Tultiin viikko sitten reisusta. Nyt pojalla koronaoireita
kurkku todella kipeä ja yskää (ei kuumetta). Ollaan oltu reissun takia karateenissa. Ilmeisesti poika on vaan sai sen taudin (jos on sitä), ja minä saan sen nyt vasta pojaltani, jos saan.
Viikon päästä minun pitäisi taas mennä töihin, sitten ilmeisesti pitäisi olla oireita tullut jos tulee?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
No vie se poikasi testeihin. Ei se ainakaan parane, kun täällä vingut.
En vie testeihin, koska ei ole kovin kipeä. Enkä vingu, mutta sori, kirjoitin vähän epäselvästi. Mietin vaan, että tulevatko minulle oireet ennen karanteenin päättymistä, jos nyt saan taudin vasta pojaltani.
Hoidat lasta kotona, jos on vielä ensi viikolla sairas, mutta sinä terveenä.
"vie se poikasi testeihin"
Saako testauksia ylipäänsä?
Työntäkää ne reissunne prseeseen tällaisena aikana. Toivottavasti ootte kaikki kohta keuhkot repaleina kun ei järki lähtiessänne toiminut.
Saat luultavasti oireita ja työnantaja varmaan tajuaa, jos soitat tilanteesta. Kuka haluaa edes epäilyä työpaikalle?
Oireet tulee keskimäärin 5 päivän sisään, eikä kaikki voi olla niitä kahden viikon poikkeuksia.
Oireet tulevat 1-12 vrk:n sisällä.
No et tietenkään mene tartuttamaan tap pavia tauteja ympäriinsä.
Miksi ihmeessä menitte reissuun tällaisena aikana?! Eikö ihan oikeasti voi yhtään odottaa?
Jatkat sitä kahden viikon karanteenia tietysti aina siihen asti kunnes olette molemmat oireettomia.
Korona voi tarttua oireettomanakin eikä kaikille sairastuneista tule oireita ollenkaan.
Vai reissusta.. milloin väki oikeesti alkaa ymmärtää?
No mitä välii vaikka menisitkin työpaikallesi tartuttamaan muita? Sitähän se oli teidän lomareissunkin kanssa: mitä välii. Pidä nyt edes sama linja loppuun asti.
Turhan reissaajat ne vaan matkustelee. Sitten inistään, kun on oireita ja ei ole oireita. Mitäs läksit.
Ethän sinä nyt töihin voi mennä ennen kuin
a)poikasi on terve
b)pojan tervehtymisestä on kulunut vähintään 14 vuorokautta
c)itselläsi ei ole ollut oireita tänä aikana.
Huomattavasti yleisin COVID-19:n oire on korkea kuume, lähes 90%:lla tapauksista.
Kurkkukipua on vain n. 14%:lla, koska tämä tauti vaikuttaa keuhkoihin, ei kurkkuun.
Melkoisella todennäköisyydellä pojallasi ei siis ole koronavirusta, vaan joku ihan tavallinen rhinovirus (eli ns. 'flunssa') tai vastaava.
En sano tätä siksi, etteikö teidän täytyisi ja kannattaisi olla eristyksessä, vaan vain siksi ettei tuosta tarvitse suotta liikoja huolestua.
Huomatkaa ja muistakaa, että korona voi olla hyvin lievin oirein. Tai voi olla ilman oireita ja oireettomatkin tartuttavat. Tuossa muutama tositapaus:
Vierailija kirjoitti:
Saat luultavasti oireita ja työnantaja varmaan tajuaa, jos soitat tilanteesta. Kuka haluaa edes epäilyä työpaikalle?
Oireet tulee keskimäärin 5 päivän sisään, eikä kaikki voi olla niitä kahden viikon poikkeuksia.
Aika moni työnantaja näköjään haluaa, että mennään töihin kipeänä. Mitä nyt oon kuullu.
Vierailija kirjoitti:
Huomatkaa ja muistakaa, että korona voi olla hyvin lievin oirein. Tai voi olla ilman oireita ja oireettomatkin tartuttavat. Tuossa muutama tositapaus:
Todellakin. Kun ihmiset eivät edes tunne kipeiksi ja kantavat tautia, niin valtavat määrät ehtivät saada tartunnan. Osa sairastuu, osa ei mutta tauti tarttuu...
On kai tavallista, että nuorille ei tule kaikkia oireita.
No olen nyt ensi viikon vielä kotona, jos luoja suo. Viikon päästä sitten töihin.
No vie se poikasi testeihin. Ei se ainakaan parane, kun täällä vingut.