Minkä nimen suosiota ette " ymmärrä" ? Entä " ymmärrätte" ?ov
Tässä viime vuoden ensimmäisten nimien top20:
TYTÖT POJAT
Emma Veeti
Ella Eetu
Siiri Aleksi
Aino Joona
Anni Elias
Sara Juho
Venla Lauri
Aada Arttu
Emilia Leevi
Iida Matias
Veera Niko
Oona Onni
Sofia Ville
Jenna Jesse
Vilma Rasmus
Julia Aaro
Nea Jimi
Milla Juuso
Helmi Niklas
Laura Jere
Sanokaa vain 1 nimi (tytöt ja pojat) ja miksi?
Ja tästä ei kannata kenenkään suuttua, koska enemmistö on kuitenkin muuta mieltä. :)
Olen vain kiinnostunut nimistä siksi kyselen!
Kommentit (37)
Moni näistä suosikkinimistä on sellaisia, joita en oikein ymmärrä, mutta kun yhdet pitää valita, niin
[b]Siiri[/b]stä tulee mieleen hiiri, muutenkin kolme i-kirjainta nimessä tuntuu mun suussa kamalalle, jotenkin rivolle ja " viivamaiselle" (samaa sarjaa esim. Viivi ja Iiris)
[b]Eetu[/b] on kuin lempimini, ja vaikka pidänkin lempinimistä, niin viralliseksi etunimeksi en antaisi, nämä myös usein sellaisia pikkupojan nimiä, joita vaikea kuvitella aikuiselle miehelle (samaa sarjaa Santtu, Vili, Manu)
En ole itse halunnut nimetä lapsiani Top20-nimillä, mutta muutama tosi kiva löytyy sieltä, jotka olen jättänyt antamatta vain niiden suosittuuden takia! Kun yhdet pitää valita, niin
[b]Emma[/b] on kaunis pehmoinen nimi, ja tästä nimestä olen pitänyt lapsesta saakka. Ytimekkyys ja vokaalialkuisuus plussaa.
[b]Juho[/b] vetoaa myös lyhyydellään, ja tämä löytyisi meillä monesta kohtaa sukutaulustakin. Kolme poikaa on, yksikään ei ole Juho, koska nimi on ollut niin suosittu koko 2000-luvun.
Laura on jotenkin kova nimi, eikä sen takiakaan kuulosta kauniilta omissa korvissa. Jessestä taas tulee jeesus mieleen ja rosvo. Muut nimet ihan ok. Varsinkin Ella ja Anni.
johtuuko sitten Veeti Kalliosta, mutta tiedoksi Veeti Kallio on vaihtanut nimensä!! ;) hih
Veeti
Ella Eetu
Siiri Aleksi
Joona
Venla
Arttu
Leevi
Iida
Veera Niko
Oona
Sofia Ville
Jenna Jesse
Vilma Rasmus
Aaro
Nea Jimi
Milla Juuso
Niklas
Laura Jere
Esim. tuo AARO, onko vähän natsinimi????
Jenna ja Jesse kera Nea ja Nikon ovat silti minusta jaetulla ykköstilalla kamalimmat listalla
ja kauneimmat voisi olla Sara ja Lauri.
Finette:
Jenna ja Jesse kera Nea ja Nikon ovat silti minusta jaetulla ykköstilalla kamalimmat listallaja kauneimmat voisi olla Sara ja Lauri.
Kamalimmista 100% samaa mieltä. Hauska typo tuo Nikon, saiskohan sponsorirahaa, jos antaisi nimeksi. No, eipä taida Veetinkään vanhemmat saada ;)
Kauneimpia minusta on nuo vanhat suomalaiset nimet, Ainot ja Emmat, samoin poikien nimissä. Tosin Juhosta en suuremmin pidä, on jotenkin jäyhä nimi.
kauneimmat on veera ja aaro. aaro kuulostaa jotenkin ruskeasilmäisen pienen pojan nimeltä. vanhanaikainen ja hyvä nimi, kuten myös veera.
Pojista en ymmärrä Veetiä, Jereä, Juusoa, Jesseä, Jimiä, Rasmusta. Kuulostavat ihan koiran nimiltä.
Sen sijaan ymmärrän esim. Ellan, Venlan, Helmin, Aaron, Onnin ja Matiaksen.
Vierailija:
suosikit aino ja ella ja pojista elias. toista suosikkia en löydä
kivojakin oli, kuten venla ja veeti ;)
Elias on kaunis pojan nimi. Vanha nimi, joka on myös kansainvälinen.
Sara myös on kaunis tytön nimi. Lyhyt, ytimekäs, myös kansainvälinen, olematta liian imelä.
Jimi on aivan karsea nimi. Ihan oksettaa moinen nimi. Ei se ole nimi ensinkään!
Emilia on vaan jotenkin ällö nimi. Sellaisen piloille lellityn kakaran nimi.
Ja Eetu kuulostaa lempinimeltä ja on yksinkertaisesti KAMALA. Pakko vielä mainita lisäksi muita inhokkeja; Jenna (mitään sanomaton ja " kulunut" ) sekä Jere (sopii hyvin nimeksi koiralle).
ne on tosi rumia nimiä ja vielä kauhean yleisiä..
Tykkään Sara ja Ville
Vierailija:
ne on tosi rumia nimiä ja vielä kauhean yleisiä..Tykkään Sara ja Ville
En tykkää:
Jenna - ei vain ole koskaan napannut (johtuen ehkä siitä, että tunsin lapsuudessa yhden Jennan, joka oli todella lapsellinen ja aina hiukset rasvassa)
Joona - kuten joku jo sanoikin, niin kuullostaa tyttömäiseltä (toinen viittasi nimiin Oona ja Moona, mulle tulee mieleen Jonna).
Yleisesti ottaen tykkään J-nimistä. Molemmat lapseni ovat J-alkuisia ;)
Tykkään:
Onni - jos nyt saisin vielä tytön ja pojan, niin nimiksi tulisi Onni ja Ilona ;) Nimi kertoisi vain siitä, että kuinka rakastettuja lapset ovat (vaikka tiedän kyllä, ettei esim. Jenna-niminen ole yhtään sen vähempää rakastettu, kun Onnikaan)
Yhtäkään näistä tytön nimistä en omalle lapselleni laittaisi, kaikki liian " peruskamaa" . Jos joku pitäisi valita, niin Vilma.