Oletko etätöissä?
Miten koronavirus vaikutti työskentelyysi/opiskeluusi?
Kommentit (19)
Myyn ei-elintärkeitä asioita paikan päällä.
Vain noin 60 % työskentelee etänä, Aika vähän. Tässä on tosin vasta 17 vastannutta.
Vastasin paikan päällä, kuten ennenkin. Olen opiskelijana työharjoittelussa paikan päällä. Samaan aikaan jotkin koulussa olevat asiat ovat siirtyneet etänä tehtäviksi. Niitä on kuitenkin hyvin vähän verrattuna harjoitteluun, joka on mun pääasia tällä hetkellä.
3/8 niistä, jotka ennen tekivät töitä paikan päällä tekevät sitä vieläkin ihan normaalisti. Onko tämä karanteeni nyt niin tehokas?
Olen postityöntekijä, joten etätyö ei ole mahdollisuus.
Tein aiemmin etätöitä 2 pv viikossa, ja olin loput 3 pv konttorilla. Nyt pelkästään etänä.
Opiskelija olen ja multa puuttuu enää kuukauden harjoittelujakso ja se tapahtuisi jossain koulussa, mutta koulut ovat kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija olen ja multa puuttuu enää kuukauden harjoittelujakso ja se tapahtuisi jossain koulussa, mutta koulut ovat kiinni.
Tossa tilanteessa vois jo joustaa ja antaa sun jollain muulla tavalla valmistua. Otan osaa. Mulla on myös enää loppukevät harjoittelua. Joka päivä menen harkkapaikalle pelko persuksissa, että tänäänkö ne heittää mut sieltä ulos. Monen tällä alalla olevan harkka on jo peruttu. Opettajilla ei ole mitään suunnitelmaa heidän varalle. Eli luultavasti heidän valmistumisensa myöhästyy ainakin puolella vuodella.
Mikään vaihtoehto ei sovi. En tee etätöitä, ei (vielä) ole siihen lupaa. Olen siis työpaikallani, mutta teen kaiken työn etänä. Eli todellakaan en "tee töitä kuten ennenkin", kun kaikki lähityö on vaihdettu etäpalveluiksi ja etäkokouksiksi jne.
Psykologi
Opiskelen etänä, mikä ei kovin paljoa normaalista poikkea, kun muutenkin tällä hetkellä lähes kaikki kurssit ovat tehtäviin perustuvia, eikä ole läsnäolopakkoa luennoilla. Valmistuminen kiinni käytännössä yhdestä tentistä, eikä tietoa siitä avautuuko sähköisen tenttimisen tilat ennen kesää tai onnistuisiko kurssin suoritus muulla tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikään vaihtoehto ei sovi. En tee etätöitä, ei (vielä) ole siihen lupaa. Olen siis työpaikallani, mutta teen kaiken työn etänä. Eli todellakaan en "tee töitä kuten ennenkin", kun kaikki lähityö on vaihdettu etäpalveluiksi ja etäkokouksiksi jne.
Psykologi
Etänä tarkoitin sitä, että tekee kotoa käsin. Muotoilin huonosti.
Vierailija kirjoitti:
3/8 niistä, jotka ennen tekivät töitä paikan päällä tekevät sitä vieläkin ihan normaalisti. Onko tämä karanteeni nyt niin tehokas?
Karateenissa ei ole kuin sairaat ja ulkomailta tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kovin moni karanteenissaoleva sentään tuöpaikalle kehtaa tulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykologi
Etänä tarkoitin sitä, että tekee kotoa käsin. Muotoilin huonosti.
Ihan oikeinhan tuo on muotoiltu. Etätöitä tehdään kotoa, mökiltä tms, ei työpaikalta. Mutta siis "en tee töitä kuten ennenkin", vaan päivien sisältö on täysin muuttunut, kun kökin yksin työhuoneessani, enkä tapaa edes työkavereitani. Naapurihuoneeseenkin vain Teams-yhteys.
13
Lisätään vielä viikonloppupalstailijoiden vastaukset.
up
Voi vaikka kertoa millä alalla tekee töitä, jos ei tee etänä.