Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toiset on superhysteerisiä ja toiset rennompia tämän pandemian suhteen?

Vierailija
20.03.2020 |

Ne jotka vaatii, että kaikki kiinni, alkot, kaupat ymym niin miksei itse pysy vaan himassa ja anna asioiden tapahtua jos on tapahtuakseen? Mitä te sieltä turvallisesta kotikolosta huutelette miten muiden tulee elää? Riskit on tiedossa ja jokaisen omalla vastuulla. Ei tarvi liikahtaa mihinkään jos ei halua.

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On järkevää ja muiden huomioon ottamista pysyä kotona. Näin on ohjeistettu tekemään.

Elämme vakavia aikoja, jokainen voi olla koronan tartuttaja, vaikka tuntisi olonsa terveeksi.

En tunne hysteriaa, vaan toivottomuutta, koska moni ei selvästikään tunnu ymmärtävän tätä asiaa.🤨

Juuri näin.

Minua suoraansanoen hävettäisi nyt liikkua ulkona kuin ei mitään, sama kuin huutaisi: KATSOKAA, OLEN IDIOOTTI, TULKAA HAKEMAAN KORONAA!

Kauppaan on jossain vaiheessa pakko mennä, sillon laitan maskin naamaan ja menen sellaiseen aikaan, että siellä ei ole juuri ketään, vähän ennen sulkemista esim tms.

Vierailija
82/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ollut ennenkin ahditusta yms, niin ei tämä korona tuo olotilaan mitään uutta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on flunssa. Flunssa. Aion jatkaa elämääni ihan normaalisti.

Flunssa joka vie osan sairastuneista teholla tai jopa hengityskoneeseen. Rajoituksilla ei ole tarkoitus saada virusta häviämään, vaan hidastaa sen leviämistä. Meillä on tietty kapasiteetti terveyden huollossa, kun ja jos kaltaisenne ihmiset sairastuvat ja joutuvat hoitoon, kapasiteetti täyttyy sairastuneiden "piikistä" ja kaikkia ei voida hoitaa. Ihmisiä kuolee teidän takia turhaan. Jos sairastumiset tapahtuu pidemmällä aikavälillä, terveyden hoito ei ruuhkaudu ja kapasiteetti riittää kaikkien hoitoon.

Kai tajuat jollain tasolla itsekin, että tuo on pelkkä luotu kauhuskenaario... Edelleen suurin osa sairastaa tämänkin taudin kuten muutkin flunssat. 

Kai tajuatte, että korona ei aiheuta flunssaa?

Oireet on ihan samat kuin flunssassa, joten flunssaa se on.

Vierailija
84/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on flunssa. Flunssa. Aion jatkaa elämääni ihan normaalisti.

Flunssa joka vie osan sairastuneista teholla tai jopa hengityskoneeseen. Rajoituksilla ei ole tarkoitus saada virusta häviämään, vaan hidastaa sen leviämistä. Meillä on tietty kapasiteetti terveyden huollossa, kun ja jos kaltaisenne ihmiset sairastuvat ja joutuvat hoitoon, kapasiteetti täyttyy sairastuneiden "piikistä" ja kaikkia ei voida hoitaa. Ihmisiä kuolee teidän takia turhaan. Jos sairastumiset tapahtuu pidemmällä aikavälillä, terveyden hoito ei ruuhkaudu ja kapasiteetti riittää kaikkien hoitoon.

Kai tajuat jollain tasolla itsekin, että tuo on pelkkä luotu kauhuskenaario... Edelleen suurin osa sairastaa tämänkin taudin kuten muutkin flunssat. 

Kai tajuatte, että korona ei aiheuta flunssaa?

Ei niin, koska korona ON flunssa.

Vierailija
85/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta näyttää siltä, että nämä sääntöjen uhmaajat pikemminkin ovat hysteerisiä. millään ei pysty olemaan pois sieltä kylpylästä tai ikeasta, kun tilanne ahdistaa niin kovasti. Minä istun neljän seinän sisällä, eikä minulla ole täällä mitään hätää. Mutta voin kuvitella, että tämän jatkuessa pitkään alkaa ahdistaa ihan vain siitä syystä, että tilanne ja talous ei pääse koskaan normalisoitumaan. Voin kuvitella, miten nämä uhmaikäisen tasolle jääneet kilahtavat, kun se ulkonaliikkumiskielto tulee voimaan ja kun enää ei pääsekään shoppailemaan ja bilettämään. 

Ei... me käydään töissä, ruokaa on ostettava jne. En näe mitään hyötyä siinä, että lopetan normaalin elämisen jonkin flunssan takia. Jos minua ahdistaisi, linnoittautuisin kotiin.

Ymmärät kai että myös riskiryhmään kuuluvan on välillä käytävä kaupassa ja apteekissa, mahdollisesti labrakokeisa ja lääkärin pakeilla sairaalassa? En haluaisi käydä, mutta pakko, kukaan muu ei voi hoitaa niitä asioita puolestani. 

Se mikä ahdistaa on toisten ihmisten välinpitämättömyys ja tartuntavaara. En pidä sitä hysteriana, haluan vain elää.

Jaa että muiden pitäisi lakata käymästä kaupassa että sinä voit käydä? Tilaa ruuat taksilla.

Eikö se toisten haukkuminen ollut merkki siitä ettei ole kaikki ihan kunnossa? 

Kyllä. Se että nuot tuossa tekstissä haukkumista, kertoo taas jotain.

Vierailija
86/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole superhysteerinen mutta en halua sairastua. On nimittäin perussairaus ja kuulun riskiryhmään, vältän muutenkin flunssa-aikaan muita ihmisiä kuin ruttoa, nyt vaan vielä enemmän. Suurin pelkoni on ettälääkkeet loppuu, osaatteko arvata kuinka paljon lääkkeitä Suomeen tulee Kiinasta?

Mutta kun ei tämä tällainen kauppojen aukioloaikojen rajoittaminen poista sitä etteikö sairastuisi. Lisäksi tästäkin taudista parantuu, se ei tapa kuin pienen osan, ihan niinkuin kausi-influessakin.

No mietippä lähipiiriäsi, kuka on se jonka olet valmis uhraamaan siksi että saat istuskella kahvilassa juuri nyt? Se voi olla joku perusterve ja nuorempikin. Isä, äiti, veli, sisko, kaverin vanhemmat... kenet laitetaan menemään. Eihän se haittaa kun niin harva kuolee.

Ihan samaa voi ajatella aina kun poistuu kotoa vaikka autoilemaan. Siihen on moni kuollut. Suurin osa kuitenkin kuolee sinne kotiinsa. En osaa panikoida tuolla tavalla, mutta toki sen muille suon. Omaa elämääni en kuitenkaan ala rajoittamaan minkään flunssan takia.

Vierailija
87/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se suositus kotona pysymiseen nimenomaan ollut riskiryhmille ja vanhuksille? Perusterveillä mitää hätää ole.

Vierailija
88/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet riskiryhmää tai vanhus:

PYSY KOTONA!!!!

Jos sinulla flunssa tms:

PYSY KOTONA!!!!

Vierailija
89/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että riskiryhmäläiset haluavat perusterveet ihmiset koteihinsa karanteeniin, jotta voivat itse rellestää pitkin kauppoja ja kuppiloita miten tykkäävät.

Vierailija
90/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskiryhmäläiset.

Pysykää kotona ja tilatkaa ruokanne sinne. Lähiomaiselle Kela-kortti kouraan ja hän käy siellä Apteekissa teidän puolestanne. Ei teidän ole mikään pakko lähteä kotoanne mihinkään.

Ja jos ei ole lähiomaisia, niin sitten kotihoito apuun.

Vierailija
91/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä jaksa stressata kun mikään ei ole omassa elämässä muuttunut. Kotona viettää muutenkin suurimman osan ajasta. Kuolo tulee kun on tullakseen. 

Vierailija
92/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hysteerinen mutta huolissani heikompien läheisteni puolesta, otan tarvittavat varotoimet ja koitan tehdä asioita josta nautin kotosalla. 

Vierailija
93/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole oikeasti kiinnostunut riskiryhmäläisistä ja vanhuksista, kukaan ei vain halua heitä terveydenhuoltoa kuormittamaan. Mutta just näillä ryhmillä näyttää olevan suurin tarve päästä ihmisten ilmoille tartuttamaan muita tai ottamaan se tartunta itselleen.

Yksi minkä olen laittanut merkille, että eläkeläiset tunkeutuvat kauppaan juuri nimenomaan klo 16 aikoihin, kun työläiset pääsevät töistä ja menevät kauppaan. Eli eläkeläiset tunkevat itse ruuhka-aikaan ostoksille, vaikka olisi ollut koko päivä aikaa käydä hiljaisempana aikana. Ei auta mitään, että kaupat aukeavat näille 30 min aikasemmin, klo 16 tienoolla he ovat uudestaan kaupassa pyörimässä.

Vierailija
94/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varovaisuus ja toisten huomioon ottaminen (otan myös lepsuilijat huomioon, sori siitä jos se teitä niin häiritsee) on hysteriaa, niin et kyllä ap tiedä mitä hysteria on. 

Vierailija
95/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa testata koronasta ellet ole riskiryhmää tai henkihieverissä. Köhäisenä saa mennä sote - alan töihin. Eikä kukaan voi varmasti tietää, onko perusflunssa vai korona. Ei testata. T. Lh

Vierailija
96/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riskiryhmäläiset.

Pysykää kotona ja tilatkaa ruokanne sinne. Lähiomaiselle Kela-kortti kouraan ja hän käy siellä Apteekissa teidän puolestanne. Ei teidän ole mikään pakko lähteä kotoanne mihinkään.

Kyllä, lähiomainen vaan asuu samassa taloudessa, näin ollaan asiat hoidettukin. Samoin puoliso hoitaa nyt vanhempiani. Paitsi puolisoni ei voi puolestani käydä labroissa tai lääkärissä, sinne mun on edelleen mentävä ihan itse, valitettavasti aika usein.

Miettikäähän kun haukutte meitä, että kuinka monen työt on riippuvaisia vanhuksista ja sairaista tai muuten riskiryhmiin kuuluvista, joko välittömästi tai välillisesti. Jos älylahjat riittää omaa napaa pidemmälle niin tajuatte.

Vierailija
97/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen "hysteerinen" siksi että minulla on vielä tänään elossa isovanhemmat ja vaimon isovanhemmat. Kaikki ovat yli 80 vuotiaita. Jos saavat tartunnan niin fifty - fifty todennäköisyys että vähintään yksi heistä kuolee kevään kuluessa.

AIka itsekästä suhtautumista koronaviruksen levittämiseen havaittavissa. Yli kahdeksankymppiselle se on kuin heittäisi noppaa yhden heiton. Jos tulee ykkönen niin kuolet, jos mikä tahansa muu niin jäät henkiin eli venäläisen ruletin tilanne.

Toki suuri osa näistä viesteistä on trollausta eli ei kannata suhtautua suurella vakavuudella. Teot puhuvat.

Vierailija
98/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa testata koronasta ellet ole riskiryhmää tai henkihieverissä. Köhäisenä saa mennä sote - alan töihin. Eikä kukaan voi varmasti tietää, onko perusflunssa vai korona. Ei testata. T. Lh

Tämä on totta. Meilläkin johtajan suusta suoraan kuultuna oli viesti se, että jos ei ole mitään yskää kummempia oireita ilmennyt niin töihin vaan. Ja sitten jos olet kuumeessa niin omalla ilmoituksella voi olla pois. Ketään ei testata tai muutenkaan katsota työkykyä. Kunhan vaan olet siellä työmaalla niin se on hyvä. Ei tunnu kyllä itsestäkään hyvältä kun joillakin työkavereilla köhää päällä ja sinne on tultava. Johtaja itse tietenkin etänä tekee hommia ja muistaa kyllä sähköpostilla laittaa vaan jotakin ohjeita. Kuten että pitäisi kahvia säännöstellä ettei tarvi kaupassa käydä hakemassa.

Vierailija
99/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä tiedä, en ole juuri stressannut. Lähipiiriin ei kuulu riskiryhmään kuuluvia, itse ollaan perusterveitä. Minä olen lastenhoitaja ja puoliso sairaanhoitaja, molemmat töissä ja lapset hoidossa/koulussa. En jaksa enää miettiä saako sieltä kaupasta vai töistä vai lapsien kavereilta, meillä eletään ihan normaalisti. Jos joskus karanteeni napsahtaa, sitten ollaan karanteenissa. Kuolema ei pelota, kaikki se kerran kohtaa. Sotepuolella puheista huolimatta porukka kulkee nuhaisena/räkäisenä töissä ja ketään ei testata. Voin vaan kuvitella mitä touhu on vanhuspuolella.

Ei näe vapaaehtoista karanteenia mielekkäänä mitenkään.

Vierailija
100/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riskiryhmäläiset.

Kyllä, lähiomainen vaan asuu samassa taloudessa, näin ollaan asiat hoidettukin. Samoin puoliso hoitaa nyt vanhempiani. Paitsi puolisoni ei voi puolestani käydä labroissa tai lääkärissä, sinne mun on edelleen mentävä ihan itse, valitettavasti aika usein.

Miettikäähän kun haukutte meitä, että kuinka monen työt on riippuvaisia vanhuksista ja sairaista tai muuten riskiryhmiin kuuluvista, joko välittömästi tai välillisesti. Jos älylahjat riittää omaa napaa pidemmälle niin tajuatte.

Ja tuossakaan viestissä mihin kommentoit, ei haukuttu sanallakaan teitä. Olette täysin vapaita pysyttelemään kotona ihan niin kauan kuin haluatte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi