Toiset valittaa etätyöretriiteistään tylsyytä, sillävälin toiset painaa duunia henkensä uhalla
Nyt vähän suhteellisuudentajua näihin ”on niin tylsää etätöissä” ja karanteenissa on kamalaa juttuihin. Toiset yrittää pitää yhteiskunnan rattaita pyörimässä ja jotkut hoitaa sairastuneita, teidän tarvitsisi vain istua tietokoneella ja olla kotona. Ai kuinka kauheaa! Kyllästyttää kuunnella ulinaa, kun ei tarvitse itse olla joka päivä hankkimassa corona-virusta työpaikalla ja työmatkalla.
Kommentit (14)
Kannattaa kokeilla ennen kuin avaa näppiksen. Puolin ja toisin.
Meilläkin pomot ja muut tärkeät ihmiset siirrettiin välittömästi etätyöhön ja kaikki palaverit ja kokoukset peruttiin, mutta niin vaan työntekijät raatavat ja uhraavat terveytensä työpaikoilla. Riskiryhmät ei kiinnosta ketään. Sijaisia ei saada ja koko homma leviää kohta käsiin. Tästäkään ei tule saamaan koskaan mitään kiitosta. Jos nyt kuolen koronaan, niin kukaan ei muistele hautajaisissani, että olipa ahkera ja työlle uhrautuvainen, hyvä ihminen. Mitenhän monta kuukautta tätäkin pitää vielä kestää.
Ne ketkä valittaa etätöissä tylsyyttä, ei varmaankaan tee oikeesti niitä töitä :D Ainakin aikaisemmin ite oon nauttinut etätöissä keskeytyksettömästä työskentelystä ja saanut asioita aikaiseksi. Tällä hetkellä oon työttömänä ja "hengailen" ulkomailta paluun jälkeisessä omaehtoisessa karanteenissa, eikä oo kyl valittamista. Arki on ihan samaa, kotona koneella työhakemusten kirjoittamista (palkkaakohan kukaan tällä hetkellä?). Ajatukset on kyllä terveyden- ja sairaanhoidon, kaupan ja siivousalan alipalkattujen alojen työntekijöiden parissa, vitsit miten tärkeetä duunia siellä tehdään ja ahdistaa, miksei siellä saada palkkoja nostettua. Meidän koko maailma romahtais ilman näitä ihmisiä.
En siis aloituksellani tarkoita sanoa ettei etätöissä tehtäisi töitä, mutta puuduttaa täysillä kuunnella valitusta siitä kun joutuu olemaan kotona, työpiste on huono ja niin edelleen. Ennen kuin aloittaa valittamisen voisi hetkeksi pysähtyä miettimään että asiat voisi olla huonomminkin.
Hirveetä, kun jotkut joutuu tekemään etätöitä kotona. Sitä ei voi ymmärtää riskiryhmäläisenä, joka työskentelee terveydenhuoltoalalla ainoana suojana käsienpesu ja käsidesi. Vaihtaisin etätyöhön vaikka heti.
Meille pomot lähetti kotisoffalta viestin tyyliin ”Tsemppiä kyllä se tästä, pysykää turvassa.” Joo kiitti.....
Linkedn on kyllä hauskaa luettavaa nykyään, kun kaikenmaailman erityisasiantuntijat kertovat kuinka ovat oppineet käyttämään Teamsiä etänä ja miten kahvittelevat kollegoiden kanssa virtuaalikahvihuoneissa :)
Vierailija kirjoitti:
Linkedn on kyllä hauskaa luettavaa nykyään, kun kaikenmaailman erityisasiantuntijat kertovat kuinka ovat oppineet käyttämään Teamsiä etänä ja miten kahvittelevat kollegoiden kanssa virtuaalikahvihuoneissa :)
Hävettäisi edes pistää omaan cv:n jotain noin triviaalia. Nykypäivänä samaa luokkaa kuin vaikkapa "Osaan käynnistää koneen uudelleen ohjelmien jumittaessa ihan ilman it-tukea!" Herää kysymys, eikö näillä ihmisillä ole oikeita meriittejä?
Annnettaisiinko hoitajille lisäkoulutusta ja se 10 prosentiiin palkankorotus vai miten tämä sote nyyt ratkaistaaan? Se on kuiitenkin tosiasia etttä nykyiset olosuhteeet eivät houkutttele nuoria lääkäreitä terveyskeskuksiiin. Tehkääää nyt stana sille asialle jotain järkevää.
Heitänpä oman näkökannan tähän. Toista viikkoa etätyötä takana ja se on puuduttavaa. Joka päivä joustoa 1-2 h työnantajan suuntaan eli ilmaista työtä, koska vuokratyöfirma aloitti työkaverien karanteenin ja heillä ei ole etäyhteyksiä. Minä ja kollegani pyöritämme toimintoa 50% miehityksellä.
En voi tyhjentää päätä työpäivän jälkeen harrastuksilla tai tapaamaalla ystäviä. Kuten kaikilla tartuntariski rajoittaa harrastuksia, sosiaalisia kontakteja jne. Se on työ, ulkoilua ja oma perhe. Onneksi edes näin.
Lapset ovat passivoituneet kotiin. Ei kaverileikkejä, ei harrastuksia.
Perheessä 3/4 riskiryhmää, joten ihmisten ilmoilla käydään vain kaupassa, koska ruokakassipalvelua ei ole.
Olen onnekas kun voin tehdä etätyötä, mutta kolikolla on aina kaksi puolta.
Minullekin introvertille tämä on puuduttavaa.
Tsemppiä kaikille - työpaikalla oleville ja etäilijöille.
Jotkut niitä ruokakauppojakin pyörittää mistä voi sinne etäkaffeille ja etälounaille ruuat hakea... Mutta ai vitsi on kauheeta kun pitää syödä ”yksin” nyt kotona nyyyyh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettäisi edes pistää omaan cv:n jotain noin triviaalia. Nykypäivänä samaa luokkaa kuin vaikkapa "Osaan käynnistää koneen uudelleen ohjelmien jumittaessa ihan ilman it-tukea!" Herää kysymys, eikö näillä ihmisillä ole oikeita meriittejä?
Äh, tuohon on se linkedinin feed eli kevyttä keskustelua.
Minä taas vaihtaisin paljon mieluummin esimerkiksi sairaanhoidon työhön altistumaan taudille, en pelkää koronaa ollenkaan. Mielelläni ottaisin tämän roolin joltakin joka päivittäin pelkää mennä töihin. t. tietokoneella kököttävä etätyöläinen
Olen samaa mieltä. Etätyö kermaperseet ulisee.....ilmeisesti niillä liian helppo elämä. Terveydenhoitohenkilökunta altistaa itseään, kaupan työntekijät, siivoojat, bussikuskit ym.....niin nämä kermaperse etätyöretriitti vinkujat vaan valittaa........etätyö = loma kotona minkä työnantaja maksaa. Piste.