Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toiset on superhysteerisiä ja toiset rennompia tämän pandemian suhteen?

Vierailija
20.03.2020 |

Ne jotka vaatii, että kaikki kiinni, alkot, kaupat ymym niin miksei itse pysy vaan himassa ja anna asioiden tapahtua jos on tapahtuakseen? Mitä te sieltä turvallisesta kotikolosta huutelette miten muiden tulee elää? Riskit on tiedossa ja jokaisen omalla vastuulla. Ei tarvi liikahtaa mihinkään jos ei halua.

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä reilu viikko sitten kaikki oli normaalisti. Niin THL meille vakuutteli. Vie oman aikansa sopeutua tilanteeseen ja siihen, että entinen elämä on menetetty ainakin vuodeksi, kenties lopullisesti. Moni menettää työnsä, moni menettää kaiken.

Jokaista vaivaa kuolemanpelko riippumatta siitä, miten siihen reagoi tai miten asiaa käsittelee. Koronaan kuoleminen ei ole hyvä tapa kuolla, siksi italialaisella teho-osastolla julkaistulla videolla kaikki potilaat olivat keinotekoisessa tajuttomuudessa.

Ei ole yhtä oikeaa tapaa reagoida tässä tilanteessa. Toiset kieltävät totuuden ja teeskentelevät kaiken olevan kuten ennen. Toiset raivoavat pikkuasioista. Annetaan vaan tilaa toisillemme, vähintään metrin verran, ja yritetään selviytyä.

Vierailija
22/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta näyttää siltä, että nämä sääntöjen uhmaajat pikemminkin ovat hysteerisiä. millään ei pysty olemaan pois sieltä kylpylästä tai ikeasta, kun tilanne ahdistaa niin kovasti. Minä istun neljän seinän sisällä, eikä minulla ole täällä mitään hätää. Mutta voin kuvitella, että tämän jatkuessa pitkään alkaa ahdistaa ihan vain siitä syystä, että tilanne ja talous ei pääse koskaan normalisoitumaan. Voin kuvitella, miten nämä uhmaikäisen tasolle jääneet kilahtavat, kun se ulkonaliikkumiskielto tulee voimaan ja kun enää ei pääsekään shoppailemaan ja bilettämään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaikuttaa ihan helvetin paljon ihan jokaisen elämään jos kaikki rentoilijat ensin kuskaavat viruksen jokaiseen maailman kolkkaan ja sitten päätyvät teholle hengityskoneisiin. Se on hirvittävän kallista ja johtaa siihen että kukaan muu ei pääse sairaalan eikä saa hoitoa.

Saattaisi sinuakin AP vähän harmittaa jos joku juoppo jyräisi autolla sun päälle etkä pääsisi sairaalaan kun kaikki paikat on jo täynnä.

Olet AP joko harvinaisen tyhmä tai putlerin trolli.

Vierailija
24/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tiedän että kuolisin tuohon.

Vierailija
25/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys tulee räjähtämään. Riittääkö Kelalla resurssit turvaamaan kaikille toimeentulon?

Jätetään hornetit ostamatta.

Vierailija
26/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska hysteerikot ovat joka asiassa sitä ns. heikompaa ainesta.

Kumman uskot selviävän tästä paremmin?

Sen, joka on hankkinut kotivaraa moneksi viikoksi eikä liiku yleisillä paikoilla, vai sen, joka ei ole ostanut kotivaraa ja elää kuin mitään koronaa ei olisikaan?

Jos kumpikaan ei kuulu riskiryhmään, varmaan yhtä hyvin.

Vierailija
27/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole superhysteerinen mutta en halua sairastua. On nimittäin perussairaus ja kuulun riskiryhmään, vältän muutenkin flunssa-aikaan muita ihmisiä kuin ruttoa, nyt vaan vielä enemmän. Suurin pelkoni on ettälääkkeet loppuu, osaatteko arvata kuinka paljon lääkkeitä Suomeen tulee Kiinasta?

Mutta kun ei tämä tällainen kauppojen aukioloaikojen rajoittaminen poista sitä etteikö sairastuisi. Lisäksi tästäkin taudista parantuu, se ei tapa kuin pienen osan, ihan niinkuin kausi-influessakin.

Vierailija
28/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso tekijä on varmaan se, että pelottaako oman ja läheisten terveyden puolesta ja onko oma toimeentulo vaakalaudalla.

Lapseton koodari tai vaikkapa ravintolaa pyörittävä, perussairaudesta kärsivä yh ovat tässä ihan eri junissa.

Juuri näin. Oma lapseni on jo aikuinen, mutta voin vain kuvitella, miten olisin suhtautunut, jos hän olisi nyt alakouluikäinen. Luultavasti olisin ottanut palkatonta ja yrittänyt sinnitellä kotiopettajana. Kevättalven lomareissuun säästetyt rahat olisi käytetty ensisijaisesti lääkkeisiin ja ruokaan.

Nyt kannan huolta iäkkäistä vanhemmistani, mieheni terveydentilasta ja siitä, miten me kansakuntana selviämme tästä. En ole paniikissa, en hysterisoi enkä syyttele ketään. Tässä ollaan ja minkäs mahdat.

Vierailija
29/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole hysteerinen itseni vuoksi. En ole riskiryhmää. Ajattelen tämän olevan vain uusi flunssa.

Mutta: Olen hysteerinen näistä rajoituksista. En ymmärrä sitä, että ihmiset haluavat pitkittää näitä toimenpiteitä. Ja ne pitkittyvät, mitä leväperäisemmin ihmiset elävät.

Vierailija
30/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä johtuu siitä, että on olemassa järki- ja tunneihmisiä. Osa elää fiiliksen mukaan tunteella ja toiset perustavat ajattelunsa järkeen.

Minä olen järjen mukaan menevä. Ajattelen, että kun perusterveenä ihmisenä seuraan tilannetta, noudatan annettuja ohjeita, välttelen ylimääräiset kontaktit, pysyn kotona etätöissä ja pesen käsiä niin riski sairastua on niin pieni, että rauhassa voi odotella tilanteen menevän ohi. 

En yleensäkään keräile kausiflunssia ja -influenssoja. Mikäli kuitenkin sairastun niin perusterveenä kestän sairastaa tämän. Hoitoakin on saatavilla.

Jos tähän kuolen, niin olipa historiallinen tapa lähteä. 

Vierailija
31/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä reilu viikko sitten kaikki oli normaalisti. Niin THL meille vakuutteli. Vie oman aikansa sopeutua tilanteeseen ja siihen, että entinen elämä on menetetty ainakin vuodeksi, kenties lopullisesti. Moni menettää työnsä, moni menettää kaiken.

Jokaista vaivaa kuolemanpelko riippumatta siitä, miten siihen reagoi tai miten asiaa käsittelee. Koronaan kuoleminen ei ole hyvä tapa kuolla, siksi italialaisella teho-osastolla julkaistulla videolla kaikki potilaat olivat keinotekoisessa tajuttomuudessa.

Ei ole yhtä oikeaa tapaa reagoida tässä tilanteessa. Toiset kieltävät totuuden ja teeskentelevät kaiken olevan kuten ennen. Toiset raivoavat pikkuasioista. Annetaan vaan tilaa toisillemme, vähintään metrin verran, ja yritetään selviytyä.

Sinun kauhuskenaariosi ovat pahasti liioiteltuja, toivottavasti et ole trolli.

Vierailija
32/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta näyttää siltä, että nämä sääntöjen uhmaajat pikemminkin ovat hysteerisiä. millään ei pysty olemaan pois sieltä kylpylästä tai ikeasta, kun tilanne ahdistaa niin kovasti. Minä istun neljän seinän sisällä, eikä minulla ole täällä mitään hätää. Mutta voin kuvitella, että tämän jatkuessa pitkään alkaa ahdistaa ihan vain siitä syystä, että tilanne ja talous ei pääse koskaan normalisoitumaan. Voin kuvitella, miten nämä uhmaikäisen tasolle jääneet kilahtavat, kun se ulkonaliikkumiskielto tulee voimaan ja kun enää ei pääsekään shoppailemaan ja bilettämään. 

Ei... me käydään töissä, ruokaa on ostettava jne. En näe mitään hyötyä siinä, että lopetan normaalin elämisen jonkin flunssan takia. Jos minua ahdistaisi, linnoittautuisin kotiin.

Vierailija
33/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä johtuu siitä, että on olemassa järki- ja tunneihmisiä. Osa elää fiiliksen mukaan tunteella ja toiset perustavat ajattelunsa järkeen.

Minä olen järjen mukaan menevä. Ajattelen, että kun perusterveenä ihmisenä seuraan tilannetta, noudatan annettuja ohjeita, välttelen ylimääräiset kontaktit, pysyn kotona etätöissä ja pesen käsiä niin riski sairastua on niin pieni, että rauhassa voi odotella tilanteen menevän ohi. 

En yleensäkään keräile kausiflunssia ja -influenssoja. Mikäli kuitenkin sairastun niin perusterveenä kestän sairastaa tämän. Hoitoakin on saatavilla.

Jos tähän kuolen, niin olipa historiallinen tapa lähteä. 

Mä olen kyllä täysin tunneihminen, mutta katson tätä panikointia silmät pyöreinä ja elän ihan niinkuin ennenkuin...

Vierailija
34/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmasti oikeassa.

Omassa kaveripiirissä ovat huolettomat denialistit alkaneet heräilemään ja ovat nyt aivan hysteerisiä. Heidän reaktionsa ovat todella rajuja.

He ovat juuri sitä porukkaa jolla on riski seota ihan kunnolla.

Se on hassua että nämä ihmiset pitivät minua hysteerisenä kun valmistauduin eristäytymään ja eristäydyin. Nyt he ihmettelevät miten voin olla niin rauhallinen.

Ihan yhtä rauhallinen/hysteerinen olen ollut koko ajan.

Vierailija
35/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon pienentänyt elinpiiriä jo 19.2. Alkaen. Tietenkin harmittaa jos ei pääse dyksyllä matkustamaan. Nyt on näin ja ei ongelmaa.

Vierailija
36/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska hysteerikot ovat joka asiassa sitä ns. heikompaa ainesta.

Kumman uskot selviävän tästä paremmin?

Sen, joka on hankkinut kotivaraa moneksi viikoksi eikä liiku yleisillä paikoilla, vai sen, joka ei ole ostanut kotivaraa ja elää kuin mitään koronaa ei olisikaan?

Se joka elää niinkuin ennenkin. On nimittäin vapaa mielenterveyden ongelmista.

Vierailija
37/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteerisimmat kuitenkin juoksevat ihmismassoina hamstraamassa tavaraa kotiinsa. Toivottavasti eivät heitä mitään roskikseen, kun parasta ennen ja viimeinen käyttöpäivä umpeutuvat.

Somekin täynnä hysteerista huutoa, jos joku menee käymään puolityhjässä raflassa.

Ihmiset ovat alkaneet olemaan todella ilkeitä toisilleen, kukaan ei saisi tehdä mitään, töissä käyviä joilla ei ole etätyö mahdollisuutta syyllistetään ja pidetään tautisina, ja vihaisina kommentoidaan kuinka on itsekästä mennä töihin ja viedä lapset päiväkotiin.

Pitäisi vapaaehtoisesti irtisanoa itsensä, olla työttömänä kotona eristyksissä, mutta et saisi myöskään työttömyyskorvausta nostaa ja hakea toimeentulotukea asumiseen ja elämiseen.

Parempi olisi saada se korona ja kuolla pois.

Vierailija
38/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole superhysteerinen mutta en halua sairastua. On nimittäin perussairaus ja kuulun riskiryhmään, vältän muutenkin flunssa-aikaan muita ihmisiä kuin ruttoa, nyt vaan vielä enemmän. Suurin pelkoni on ettälääkkeet loppuu, osaatteko arvata kuinka paljon lääkkeitä Suomeen tulee Kiinasta?

Mutta kun ei tämä tällainen kauppojen aukioloaikojen rajoittaminen poista sitä etteikö sairastuisi. Lisäksi tästäkin taudista parantuu, se ei tapa kuin pienen osan, ihan niinkuin kausi-influessakin.

Influenssaan voi sentään ottaa rokotteen, se antaa mahdollisen suojan. Tähän ei voi. Ihan ymmärrettävää että suurin osa riskiryhmiin kuuluvista osaavat suhtautua tähän vakavasti, tosin jokaiseen ikäryhmään ja myös riskiryhmään mahtuu muutama mätämuna joka ei piittaa. Perusterveissä niitä mätämunia näyttää olevan vielä enemmän.

Vierailija
39/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Influenssaan voi sentään ottaa rokotteen, se antaa mahdollisen suojan. Tähän ei voi. Ihan ymmärrettävää että suurin osa riskiryhmiin kuuluvista osaavat suhtautua tähän vakavasti, tosin jokaiseen ikäryhmään ja myös riskiryhmään mahtuu muutama mätämuna joka ei piittaa. Perusterveissä niitä mätämunia näyttää olevan vielä enemmän.

Aika iso osa ihmisistä ei mitään rokotetta ota, vaan sairastavat taudin kuin taudin pois ja that's it. Jo tuo toisten haukkuminen kertoo, ettei ihan kaikki ole kunnossa.

Vierailija
40/120 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin minäkin. Vaahdotaan myös, että palveluita tulisi nyt käyttää, mutta sitten kun päätät mennä vaikka puolityhjään baariin, jossa on itses lisäksi 3 ihmistä, niin saat ihmisjoukon kimppuusi "kuinka et muita ajattele yhtään önnönönööö".

Jos pelottaa, pysy kotona.

Hienoa, että alkonarkit voivat vielä käyttää aineitaan yhdessä. Olisihan se aika tylsää olla aineissa yksin kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi