Italiassa kuoli koronaan 627 ihmistä päivässä
Italiassa kuoli koronaan 627 ihmistä päivässä https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006447500.html
Kommentit (29)
Koko suku asuu saman katon alla ja mafia pyörittää maata. Siinäpä ne viat.
Espanjassa lähennellään samaa tilannetta. Lähes 1000 kuollutta nyt, vaikka viime viikolla vain pari sataa.
Miksi te jankutatte tuosta poskisuudelmasta, kun leviämistahti on sama koko Euroopassa. Myös Suomessa. Korona ei vain ole levinnyt Suomessa vielä yhtä kauan.
Italian ja Suomen väestörakenne on melkein sama. Kannattaisiko tästä huolestua?
Kuinka monta ihmistä Italiassa kuolee nyt enemmän kuin normaalisti? Kiinnostaisi, jotta tajuaisin koronan vakavuuden.
Mulle on tullut tänään hyvin vahvaksi se tunne, ettei tästä selvitä vaan ihan kaikki on vaan vääjäämättömän viivytystä ja löysässä hirressä roikkumista. Tuo pirullinen SARS2-virus on suorastaan s¤distinen eikä kukaan voi kuin odottaa, koska tauti osuu kohdalle ja kuinka se omassa kropassa käyttäytyy. Ehkä ihan kamalinta on se, ettei se lieväoireisuuskaan takaa mitään vaan tauti voi naps vaan muuttua oireiltaan todella vaaralliseksi. Lisäksi tuo pitkä itämisaika on piinaava, mistä sitä voi tietää onko jo nyt saanut tartunnan ja edessä on pari viikkoa kitumista ja elämä onkin ohi alle kuukauden päästä?
Ja siis mä olin varautunut tähän (ei tullut yllätyksenä kuten esim THL:lle), mutta nyt alkaa tulla todella epätoivoinen olo.
Vierailija kirjoitti:
Italian ja Suomen väestörakenne on melkein sama. Kannattaisiko tästä huolestua?
No, huolestutaan. Mitäs sitten seuraavaksi?
Espanjassa on (todetusti) sairastunut 20 000 ihmistä ja kuolleita reilu tuhat. Saksassa on (todetusti) sairastunut 18 000 ja kuolleita 53. Jotain Italia ja Espanja ovat tehneet väärin. Korona ei tapa noin paljoa ihmisiä jos saavat tarvittavaa hoitoa.
Voi ei. Saaksä henkee?