Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen muuttanut suhtautumistani coronaan

Vierailija
21.03.2020 |

Kannan vastuuni ja käyttäydyn kuten kuuluu.
Aluksi olin huolissani siitä kuinka moni tähän sairastuu ja jopa kuolee. Olin tyytyväinen hallituksen tekemiin koviin rajoituksiin.

Mutta nyt olen kuullut monelta kuinka joutuvat lomautetuksi, irtisanotuksi ja yritykset tekevät konkursseja.

Mutta kun virus on ohi, mitä Suomelle tapahtuu? Meillä on todella paljon työttömiä, masentuneita, alkoholisteja, itsemurhia.
Ja kaikki talouden takia!!

Moni ei tunnu ymmärtävän kuinka moneen asiaan talous vaikuttaa. Luullaan että se on liikemiesten toimintaa mutta valitettavasti huono taloustilanne vaikuttaa jopa sinne kotiäidin arkeen!

En enää tiedä oliko tämä yritysten alasajo sittenkään järkevää. Pelkään että Suomi on tämän jälkeen todella pohjalla ja pitkään tätä seuraavien ongelmien takia.

Enkä puhu virukseen sairastuneista ihmisistä vaan siitä massatyöttömyydestä joka tästä seuraa.

Ihmiset tulevat voimaan henkisesti todella pahoin! Paljon pahemmin kuin corona-viruksessa.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne työpaikat taas avaudu kun normaaliin päästään. Luulen että meillä on paljon tekemistä tämän jälkeen. Ns jälleenrakentaminen.

Vierailija
2/43 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hyvää coronasta: tynnyrissä elänyt havahtuu siihen, mitä on velkaa yritystoiminnalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai yhdelle se meni kaaliin. Vielä kun tajuat että yli 80% ihmisistä se on oireeton tai lievä flunssa ja että sen takia laitettiin Suomi kiinni, niin sitten vasta sinua alkaakin oksettaa teidän koronahysteerikkojen kuukausien sekoilut. Tämä olisi voitu hoitaa maltillisemminkin vain eristämällä tai kehoittamalla riskiryhmiä eristäytymään, mutta ei, teidän piti saada ajaa koko suomen talous alas. Tiedätkö kun minäkään en tällä hetkellä saa hoitoa sairauteeni sinun kaltaisten ihmisten takia koska kaikki on kiinni. Minulla on pahimmillaan kuolemaan johtava sairaus jos siihen ei saa asianmukaista hoitoa. Kiitos teille. Kiitos kaikkien niiden puolesta jotka nyt sinnittelee elämässään, ja jotka menettävät henkensä teidän takia, koska teidän piti saada sekoilunne. Kiitos.

Vierailija
4/43 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskunta on selvinnyt pahemmastakin, miksi tehdä tästä niin iso numero.

Vierailija
5/43 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai yhdelle se meni kaaliin. Vielä kun tajuat että yli 80% ihmisistä se on oireeton tai lievä flunssa ja että sen takia laitettiin Suomi kiinni, niin sitten vasta sinua alkaakin oksettaa teidän koronahysteerikkojen kuukausien sekoilut. Tämä olisi voitu hoitaa maltillisemminkin vain eristämällä tai kehoittamalla riskiryhmiä eristäytymään, mutta ei, teidän piti saada ajaa koko suomen talous alas. Tiedätkö kun minäkään en tällä hetkellä saa hoitoa sairauteeni sinun kaltaisten ihmisten takia koska kaikki on kiinni. Minulla on pahimmillaan kuolemaan johtava sairaus jos siihen ei saa asianmukaista hoitoa. Kiitos teille. Kiitos kaikkien niiden puolesta jotka nyt sinnittelee elämässään, ja jotka menettävät henkensä teidän takia, koska teidän piti saada sekoilunne. Kiitos.

Eipä kestä.

Zinc

Vierailija
6/43 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne työpaikat taas avaudu kun normaaliin päästään. Luulen että meillä on paljon tekemistä tämän jälkeen. Ns jälleenrakentaminen.

Et taida taloudesta mitään ymmärtää. Elitkö muuten 90-luvun laman läpi?

Vierailija
7/43 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten on kuoltava, että jotkut jäävät henkiin.

Ei leijoonaakaan harmita, että muutama gaselli sattuu kuolemaan.

Zinc

Sellainen luonto on ..

Vierailija
8/43 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida taloudesta mitään ymmärtää. Elitkö muuten 90-luvun laman läpi?

Se vain hölisee jotain sodan jälkeisistä jälleenrakentamisista, joista sossun asiakkaalla ei ole hajuakaan.

Ei mistään muustakaan rakentamisesta. Se tietää parhaat konstit tukien nostoon kyllä.

Zinc

Vierailija
9/43 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin psykiatreille ja muille mielenterveyden ammattilaisille riittää varmasti töitä näiden mittavien rajoitteiden jälkeen. Lamalla on normaalistikin tuhoisia seurauksia, puhumattakaan siitä jos laman alla täytyy eristäytyä kotinsa yksinäisyyteen tai saman katon alle väkivaltaisen/alistavan kumppanin kanssa, ja rajoittaa mielenterveyden kannalta elintärkeitä kontakteja muihin ihmisiin. Ja ehkä samalla pitäisi suoriutua vaativista etätöistä, vaikka jaloissa pyörii jatkuvasti riehakas lapsilauma joka kaipaa rajoja, rakkautta ja paljon tavallista enemmän apua koulutehtävistä selviytymiseen. Ja mitenköhän tilanne vaikuttaa niihin lapsiin, joiden vanhemmat ei ole siitä tasapainoisimmasta ja fiksuimmast päästä?

Vierailija
10/43 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy MAAILMANLOPPU yhyy!

Vierailija
11/43 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa avioerohakemusten määrä on räjähtänyt karanteenien takia käsiin. Ja se on vasta alkua...

Vierailija
12/43 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti usko, että maailmaa suljettiin näin kevein perustein. Raha se on joka maailmaa pyörittää, joten täysin epätodennäköistä, että globaaliin liiketoimintaan halutaan puuttua, ellei se ole täysin pakollista.

Uskon, että uhka on pahempi mitä nyt tunnutaan kuvittelevan TAI voi olla, että koronasta ollaan keksitty näppärä tekosyy nopeuttaa taloudellista romahdusta, joka siis todennäköisesti tulee vielä pankkien ja suuryritysten eduksi.

En tiedä, mutta vähän naiviilta ajatukselta tuntuu, että KAIKKI Kiinaa ja Jenkkejä myöden toimisivat näinkin nopeasti ja napisematta pikkuflunssan takia (johon kuolee "vain vähän", johon sairastuu vakavasti "vain vähän", mutta silti niin paljon että riittävät ruuhkauttamaan sairaalat) , kun vaakakupissa painaa raha.

Vierailija
13/43 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt sitä, kun periaatteessa pitäisi yrittää vielä kuluttaa normaalisti, ostaa tuotteita ja käyttää palveluita, mutta se on kovasti nyt hankaloitunut. Pitäisi yrittää löytää sopiva tasapaino normaalielämän ja varovaisuuden väliltä. Verkkokauppoja kannattaisi nyt käyttää, onneksi monilla yrityksillä on jo sekin vaihtoehto. Mutta toimituskulut on yleensä sen verran korkeat, että se nostaa kynnystä tilaamiseen, etenkin nyt kun miettii kuinka monta makaronipussia silläkin hinnalla saisi. Hankala tilanne myös kuluttajan kannalta. Etenkin kun pelkää tilanteen aiheuttavan pitkittyessään vielä hintojen nousua.

Vierailija
14/43 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt vain odotellaan että luonto hoitaa talouden tasapainoon, jonkun pitää maksaa viulut. 

Vierailija
15/43 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin psykiatreille ja muille mielenterveyden ammattilaisille riittää varmasti töitä näiden mittavien rajoitteiden jälkeen. Lamalla on normaalistikin tuhoisia seurauksia, puhumattakaan siitä jos laman alla täytyy eristäytyä kotinsa yksinäisyyteen tai saman katon alle väkivaltaisen/alistavan kumppanin kanssa, ja rajoittaa mielenterveyden kannalta elintärkeitä kontakteja muihin ihmisiin. Ja ehkä samalla pitäisi suoriutua vaativista etätöistä, vaikka jaloissa pyörii jatkuvasti riehakas lapsilauma joka kaipaa rajoja, rakkautta ja paljon tavallista enemmän apua koulutehtävistä selviytymiseen. Ja mitenköhän tilanne vaikuttaa niihin lapsiin, joiden vanhemmat ei ole siitä tasapainoisimmasta ja fiksuimmast päästä?

Saisi kaikki maksaa psykijatrinsa ihan itse, niin loppuisi rahojen syytäminen järjettömiin kohteisiin.

Zinc

Ei meillä tällaisessa tilanteessa ole varaa hyysätä työkyvytöntä sakkia enää miljoonilla.

Vierailija
16/43 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt sitä, kun periaatteessa pitäisi yrittää vielä kuluttaa normaalisti, ostaa tuotteita ja käyttää palveluita, mutta se on kovasti nyt hankaloitunut. Pitäisi yrittää löytää sopiva tasapaino normaalielämän ja varovaisuuden väliltä. Verkkokauppoja kannattaisi nyt käyttää, onneksi monilla yrityksillä on jo sekin vaihtoehto. Mutta toimituskulut on yleensä sen verran korkeat, että se nostaa kynnystä tilaamiseen, etenkin nyt kun miettii kuinka monta makaronipussia silläkin hinnalla saisi. Hankala tilanne myös kuluttajan kannalta. Etenkin kun pelkää tilanteen aiheuttavan pitkittyessään vielä hintojen nousua.

Postin takia minun verkkokauppaostokseni ovat aika lähellä nollaa prosenttia.

Zinc

Vierailija
17/43 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaepidemiaan olisi yksi järkevä ratkaisu: Annetaan vanhuksille ja perussairauksista kärsiville oikeus eristäytyä omiin oloihinsa, kunnes epidemia muun väestön keskuudessa on rauhoittunut. (Perussairauksista kärsivien välttämätön toimeentulo turvataan siis täksi ajaksi ilman velvollisuutta käydä töissä tms.) Yhteiskunnan kannalta kriittisten työntekijöiden, kuten poliisien ja lääkärien, sairastumista pyritään toimenpiteillä porrastamaan, jottei kaikki olisi yhtä aikaa kipeänä. Tavallinen kansa ottakoon taudin vastan silloin kun se tulee kohdalle.

Vaikka korona tappaa myös nuoria, lähes kaikilla siihen kuolleilla on vähintään yksi perussairaus, monella useampiakin.

Vierailija
18/43 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinassa avioerohakemusten määrä on räjähtänyt karanteenien takia käsiin. Ja se on vasta alkua...

On ihanaa kun ihmiset törmäävät todellisuuden tiiliseinämiin, eivätkä voi enää elää kuplassaan, kun Jumala pakottaa heidät piiloistaan esiin.

Zinc

Todellisuutta ei voi paeta ikuisesti ..

Vierailija
19/43 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palveluiden käyttäminen ei mielestäni ole hankalaa niin kauan kuin 1) palvelut ovat olemassa 2) minulla on riittävästi tuloja. Kiitos koronan olen joutunut tekemään paljon ylitöitä. Aion käyttää lisäliksan juurikin ostamiseen ja talouden tukemiseen, jotta muillakin kuin minulla olisi jatkossa töitä.

Vierailija
20/43 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksille ja yritäjille on annetaan tukea, hieno asia. Kun palataan normaaliin, niin pitäisi alentaa palkansaajien veroprosentteja ja arvonlisäveroa, niin talous saataisiin nopeasti kasvuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan