Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö myydä sijoitusrahastot, jos haluaa edes jotain jäävän jäljelle?

Vierailija
20.03.2020 |

Olen säästänyt vuosien mittaan muutamaan pankin sijoitusrahastoon. Parhaimmillaan kasassa oli 7000e, nyt huvennut reiluun viiteen tonniin. Harmittaa, mutta mikä eteen? Myydäkö kaikki ja ottaa mitä saa, jotta kaikki säästöt ei mene, vai uskaltaisinko vielä katsoa? En tarvitse rahoja tänään, mutta en halua kaikkea menettääkään.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin katsoa kahdesta neljään vuoteen, kun en noita rahoja nyt tarvii. Selusta pitää turvata säästämällä ei sijoittamalla.

Vierailija
22/24 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieti niitä jotka myivät paniikissa kun viimeksi pörssit romahti kunnolla eli 2008 ja niitä jotka pitivät silloin kiinni rahastoistaan 3-4 vuotta, niin kumpi ryhmä tienasi ja kumpi hävisi?

Jos voit odottaa yli 2 vuotta, niin älä missään nimessä myy. Kuten eräs suomalainen konkari miljonääri sijoittaja sanoi, nyt on liian myöhäistä myydä ja liian aikaista ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse toimisi noin. Yleensä ne jotka häviävät sijoituksissa ovat kärsimättömät ihmiset, jotka myyvät pois romahduksen koittaessa. Pörssissä on aina ylä ja alamäkiä. Pitkäjänteiset sijoittajat korjaavat hyvän potin kun pitävät pään kylmänä. Koronaviruskriisi ei tule kestämään ikuisesti.

Mutta onko tämä nyt oikeasti sellainen "yleensä"-tilanne? Onko tämä tosiaan verrattavissa muihin notkahduksiin? Ei minua muut notkahdukset ole hetkauttaneet pätkääkään, mutta eikö tämä nyt ole kuitenkin sellainen tilanne, jota ei ole ihan viime vuosikymmeninä nähty. 

Tämä itseänikin mietityttää. Jotenkin tuntuu, että onko mikään tämän jälkeen enää ennallaan? Siksi tuntuu epävarmalta jäädä nousua odottelemaan.

Vierailija
24/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miun rahasto oli parhaimmillaan 600 € plussalla. Nyt tippunut de facto nollaan. Harmittaa kun en realisoinut ajoissa. Nyt ei auta kuin odottaa että kurssit lähtee nousuun taas. Onneksi on sukanvarressa sen verran ettei nyt tarvitse realisoda.