Koronaennustuksia! Ensi talvena vauvabuumi? Avioerot lähtee pian nousuun?
Mitäs luulette, että tapahtuu, kun ihmiset kököttää kaikki päivät kotona?
Kommentit (66)
Vauvabuumiin en usko. Eroja tulee satavarmasti.
Ensin vauvat alulle ja sitten ero.
Kuka hullu tällaisena aikana haluaa laittaa vauvan alulle? Huonompaa ajankohtaa ei voi ollakaan kuin nyt. Raskausaika + korona on riski ja mitä meidän elämä on tulevaisuudessa...
Pölvästein kansanosa lisääntyy aina. Jossain Kontulassa laitetaan nytkin seuraavaa yhteiskunnan elättiä alulle.
Syntyvyys lähtee vielä syvempään laskuun, se on selvä.
Itsemurhatilastoissa tulee olemaan ennennäkemätön piikki.
Toisaalta jos tietää, että yt:t lähenee ja tuleva vuosi-pari työmarkkinoilla on kaaosta, voi olla oivallinen aika ryhtyä vauvantekohommiin. Vanhempainvapaalla voi sitten katsoa miten talous asettuu ja hakea uutta työpaikkaa kun tilanne on aurinkoisempi.
Perheväkivaltatapauksia varmaan enemmän :(
Perheissä nautitaan vielä 2035 vuosikertavessapapereita
Minä luulen, että suurin osa pariskunnista ei todellakaan lemmiskele yhtään enempää kuin normaalisti ja vaikka niin tekisivät, kyllä ehkäisy toimii silti. Aika harva tekee vauvoja vahingossa, jos niitä ei halua. Ehkä niille, jotka ovat yrittäneet jo muutenkin, voi syntyä paremmalla todennäköisyydellä. Tuskin näkyy isona piikkinä.
Erot sen sijaan.. No niitä tulee varmasti, paljon. Samoin parisuhdeväkivaltaa. Itsemurhia kun työt lähtee alta ja vaimo jättää.
Muiden maiden eristämästä Ruotsista loppuu ruoka ja sitten hädissään yrittävät saada sitä voimakeinoin muista maista aloittaen näin uuden maailmansodan.
Vélat tunnetusti panee vain pierureikiä.
Syntyy pelkkiä tuhnuja.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta jos tietää, että yt:t lähenee ja tuleva vuosi-pari työmarkkinoilla on kaaosta, voi olla oivallinen aika ryhtyä vauvantekohommiin. Vanhempainvapaalla voi sitten katsoa miten talous asettuu ja hakea uutta työpaikkaa kun tilanne on aurinkoisempi.
Jos työt menee nyt alta niin vauvan syntyessä olisi ollut jo 9kk työttömyyttä takana eli normikansalaisella rahat finaalissa tai pahoissa veloissa. Harvalla on varaa tehdä noin epävarmaan tilanteeseen lapsia, vaikka saisikin pari kk vanhempainvapaata.
Lastensuojelu kuormittuu kun vanhemmat ei jaksa lapsiaan kotona.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin käyn töissä. Ainoa ero aikaan ennen koronaa on se että harrastus on tauolla.
Jaa... no eihän siinä sit mitään! Sun elämä = kaikkien suomalaisten elämä
Kotona kaikki päivät??? Suurin osa tekee edelleen töitä.
Mä en välttämättä usko itsemurhiin, se jää vielä nähtäväksi. Kriisiajat itsessään ei nosta itsemurhia, vaan jos kriisiin vastataan tavalla joka lisää yhteiskunnan koheesiota ja samassa veneessä olemisen tuntua, niin itsemurhat päinvastoin laskevat. Ne joiden itsemurhariski oli suurin ennen kriisiä kokevat yhtäkkiä ettei heillä menekään niin paljon muita huonommin, että he sen takia tulisivat suljetuiksi normaalin elämän ulkopuolelle, ja heidän osallisuutensa paranee. Sen sijaan jos vastaus on sama mitä se on ollut viimeisten kahden vuosikymmenen talouskriiseissä, joissa ihmisiä syrjäytettiin urakalla, noh, sen seuraukset kaikki jo tietääkin.
Monta joogastudiota, kuntosalia, ravintolaa yms. menee konkurssiin
Kyllä minä ainakin käyn töissä. Ainoa ero aikaan ennen koronaa on se että harrastus on tauolla.