****JOULUKUU KESKELLÄ VIIKKOA****
Kommentit (25)
Olipa ihanaa! Viisi päivää meni kuin siivillä! Nyt sitä ollaan taas tukevasta toimistossa aina elokuun loppuun asti :-(
Enpä ole ihan vielä kahlannut kaikkia pinoja läpi, mutta ne joita ehdin lukea niin mieleen jäin ainakin Ituli1970 murheet, toivottavasti se vuoto nyt loppuisi niin pääsisit sinäkin nauttimaan olostasi! Onko esim. hematooman mahdollisuus ihan poissuljettu? Entäpä onko istukan sijainnissa ollut jotain häikkää? Nämä kaksi tuli vaan ekana mieleen, sillä tunnen molempaa laatua olevia tapauksia, joilla vuotoa tullut koko raskauden ajan, mutta kaikki on silti hyvin...
Hurjasti olette kyselleet ja yritän muistaa vastailla kaikkeen...
ILMIS: meilläkin on ultra 19.7, mutta klo 8.00 eli ei ihan törmätä ellei ultraaja ole myöhässä meidän kohdalla (tuskin ku on päivän eka aika). Saa nähdä, miten käy, eihän siihen ole kuin vajaa kolme viikkoa!!!
ÄITIYSPAKKAUS: Jää meiltä ottamassta, vaikka jotenkin sen hypistely kuuluisi mielestäni odotukseen. Esikoisen kaikki kamat niin hyvässä kunnossa kun neiti ei pulauttanut koko vauva aikana kuin vajaa kymmenen kertaa. Pakkaus on vieläpä reilun vuoden vanha ja osa sen vaatteista edelleen käyttämättä...
HANKINTOJA en ole tehnyt, odotetaan sukupuolen selviämistä. Siinä tuli siis vastattua siihenkin, haluamme tietää (tai ainakin minä), mikäli masukki sen sallii.
ALET on jääny väliin kun talous on miinuksella (aina)
ÄIPPÄVAATTEITA käytän jonkin verran, tosin lämpimillä ilmoilla on kiva käyttää ihan normaaleja hameita.
OMAA NAPAA: Kasvaa... Liikkeitä tuntuu harvemmin (niinku USAmammalla ja Ilmiksella), mutta kaipa se asukki siellä voi hyvin. Jussina sain yhden napakan potkun, piristi mieltä :-) Muuten masu on matkassa mukana, eikä juurikaan haittaa tahtia! Lomalla oli ihana olla kun en ehtinyt miettia raskautta juuri ollenkaan ja nautin 100% esikoisesta! Huomenna vaihtuukin taas viikko, meni nopeasti tämä aika!
Hauskaa päivän jatkoa kaikille...
Tiina 16+6
Turusta ollaan täälläkin. Laskettu aika on joulukuun 4 päivä eli viikkoja on takana 17+2 ja toista odotellaan.
Neuvola on ensiviikolla ja liikkeitä on jo tuntunut jonkin verran, varsinkin eilen illalla kaveri masussa sai jonkin jumppakohtauksen =)
Rakenneultraan mennään 18.7. klo 10.00. Toivotaan, että sukupuoli selviää. Poikaa veikkaamme...
Kesälomaa vietetään, kun koulut ovat kiinni. Olen siis töissä koulussa, syksyllä pitäisi muutama viikko vielä jaksaa iki-ihania (lue: täyshulluja teinejä) oppilaita.
Äitiysvaatteita olen käyttänyt jo jonkin aikaa, koska masu on jo kasvanut. Tosin ne ovat ihanan rentoja eivätkä kiristä mistään. Hameet on kyllä ihan tavallisia, tosin pariin päivään ei ole tarvinnut niitä ajatella ees päällensä laittavan. TOSI kivoja kesäilmoja.
Äitiyspakkauksen ottamisesta emme ole vielä päättäneet... Minä haluaisin, mies ei.
Muita hankintoja: Tuplavaunut, koska esikoinen ei ole 2v. kun toinen syntyy, niin ei sitä siskoa voi umpihangessa kävelemäänkään laittaa....
Onkos muita odottajia Turusta? Olisi kivaa tutustua uusiin ihmisiin ja treffata.
Hauskaa päivänjatkoa!
Niisku
Vointi on vallan mainio. Pikkusen kuitenkin tuntuu huolta, kun en ole vielä tuntenut liikkeitä lainkaan. Onkos teillä muilla mikä tilanne. Its eodotan siis kakkosta ja mulla on se käsitys, että liikkeet saattas tuntua jo aikaisemmin, kuin ykkösen kanssa? No pitää vain odotella.
SUKUPUOLESTA: Me ollaan päätetty. että ei kurkita salaisuutta etukäteen vaan jaksamme odottaa h-hetkeen saakka. Näin toimimme myös ykkösen kanssa.
ÄIPPÄVAATTEITA tulee käytettyä jonkun verran. Olen todennut, että kohta pitää suosiolla siirtyä pidempiin mittoihin paitojen suhteen. Tuntuu että joka paidassa rupee napa paistamaan.... Ja se ei nyt mun kohdallani ole mikään kaunis näky! :)
ÄIPPÄPAKKAUS päätettiin vastaanottaa tälläkin kertaa. Meillä suurin osa ykkösen vatteita oli saatu lainaan. Ja musta on kiva, että uudella vauvelilla on jotain uutta oottamassa.
Mulla on seuraava neuvola vasta elokuun vikalla viikolla. Rakenneultraan olen menossa heinäkuun vikalla viikolla. Niin pitkään joutuu odotteleen taas... Toivottavasti ne liikkeet tuntuis pian!
Murppu 16+1 ja ylpeä siitä!
Aamu alkoi aikaisissa merkeissä. Neuvolassa käyty jo. Seuraavanlaista informaatiota läksi mukaan sieltä:
vko: 16+5, paino -600g, RR 126/66, HB 126, sydänäänet +
Elikkä siis normaalia muuten paitsi että tuo painon lasku jäi kalvamaan mieltäni. Mä olen syönyt täysin normaalisti, olo on ollut lähes koko ajan todella hyvä ja silti paino laskee. Th alkoi tenttaamaan olenko yrittänyt laihduttaa, mikä kyllä ihmetytti, koska olen todella hoikassa kunnossa nyt (ehkä vähän liiankin vähän painoa pituuteen nähden). Tosi kiva oli käydä neuvolassa ja kuulla sydänäänet, mutta jotenkin jäi paha maku tuosta käynnistä. Ihan kuin th olis jotenkin syyttänyt mua tahallisesta laihduttamisesta! PYH! Käski kuitenkin aikaistamaan ajan jos mun kotivaakani näyttää että paino tippuu vielä lisää parin seuraavan viikon aikana. Outoa, onkohan tää ihan normaali käytäntö?
No joo se siitä. Tytöt lähtee jo sunnuntaina Tukholmaan ainakin kolmeksi viikoksi! *huoh* Nyt jo hirvee ikävä. Tää aamu on ollut kyllä yhtä tunteiden vuoristorataa! Niin joo ja vieläkään mä en ole saanut päätettyä mihin ulkomaille mentäisiin jo parin viikon sisällä :/ En kyllä uskalla sanoa neuvolan terkalle mitään kun ei varmaan päästäis mua sinne kun pelkää että kuihdun pois.
Jospa mä sitten vaikka vastaisin muutamaan kyssäriin ettei pelkkää valitusta tule. Eli KESTOVAIPPOJA en tosiaan ole vielä ajatellut. Saa nähdä. Ei ole kokemusta, mutta luonnollisista syistä kyllä kiinnostaa.
USAMAMA kyselit onko jo NIMIÄ pähkäilty! No lähinnä minä olen leikitellyt välillä mielessäni jos jonkinlaisilla nimillä. Mä olen vähän kahden vaiheilla tässä. Mun molemmat tytöt alkaa samalla kirjaimella ja nyt mietinkin pitäisikö uusin tulokas laittaa samaan ketjuun. Mutta toisaalta tällä on nyt eri isä, että sitä samaa alkukirjainta en kuitenkaan pidä minään kriteerinä valinnalle. Mutta nää nimijutut on aina hauskoja ja niitä on kiva mietiskellä jo nyt :) Madelaine on muuten kaunis nimi!
Mutta nyt poistun kun savua nousee korvista! Hauskaa päivää siskot!
Kultsi 16+5 ja tytöt 12/99
Niin ILMIS, meillä siis se rakenneultra 17.7 klo 8.00... Eli tuskin törmätään...
OUJH/Niisku... Turusta olen, niinku Ilmiskin! Myös meille odotellaan toista, esikoinen syntyi helmikuussa 2005 eli ikäeroa meille tulee 1v10kk... Tuplikset siis hankintalistalla, kun ei taida sesomalauta olla ideoista parhain tänne Turun räntä ja loskatalveen...
Meillä onkin hauskasti rakenneultrat peräkkäisinä päivinä (minä, Niisku ja Ilmis...) Voidaan sitte puida asioita yhdessä.
Kaverini juuri soitteli, oli aamulla rakenneultrassa. Tää täti oli ollu oikein mukava ja sympaattinen. Sai pelkkiä kehuja! Sukupuoltakin oli pyynnöstä yrittänyt selvittää vartin verran, ei selvinnyt! Koko touhu oli kestäny 40min eli saivat oikein superultrauksen! Toivottavasti on hyvällä tuulella myös meidän ultraviikolla.
Nyt takas töihin, koitetaan saada Turun treffejä jossain vaiheessa?
Tiina 16+6
Juu, täällä kanssa esikoinen syntynyt 02/05 ja ikäeroksi tulee tosiaan tuo sama kuin teilläkin.
Juu, voidaan yhdessä puida tosiaan ultria jos vaikka treffataan. Meille sopii heinäkuun 2 ensimmäistä viikkoa koska vaan, sen jälkeen alkaa isännälläkin loma ja ollaan lähdössä vähän matkailemaan.
Mutta sumplitaan sitä sitten.
Niisku 17+2 ja neiti 02/05
PIKKUSISKO & OMA NAPA: Lämmitti kovasti mieltäni, että muistit ongelmani. Olenhan minä kyllä käynyt niistä ahkerasti kertomassakin, mutta eiköhän tämä palsta ole myös ikävien asioiden kertomista varten.
Mainitsit hematooman ja istukan. Np-ultran perusteella tiedän, että istukka on kohdunsuulla. Kätilö ei tosin reagoinut siihen mitenkään, mainitsi vain siitä ja sanoi, että yleensä se siirtyy syrjempään kohdun kasvaessa. Naistenklinikalle olen soittanut pariin otteeseen, mutta siellä on vain hyvin ystävällisesti rauhoiteltu ja sanottu, että tässä vaiheessa ei voi oikein tehdä mitään. Menen taas torstaina neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä ja miettimään, miten jatkossa toimia, jos noita vuotoja jatkuu. Saattaa olla, että pyydän päästä neuvolalääkärin kautta sairaalaan. Neuvolassa ei ultraa kuitenkaan ole. Tietenkin yksityinenkin ultra on mahdollinen. Onneksi tuhru on nyt pysynyt poissa.
LIIKKEET: Esikoiselta tunsin hennot liikkeet eka kerran rv 18+5. Muistelen, että se olisi tuntunut siltä, kuin vichy-vettä olisi kuplinut vatsassa. Nyt ei ole vastaavia tuntemuksia ollut. Viime viikolla mietin kyllä, olivatko sellaiset jännät muljahdukset liikkeitä. Eilisiltana kyllä tuntui siltä, että vauva muljahteli ja liikkui eri puolilla masua. Miltä ne teidän vauvanne liikkeet tuntuvat, arvoisat joulunstarat? :-)
SUKUPUOLI: Ensimmäisessä raskaudessa sukupuoli selvitettiin. Sattuneesta syystä ultran teki lääkäri, joka kertoi auliisti sukupuolen. Tuon rakenneultran jälkeen ravattiin niin monissa seurantaultrissa, että sukupuoli oli täysin varma synnyttämään lähtiessä. Mies ei ehkä nyt haluaisi tietää etukäteen, mutta voi olla, että kysymme sitä rakenneultrasta. Toki selviäminen riippuu vauvasta ja kätilöstä. Minulle olisi kovin tärkeää tietää sukupuoli, vaikka toisaalta ihan vähän houkuttaisi jättää se vasta synnytykseen.
RAKENNEULTRA: Meillä rakenneultra on suht myöhään lomien takia. Menkkojen mukaan laskettuna silloin on rv 20+1. Kuinka myöhään se teillä muilla on? Onkohan tässä paikkakuntakohtaisia eroja? NKL:n suositus muistaakseni oli, että ultra tehtäisiin rv 18-19.
SEERUMISEULA: Kuinka moni on käynyt siinä? Minun kotikuntani tarjoaa sellaisen yli 35-vuotiaille. Mietin ja pähkäilin, mennäkö vai ei. Eilen päätimme miehen kanssa, että menen labraan otattamaan sen, ja aamulla sitten verikoe otettiin. Jos on jotain ongelmaa, tulokset soitetaan. Jos taas ei, tulokset tulevat postitse. Täytyy toivoa, että ennen loman alkua (10.7.) ehtii tulla kirje...
NIMI: Esikoiselle oli nimi ollut valmiina jo varmasti vuosikymmenen. Ehdimme nimittäin seurustella ja olla yhdessä pitkään ennen kuin aloimme yrittää lapsia. Kun sitä nimeä oli niin pitkään heitetty lähinnä vitsinä ilmaan, ei voinut miettiäkään muuta nimeä lapselle. Nyt sitten ei ole lainkaan mitään nimeä mietittynä. No, ehkä yksi tytön nimi, mutta pitää makustella tarkemmin. Sen tiedän, että mitään todella vanhanaikaista tai toisaalta ultramodernia nimeä emme halua.
ALET & ÄITIYSVAATTEET: Heini06 tosiaan tiesi varmasti, että Stockan ale alkaa tänään. Täytyy käydä katsomassa, löytyisikö sieltä mitään. Eilen löysin ihan normaalihinnalla Mama licious -merkkisen hihattoman tunikan. Se vaikutti oikein kivalta. Joku kehui niitä Missymom-tuotteita, täytyy käydä katsastamassa sekin liike vaikka lomien jälkeen.
Jep, oikein hyvää keskiviikkopäivää!
Onpas päässyt aamusta jo lukemaan muiden kuulumisia!
Mulla vatta pömpöttää ja misu kutkuttaa välistä massussa.
(nyt moni lukee toistamiseen, että mites sä nyt tiedät, että siellä on tyttö! :) No parisen viikkoa sitten kävin kromosomitutkimuksissa, joten sen kautta tuli myös sukupuoleen selvyys. Sillähän ei olisi loppupeleissä ollut merkitystä, vaan tärkeintä oli tieto, että mitään kromosomipoikkeavuuksia ei ole masuasukissa)
Hih sitten hieman jänskään huomioon, olen todella monelta kaverilta kuullut, että rinnat kasvavat alkuraskauden aikana. Mulla ei ole kyllä melonit vielä kasvaneet yhtään :D Tämä siis ehkä tapauskohtaista.
(no eipähän ole palanut rahaa heti ensalkuun uusiin rintaliiveihin ;) )
Tiedä sitten miten pamahtavat imetysvaiheessa :D
Onkos täällä muita entisiä kahvisieppoja? Meinaan pystyttekö vielä juomaan kahvia entiseen tapaan vai onko tullut stoppi vastaan?
Minä entisenä himokuluttajana voin ottaa kerta viikkoon kupposen, mutta muuten koko kahvin haju on etovaa!
Hyvää keskiviikko kaikille, tämä tirppana menee taas " töihin" ;)
Terkuin,
Tirppis ja Pimatsu 14+1
Vaikka en mä siitä erityisesti pidä tälläisesta ilmasta mutta nyt saa vähän noi nurmikot ja kukat vettä, se on hyvä.
Liikkeitä olen itsekkin alkanut tutkimaan ja seuraamaan, kyllä niitä ihan kun tuntuisikin mutta ei mitenkään kyllä ulkopuolelle mahaa.. ja yleensä täällä töissä ruuan jälkeen tuntuu liikettä mutta muuten en ole ainakaan huomannut mitään. Itselläni taaksepäin kallistunut kohtu niin sekin tekee oman lisän varmasti tähän tuntemiseen.
Seerumiseulasta: Meillä otettiin joku kromosomi verikoe kun meni np-ultraan, en tiedä onko edes sama.. mutta niissä verikokeissa ei ollut mitään poikkeavaa.
Rakenneultra: Tehdään täällä sjoella ainakin vasta myöhemmin kun 18-19 viikoilla. Mä sain ajan kun mulle tulee 21 viikkoa täyteen. Ja näin oli edellisessäkin raskaudessa.
Onko muuten Hansu ollut linjoilla? jos olet ilmoittele itsestäsi.
rv. 16+6
... just tultiin neuvolasta ja kaikki ok. Mies ja poju olivat myös kuuntelemassa vauvan sydänääniä ja jumpsutus kuului todella hyvin. Kuunneltiin oikein harvinaisen pitkään ja pojukin ihan hiljaa kuunteli, ihmetteli ja sanoi " vauva" . En tiedä miten 2 vuotias ymmärtää tän vauva-asian, mutta ainakin jotain...
USAMAMA, hyvä että olit sairastanut parvon aikaisemmin! Suurin osa suomalaisista on sen todellakin sairastanut. Minähän en ollu sitä sairastannu, mutta onneksi en saannu tartuntaa pojulta!
Mummo on tulossa meille tänään kylään, joten täytyy tässä jatkaa leipomispuuhua ja aloitella siivousta.
Mukavaa keskiviikkoa!
t. päivikki 17+1
Täällä kyseltiin miltä potkut tuntuvat. Minusta nämä isot muljahdukset, jolloin ihon pinnalla tuntuu jotain laaja-alaista ja kovaa, ja joka liikkuu ovat vauvan liikkeitä. Potkut tuntuvat siltä kuin joku hirmuisen pieni tyyppi lyö tai potkaisee täysiä eli sellainen tumpsahdus iholla ja pieni kohouma. Eli siis iho ihan nousee, kun kokeilee. Nuo vaan eivät voi olla suolenkuplintaa. Kuplinnoista tai poreilusta en ole uskaltanut tulkita mitään vaan olen laskenut vain nämä voimakkaat iskut.
Sukupuoli: olemme sopineet, että se jää yllätykseksi.
Nimi: pojalle olisi montakin vaihtoehtoa, mutta tytölle on vaikeampi keksiä nimeä joka ei olisi TOP 50:ssä. En haluaisi, että joka toinen luokkakaveri on samanniminen.
No nyt tässä ketutus-käyrä vähän laskenut niin voi taas tulla tänne :) Mukava lukea pitkiä kuulumisia muiltakin. Tervetuloa uudet joukkoon vaan, tänne kyllä sopii :)
IITULILLA oli paljon kysymyksiä! Rakenneultra on mulla Kättärillä viikoilla 19+6. Ensin oli merkattu tuosta yli viikko myöhemmäksi, mutta soitin ja siirsin sen aiemmaksi, koska tytöt kuitenkin kotiutuu joskus heinäkuun lopulla viimeistään, niin sillon on taas lapsenlikkakysymys! Ja muutenkin olis menny niin pitkälle mun mielestä jos yli 21vko. Näin siis kättärillä.
SEERUMISEULASTA mulla esikoistyttöjä odottaessa ei ollut tarjolla np-ultraa vaan sen sijaan otettiin joku verikoezydeemi, joka muistaakseni meni nimellä seerumiseula. Tässä raskaudessa sitä vaihtoehtoa ei ole tarjottu. Tyttöjen kanssa kävin suuren osan neuvolakäyntejä Helsingissä, vaikka silloin asuin puolet ajasta Ruotsissa.
LIIKKEET tuntuu mulla tosiaan vasta ihan pienenä poreiluna. Kyllä mä nyt olen melko varma että liikkeitä ne on vaikka vielä eilen emmin. Merkataan nyt sitten " viralliseksi" liikkeentuntemispäiväksi 26.6 eli 16+3...
Eipä muuta tällä kertaa
Kultsi 16+5 ja tytöt 12/99
ihan naatti olo, täytyis lähteä vissiin päiväunille. Ihme juttu kun mulla niskat ja pää tulee kipeäksi, jos ei ota nokosia päivällä niin nytkin.
Mulla on rakenneultra vasta 9.8. ja silloin on viikkoja 20+6. Oys:issa tekevät rakanneultran viikoilla 19-21. Se onkin meille ilmainen, matkat vaan täytyy kustantaa omasta pussista, kun asutaan 80km päässä sieltä. Samalla reissulla varmaan käydään sitten kaupoissa jne. Katotaan, jos sais lapsille hoitajan siksi päiväksi, niin pääsis mieskin mukaan sinne tutkimushuoneeseen, tosin aika rauhallisesti taitavat meidän tytöt siellä olon ottaa...
Mä oon miettiny nimiä... Pojan toiseksi nimeksi tulee Juhani isänsä mukaan, mutta tytön nimi on aikasta hakusessa... tytöilläkun on yks mun nimistä ja tälle kolmannella täytyy kai kehitellä joku mun 3:sta nimestä..Katotaan kui onnistuu.. Pojalle ois helpompi keksiä nimi, mulla on itseasissa jo monta vaihtoehtoa, miehelle en oo vaan niistä puhunu.
tintti 14+6
Iituli1970:
Np-ultran perusteella tiedän, että istukka on kohdunsuulla.
No se voisi selittää tuhruttelun, toivotaan, että se kohdun kasvun mukana " kiipeää" ylemmäksi niinkuin yleensä tapahtuu. Itsellänikin istukka on tässä raskaudessa hyvin lähellä kohdunsuuta (viime ultrassa oikealla puolella sivuseinämässä n 14 mm päässä kohdunsuusta) ja lääkäri kyselikin tuhrutteluista, osin tuon istukan osin sen ylimääräisen sikiöpussin vuoksi. No, mitään ei ole ollut, toivottavasti ei Iituli sinullakaan enää jatkossa :)
LIIKKEET: Aluksi se oli sellaista " hip-hipsuttelua-sup-supsuttelua" , nyt tuntuu kääntyminen ja " rumpsutus" välillä ihan selvästi. Hah, tämäkin vauva tuntuu reagoivan vahvasti syömisiini kuten esikoinenkin, jos olen syönyt jotain sokerista alkaa noin puolen tunnin kuluttua villi rumbaus :D
RAKENNEULTRA: Kunta ei tarjoa, joten mietitään vielä, mennäkö yksityiselle vai ei. Hintahaitari on Tampereella 60 eurosta ylöspäin, joten ei tuo nyt niin kauhean iso taloudellinen juttu ole. Edellisessä kontrolliultrassa tosin näkyi niin paljon rakenteita, ettei rakenneultraa ehkä tarvita.
SEERUMISEULA: Ei tarjottu, vaikka olen 34. Niskaturvotusta ei ollut juuri lainkaan, joten ei kai tässä kannata murehtia.
NIMET: Hih, meilläkin oli esikoiselle nimet mietittyinä, ja kun ihan nimen näköinen tyttö tupsahti maailmaan, ei tarvinnut pähkäillä! Vuosien aikana kerättiin hyviä nimiä vihkoon, ja nyt on mietinnän alla mutamia hyviä vaihtoehtoja sekä tytölle että pojalle.
KAHVI: Välillä oli jakso, jolloin se ei tälle kahvikissalle maistunut ollenkaan, nyt saattaa mennä kuppi päivässä (jos tekee mieli, ei välttämättä tee). Kaksi kupillista saa jo olon huonoksi, kofeiinista tuntuu tulevan sydämentykytystä. No, ei ole tehnyt tiukkaa olla juomatta.
Tinuri ja Itu rv 15+4, kait *raskausdementia iski*
TINURI. Olipa mielenkiintoista kuulla, että lääkäri oli kysellyt mahdollisista tuhrutteluista sinulla. JOS itsellänikin tuhruttelut johtuisivat toivottavasti vain toistaiseksi etisestä istukasta, se jotenkin helpottaisi.
Nyt kun ei oikein tiedä syytä, on mieli välillä levoton. Tosin kyllä rauhoituin heti, kun vuodot loppuvat. Onneksi ne ovat olleet vähäisiä eikä kipuja ole ollut. Neuvolassa ja Naikkarilla tuntuvan aina hokevan samaa mantraa eli vasta runsas verinen vuoto ja kivut antavat aiheen huolestua. Toki he ymmärtävät, että vuodot huolestuttavat.
KAHVI: Vastaanpa samalla kahvia koskevaan kyselyyn. Kahvi on maistunut koko ajan hyvin. Juon kahvia kolme kertaa päivässä. Aamulla menee vähän enemmän, mutta myöhemmin sitten vähän vähemmän. Kahvin haju tai maku ei ole etonut missään vaiheessa. Ihan sama juttu oli ensimmäisessä raskaudessakin.
Niin tuo istukka.. Tällä tuttavallani ihan selkeästi todettu tuhruttelun syyksi kohdunsuulla olevaa istukkaa. Samaten siskollani kysyttiin kun alkoi vuotamaan rv 35, että onkos istukka vielä kohdun suulla. Käsittääkseni se on ihan simppeli juttu siinä mielessä, että kun istukan reuna on siinä suulla on tuhruttelu yleisempää. Tyttärestä mulla oli myös tuossa np-ultrassa istukka kohdun suulla ja kielsivät sitten kaiken painavan nostelun ja äkkinäiset liikkeet rakenneultraan asti, jolloin istukka olikin noussut taakse.... Tämä lienee hyvin yleistä, siksi eivät ehkä neuvolassa ole niin asiasta vaahdonneet. No, pian se sleviää... Odotan kuumeisesti sun neuvolakuulumisia huomenna, onko sulla sellainen " hyvä" neuvolatäti, joka antaa ihan oikeaa tietoa asiaoista? Toivottavasti niin... ja rakenneultrahan on pian, joten siellä se istukan paikka joka tapauksessa tarkistetaan kun sulla on merkintä np-ultrasta...
KAHVI:::: Ihanaa, juon taas kahvia! Tosin nautin niistä ajoista, jolloin en sitä kaipaa. Ekassa raskaudessa se kesti huomattavasti kauemmin, ehkä jonnekin rv 25 asti, nyt on alkanut jo maistua ihan normaalisti, pari kuppia päivässä... Tai no, normaalisti juon ehkä tuplat, mutta tämä lukema on hyvä! Toivottavasti pysyykin tällaisena...
Ja töihin.... Tiina
On aivan ihana lukea, kun mietit ja pohdit syitä tuohon tuhrutteluuni. Enemmän kuin mielelläni kuulen kokemuksia tästä asiasta!
Np-ultran kätilö ei tosiaan suhtautunut etiseen istukkaan tässä vaiheessa mitenkään vakavasti. Kaipa hän oli vakuuttunut siitä, että se kuitenkin siirtyy. Kaikillahan se ei tosin siirry... Totta muuten puhut, pikkusisko, rakenneultra on aika lähellä. Enää pikkasen alle kuukausi siihen. Lomakin on tässä välissä, joten eiköhän aika kulu nopeasti.
Neuvolan terkkarini on oikein mukava tyyppi. Hän ottaa huolet todesta ja hänen vastaanotolleen pääsee aina tarvittaessa. Huominenhan on sitten toinen ylimääräinen käynti. Yritän parhaani mukaan käydä laittamassa kuulumiset, mutta kiire tulee, sillä lähden Tukholman-risteilylle huomenna iltapäivällä. Yritän ennen lähtöä käydä kertomassa kuulumiset. Onneksi kuitenkin olen tuntevinani liikkeitä. Tosin kyllä huomenna klo 13.30 neuvolaan mennessä jännittää...
Kiitos jälleen kerran, rakkaat kanssasisaret, myötäelämisestä kanssani! :-)
Iituli rv 16+0
Tässä aamupalalla teekupposen ääressä on niin kiva lukea kirjoituksianne! Kiva että on kunnolla porukkaa koossa, ja että tämä vertaistuki toimii, kuten ainakin IITULI on päässyt tänään kokemaan. Kiva.
KULTIKSELLE vielä siitä Madelaine nimestä, että onhan se siis ihan söötti nimi. Ei vaan oikeen meidän perheen " nimikäytäntöön" (hih) sopiva. Ja kuten joku muukin mietiskeli, niin mekin tykätään vähän vähemmän suosituista nimistä ja noita Madelaineja täällä päin on nykyisin oikein roppakaupalla...monella erilailla kirjoitettuna. Onko KULTIS sun tytöilla ihan suomalaiset nimet, vai mietittekö paljonkin suomalais/ruotsalaisuutta nimien kanssa? Siis paljonhan on samoja nimiä Skandinavian maissa muutenkin käytössä. Meille vaan on ollut tärkeää, että nimet on helposti lausuttavissa sekä suomeksi että englanniksi ja että vieläpä kuulostaa samalta nimeltä molemmilla kielillä.... ymmärrätteköhän mitä meinään? Se on aikalailla rajoittanut mahdollisuuksia, mutta itsepä ollaan " sääntömme" keksitty! :o)
KAHVISTA mulla onkin ihan hullunkurinen kokemus, kun mä en ole juonut juurikaan kahvia säännöllisesti ennen tätä raskautta. Silloin tällöin vieraiden luona tms. Noh, nyt on iskenyt oikein himo kahviin! Ei sitä nyt pannukaupalla mene, kun ei kait se kofeiinikaan ole vaaville hyväksi, mutta kuppi pari päivässä. Ja sellanen cappucino on oikein yliveto....
Liikkeitä ei vieläkään tunnu säännöllisesti, mutta nyt viimepäivinä on ilmaantunut yksi uusi raskausoire. Tuttu kakkosen raskaudesta kylläkin. Kun herää aamulla ja nousee sängystä ylös, niin on sellanen epämukava paineen tunne alapäässä... En vaan ihan vielä odottanut tätä alkavaksi, kun eihän siellä alavatsassa nyt mikään vielä niin isoa ja painavaa voi olla. Juu, toivottavasti kehittyy hitaasti tämä oire kun tiedän kyllä tasan mitä on luvassa. Mutta siitä sitten myöhemmin kun sen aika koittaa....... :o)
Terkkuja vaan kaikille! UM 17+4
Niin se vaan aamu tuli vaikka yöllä tuskaisesti kääntyillessä mietin eikö tää koskaan lopu! Unettomuus vaivaa enkä oikein tiedä edes miksi. Kait se on tätä raskautta :)
Mä taistelen kanssa välillä ton Y-kromosomin kanssa, kun se nyt vaan on niin ettei miehet kaikkea ymmärrä sen putkiaivonsa kanssa vaikka vääntäis rautalangasta. :) perempia päiviä odotellessa.
Masussa ei liiku kukaan ja huoli kasvaa- onneksi neuvola on ensi viikolla.
Kurjia nämä Turun säät kun on sateista vapaapäivinä.
ÄITIYSVAATTEISTA: mä olen käyttänyt jo pitkään äitiysvaatteita, eivät kiristä mistään ja helpottavat välillä inhottavaa oloa. Housut on kyllä ihan tavishousut, mutta vain resorivyötäröllä.
Eipä tässä muuta kuin hyvät päivän jatkot kaikille!
Ilmis rv 16+6