Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

4-luokkalainen saa joka aamu selkeät läksyt, ei minun tarvitse häntä erikseen "opettaa"

Vierailija
20.03.2020 |

Vääntäkää rautalangasta - mitä te tarkoitatte että teidän täytyy kotiopettaa lapsianne? Eivätkö ne saa itsenäisesti päivän läksyjä hoidettua? Oma 4-luokkalainen aloittaa jokaisen päivänsä tunnin MS Teams-istunnolla, jonka jälkeen tekee ihan tavallisesti koulutyötään. Ei minun tarvitse opettaa yhtään sen enempää kuin muutenkaan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki osaa keskittyä niin hyvin itse ja kaikki ei ole vaan niin omatoimisia

Eikä kaikki oo voittajia geenilotossa.

Vierailija
22/27 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läpikäyvät kaverin kanssa aiheita ja opettavat toinen toisilleen (meidän tyttö pääasiassa opettaa kaveria). .

Hyvä, että toit esille ja painotit oikein, että tyttösi on se fiksumpi joka opettaa sitä toista. Huh. Ajatella jos olisikin toisinpäin, voi että mikä häpeä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa lapsista tuntuu olevan erityisiä, kun eivät osaa itsekseen edes lukea tai tehdä läksyjä. Aika harva asia peruskoulussa vaatii normaaliälyiselle opettamista, sen kun lukee kirjasta. Mutta nykylapsille pitää ilmeisesti kaikki kaataa päähän.

Nykyään se koulunkäynti ei ole pelkkää kirjasta lukua, vaan on paljon mitä ihmeellisimpiä tapoja joilla lapsia opetetaan.

Vierailija
24/27 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toiminut hyvin, 6. lk.

Edellisenä päivänä tulee seuraavan päivän lukujärjestys tehtävineen, lounastaukoineen, ulkoiluineen.

Joka tunnin alussa on ope yhteyksissä teamsissa (opetus) tai whatsappissa (aloittakaa tehtävät). Päivän aikana vaihtavat kuulumisia teamsissa. Ope on kertaalleen soittanut joka oppilaalle ja kysynyt miten menee. Tehtävät palautetaan aina tunnin lopussa. Koulu osti matikkaan ja englantiin lisää lisenssejä joilla pääsee kustantajan verkkotehtäviin. Vielä ei ole tullut tärkeimmissä aineissa uutta asiaa, joka vaatisi meitä vanhempia opettamaan.

Käyttävät Teamsia myös illalla kavereiden kanssa hengailuun.

Vierailija
25/27 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusta ei ole keskeytetty, vaan on siirrytty etäopetukseen. Opetusta ei ole se, että ope laittaa tehtävät ja oppilaiden pitää itse selviytyä niistä. Sekään ei ole oikein, että opetus on vanhempien vastuulla. Se eriarvoistaa lapsia. On opettajan vastuulla, että lapsi saavuttaa vuosiluokan tavoitteet. Vaatikaa opetusta eikä pelkkiä tehtäviä. Etäopetukseen on kyllä nykyään mahdollisuus.

Kun itse olen etätöissä, minun pitää tehdä samat asiat kuin toimistollakin. Opettajalle näköjään riittää, että antaa tehtävät ja joku muu (eli vanhemmat) hoitaa varsinaisen työn. Silti palkka juoksee.

Vierailija
26/27 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 ja 5-luokkalaisella ei ole muuta kuin wilmasta tulevat ohjeet. Tyyliin matikasta kpl 28 s.45-46 ja "läksynä" harjoitus 22. Toissapäivänä kummankin harjoitukset sujuivat omatoimisesti, eilen isompi kaipasi apuja matikassa. Lapsissa ja päivissä sekä asioissa on eroa.

Vierailija
27/27 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kouluista on ollut paremmassa asemassa kun on kunnan puolesta laitteet oppilaille ja maksetut lisenssit järjestelmiin.

Osa kunnista ei ole voinut tai ei ole vielä hankkinut oppilaille omia laitteita. Kaikilla huoltajilla, oppilaista puhumattakaan ei ole ollut edes wilmatunnuksia! Silloin joudutaan tasapuolisuuden vuoksi järjestämään todella simppeliä opiskelua, jotta kaikilla on mahdollisuus pysyä mukana. Opettajilla ei pääsääntöisesti ole työpuhelimia ja töistä mukaan saadut tietokoneet eivät aina automaattisesti suostu toimimaan työpaikan ulkopuolisissa verkoissa. Edes ohjelmien asennus ei onnistu opettajilta, koska siihen vaaditaan admin tunnukset.

Oph:n ohje on aloittaa hyvin pienesti ja laajentaa opetusta hitaasti.  Ennen uusiin järjestelmiin siirtymistä pitää myös seurata kestääkö valittava järjestelmä nykyisen kuormituksen vai ei. Antakaa aikaa.