun luonasi? Mikä niiden lasten kannalta on parasta- sitä teidän tulisi miettiä ensisijassa.

Vierailija
28/81 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lika barn leka bäst.

Sulle ei vaan kerrota mitään.

Vierailija
29/81 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaverpiiristä samanlaisen tapauksen jossa nainen halusi kokeilla toisia miehiä. Tämän naisen mies sanoi, että ok jos haluat kokeilla, niin hän kokeilee myös ja sillä miehellä ei muutenkaan ole ongelmaa saada naisia. Niin se järjestely ei sopinut sille naiselle. Oli kuulemma eri asia. Itse en ymmärrä miksi on eri asia. Luulis peli sopivan naiselle, kun itse aukasi suun asiasta.

Vierailija
30/81 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta kyllä ollenkaan hyvälle. Olette kyllä varmasti eroamassa pian. Vaimo on kyllästynyt sinuun ja seksielämäänne. Saattaa olla vaimolla oma ikäkriisi menossa.

Vierailija
31/81 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole riittävä hänelle siksi. Aina ei voi voittaa.

Vierailija
32/81 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimosta voi tehdä huo*an mutta huo*asta ei kannata tehdä vaimoa.

Sinun on kysyttävä itseltäsi yksi kysymys: haluatko olla naimisissa huo*an kanssa?

"Hän ilmoitti, että haluaa enemmän seksikokemuksia, koska on rakastellut vain minun ja yhden toisen kanssa ennen minua."

2 miestä.

Vierailija
33/81 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotteko te tämän sepustuksen? 😂

No ei uskota. Mutta onhan tämä vaihtelua noihin kymmeniin korona-juttuihin. Odotellaan tässä, kuinka kauan menee ennen kuin mode poistaa tai siirtää seksiosastolle 👍

Vierailija
34/81 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimosta voi tehdä huo*an mutta huo*asta ei kannata tehdä vaimoa.

Sinun on kysyttävä itseltäsi yksi kysymys: haluatko olla naimisissa huo*an kanssa?

"Hän ilmoitti, että haluaa enemmän seksikokemuksia, koska on rakastellut vain minun ja yhden toisen kanssa ennen minua."

2 miestä.

Eipä tee paljon eroa, jos mieleltään on tuota luokkaa.

Vierailija
35/81 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä ja kokeilla vapaasti. Hän joko huomaa, että ei olekaa ruoho vihreämpää aidan toisella puolella ja on sitten sinun kanssasi entistä onnellisempi tai sitten hän huomaa, että teillä on suhteessanne perustavanlaatuisia ongelmia eikä hän enää rakasta sinua. Sitten eroatte. Anna elämän päättää. Et voi muutakaan. Kaikenlainen painostaminen, analysointi, kahlitseminen, suhteeseen panostaminen kun toinen haluaisi kokeilla muuta, on vain vaurioittavaa. Anna mennä äläkä kysele. Vaimosi kyllä tulee kertomaan sinulle ajatuksensa, kun on jotain kerrottavaa.

Vierailija
36/81 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda nuorempaan.

Vierailija
37/81 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ole miehiä.

Vierailija
38/81 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kaverpiiristä samanlaisen tapauksen jossa nainen halusi kokeilla toisia miehiä. Tämän naisen mies sanoi, että ok jos haluat kokeilla, niin hän kokeilee myös ja sillä miehellä ei muutenkaan ole ongelmaa saada naisia. Niin se järjestely ei sopinut sille naiselle. Oli kuulemma eri asia. Itse en ymmärrä miksi on eri asia. Luulis peli sopivan naiselle, kun itse aukasi suun asiasta.

Kohtuu tyypillinen kuvio joita olen minäkin nähnyt. Kun naiselle välähtää, että homma olisikin nopeasti tässä ja miehellä uusi "nuori" morsian, niin tyssätään kuvio.

mies52v

Vierailija
39/81 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mennä ja kokeilla vapaasti. Hän joko huomaa, että ei olekaa ruoho vihreämpää aidan toisella puolella ja on sitten sinun kanssasi entistä onnellisempi tai sitten hän huomaa, että teillä on suhteessanne perustavanlaatuisia ongelmia eikä hän enää rakasta sinua. Sitten eroatte. Anna elämän päättää. Et voi muutakaan. Kaikenlainen painostaminen, analysointi, kahlitseminen, suhteeseen panostaminen kun toinen haluaisi kokeilla muuta, on vain vaurioittavaa. Anna mennä äläkä kysele. Vaimosi kyllä tulee kertomaan sinulle ajatuksensa, kun on jotain kerrottavaa.

Tyhmintä ja nolointa mitä voisi tehdä - olla aisuri. Jos nainen edelleen jatkaa samaa hommaa, niin lusikat vain jakoon ja baanalle. Voisi yllättyä mukavasta käänteestä.

Vierailija
40/81 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa lopun alulta. 

Ainut vaihtoehto on pelastaa tilanne, että vaimosi tulee järkiinsä ja nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi