Hamstraajien ruokalista
Hei
Pistä lempi reseptisi jakoon ruuasta, jonka ainekset kestävät kauan. Tässä yhteydessä en nyt hae mitään hysteeristä näillä selviäisin ydinkatastrofista kaksi vuotta vaan ihan vaikka nyt kaksi viikkoa :D Kauppalistaa siis olen tekemässä ja muutama vararuoka ois hyvä keksiä listan jatkoksi.
Itsellä kotoa löytyy lähes aina ainekset risottoon (risottoriisiä, sipulia, kasvisliemikuutio, kuivattuja sieniä, valkoviiniä ja jotain juustoa). Usein on myös ainekset voimavuokaan (lasten lemppari) https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/124964/Peppi-Pitk%C3%A4tossun%…
Jauhelihan sijaan laitan kolme purkkia tonnikalaa ja lihaliemikuution korvaan kasvisliemikuutiolla.
Lisäksi löytyy ainekset linssikeittoon. Se on mun herkku, mutta ei uppoa lapsille. Jotain uutta olisi kiva kokeilla.
Pakkanen on täynnä kasviksia ja marjoja, joten sitä ei voi käyttää hyväksi.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpaistia, talouskyljyksiä, itse tehtyjä lihapullia, kanaa, kalaa….
Vähän huonosti nämä kyllä pidempään pelkässä jääkaapissa säilyy jos ei ole sitä pakastista tarjolla...
Hei. Mul on ollu monta hamstraajaa. Poskipusseihin meni paljon pähkinöitä, jyviä, sokerinpaloja, porkkananpaloja, leivänpaloja. Sit se tyhjensi ne kämppäänsä ja söi ehkä myöhemmin.
Härkäpapurouhe on kotimainen proteiinivaihtoehto, joka säilyy tiiviisti suljetussa pussissa huoneenlämmössä. Korvaan sillä jauhelihan esimerkiksi lasagnessa ja kaalilaatikossa sekä monessa muussakin ruoassa.
Keitettyä tonnikalaa talouspaperisilpulla ja tölkkipavuilla, hanavettä, näkkileipää.
Karjalanpaistia, talouskyljyksiä, itse tehtyjä lihapullia, kanaa, kalaa….