Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ulkomailla asuva kantasuomalainen. En suunnittele siirtymistä Suomeen. Kysymyksia?

Vierailija
20.03.2020 |

Olen asunut, toiminut, seikkaillut ja ollut yrittäjänä Suomen ulkopuolella jo 15 vuotta.
Olen tienannut itse rahani ja toimeentuloni. En ole mainostanut sosiaalisessa mediassa, tai muutenkaan, että onpa se Suomi p*ska junttila ja muutenkin siellä kaikki huonosti, ja täällä ulkomailla on kaikki niin hyvin.
En ole myöskään palaamassa nyt kun p*ska osui tuulettimeen.
Odotan samanlaista vastuunkantoa muiltakin ulkosuomalaisilta, mutta vähissä on sellaiset kommentit olleet.
Yllättäen ne Instagram-unelmarannikot ei olekaan enää maailman paras paikka olla.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysyttävää, mutta olen onnellinen puolestasi kun olet ymmärtänyt lähteä täältä. Minäkin ymmärtäisin, mutta rahatilanne ei anna myöten. Tsemppiä!

Vierailija
22/31 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sä sairastut, sitten suomalainen hyvinvointivaltio kiinnostaa.

Hyvin on propaganda uponnut. Oikeastihan suomen terveydenhuolto on yksi Euroopan huonoimpia.

https://worldpopulationreview.com/countries/best-healthcare-in-the-worl…

Suomi on sijalla 31, esim Marokon ja Kolumbian perässä. Eipä kovin monessa maassa tule suomen "hyvinvointia" ikävä.

Tässä sitaatti siitä sun linkistä:

Finland's healthcare system is believed to be one of the best in the world. Healthcare in Finland is a highly decentralized, three-level, publicly funded system.

Kai ne itsekin ymmärsi että tuo rankilista oli aika huono. Esim tuo italia numero kakkosena. Joopajuujoo...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tule takaisin tänne suomeen. Elämä on yhtä helvettiä.

Vierailija
24/31 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/31 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Singapore 16 vuotta.

Ei minulla tulisi mieleenkään lähteä suomeen.

Suomen järjestelmä on jotain sosialistmin ja kommunismismismin välillä, johon se jäi muun itäeuroopan siirryttyä markkinatalouteen.

Suomi on sivistymätön ja auttamattomasti kehittynyttä maailmaa jäljessä ihan perusasioissa näistä yksi tärkeimmistä terveydenhuolto.

N. 52

Vierailija
26/31 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella ei ole mitään tekemistä oikeiden valtioiden kanssa.

Suomen saavutukset ovat 100 vuoden ajalta a.v Virtasen keksintö lehmän rehun säilömisestä.

Kaikki muu maailman tieto ja sivistys on kotoisin muualta.

Vierailija
27/31 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan suomi jotenkin ominut parhaat puolet ja tehnyt onnellisimman valtion.

Vierailija
28/31 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä asioita olet tyäntännä pyllyysi?

Vierailija
29/31 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sä sairastut, sitten suomalainen hyvinvointivaltio kiinnostaa.

Hyvin on propaganda uponnut. Oikeastihan suomen terveydenhuolto on yksi Euroopan huonoimpia.

https://worldpopulationreview.com/countries/best-healthcare-in-the-worl…

Suomi on sijalla 31, esim Marokon ja Kolumbian perässä. Eipä kovin monessa maassa tule suomen "hyvinvointia" ikävä.

Tässä sitaatti siitä sun linkistä:

Finland's healthcare system is believed to be one of the best in the world. Healthcare in Finland is a highly decentralized, three-level, publicly funded system.

Kai ne itsekin ymmärsi että tuo rankilista oli aika huono. Esim tuo italia numero kakkosena. Joopajuujoo...

Niin, uskotaan olevan mutta ei ole. Ihan niinkuin ranking näyttää - eli uskomukselle ei ole mitään totuuspohjaa. Odotapa miltä suomen sairaaloissa näyttää kun siellä on kymmeniä tuhansia tehohoitoa kaipaavia potilaita, ja vertaa sitten Italiaan uudelleen.

Vierailija
30/31 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu lätinäsi ei kiinnosta mutta oikaistaan nyt asiavirhe: et ole kantasuomalainen, koska et asu Suomessa. Olet ulkosuomalainen ja sikäläisten silmissä m a m u.

Vierailija
31/31 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Persu asuu suomessa, tai muuten on isämmaanpetturi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi