Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toiset on superhysteerisiä ja toiset rennompia tämän pandemian suhteen?

Vierailija
20.03.2020 |

Ne jotka vaatii, että kaikki kiinni, alkot, kaupat ymym niin miksei itse pysy vaan himassa ja anna asioiden tapahtua jos on tapahtuakseen? Mitä te sieltä turvallisesta kotikolosta huutelette miten muiden tulee elää? Riskit on tiedossa ja jokaisen omalla vastuulla. Ei tarvi liikahtaa mihinkään jos ei halua.

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet riskiryhmää tai vanhus:

PYSY KOTONA!!!!

Jos sinulla flunssa tms:

PYSY KOTONA!!!!

Meitä KAIKKIA kehoitetaan nyt vakavasti välttämään turhaa liikkumista ja erityisesti LÄHIKONTAKTEJA!

Vierailija
102/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riskiryhmäläiset.

Pysykää kotona ja tilatkaa ruokanne sinne. Lähiomaiselle Kela-kortti kouraan ja hän käy siellä Apteekissa teidän puolestanne. Ei teidän ole mikään pakko lähteä kotoanne mihinkään.

Ja jos ei ole lähiomaisia, niin sitten kotihoito apuun.

Kyllä, lähiomainen vaan asuu samassa taloudessa, näin ollaan asiat hoidettukin. Samoin puoliso hoitaa nyt vanhempiani. Paitsi puolisoni ei voi puolestani käydä labroissa tai lääkärissä, sinne mun on edelleen mentävä ihan itse, valitettavasti aika usein.

Miettikäähän kun haukutte meitä, että kuinka monen työt on riippuvaisia vanhuksista ja sairaista tai muuten riskiryhmiin kuuluvista, joko välittömästi tai välillisesti. Jos älylahjat riittää omaa napaa pidemmälle niin tajuatte.

Ja tuossakaan viestissä mihin kommentoit, ei haukuttu sanallakaan teitä. Olette täysin vapaita pysyttelemään kotona ihan niin kauan kuin haluatte.

No voi, olis kai pitänyt laittaa se virke omaan viestiin, suokaa anteeksi että närkästyitte! No , koko ketju täynnä riskiryhmien haukkumista, aikaisemmin haukuitte työttömiä jne... on vain ryhmä muuttunut, käyttäytyminen ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä voi kotikolostani huudella, minä olen hoitaja. Se joka soittaa omaiset hyvästelemään kuolevaa vanhusta, pesee ja peittelee ruumiin, tekee tuplavuoroa ja jää ilman lomaa perheensä kanssa kun työkaverit sairastaa, sairastuu ehkä itse työssä ja välittää taudin perheelleen. Ja ammattiin katsomatta olen ehkä myös se, joka saa hyvästellä omia isovanhempia kun korona niittää satoa.

Ei meillä kaikilla ole varaa nostaa käsiä pystyyn ja sanoa että et ole mun ongelma.

Vierailija
104/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei edes tiedä kuuluvansa riskiryhmään. Paljonko diabeetikkojakin on tunnistamatta Suomessa? Kymmeniä tuhansia. Sama verenpainetaudin kanssa. Kaikki ylipainoiset on omasta mielestään ihan hyvässä kunnossa ja tupakoijat ei koskaan ole ottaneet tupakoinnin riskejä todesta. Hyvähän se nyt on viuhtoa menemään ja käskeä riskiryhmät pois alta. Kunhan ei vain sattuisi omaan nilkkaan.

Vierailija
105/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko erot siinä miten näkee asiat ja miten hyvin pystyy ylipäätään harrastamaan stressinhallintaa? Olen huomannut, että itse, vaikka stressaan paljon pienistä asioista, elämän kriiseissä alan katsoa isoa kuvaa ja rauhoitun. Sama tapahtuu nytkin. Loin hetkessä sujuvan arjen, jossa on niin paljon hyvinvointia, lepoa, rentoutumista  ja iloa kuin suinkin mahdollista. Ollaan mahdollisimman hyvin erossa muista ja huolehditaan muutenkin oma osuutemme, koska ajattelen et niin voi vaikuttaa siihen ettei pahin mahdollinen skenaario (Italia) tapahdu. Suunnittelen myös mitä teen kun tämä kaikki on ohi. Varaudun mitä voin, ja sitten vaan elän hetkessä. Ja olen kyllä tietoinen että tragedia voi odottaa nurkan takana ja esimerkiksi voi menettää läheisensä. Rahapula ja sen myötä tulevat ongelmat tiedän jo nyt- niitäkin on tulossa. Mutten stressaa vielä niistäkään. Sitten jos tapahtuu jotakin kamalaa, reagoin siihen sitten. Ajattelen, että ihmiskunta joutuu koko ajan kokemaan erilaisia henkilökohtaisia ja kollektiivisia "maailmanloppuja"- eikä missään ole luvattu mitään täydellistä, turvattua elämää, vaan pitää myös luopua. Ja nyt me koetaan sitten tämä ja selviydytään parhaamme mukaan. Ja sitten jälleenrakennetaan mitä voidaan kun tilanne helpottaa. Näyttää siltä, että aika monella suomalaisella on kyllä samantyppiistä ajattelua. Ja kykyä katsoa isoa kuvaa ja paikkaansa siinä. Jos keskittyy vain siihen mitä itse mahdollisesti menettää tai muuten omaan pieneen maailmaan ja kärsimykseen- se lisää valtavasti ahdistusta. Tai niin ainakin luulen. 

Vierailija
106/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut tekee kun perustellusti pyydetään ja toiset tarvitsee rangaistuksen uhan ennen kuin kaivavat päänsä perseestään?

Vierailija
107/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa oli yli 10 ihmistä. Nuoria ja vanhoja siinä klo 16 jälkeen. Viimeks kävin sunnuntaina ja oli hiljaisempaa.

Vierailija
108/120 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 % alkoholi desinfioi paremmin kuin markettien pilipalikäsidesit. Eikä ne hanskatkaan teitä suojele. Itselleenhän sitä voi uskotella mitä vain.

Tiedättekö mikä on likaisin asia, myös siellä kotona?

Vierailija
109/120 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteerisimmät voisivat pysyä kotona ja laittaa myös netin karanteenin ajaksi kiinni.

Vierailija
110/120 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteria tuo sisällön joidenkin elämään.

Vierailija
111/120 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 % alkoholi desinfioi paremmin kuin markettien pilipalikäsidesit. Eikä ne hanskatkaan teitä suojele. Itselleenhän sitä voi uskotella mitä vain.

Tiedättekö mikä on likaisin asia, myös siellä kotona?

100-prosenttinen alkoholi ei desinfioi tehokkaimmin, koska proteiinien denaturoitumiseen tarvitaan myös vähän vettä.

Vierailija
112/120 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaako ihmiset että tämän karanteeniin ja kieltojen ja kotiopetusten jne. Tarkoitus on pitkittää viruksen leviämistä?? Näin taataan se että terveydenhuolto ei kuormitu kerralla vaan tasaisesti. Tämä tulee tarttumaan suurimpaan osaan ihmisistä, nämä hallituksen toimet ovat sitä varten että se tarttuu vähitellen eikä kerralla. Hölmöä väittää että pysymällä kotona tämä virus häviäisi, se vain hidastaa sen leviämistä

Vierailija
113/120 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska toisilla on herkemmät vaistot kuin toisilla.

Vierailija
114/120 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on tullut vahva tunne, että varsinkin nyt on riskiryhmillä se isoin tarve pyöriä baareissa ja kaupoissa, kun noin kovasti haluavat kaikki muut pysymään kodeissaan ja poissa julkisilta paikoilta.

Korona tulee, jos on tullakseen. Eikä sitä estä käsidesit eikä hanskatkaan.

Vierailija
115/120 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona liikkumiskielto ei Suomessa toimisi. Poliiseille ja sun muille valvojille vaan huudettas, että eikö sunkin olis parempi olla sisätiloissa vaan eikä tartuttamassa muita. Ihmiset näkevät koronapotilaita kaikkialla, ei tarvitse kun aivastaa, niin ihmiset saavat sätkyn ja paskovat housuunsa, ja vaikka aivastus johtus hajusteesta, pölystä, siitepölystä tai muuten vaan jokin ärsyttää nenää.

Vierailija
116/120 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoo poikkeavansa baarissa yhdellä ja 100 ihmistä huutaa kuorossa, "että tartutat kaikki koronaan" tietämättä toisen terveydentilasta tuon taivaallista 🤦‍♀️

Kaikki nähdään tartuttajina 😂

Vierailija
117/120 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä osa näistä hysteerisistä on niitä, jotka haluaisivat linnoittautua kotiinsa, mutta eivät voi?  Joutuvat ehkä käymään kodin ulkopuolella töissä tai vähintään kaupassa?

Mulla ei ole tarvetta paniikkiin - ainakaan toistaiseksi - koska minä sekä kaikki läheiseni, jotka eivät halua tartuntaa,  pysymme kotona. Käyn ulkona vain koiran kanssa sekä viemässä välillä roskat. Jos saan tartunnan, se tulee kotiovelle toimitetuista tavaroista tai siltä kotiinkuljetuspalvelun henkilöltä, joka ne tuo.

Vierailija
118/120 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa on estää leviäminen, on pestä kädet puhtaalla vedellä. Käsidesi ei estä edes flunssan leviämistä.

Vierailija
119/120 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa aivoon se, että nyt on otettu silmätikuiksi nää yli 70-vuotiaat. Eristämisen tavoite on hyvä, mutta osa etenkin nuoremmista näyttää kuvittelevan, että 70-vuotiaat on viruksen suurimpia levittäjiä!

Totuus on se, että koronan toivat Suomeen 25-40-vuotiaat reissulasset, jotka ovat jatkaneet levitystyötä tehokkasti vielä Suomessakin. Nyt on sitten vuorossa Lapin valloitus.

Vierailija
120/120 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkona liikkumiskielto ei Suomessa toimisi. Poliiseille ja sun muille valvojille vaan huudettas, että eikö sunkin olis parempi olla sisätiloissa vaan eikä tartuttamassa muita. Ihmiset näkevät koronapotilaita kaikkialla, ei tarvitse kun aivastaa, niin ihmiset saavat sätkyn ja paskovat housuunsa, ja vaikka aivastus johtus hajusteesta, pölystä, siitepölystä tai muuten vaan jokin ärsyttää nenää.

Ehkä suurimmissa kaupungeissa vielä toimisi jotenkuten, mutta suurin osa Suomea on harvaanasuttua maaseutua, missä ei voi kerta kaikkiaan vahtia kenenkään kulkemisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme