Minkä nimen suosiota ette " ymmärrä" ? Entä " ymmärrätte" ?ov
Tässä viime vuoden ensimmäisten nimien top20:
TYTÖT POJAT
Emma Veeti
Ella Eetu
Siiri Aleksi
Aino Joona
Anni Elias
Sara Juho
Venla Lauri
Aada Arttu
Emilia Leevi
Iida Matias
Veera Niko
Oona Onni
Sofia Ville
Jenna Jesse
Vilma Rasmus
Julia Aaro
Nea Jimi
Milla Juuso
Helmi Niklas
Laura Jere
Sanokaa vain 1 nimi (tytöt ja pojat) ja miksi?
Ja tästä ei kannata kenenkään suuttua, koska enemmistö on kuitenkin muuta mieltä. :)
Olen vain kiinnostunut nimistä siksi kyselen!
Kommentit (37)
Poikien nimistä Jere on sellainen josta en pidä.
Tyttöjen nimissä ei oikeastaan semmosta ollu mikä olis silmään pistäny.
Väestörekisterikeskuksen sivuilta tulee ihan eri nimet viime vuoden suosituimmissa.
Täällä meillä päin niitä on kastetuissa ainakin yksi joka viikko. Kamala nimi minusta!Toivottavasti kenenkään Eetun äiti ei nyt suutu, mutta nimi ei vain ole minun mieleen. Aadasta taas tykkäisin, mutta onneksi jätin antamatta omalle lapsoselle, niitä on jo niin paljon.
ja pari vuotta sitten suosittu Pinja oli musta myös hassu siksi, kun oikeasti joka toinen tyttövauva oli Pinja.
Suosikit tosta listasta Helmi ja Veeti. Ne vaan on söpöjä.
Kaikki J:llä alkavat nimet ovat typeriä: Jenna, Jesse, Jere. Tuo Juho ja Joona sentään on ok. Veeti kuulostaa kummalliselta.
Muutenhan nuo on kauniita nimiä. Omalle lapselle en antaisi kuin korkeintaan toiseksi nimeksi niiden yleisyyden takia.
löytyy myös vrk:n sivuilta, kun kelaat top-listaa vasemmalle.;)
ap
Vierailija:
löytyy myös vrk:n sivuilta, kun kelaat top-listaa vasemmalle.;)
ap
sori, sekoilen, siis tietty OIKEALLE
ap
En ole vaan koskaan pitänyt siitä nimestä. Kuten tässä ketjussa jollekin muullekin, minullekin tulee mieleen se karvanpoistoaine.
Muiden suosion ymmärrän.
Miehen sisaruksia ja serkkuja on listasta jo Jere, Helmi, Anni, Aleksi ja Siiri (Sofia) ja Eetu. Aika kummallista kuinka anoppi on osannut antaa semmoset nimet lapsilleen, joista 4/5 löytyy tällä hetkellä top20 listasta ja silloin noista nimistä varmaan ainutkaan ei ole ollut top20:ssä.
Nämä voisin itse kuvitella antavani lapselleni:
Veeti
Ella
Aino
Elias
Sara
Leevi
Onni
Jenna
Rasmus
Nea
Laura
En nyt varsinaisesti vastannut ap:n kysymykseen :)
En ymmärrä Eetu ja Nea (ei kai edes tarvitse mainita Jesse, Jimi, Jenna -nimiä:)
Emma ja Arttu: Nimet eivät kuulosta minusta mukavilta, tulee negatiivisia mielikuvia, Emma on tanttamainen nimi, Arttu ruma ja siitä tulee mieleen kirosanat
Parhaita nimiä mielestäni ovat Sofia ja Niklas, klassisen kauniita molemmat.
(en osaa sanoa miksi, mutteivat vaan kuulosta kivoilta). Vahinko, että ovat suosituimpien listalla, koska en missään tapauksessa halua antaa lapsilleni nimeä siltä listalta. Mieluummin joku nimi, jota tod. näk. ei ole samalla luokalla koulussa useita (mun aikana aina mm. 3 Kaisaa ja 3 Mikkoa).
Joona on tyttömäinen (Oona ja Moona).
Nea taas yllättää koska luulisi, että Neea olisi yleisempi ja käytännöllisempi.
Aino ja Juho ovat suosikkini. Aino on klassisen kaunis ja aidosti suomalainen. Juho taas on meillä suvussa kiertänyt ja sitä kautta tuttu.
Niin siis Jenna ja Jesse ei vain nappaa. Vähän sellaisia " ei oikeita" nimiä, lässyjä:) Mulle niistä vahva jenkkifiilis *yök*
Kivoja nimiä on Aada ja Aleksi. Ne nappaa:)
Musta se on hirveä nimi, sopii mielestäni korkeintaan lapselle muttei enää aikuiselle! Matias-nimi on kiva, mutta kauhean yleinen meilläpäin.
Itse tykkään Sarasta ja Emmasta.
tyhmimmät nimet:
Aino: en ole ikinä ymmärtänyt sen suosiota. Tulee joku kalevalais-eukko mieleen
Onni: ei vaan iske
parhaimmat noista:
Veera
Jimi - mun mielestä se on ihan kiva nimi, vaikka monet haukkuukin.
Sen sijaan Ella on niin niin niin kaunis nimi että kutkuttaisi antaa se lapselle vaikka se onkin niin kauhean yleinen. Ja Matias on myös loistonimi! Myös Laurista tykkään paljon.
Emilia: kuullostaa niin lässyttävältä
Aleksi: kuullostaa niin leuhkalta
Sara: ihana luontonimi, lyhyt ja ytimekäs
Rasmus: " kuullostaa rusinaiselta" ja sisältää kulkuriromantiikkaa:)
ap